![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn hobby's zijn interesseert me eigenlijk niet. Het is een debiel omdat hij voor het amusement 50K betaalt om een beest te gaan afknallen aan de andere kant van de wereld in plaats van te genieten van het leven dat zo een land te bieden heeft. Dat heeft niks met hobbys te maken maar enkel met pure stupiditeit. Dus ja het is een rasechte randdebiel, maar neen, ik ben niet verontwaardigd of gechoqueerd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar veel geld neerleggen om dieren zoals leeuwen, jachtluipaarden, giraffen, olifanten dood te schieten, vind ik toch wat pervers. Het toont in mijn inzien een gebrek aan moraliteit aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doden voor de fun, als hobby dus, vind ik verwerpelijk. Vreemd dat gij, als grote verdediger van "het leven" (een heelkundige ingreep als abortus, vind je al ronduit moord), geen problemen ziet in het doden voor het plezier (voor de trofee) van levende wezens.
Professionele jagers inzetten, die allemaal kunnen schieten.
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat afmaken gebeurt niet voor de fun, als tijdverdrijf.
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee, hij is het ook gewoon
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jacht om te overleven, niets op tegen. Doden voor de lol, pathetisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die 50.000$ neertelt gewoon om een dier te kunnen neerschieten, is imo mentaal compleet gestoord.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik eet zelf ook vlees, maar ik erken dat ik dat doe uit plezier, en niet vanwege de noodzakelijkheid ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die leeuw werd niet neergeschoten om als voedselvoorraad te dienen.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eten van een koe is naar mijn mening evenzeer "voor de fun" (want het gaat puur over de smaak, het genot dat je er bij hebt) als het doodschieten van een dier. (Deze gelijkstelling gaat natuurlijk enkel op voor niet-bedreigde diersoorten) Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 augustus 2015 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, zijn carrière is naar de kloten en hij is een outcast voor jaren. Lijkt me een min of meer evenredige straf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vegetariër kunnen zijn is een luxe. Verder heeft nog nooit iemand mij met rationele argumenten kunnen overtuigen, waarom dieren doden voor de vlees-consumptie fout is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik dat verkeerd vind. Mijn genot bij het eten van een stuk vlees stel ik boven de dood van het dier. Je hebt natuurlijk gelijk dat in veel landen een vegetarische manier van leven waarbij men toch alle voedingsstoffen binnenkrijgt niet mogelijk zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens is gedachte dat jagen enkel en alleen voor de fun is, ook krankzinnig. Als jagers bijvoorbeeld de konijnenstand niet beheren heeft dat dezelfde gevolgen als een ebolapatiënt tot arts bevorderen.
Let op: ik ontken niet dat de jacht oergevoelens en/of plezier kan opleveren. Alleen dat is een gevolg, en niet het doel (althans, niet van de meeste). |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik tijdens een barbecue een vierde stuk vlees begin te bakken, heeft dat weinig te maken met noodzakelijkheid maar puur met luxe. Dat dier is gestorven voor mijn genot, net zoals een dier dat door een jager wordt neergeschoten en niet geconsumeerd wordt gestorven is voor het genot van de jager. Het is een ander soort genot, maar het blijft gewoon genot. Met noodzakelijkheid heeft het niets te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |