![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp wel dat de vrachtwagenbestuurder het niet altijd gemakkelijk heeft om de fietser te zien, daarom ook ga ik in zulke situatie altijd enkele meters voor de vrachtwagen staan. Ik zoek altijd ook oogcontact. Dat helpt. Alleen heb ik al meerdere malen moeten vaststellen dat vele automobilisten de verkeersregels hier niet kennen en menen dat zij voorrang hebben in zo'n situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De visie van dromedaris steunt heel sterk op een rangorde die bepaald wordt door grootte en gewicht. Als fietser moet je dus maar steeds een tweede plaats innemen tegenover ieder gemotoriseerd verkeer. Dat is evenwel een visie die ondertussen al lang achterhaald is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral als je op een van die beruchte "zelfmoordstrookjes" rijdt, word je als fietser vaak ingehaald zonder dat die wettelijke afstand ook maar enigszins gerespecteerd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef gerust toe dat ik zelf ook zo was, toen ik als jonge snaak fietste, deed ik ook maar op, ik besefte het gevaar niet en was van vele regels zelfs niet op de hoogte. Pas toen ik voor mijn rijbewijs ben gegaan, begon ik dat te beseffen en ben ik ook als fietser voorzichtiger geworden. En ik denk dat het bij velen zo is. Die twee uurtjes in de lagere school met oefening in een artificieel verkeerspark veranderen daar weinig of niets aan. Laatst gewijzigd door freespirit : 5 oktober 2015 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De wetten van de fysica hebben compleet lak aan wat deze of gene wet zegt over voorrang. Jij mag dat achterhaald vinden, maar tenzij je een Titanium skelet hebt is het domweg idioot om op basis van voorrangsregels je geluk te beproeven. Physics bepalen gewoon dat jij als zwakke weggebruiker altijd het onderspit zal delven als je je krachten meent te moeten meten met een wagen/vrachtwagen. Wie dat niet inziet, is gewoon een gevaar voor zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zal je eens wat verklappen: Op zee bestaat het concept "voorrang" niet eens.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
De COLREGs bepalen wie er bij een dreigende aanvaring eerst moet manouevreren ("give way"), en wie er zijn koers moet houden ("stand on"). Echter de verplichting van koers te houden mag expliciet niet gezien worden als "voorrang hebben". Het feit dat A moet uitwijken voor B wil niet zeggen dat B voorrang heeft. Als B vaststelt dat A toch niet uitwijkt moet B uitwijken. Als het toch tot een aanvaring komt zijn beide schippers in de fout. Het is allemaal best logisch als je er over nadenkt. Ik zeil zelf, en was ook ooit een week een vrachtschip op het kanaal. Ik vroeg de schipper toen wat hij van mij verwachte als ik met mijn kleine zeilbootje hem zou kruisen. Het antwoord: Jij bent het "stand on" schip, dus je moet koers houden, en dat doe je dan ook best. Ik ga wel om je heen. Overigens, het is SanderK die hier over begonnen is, en ik heb de indruk dat die de regels zeker niet kent...
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja, daarstraks weer op de spoorwegbrug. Langs beide zijden een prachtig fietspad met daarnaast nog een apart voetpad, volledig met betonnen reling afgescheiden van de rijweg.
En dan zijn er nog fietsers die op de rijbaan gaan rijden met als gevolg dat de auto's een paar honderd meter aan een slakkegangetje moeten rijden of anders de volle witte streep moeten overrijden (en dus een verkeersovertreding begaan). Zo zoek je het natuurlijk zelf. En dan maar verrast dat de autobestuurders geirriteerd geraken. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 oktober 2015 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strafpunten ook voor voetgangers en fietsers, natuurlijk ook voor dronken voetgangers op de openbare weg.
D geeft het voorbeeld. Bron: https://www.bussgeldkatalog.org/punkte-flensburg/ Hebben ze nog geen rijbewijs dan krijgen ze maar enkele maanden/jaren later hun rijbewijs... als ze het nog krijgen of willen...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2015 om 17:13. |
![]() |
![]() |