![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor een lesje in hypocrisie moet je uiteraard bij een christen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Vrijheid van meningsuiting is niet 'absoluut': het stopt als u mensen kwetst, racistische of discriminerende praat verkondigt, haat verspreidt, oproept tot geweld, ... Inderdaad: internetfora en social media bulken ervan, maar in feite is dit wettelijk verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moest je af en toe eens nadenken, dan zou je nu de zware tegenstrijdigheid in uw zin opgemerkt hebben. Maar ach, laat maar....
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Charlie Hebdo kwetste moslims en verspreidde ook haat tegen alles en iedereen. Toch was iedereen Charlie toen, zowel uit (extreem)linkse als (extreem)rechtse hoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik gebruik gewoon mijn rechten. Laatst gewijzigd door Drukazz : 13 oktober 2015 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, je moddert maar wat aan
![]() |
#87 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw conformisme naar 'opgelegde leerplannen' is beangstigend! Waarom moet een vrij mens daarmee akkoord zijn? Citaat:
Volgens mij bestaat er niet zoiets als recht op kinderen. Bovendien vind ik het vreemd dat mensen eisen van de overheid dat die hun kinderwens inwilligt. Ik vind dat niet de taak van een overheid. Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 oktober 2015 om 16:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Het klassieke gezinsmodel is vreemd genoeg zeer oud. Daar zal een Darwinistische reden voor zijn. Die voor de hand ligt aangezien er meerdere diersoorten zijn met monogame partnervorming. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.psychologisch.nu/marcelin...oe-zit-het-nou |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Het kwetste wel , tegen 100% En zo moet het ook! Een grote verworvenheid van de democratie is de vrijheid om iedereen te kunnen kwetsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Monogamie is niet absoluut. Dat is duidelijk. Ook bij monogame vogels blijkt dat er af en toe een ei in het nest ligt waarvan de zorgende papa vogel niet genetisch de vader is. Er is dus ook een Darwinistisch voordeel in polygamie. Er is altijd een evenwicht tussen 2 polen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() Veronderstel dat degene hier die verwijzen naar het klassieke gezinspatroon, tevens weigerachtig staan t.a.v. adoptie door alleenstaanden?
@Jan vdb: u wilt ze misschien niet in een afwijkende situatie zien opgroeien, maar u gaat er wel lekker aan voorbij dat deze kinderen veelal uit een problematische situatie komen. Het doel bij adoptie blijft om een kind een betere toekomst te geven, niet om mensen oudertje te laten spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Zo traditioneel is het "traditionele gezin" dus helemaal niet. Waarom men het dan in naam van de traditie zou moeten verdedigen begrijp ik dus niet. Er zijn best samenlevingsvormen te bedenken die wat mij betreft nog veel geschikter zijn dan een man-vrouw relatie wat betreft het bieden van goede thuis aan kinderen. Groepshuwelijken bijvoorbeeld. Als je meer dan twee volwassenen hebt die voor de kinderen de verantwoordelijkheid dragen heb je nog meer zekerheid. Dus eender welke combinatie van aantallen en geslachten moet gewoon kunnen.
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Een goede ouder wil in de eerste plaats dat hun kind gelukkig is. Vandaar dat de meeste ouders geen probleem hebben met een kind dat homoseksueel geaard is.
![]() |
#96 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar dan nog. In elke relatie, ook bij holebi's, is er iemand meer de "vader"figuur, en meer een "moeder"figuur. In tegenstelling tot het experiment wordt de 2de partner in het echt niet weggehaald, het is gewoon een 2de man/vrouw. Dat is niet hetzelfde... Citaat:
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 13 oktober 2015 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is wetenschappelijk bewezen dat homoseksuelen ongelukkiger zijn dan heteroseksuelen. Dus inderdaad, als ouder wil ik 't beste voor m'n kinderen en keur ik dat soort dierlijk gedrag af. Laatst gewijzigd door Drukazz : 13 oktober 2015 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mochten zij ongelukkig zijn is het door personen als u die de holebi hun rechten en vrijheden wil fnuiken, gewoon omdat zij vallen op mensen van hetzelfde (of beide) geslacht...
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Homo’s hebben vaker psychische aandoeningen Vergeleken met heteroseksuele mannen, hebben mannen met een homo- of biseksuele voorkeur vaker last van psychische aandoeningen, depressie, angststoornissen of een sociale fobie. Dat blijkt uit onderzoek van het Trimbos-instituut in samenwerking met Columbia University. http://www.gezondheidsnet.nl/psychis...e-aandoeningen Relatieconflicten hoofdoorzaak depressie bij homo’s Dat homo’s meer aan depressie lijden dan hetero’s staat niet ter discussie. De verklaring ervan staat echter onder druk van politiekcorrecte paradigma’s. Hoewel velen aannemen dat verwerping door de familie de belangrijkste reden voor depressie bij homoseksuelen is, stelt een nieuwe studie vast dat het probleem hoofdzakelijk komt doordat relatieproblemen bij homo’s veel vaker voorkomen. http://www.ggznieuws.nl/home/relatie...sie-bij-homos/ Ik kan je er nog zo'n 100 geven hoor. Elke ouder wil het beste voor z'n kind en moet z'n kind beschermen tegen deze belachelijke indoctrinatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als leerkracht mag je er natuurlijk een andere persoonlijke mening op nahouden, maar vanuit je functie dien je je te confirmeren aan de opgelegde eindtermen. Kan je dat niet, dan ben je niet geschikt om les te geven. |
|
![]() |
![]() |