![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de kostprijs voor beiden van een eventuele scheiding. Er is echter nog steeds een meerderheid burgers met beter werkende hersencellen. Dat is jullie geluk. Maarre: ...herinner Bredero!
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk daarbij op dat in Brussel veel administratieve zetels gevestigd zijn. Voor Europa is het alsof de centen in Brussel verdient worden, terwijl het echte werk vaak elders gedaan wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld de luchthaven en al wat er rond hangt. Ge weet toch waarom Brussel zo graag wat gebiedsuitbreiding zou hebben ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() In den tijd werd hij in de pallieter "de kleine Eyskens" genoemd.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van die eis bij voorgaande staatshervormingen is daarom onzinnig.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 23 juli 2017 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb er voor en na mijn gepresteerde uren; betalend op de trein nog wel; mijn halve leven doorgebracht omdat het familiaal niet anders kon. (ik was een enig kind die mij het lot van mijn twee ouders aantrok en daarom niet in Brussel kon gaan wonen- hun pensioentje was te laag om te kunnen overleven in een zorginstelling) Ik was dus dat bedorven joenk volgens de toendertijdse CVP. Waar de sukkelaars met zeven of meer kinderen konden bijdragen; wel die moesten geholpen worden. Nu profiteren de vluchtelingen van hetzelfde systeem. Erdogan beweerde recent dat ze veel "jongelen" moesten maken. En nu Brussel zelf dus. De enige reden waarom er veel firma's hun maatschappelijke zetel in deze "hellhole" kozen was het feit dat ze er meer konden foefelen dan in de andere gebieden van dit apenland. Het zat er vol met beginnend personeel dat zijn opgedragen taken minder aankon. De oudgedienden en dus routiniers van de administratie zaten in de buitengebieden. Miljarden ontsnapten zo jaarlijks aan het oog van de fiscus. Dat is de waarheid. En de rest is hier (weerom) dikke zever. Maar doe maar verder hoor. Jullie zijn weer goed bezig. Ik sluit hier af. Want straks stel ik mij opnieuw de vraag waarom ik zo onnozel ben om op dit forum proberen de waarheid te zeggen. Ik heb er verdomd geen euro meer met in mijn zak. Ik denk dat er hier niet veel komen om waarheden te vertellen. De euro's in de zak houden is voor velen belangrijker. Toch mooi natuurlijk. Een forum vol met eerlijke onbaatzuchtige deelnemers. Voor wie alleen de politiekers de smeerlappen zijn. Maar kom; jezelf iets wijsmaken doet zotten in vrede leven. ![]() Maar waarheden vindt je hier niet. Of toch bitter weinig. Vlaanderen is arm. Doodarm. Maar er is nog teveel geld. We beseffen het nog niet. Maar dat gaat zich wreken. Maar....."na mij de zondvloed" Je krijgt zelfs hier een depressie als je niet oppast? Dus doe maar verder. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van een aantal ondernemingen ligt de administratieve zetel in Brussel. Maar de productie-eenheden liggen in Vlaanderen en het is daar dat de economische meerwaarde wordt gerealiseerd en het er tegenover staand inkomen wordt verdiend. Dat de betrokken Vlaamse onderneming haar administratie in Brussel neerpoot brengt voor de Brusselaars geen aarde aan de dijk (behalve wat gemeentelijke belastingen). Het tewerkgesteld personeel bestaat nagenoeg volledig uit pendelende Vlamingen. De ondernemingsresultaten op het conto van "Bruxelles" schrijven is een statistische hoax die de inwoners van de Beulemansstad geen cent rijker of economisch belangrijker maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bij een Vlexit zouden die Brabantse gemeenten (en een groot stuk van Vlaams en Waals Brabant) wel eens bij Brussel kunnen blijven (net als de faciliteitengemeenten)
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 juli 2017 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja en? Wat is de reden van die administratieve zetel in Brussel? Alles zeggen Quercus! Of anders stoppen. Want dat blijft hier duren! ![]() De rest is wel juist van hetgeen U vertelt. Laatst gewijzigd door werkman : 23 juli 2017 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan zal Vlaanderen Onafhankelijk worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe men erbij komt om een fossiel als Eyskens nog een forum te geven, het is mij een compleet raadsel. De Roover zou zich dan ook best onthouden om daarop te reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies. Als de mening van een hoogbejaarde als tot overspannen tegenaanvallen leidt, wat moet dat zijn als de nationalisten echte tegenkanting krijgen?
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 juli 2017 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft Vlamingen die bij Brusselse privéfirma's werken, waarvan zich waarschijnlijk een gedeelte zal hervestigen (cfr Brexit). Valt weg, alle subsidies die Brussel nu federaal ontvangt, en gedeeltelijk verdedigt, omdat ze geen gebruik kunnen maken van het werkplaatsprincipe. Komt daarbij dat Brussel dan wel zal moeten opdraaien voor de rsz uitgaven van deze werknemers (pensioen, ziekteverzekering...). Men zou de berekening eens volledig kunnen maken, met een correcte schatting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hij zal ook wel weten waarom hij dit niet doet, integendeel, met man en macht tegenwerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |