Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2016, 09:08   #81
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Laat mij u helpen, bier man, bier is de oplossing.
Wel Hoomer, ik ben alcoholist geweest. Dat ik zoveel dronk dat het 's morgens nog in mijn systeem zat, en na mijn werk ruim een bakske leegdrinken met wat sterke tussen.
Vanaf ik stopte met drinken is mijn intellect geweldig gestegen.

Er heeft zich een zware paradigma change voorgedaan toen ik stopte met drinken.
Ik drink zéér zelden en de laatste keer dat ik dronk is me slecht bevallen.
Nu is het tijd te breken met andere zaken. Dat ik nog beter word.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 09:10   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jaja, zwak is de geest en zondig is Peche. The Force laat mij wel wat koffie toe en inspireert mij nicorette te kopen.
Anna List, ben je veganist?
is me te extreem, maar ik merk wel hoe heel natuurlijk en vanzelf, meer en meer vlees (en mss beetje vis) toch wegvallen uit mijn eetgewoontes.

en ja je kan dat allemaal afdoen als overdreven en hype enzo ... maar doe jezelf een plezier en ga eens naar de markt of biowinkel en koop eens een biologisch brood ... en zeg me dan eens of je verschil proeft en verschil merkt in hoeveelheid die je ervan wil/kan eten.

gewoon eens doen zo, als proef, een biologisch brood.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 09:12   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel Hoomer, ik ben alcoholist geweest. Dat ik zoveel dronk dat het 's morgens nog in mijn systeem zat, en na mijn werk ruim een bakske leegdrinken met wat sterke tussen.

zo ver ben ik nooit geweest, wel gewoon sociaal dus regelmatig drinker ...
maar als je dan eens drie maand niks drinkt ... ook die ervaring is indrukwekkend ... vergif. je voelt je echt compleet een ander persoon, en je beseft dan pas hoe slecht je daar tegen kan en hoe erg je lijf daaronder lijdt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 09:12   #84
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mss ook eens iets lezen over macrobiotische voeding...

let op, ik doe dat niet hoor, da's me een beetje te extreem ... maar de principes die je daarin leest en leert, die kloppen wel ... bvb suikers, je lijkt die nodig te hebben, maar die creëren alleen maar pieken, hoogtes en laagtes die je daarna weer lijkt te moeten compenseren en corrigeren ... zo blijf je bezig, en vooral ze putten je voorraden mineralen uit. suikers kosten je in elk geval meer dan ze je toevoegen. dat merk je al na één week als je ze weglaat.

vlees eet ik nog ongeveer één keer per week zo'n 120g of zo. vis eet ik wel regelmatig en graag. en veel groene groenten hé

klinkt wel heel sissie als ik t zo allemaal schrijf ... maar echt, ondanks hoe t klinkt, ik voel me zoveel beter, fitter én sterker.
Ik eet ook veel groenten en fruit. Maar ik heb ruim 3 jaar ZEER ongezond geleefd. Dat heeft zijn tol gehad. Sedert ik in "normaliteiten" ben beland eet ik een beetje zoals U. Veel vis, gevogelte maar nog veel vlees.
Ik vind dat helemaal niet sissy, dat is gewoon op uw gezondheid letten he

