![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat er van uit dat ze daar die-hard tegen een democratische stemming zijn voor deze one-person top job waarbij elke stem evenveel waard zou zijn. Dat zou nog moeten bewezen worden.... In feite is dat het probleem niet.Het probleem is dat tengevolge van het EC systeem, de hele presidentsverkiezingen opgehangen worden aan en dus vertekend worden door twee drie swing states, onafgezien de popular vote, terwijl de kandidaten eigenlijk individuele kiezers zouden moeten overtuigen, niet twee drie staten, en zouden simpelweg en direct democratisch moeten winnen op de meeste stemmen, niet op die van de EC votes van twee drie swing states. [[Waarom blijven de topstaten in de unie met zo'n onevenwichtige Presidentsverkiezingen?...]] Laatst gewijzigd door eno2 : 26 november 2016 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is bekend dat bevolkingsrijke Californië woest is op het democratisch onevenwicht tot op het punt dat er daar separatistische neigingen opduiken. Trump himself sprak zich uit in favour of popular vote, hij zou hem probleemloos gewonnen hebben ![]() En er ligt een wetsvoorstel voor om EC af te schaffen. Er zijn er dus blijkbaar nog die mijn visie delen. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 november 2016 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet er nog veel meer gezegd worden om die dwaasheid af te schaffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brazilië heeft ook een systeem waarin de stem van elke Braziliaan evenveel meetelt. Laatst gewijzigd door dalibor : 26 november 2016 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In federale staten zijn er steeds evenwichtsmechanismen. In Zwitserland bijvoorbeeld is er naast het bondsparlement ook een statenparlement, waar de kantons in zetelen. Juist om te maken dat de grote kantons met grote bevolkingsaantallen de andere niet overvleugelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij de eigen les blijven. Ik herhaal: Zijn er jou dan studies onder Amerikanen bekend die jouw bewering staven? Ik denk zelf na over deze issue. Zou je ook beter doen. Natuurlijk wil de GOP hun gerrymandering niet terugdraaien, en die hebben het al decennia voor het zeggen. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 november 2016 om 22:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk begin ik over partijen. Het is immers aan de twee grote jongens om een verandering om dat vlak door te drukken. Is er bijvoorbeeld bij de democraten een wens om het bestaande kiessysteem te veranderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk mag dat. Alleen is het ongeloofwaardig dat u er nu pas mee afkomt, nl. na de verkiezing van Trump. Waarom hebben we u niet gehoord bij de voorbije twee presidentsverkiezingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de verkiezing stelde iemand dat dat systeem ondemocratisch is: Trump. Mede op grond daarvan stelde hij de uitslag niet zonder meer te zullen aanvaarden. Hij zag in dat het een systeem is waarvan de democratische legitimiteit laag is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zijn je bronnen? Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 november 2016 om 22:13. |
||
![]() |