Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2016, 16:25   #81
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat komt allemaal dankzij dat kuteuropa.
Op het vlak van naturisme en naaktrecreatie heeft Europa nog niets geregeld.
Ze zouden daar beter een paar richtlijnen over maken dan krijgen we in Vlaanderen misschien wat meer naaktstranden.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 23:49   #82
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dan houd ik even je ‘n vraagje voor, bij het licht van die redelijk vage omschrijving, nl; Heb jij zo enig idee/inschatting wanneer die ‘andersdenkenden’ zich dan niet meer ‘lastig gevallen’ zullen voelen ?
Of beter nog; tot hoever zou jij dan willen gaan, met het toegeven aan asielzoekers/vluchtelingen/immigranten, in zoverre dat die toegevingen ontspruiten ‘waar de persoonlijke vrijheid ophoudt en de bescherming van andersdenkenden begint’ ?

Tot hoever, Praha ? Tot de sharia hier de gerechtelijke norm wordt ?
Inderdaad, en geformuleerd zoals de roden en groenen ook eens mogen antwoorden.
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 13:11   #83
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Op het vlak van naturisme en naaktrecreatie heeft Europa nog niets geregeld.
Ze zouden daar beter een paar richtlijnen over maken dan krijgen we in Vlaanderen misschien wat meer naaktstranden.
de EU regelt alleen alles die bedekt lijkt .....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 13:39   #84
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
de EU regelt alleen alles die bedekt lijkt .....
Ik durf te wedden dat jij ook wel de nodige bedenkingen en vooroordelen tegen naturisme hebt.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 13:51   #85
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat jij ook wel de nodige bedenkingen en vooroordelen tegen naturisme hebt.
IK ben een open en modern mens ... met toch enkele principes . (nog liever een naaktstrand erbij in Bredene dan een verplichting om mij te sluieren...) al hoe wel ik persoonlijk niet mee doe aan nudisme)
Oud 28 juni 2016, 13:51   #86
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie niet? Artistiek dan bedoel ik.
Oud 28 juni 2016, 13:52   #87
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wie niet? Artistiek dan bedoel ik.

Artistiek ?
Of bedoel je esthetisch ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 17:09   #88
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

weer een bewijs dat onze journalisten bijzonder goed en hoogopgeleide mensen zijn
3O seconden google

https://www.unzensuriert.at/content/...mehr-gestattet

[quote]Im Streit um die Regelungen kommt der Landkreis den Nudisten jedoch entgegen: Den geforderten Sichtschutz am Flüchtlingsheim wird es geben./QUOTE]
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 22:07   #89
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In twee minuten leg jij dus uit, dat de eeuwenlange bloedige strijd van het humanisme tegen de kerkelijke dogma’s en haar lijfelijke uitwassen ervan, het eigenlijk ‘waard’ is om gratuit af te kalven, om in de plaats dan ‘ruimte’ te maken voor de ‘waarden’ van mensen die veelal een geloof/cultuur aanhangen, dat je eigen UVRM-waarden zelfs niet onderschrijft.
Vooral leren lezen Diego

Citaat:
De nazi’s hadden destijds wsl ook de UVRM niet onderschreven, als je hen die onder hun snufferd had geschoven. Zou je ook zo ruimdenkend pleiten voor hén, als nazi-vluchtelingen hier zouden komen ‘eisen’ dat wij ‘onze’ waarden maar moeten aanpassen aan de ‘hunne’, dit alles in het kader van de rigide interpretatie van het UVRM ?
Would you ?
ah de nazi's zijn er weer... einde argumenten alweer

En NOGMAALS : leren lezen
Het zijn de heersende regels & wetten en al lang voor er sprake was van de eerste imigratiegolf waar een ieder zich kan op beroepen.
Maar dat blijkbaar ENKEL een probleem vormt voor Diego ALS 'zij' dat doen

Citaat:
Een aanvraag tot regularisatie dringt zich dan op, beroepende op het decennialange oponthoud annex gedoogbeleid/verzuim van de plaatselijke overheid.
Van de 350.000km² Duits grondgebied, komt er uitgerekend d�*�*r een azc, ‘toevallig’ d�*�*r op die éne hectare grond, waar er een Duits cultureel fenomeen zich al meer dan een eeuw manifesteert en nu dus snel even plaats zou moeten ruimen, om ‘religieus/culturele gevoeligheden’ van vluchtelingen/nieuwkomers niet te schofferen, alsof dat hun ‘eerste noodzaak’ zou zijn om zich hier beschermd en veilig te voelen, in de mate van het geweken levensgevaar, waar ze nog niet zo lang geleden aan waren blootgesteld.

Ik denk dat, mocht ik ontsnapt zijn vanuit uit een oorlogshel en dan na een lange en ‘levensgevaarlijke overtocht’ ergens ruimhartig asiel zou verleend worden, dan zou ik alvast niet te veel van m’n kltn maken, tegen de ‘culturele waarden’ van dat land, waar ik alras mijn dankbaarheid en respect aan de bevolking zou betonen.
Dat is dan het minste wat ik hen verschuldigd ben.

Maw, ik zou dus alvast niet de hand bijten, die mij en/of mijn gezin voedert, onderdak en alle mogelijke sociale voorzieningen, veiligheid en bescherming geeft, want zo’n stuitend gebrek aan empathie voor de cultuur van het gastland, zou mi zich alleen manifesteren, als ik in de plaats daarvan een misprijzend oordeel tot een regelrechte haat tov die bevolking zou koesteren en deze ‘dus’ maar plaats moet ruimen voor ‘mijn cultuur’.

Zou jij in de hand bijten van degene, die net je leven en dat van je gezin gered heeft, Praha ?
Wat een rond de pot gedraai
JA je hebt volkomen gelijk wat betreft het huidige wanbeleid vs. de gewoonte dat daar heerste
NEEN je hebt volkomen ongelijk wat betreft de klacht daar :
1) gelijkheid toch zowat het eerste is dacht ik dat ze dienen te aanvaarden maar als ze er gebruik van willen maken dan mag het niet volgens jou
2) het is niet tegen 'de cultuur'
3) ik zie niet in in welke hand hier gebeten zou worden.
Waren het soms de nudisten zelve die hun gered hadden of was EU ( Duitsland met de Duitse spelregels en niet die van de nudisten) dat hen dat onderkomen gaf ?

Citaat:
Da’s goe, want ik ben net hetzelfde van plan om ridicule voorstellen te strippen van hun ridiculiteit, die botweg stelt dat de autochtonen zich steeds maar weer moeten aanpassen aan asielzoekers en immigranten en alles maar dienen te accepteren, wat betreft de ‘ ‘religieus/culturele gevoeligheden van die vluchtelingen’.

Als je nog maar een fractie zou hebben van de weerstand, die je hier al ruim hebt geëtaleerd aan bv het adres van JVDB voor zijn ‘geloof’ in het katholieke dogma , dan zou je minstens evenveel bezwaar mogen hebben, voor de ‘vrome’ aanhangers/vluchtelingen/immigranten van een ander religieus dogma en de door hen ‘beleden en verheven moraal’ ervan en minstens ‘meerderwaardig’ achten aan ‘ónze waarden’, zoals weerspiegeld in de UVRM.
Ja da's zeker een goei want het zet nog maar eens in de verf hoe gij dingen interpreteert.
ALS ge dan toch JvdB wilt aanhalen dan zal je merken dat ik vaak fel tegen hem tekeer ga maar hem ( en zijn clubke ) geen strobreed in de weg leg betreffende zijn rechten.
EN ALS ge in dit topic had gevolgd dan zou je merken dat ik het hier enkel heb over dat gelijke recht EN had ge ook gemerkt dat ik tot twee_ a driemaal toe iets tussen haakjes schreef van : "ongeacht hun beweegreden"

Citaat:
En binnen de 350.000km² die Duitsland uitstrekt, waren er nérgens anders meer nog vrijstaande plaatsen beschikbaar, die beter overeenkwamen met de ‘gevoeligheden van de verheven moraal’ van deze hier gastvrij opgevangen oorlogsvluchtelingen ?
Zelfs niet om polemiek als deze te vermijden, gezien dit anders maar ‘koren op de molen van rechts’ zou betekenen ?
goed punt
MAAR dat is niet de fout van die vluchtelingen die worden daar geplaatst

Citaat:
Je bent te voorbarig.
...ik vrees ervoor

de teneur van je posts spreken boekdelen

[quote]
Dit dus: “waar de persoonlijke vrijheid ophoudt en de bescherming van andersdenkenden begint” en “mits je andersdenkenden hiermee niet lastigvalt”.
Juist, ja …
[quote]
ja dat dus !
En er zijn dus blijkbaar nogal wat 'andersdenkenden' ook onder de autochtoonse bevolking is dat zo

Citaat:
Dan houd ik even je ‘n vraagje voor, bij het licht van die redelijk vage omschrijving, nl; Heb jij zo enig idee/inschatting wanneer die ‘anderdenkenden’ zich dan niet meer ‘lastig gevallen’ zullen voelen ?
Of beter nog; tot hoever zou jij dan willen gaan, met het toegeven aan asielzoekers/vluchtelingen/immigranten, in zoverre dat die toegevingen ontspruiten ‘waar de persoonlijke vrijheid ophoudt en de bescherming van andersdenkenden begint’ ?

