![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
luchtwortel: bijwortel die zich in de lucht ontwikkelt en dan de aarde of wel een steunsel zoekt http://www.encyclo.nl/begrip/luchtwortel Een wortel die dus niet vast zit in zijn geboortegrond. En het verschil tussen 'moeten' en 'moeten' is jou al eens uitgelegd door Patrickve (als ik mij niet vergis) in een andere draad. Hier is een definitie volgens: http://www.woorden.org/woord/wereldburger Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 11:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Proficiat en een bank vooruit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
![]() Dat had ik wel door. Kunt ge het niet concreter uitleggen ? Hebt gij zelf geen afkeer van wollig taalgebruik?
Ik vraag u waarom dat het moet, en uw antwoord is dat er een verschil is tussen moeten en moeten. Als dit niet het wereldrecord 'vragen ontwijken' is, dan weet ik het niet meer. Gaat ge nu echt JvdB nadoen en consequent vragen ontwijken? Citaat:
Citaat:
Hoe doet ge dat? ![]() En dan zijt ge het oneens met JvdB, want die stelt dat ge uw wortels niet moogt vergeten! Laatst gewijzigd door geertvdb : 3 oktober 2015 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verder heb ik alles reeds verteld, het laat mij koud als je het niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me trouwens af waar een "wereldburger" dan eigenlijk voor staat, als hij afstand doet van zijn eigen cultuur. Welke cultuur hangt hij dan aan? Die van een ander volk, van een andere cultuur- of taalgemeenschap? Of is het inderdaad, zoals u stelt, gewoon een uiting van "weg met ons", waardoor men liever rondloopt met een Afrikaans gewaad dan nog een westerse broek aan te trekken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Loslaten wil dus niet zeggen: weggooien van de wortels, maar zien voor wat ze werkelijk zijn: jarenlange conditionering van de omgeving (de gemeenschap etc...) Het hele citaat van de man is trouwens: Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Maak u niet ongerust, ik begrijp het heel goed. Alleen denk ik niet dat ge het zelf begrijpt.
Laatst gewijzigd door geertvdb : 3 oktober 2015 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel keer moet ik nu nog uitleggen dat cultuur een leeg begrip is. Wat u als cultuur verstaat zal uw buurman mogelijk als decadentie beschouwen en omgekeerd. Wie heeft er gelijk? Niemand. Doe ik afstand van mijn cultuur als ik vanaf nu geen frieten niet meer eet? NEE! PS Let ook op hoe ik in mijn argumentatie geen begrippen uit de fauna en flora gebruik als beeldspraak; dus geen wollige loze begrippen. Gelieve hetzelfde te doen. Dat geldt voor iedereen hier. Zo niet: kletsen op de poep! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat u nog steeds begrijpt wat een voorbeeld inhoudt. Daarom ging ik ervan uit dat uw begripsvermogen nog steeds dermate is dat u inziet dat een cultuur een veelheid van factoren is, waaronder ook wel kleding. Of draagt u bij ons op straat een djellaba soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Megamoeilijk, die beeldspraak? http://www.vrt.be/taal/megamoeilijk-die-beeldspraak Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 17:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gezien Bruxelles volledig verfranst, de nu nog verder met vernieuwde en verenigde krachten doorgevoerde en vanuit la Belgique steeds weer gesteunde verfransing van Vlaams Brabant, de miljarden onrechtvaardige geldstromen van Vlaanderen naar het franstalig deel van het land zonder de minste controle, zonder de minste voorwaarden eraan verbonden; de vele anti-Vlaamse grendelwetten in de Belgische grondwetten...; de franstalige mantra dat men van hen niet mag verwachten dat ze Nederlands zouden leren in een land waar de meerderheid van de bevolking Nederlandstalig is... Moet ik nog verder gaan??? Heel duidelijk dat die zogezegde grote franstalige kultuur niets, maar dan ook niets van doen heeft met het wereldburgerschap maar alles met bekrompen, egoïstische, nepotistische, en steeds weer meer last verkopende veroveringszucht... Hoeveel tijd geeft ge Vlaanderen nog om, eerst economische en waarschijnlijk daarna ook kultureel volledig van de kaart geveegd te worden??? In ieder geval de franstaligen zijn, gesteund door de zesde staatsmisvorming waar ze Vlaanderen een paar bijkomende en fatale wonden hebben toegebracht met volle moed en met verenigde krachten aan het eindoffensief begonnen... Nu nog maar heel veel immigranten (80%) richting noorden sturen, elke bijkomende euro aan Vlaanderen weigeren, want er is geen geld meer en Wallonië moet zijn reconversie met Vlaams geld betalen en de karwei wordt met de dag duidelijker en waarschijnlijk ook onafwenbaarder... Maar Pandabeertje in al zijn sossengelijk weet beter... Al hoewel het sossenveraad aan Vlaanderen steeds minder en minder onder stoelen en banken kan gestoken worden... Oei, ik was het vergeten; het is de fout van de NVa... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Oei en ik die dacht dat het onze linkiewinkies waren die zo opliepen met het wereldburgerschap, multikul is er een andere term voor, waar Vlaanderen niet toe kwam zodat ze het maar liever helemaal de nek omwringen en beginnen met er een vies woord van te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar oh wee als we durven de moslims aanvallen omdat ze te veel eisen stellen... Waarom doen ze dat??? Is dat kultuur, want wat is Godsdienst anders dan een kultuur gebonden beleving... En dan zeggen dat kultuur niet bestaat en een leeg begrip is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik zeg niet dat iemand's wortels gelijk is aan conditionering, wel zeg ik dat iemand zijn roots worden gevormd of uiteindelijk het resultaat zijn van de jarenlange conditionering door zijn omgeving. Laatst gewijzigd door lupus : 3 oktober 2015 om 18:35. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
En als daar dan verder op inga ontwijkt u de vraag met een non argument als 'veelheid van factoren'. Cultuur is helemaal geen veelheid van factoren. Cultuur is wat u subjectief denkt dat cultuur is. Als een wielerliefhebber vindt dat enkel veldrijden cultuur is, wel, dan is voor die persoon alleen veldrijden cultuur. En die heeft evenveel gelijk of ongelijk als u met uw 'veelheid van factoren'. |
|
![]() |
![]() |