Toen ik begon met rode bieten, avocado's, gember en stoofpotten rijkgevuld met groenten voelde ik mij ook beter worden. Ik ben veel fitter nu.
Oud 9 maart 2016, 09:16   #85
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
zo ver ben ik nooit geweest, wel gewoon sociaal dus regelmatig drinker ...
maar als je dan eens drie maand niks drinkt ... ook die ervaring is indrukwekkend ... vergif. je voelt je echt compleet een ander persoon, en je beseft dan pas hoe slecht je daar tegen kan en hoe erg je lijf daaronder lijdt.
Ik ben een jaar sober geweest en kan nu "matig" drinken. Enfin, ik drink wel door maar dat is alleen als de gelegenheid zich voordoet.
In dat jaar dat ik niet dronk ben ik aanzienlijk vooruit gegaan qua denken en dingen in perspectief stellen. Maar of dat alleen aan de drank ligt zal ik niet gezegd hebben. Mijn lief heeft hier wat opengebeiteld, er zat wat begraven.
Oud 9 maart 2016, 09:19   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar suiker zit bijna in alles. Gisteren extra op gelet, zoek maar eens iets zonder suiker in.
't moeilijkste is bij mij roken.... de koffie roept me wel, maar mijn keel smeekt om rookwaar. "Smoke me baby, I know you want me"
Ernstig nu : als je zoveel tegelijk wil, ga je met niets eindigen. Jezelf martelen geeft weinig motivatie om iets lang vol te houden. Stoppen met roken is het belangrijkste volgens mij, de rest is bijkomstig. Ik heb het 25 jaar geleden ook gedaan, nooit nog een sigaret aangeraakt. En ik rookte ongeveer 30 sigraretten per dag, in het weekend nog een pak meer. Het is niet gemakkelijk in je eigen omgeving, waar alles je aan 'gewoontes' zal herinneren. De eerste week is ellendig, de volgende twee weken zul je ook liever vergeten maar daarna is de ellende voorbij. Het enige dat je dan nog nodig hebt is een doorgedreven koppigheid in het "neen" zeggen. Blijf de eerste maand uit café's want daar zie je continu de helft van het publiek een sigaret staan roken voor de deur en je gaat aan niets anders kunnen denken.
Als je na een maand kunt zeggen dat je ervan af bent, kun je beslissen om nog iets anders aan te pakken. Ik zou dan beginnen met suiker af te bouwen. En koffie ? Dat zal altijd een twistpunt zijn tussen fans en maniakale tegenstanders. Koffie is niets mis mee, een kop of twee 's morgens bv. Goede koffie kopen, geen brol van de Aldi. Maar de ellende begint als men de hele VM door blijft koffie drinken.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 09:25   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar suiker zit bijna in alles. Gisteren extra op gelet, zoek maar eens iets zonder suiker in.
't moeilijkste is bij mij roken.... de koffie roept me wel, maar mijn keel smeekt om rookwaar. "Smoke me baby, I know you want me"
In een andere posting schreef je dat er zelfs toegevoegde suiker zit in melk. Dat is totaal ongeloofwaardig, melk bevat gewoon een natuurlijke hoeveelheid suiker (ongeveer 5% onder de vorm van lactose)
Oud 9 maart 2016, 09:25   #88
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alcoholist ben je of ben je niet, geweest is geen optie een alcoholist die 1 druppel alcohol drinkt is terug aan de drank voor onbepaalde tijd. Je bedoeld waarschijnlijk dat je een dronkaard was.
Dat heeft den Hoomer weer fijn uitgelegd.
Oud 9 maart 2016, 09:27   #89
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In een andere posting schreef je dat er zelfs toegevoegde suiker zit in melk. Dat is totaal ongeloofwaardig, melk bevat gewoon een natuurlijke hoeveelheid suiker (ongeveer 5% onder de vorm van lactose)
Dat is goed gezegd. Dan ga ik mij een chocolademelk kunnen maken.
Ik dacht dat ze suiker als bewaarmiddel gebruikte?
Oud 9 maart 2016, 09:28   #90
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
doe deze. je eet daar s ochtends een schep of 4 van, en je hebt buiten water, niks meer nodig tot de middag.

Granola basics op een rijtje

- Gebruik als basis (onbewerkte) havervlokken, ongeveer 150 gram. Tegenwoordig vind je deze ook steeds vaker bij supermarkten.
- Combineer met je favoriete (onbewerkte en ongezouten) noten. Denk aan walnoten, hazelnoten, pistachenoten, amandelen, cashewnoten, paranoten en pecannoten. Ook zo’n 150 gram.
- Dan je favoriete zaden of pitten. Zoals bijvoorbeeld lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten of pijnboompitten. Zo’n 50 gram.
- Hou je van kokos? Dan voeg je ook nog 50 gram kokosvlokken of geraspte kokos toe.
- Voor het zoete kleverige meng je met honing, ahornsiroop of agavesiroop. Ik knijp altijd even flink in de fles, dat zal zo’n 4 eetlepels zijn gok ik.
- Beetje vet erbij in de vorm van plantaardige olie of kokosolie. Zo’n 3 eetlepels.
- Als laatste nog wat specerijen. Denk aan kaneel, gember (of gembersiroop) en kardemom. Een klein snufje nootmuskaat doet ook wonderen. En onbewerkte cacaopoeder erdoor is helemaal te gek. Kaneel en cacao mag je flink mee strooien (denk aan een volle theelepel, of 2) met de andere doe je wat voorzichtiger.

Dit alles gooi je bij elkaar in een bak en meng je goed. Vervolgens schep je het op een met bakpapier bekleed bakblik en schuif je ‘m 15-25 minuten in de oven op 175 graden. Ik schep het tussentijds altijd 2 keer door, zodat alle kanten gelijkmatig geroosterd worden. Ik houd van een goed geroosterd smaakje en laat het bakblik daarom vrij lang in de oven staan. Vind jij het na 15 minuten wel genoeg, haal dan het bakblik er gewoon vast uit. Laat het vervolgens afkoelen en schep goed door zodat je geen klonten hebt. Na het afkoelen komen de laatste stappen:

- Voeg er gedroogd fruit aan toe naar smaak. Dat kunnen rozijnen, cranberries, abrikozen en pruimen zijn. Maar ook bijvoorbeeld gedroogde stukjes banaan, ananas, mango of ander tropisch fruit. Pas dan wel op dat je de onbewerkte versie hebt, zonder toegevoegd suiker.
- Pak een grote weckpot en schep hier je granola in over. Als het goed is kun je hier zo’n 1 tot 2 weken mee verder en daarna is het weer tijd voor een nieuwe batch.

ingredienten:

- 150gr havervlokken
- 75gr hazelnoten
- 75gr amandelen
- 75gr gepofte quinoa
- 50gr lijnzaad
- 4el vloeibare honing
- 3el gesmolten kokosolie
- 1 volle tl (gerookte) kaneel
- 1 flinke snuf kardemom
- na het roosteren voeg nog rozijnen en als je wil gevriesdroogde frambozen toe.

ps persoonlijk : cranberry's !! vergeet ze niet, ze voegen een friszure toets bij
pps ik kruid ook altijd af met zout, vind die toets onmisbaar, maar da's ook persoonlijk. (natuurlijk zeezout uiteraard)
Ik zit te kwijlen van de goesting, als ik dit lees. Moet heerlijk zijn. Tijdens het lezen kreeg ik wel effe kramp toen ik noten zonder zout las, maar in je laatste zin lever je de oplossing.

vraagje : waarom kokosolie ?
Oud 9 maart 2016, 09:28   #91
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Alcoholist ben je of ben je niet, geweest is geen optie een alcoholist die 1 druppel alcohol drinkt is terug aan de drank voor onbepaalde tijd. Je bedoeld waarschijnlijk dat je een dronkaard was.
Dat heeft den Hoomer weer fijn uitgelegd.
Wel ik kan het niet bij eentje houden he. Dan is de drang er direct naar nog.
Maar na de laatste keer was ik ziek en zo ben ik niet in herhaling hervallen.

Ik was inderdaad een dronkaard Slechte tijden.
Oud 9 maart 2016, 09:32   #92
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ernstig nu : als je zoveel tegelijk wil, ga je met niets eindigen. Jezelf martelen geeft weinig motivatie om iets lang vol te houden. Stoppen met roken is het belangrijkste volgens mij, de rest is bijkomstig. Ik heb het 25 jaar geleden ook gedaan, nooit nog een sigaret aangeraakt. En ik rookte ongeveer 30 sigraretten per dag, in het weekend nog een pak meer. Het is niet gemakkelijk in je eigen omgeving, waar alles je aan 'gewoontes' zal herinneren. De eerste week is ellendig, de volgende twee weken zul je ook liever vergeten maar daarna is de ellende voorbij. Het enige dat je dan nog nodig hebt is een doorgedreven koppigheid in het "neen" zeggen. Blijf de eerste maand uit café's want daar zie je continu de helft van het publiek een sigaret staan roken voor de deur en je gaat aan niets anders kunnen denken.
Als je na een maand kunt zeggen dat je ervan af bent, kun je beslissen om nog iets anders aan te pakken. Ik zou dan beginnen met suiker af te bouwen. En koffie ? Dat zal altijd een twistpunt zijn tussen fans en maniakale tegenstanders. Koffie is niets mis mee, een kop of twee 's morgens bv. Goede koffie kopen, geen brol van de Aldi. Maar de ellende begint als men de hele VM door blijft koffie drinken.
Ik dronk teveel koffie Panda.
Misschien is roken het belangrijkste ja. Maar zo simpel zal dat niet zijn hoor. Ik ervaar dat ik moet blijven eten of ik rook. Vanaf ik stop met eten komt de drang naar een sigaret. Er gaat er hier eentje opzwellen!
Oud 9 maart 2016, 09:35   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

maar echt, doe eens een maand allemaal niet, je gelooft niet hoeveel je je beter voelt ... lijkt na(!) die tijd wel echt allemaal vergif ... en echt geef mij nu een croissant en ik ben er minstens drie uur echt grondig misselijk van.
No way anna, ik ben zowat het prototype van de bourgondiër. Lekker eten en drinken staat heel hoog op mijn lijstje.
Maar ik begrijp je : die croissant is dan wel onbeschrijflijk lekker maar je krijgt een suikerdreun die je een uur later moet bekopen. Wat helpt, is ook een stuk fruit eten en wat kaas.
Oud 9 maart 2016, 09:36   #94
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik dronk teveel koffie Panda.
Misschien is roken het belangrijkste ja. Maar zo simpel zal dat niet zijn hoor. Ik ervaar dat ik moet blijven eten of ik rook. Vanaf ik stop met eten komt de drang naar een sigaret. Er gaat er hier eentje opzwellen!
Stoppen met roken is zo goed als altijd 10 kg bijkomen. Uw metabolisme veranderd immers.
Oud 9 maart 2016, 09:40   #95
Peche
Banneling

Standaard

Daar ga ik dan, stoppen met roken. En nog wat terughouden op de rest.
Ik voel de drang wel hele tijd steken. Als mijn zalfke is ingetrokken ga ik nicorette halen want dat komt hier niet goed anders.
Oud 9 maart 2016, 09:41   #96
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet ik stap per stap leren lopen ja. Maar koffie brengt drang naar roken. En roken is afschuwelijk. Je kan niet geloven wat voor een afschuwelijke gewoonte ik dat vind. Misschien toch maar een bakje troost zetten en nicorette gaan kopen als de apotheker open is.
Oud 9 maart 2016, 09:46   #97
Peche
Banneling

Standaard

Obey to coffee this one has. Strong is the Force of Java.
Oud 9 maart 2016, 09:49   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mss ook eens iets lezen over macrobiotische voeding...

let op, ik doe dat niet hoor, da's me een beetje te extreem ... maar de principes die je daarin leest en leert, die kloppen wel ... bvb suikers, je lijkt die nodig te hebben, maar die creëren alleen maar pieken, hoogtes en laagtes die je daarna weer lijkt te moeten compenseren en corrigeren ... zo blijf je bezig, en vooral ze putten je voorraden mineralen uit. suikers kosten je in elk geval meer dan ze je toevoegen. dat merk je al na één week als je ze weglaat.

vlees eet ik nog ongeveer één keer per week zo'n 120g of zo. vis eet ik wel regelmatig en graag. en veel groene groenten hé

klinkt wel heel sissie als ik t zo allemaal schrijf ... maar echt, ondanks hoe t klinkt, ik voel me zoveel beter, fitter én sterker.
Ik zou het niet kunnen : hou teveel van een goede steak en dat wil zeggen minstens 250 gram, liever meer. Ik zou nog niet één dag willen slechts 120 gr vlees (of vis) eten. Als ik kabeljauw koop, neem ik minimaal 300 gr per persoon. Dat is zo heerlijk dat je er kunt blijven van eten. Of gebakken tong, pladijs, meivis, zwaardvis, gebakken tonijn enz.
En ik weet ook wel dat je dat helemaal niet nodig hebt, maar 't is zo verdomd lekker hee.
Oud 9 maart 2016, 09:53   #99
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik eet ook veel groenten en fruit. Maar ik heb ruim 3 jaar ZEER ongezond geleefd. Dat heeft zijn tol gehad. Sedert ik in "normaliteiten" ben beland eet ik een beetje zoals U. Veel vis, gevogelte maar nog veel vlees.
Ik vind dat helemaal niet sissy, dat is gewoon op uw gezondheid letten he

Toen ik begon met rode bieten, avocado's, gember en stoofpotten rijkgevuld met groenten voelde ik mij ook beter worden. Ik ben veel fitter nu.
Ook een bourgondiër eet graag wat jij hier schrijft. En gember heeft nog een goede eigenschap : raspen en dagelijks een theelepel van eten. Ideaal tegen ontstekingen of andere klachten ivm de maag en spijsverteringsstelsel.
Oud 9 maart 2016, 09:55   #100
Hoomer

Standaard

Citaat:
Daar ga ik dan, stoppen met roken. En nog wat terughouden op de rest.
Ik voel de drang wel hele tijd steken. Als mijn zalfke is ingetrokken ga ik nicorette halen want dat komt hier niet goed anders.
Ik wil nu niet denigrerend doen maar stoppen met roken is niet voor watjes hoor.
Ik ben gestopt zonder hulpmiddelen gewoon geen sigaret meer opsteken, ik kan je verzekeren ik ben door de hel gegaan, maar iets dat heel veel mensen heel goed geholpen heeft is Champix, ik heb dat jaren geleden geïntroduceerd op El Hierro en de apotheek daar kon de verkoop niet bijhouden, ik denk dat zo een acht jaar geleden half dat eiland gestopt is met roken door de Champix.
Dus even naar de huisdokter en voorschriftje halen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 9 maart 2016 om 09:55.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be