Tot hoever, Praha ? Tot de sharia hier de gerechtelijke norm wordt ?
Je bent weer aan 't afwijken
1) Dit doet er in deze case niet toe
2) het is geen toegeven maar toepassen van de wetten en regels
3) Er is hier geen enkele persoonlijke vrijheid gewijzigd

... het valt je och echt moeilijk je gewoon aan de feiten te houden, blijkbaar

Citaat:
2
Maar ik vraag me dan af of die zgn ‘onduidelijkheid’ dan per ongeluk of moedwillig is ontstaan, net zoals zoveel ‘onduidelijkheden’ die ‘per ongeluk’ gebeuren in het desastreuze EU-vluchtelingen/immigranten-beleid.

Geef ‘m maar ’n gemeend schouderklopje, dat zal ie wel verdient hebben.
wie weet doe ik dat wel

...en als gij nu kunt en wilt toegeven dat die asielzoekers hier in feite niks te verwijten valt met die stap dan geef ik jou misschien ook een schouderklopje
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 22:58   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...om correct en eerlijk te zijn...
Ja die heb ik van de Nederlandse regeling
Ik weet niet, maar ik veronderstel dat het in de omringende landen niet veel anders zal zijn.
Naaktlopen kan enkel alleen wanneer anderen er niet op hoeven te zien.
Ge moogt zelfs niet in uw eigen tuin of huis naakt rondlopen van zodra iemand kan inkijken.

Ja, klopt maar dat doet er niet toe
Het had evenzeer een appartement of een kantoor geweest kunnen zijn.

Je kan je beter afvragen waarom de gemeente überhaupt die plek uitkoos en daarmee de gunstige ligging teniet deed.

...dat is nu net m'n punt : vragen achter daarop niet te moeten zien is vragen naar een gelijke behandeling
... betere vorm van 'aanpassen' kan je dus niet hebben
( ook al zijn hun achterliggende motieven misschien compleet anders )

natuurlijk is dat aanpassen.
Iedereen draagt wat hij wilt ( binnen bepaalde krijtlijnen van de wet )
Met andere woorden, we worden nog steeds onderdrukt.

Het verplicht gekleed lopen heeft geen moer te maken met goede zeden of niet, maar alles met imponeren, zoals militairen ook onderscheid voeren in hun uniformen. Het woord uniform op zich is al te verwerpen gezien er in hun kledij geen uniform is.

Ooit mocht gelijk wie ook niet gelijk welke kledij dragen en al zeker niet gelijk welke kleuren. Zo was paars bv. verboden en voorbehouden voor koningen en hoog geplaatste kerkelijken.

De meid mocht natuurlijk niet mooier zijn dan de meesteres en zouden beiden naakt lopen zou dit nogal eens kunnen tegen slagen voor deze laatste.

Dat is uiteindelijk de rede waarom wij genoodzaakt werden kleren te dragen ook wanneer het helemaal niet koud is, en ook de reden waarom wij niet zomaar eender welke kleren mochten dragen. Waarom dragen rechters op het gerechtshof zo een zwarte nachtjapon denk je.

Het spreekwoord, ' de kleren maken de man', kent daar zijn oorsprong.

De kerk, die zo tegen naakt is, hangt vol met kunstwerken waarop naakt te zien is waarom zou naakt dan als onzedig moeten beschouwd worden?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 01:16   #91
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artistiek ?
Of bedoel je esthetisch ?
Goede vraag.
Artistiek laat meer toe dan esthetiek, wat inderdaad niet altijd een voordeel is.
Oud 29 juni 2016, 22:00   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Met andere woorden, we worden nog steeds onderdrukt.
...als gij het niet absoluut recht om waar je maar wilt naakt te gaan lopen zo ziet ... ja dan is dat zomaar.

Wat het met de discussie te maken heeft is me verder een raadsel

Citaat:
Het verplicht gekleed lopen heeft geen moer te maken met goede zeden of niet, maar alles met imponeren, zoals militairen ook onderscheid voeren in hun uniformen. Het woord uniform op zich is al te verwerpen gezien er in hun kledij geen uniform is.
deels... want dat zeggen verklaart natuurlijk niet veel an sich betreffende de gewone kleding
Je kan net zo goed stellen dat een naaktloper wilt 'imponeren'

Citaat:
Ooit mocht gelijk wie ook niet gelijk welke kledij dragen en al zeker niet gelijk welke kleuren. Zo was paars bv. verboden en voorbehouden voor koningen en hoog geplaatste kerkelijken.

De meid mocht natuurlijk niet mooier zijn dan de meesteres
... dat klopt allemaal

Citaat:
en zouden beiden naakt lopen zou dit nogal eens kunnen tegen slagen voor deze laatste.
mmmm dan heeft het misschien toch iets te maken met goede zeden ?

Citaat:
Dat is uiteindelijk de rede waarom wij genoodzaakt werden kleren te dragen ook wanneer het helemaal niet koud is, en ook de reden waarom wij niet zomaar eender welke kleren mochten dragen. Waarom dragen rechters op het gerechtshof zo een zwarte nachtjapon denk je.

Het spreekwoord, ' de kleren maken de man', kent daar zijn oorsprong.

De kerk, die zo tegen naakt is, hangt vol met kunstwerken waarop naakt te zien is waarom zou naakt dan als onzedig moeten beschouwd worden?
ooit van de (vroeg) renaissance gehoord ?
Naakt kon slechts ten dele en dat met een christelijk jasje aan.
De onderkant behoorde zeker niet gezien te worden want dat zou alleen maar leiden tot vleselijke lusten
( bedenk ook dat men toen net wat anders tegenover een borst stond dan vandaag )
Toch deed vol naakt geleidelijk zijn intrede ook in de kerk... echt blij was die er niet mee daar vaak de geslachtsdelen diende weggewerkt te worden te worden.
Voor de rest is naakt ( al zeker voor gewone aardse taferelen , zover die er al waren ... pas in de 19de eeuw met het realisme ) totaal taboe om het af te beelden, laat staan dat men naakt ging lopen.
Mensen die naakt liepen werden geassocieerd met gekken, zieken, bezetenen, etc

Voor de rest is onze ( en de naburige landen ) wet een afkooksel van de code Napoléon & code pénal beide voort gekomen tussen het huwelijk van de veranderingen die de revolutie bracht en de heersende culturele ( lees : christelijke) moraal.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 04:37   #93
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Nudisten die al tientallen jaren op een strandje hun ding kunnen doen, moeten binnenkort stoppen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...oekerscentrum/

Citaat:
Heb niets met nudisten, maar dit is weer een capitulatie voor de islam.
Laat die mensen hun hobby doen, ze zijn niemand tot last.
KIjk ik zou voorstellen dat die misnoegde nudisten allemaal eens in hun flikker naar Brussel gaan wandelen met een betoging door de straten ... midden vinger de lucht in steken tegen dit zandbak beleid ... verdedig iets méér dit continent zou ik vragen model slaphangers van Westerlingen.
Oud 30 juni 2016, 04:44   #94
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ooit eens heel erg geschrokken in Duitsland. We gingen naar een meer en sommigen liepen daar naakt.
Wie doet zoiets nu. Bah.
Oud 30 juni 2016, 04:59   #95
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben ooit eens heel erg geschrokken in Duitsland. We gingen naar een meer en sommigen liepen daar naakt.
Wie doet zoiets nu. Bah.
Ik versta het hoor .... mag niet openbaar ,, en kan niet ook ,, maar ...er zijn nudistekampen ,en die storen mij niet zolang ze dat niet openbaar doen. ik heb er nog nooit wakker van gelegen dat die bestaan en nooit naartoe gegaan ,,
Oud 30 juni 2016, 05:03   #96
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik versta het hoor .... mag niet openbaar ,, en kan niet ook ,, maar ...er zijn nudistekampen ,en die storen mij niet zolang ze dat niet openbaar doen. ik heb er nog nooit wakker van gelegen dat die bestaan en nooit naartoe gegaan ,,
Je kon er gewoon naartoe. Ook met kinderen. Dat was allemaal blijkbaar heel normaal.
Ik zei Duitsland maar in werkelijkheid was het in de BRDDR natuurlijk.
Oud 2 juli 2016, 07:10   #97
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Je kon er gewoon naartoe. Ook met kinderen. Dat was allemaal blijkbaar heel normaal.
Ik zei Duitsland maar in werkelijkheid was het in de BRDDR natuurlijk.
Maar je wist waar je naartoe ging. Dus een vrije keuze. Wat is daar op tegen?

En inderdaad ook met kinderen. In 'nudistenkampen' (wat een woord! Doet me denken aan de nazikampen.) gebeurt net hetzelfde als in de geklede kampen. Alleen storen nudisten zich niet aan bloterikken.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 12:38   #98
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Het meest kwalijke is dat er, op verzoek van de nudisten, geen muur kan worden gebouwd, terwijl er zoveel geld naar de opvang gaat.

Begrijp het wel hoor, een muur levert geen geld op voor de gemeente en een asieler wel.
Daar zit het probleem. Money! €€€€€!!!!'
Geld stinkt en de politiek net zo.
Oud 13 juli 2016, 21:24   #99
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tik eens in op You tube "Imagine there is no Islam"
Australia.
Schitterend !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be