Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2017, 05:21   #81
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, ik ga akkoord. Een splitsing van het land zou enorm complex zijn, en veel onnodige kosten maken voor bedrijven.
Dat is nu net wat het verstand van mensen met regionalistische beperkingen te boven gaat.
Net zoals de kostprijs voor beiden van een eventuele scheiding.

Er is echter nog steeds een meerderheid burgers met beter werkende hersencellen. Dat is jullie geluk. Maarre: ...herinner Bredero!
Oud 23 juli 2017, 06:17   #82
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat is nu net wat het verstand van mensen met regionalistische beperkingen te boven gaat.

Er is echter nog steeds een meerderheid burgers met beter werkende hersencellen. Dat is jullie geluk. Maarre: ...herinner Bredero!
Met 1 spreuk wereldberoemd worden is ook een kunst.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 06:32   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is dikke zever. Een flink deel van de Vlamingen die in Brussel tewerkgesteld zijn werken voor de federale en de Vlaamse administratie aldaar. Het is dus niet "Bruxelles" die hen tewerkstelt.
Inderdaad, bij een grondige decentralisatie van de diensten, zou Brussel wel eens de pineut kunnen zijn.

Merk daarbij op dat in Brussel veel administratieve zetels gevestigd zijn.
Voor Europa is het alsof de centen in Brussel verdient worden, terwijl het echte werk vaak elders gedaan wordt.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 08:19   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de EU wordt belast op basis van de plek waar je werkt.

Ik heb zo een vermoeden dat de Flaminganten de transfers bekijken vanuit het standpunt van waar men woont. Als je correct wilt zijn, moet je kijken naar waar het geld wordt verdiend. En dan is Brussel wel eens de grote bron van transfers naar Vlaanderen en Wallonie.
Mocht dat zo zijn, dan zouden bij alle voorgaande staatshervormingen de Franstalige partijen de eis gesteld hebben om het innen van belastingen op werk te regionaliseren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 08:23   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze werken op Brussels grondgebied. Net zoals alle multinationals die hun hoofdzetel in Brussel hebben en honderdduizenden Vlamingen tewerk stellen, en de hoogste lonen van het land betalen.

Ik heb een tijd aan grensarbeid gedaan. Ik betaalde mijn belastingen in Nederland hoor.

Dus waarom nu opeens op basis van woonplaats ? Omdat het jullie uitkomt ?
Nogal wat bedrijven liggen niet in het hoofdstedelijk gewest, maar daar net buiten. Op Vlaams grondgebied.
Bijvoorbeeld de luchthaven en al wat er rond hangt.

Ge weet toch waarom Brussel zo graag wat gebiedsuitbreiding zou hebben ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 08:29   #86
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eyskens is vooral fils a papa.
In den tijd werd hij in de pallieter "de kleine Eyskens" genoemd.
Oud 23 juli 2017, 08:38   #87
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht dat zo zijn, dan zouden bij alle voorgaande staatshervormingen de Franstalige partijen de eis gesteld hebben om het innen van belastingen op werk te regionaliseren.
Mocht dat zo zijn? Het is zo. Aangezien de belasting op arbeid in ons land een federale bevoegdheid is, maakt het momenteel geen verschil waar de inning gebeurt.

Dat van die eis bij voorgaande staatshervormingen is daarom onzinnig.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 23 juli 2017 om 08:45.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 08:56   #88
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar ze werken op Brussels grondgebied. Net zoals alle multinationals die hun hoofdzetel in Brussel hebben en honderdduizenden Vlamingen tewerk stellen, en de hoogste lonen van het land betalen.

Ik heb een tijd aan grensarbeid gedaan. Ik betaalde mijn belastingen in Nederland hoor.

Dus waarom nu opeens op basis van woonplaats ? Omdat het jullie uitkomt ?
Niet zeveren hoor jongens. Want dit forum is reeds lang een zeverparadijs (letterlijk en figuurlijk) en wordt het van dag tot dag nog meer.
Ik heb er voor en na mijn gepresteerde uren; betalend op de trein nog wel; mijn halve leven doorgebracht omdat het familiaal niet anders kon.
(ik was een enig kind die mij het lot van mijn twee ouders aantrok en daarom niet in Brussel kon gaan wonen- hun pensioentje was te laag om te kunnen overleven in een zorginstelling) Ik was dus dat bedorven joenk volgens de toendertijdse CVP. Waar de sukkelaars met zeven of meer kinderen konden bijdragen; wel die moesten geholpen worden.
Nu profiteren de vluchtelingen van hetzelfde systeem. Erdogan beweerde recent dat ze veel "jongelen" moesten maken.
En nu Brussel zelf dus. De enige reden waarom er veel firma's hun maatschappelijke zetel in deze "hellhole" kozen was het feit dat ze er meer konden foefelen dan in de andere gebieden van dit apenland.
Het zat er vol met beginnend personeel dat zijn opgedragen taken minder aankon. De oudgedienden en dus routiniers van de administratie zaten in de buitengebieden. Miljarden ontsnapten zo jaarlijks aan het oog van de fiscus.
Dat is de waarheid. En de rest is hier (weerom) dikke zever.
Maar doe maar verder hoor. Jullie zijn weer goed bezig. Ik sluit hier af.
Want straks stel ik mij opnieuw de vraag waarom ik zo onnozel ben om op dit forum proberen de waarheid te zeggen. Ik heb er verdomd geen euro meer met in mijn zak. Ik denk dat er hier niet veel komen om waarheden te vertellen. De euro's in de zak houden is voor velen belangrijker.
Toch mooi natuurlijk. Een forum vol met eerlijke onbaatzuchtige deelnemers.
Voor wie alleen de politiekers de smeerlappen zijn.
Maar kom; jezelf iets wijsmaken doet zotten in vrede leven.
Maar waarheden vindt je hier niet. Of toch bitter weinig. Vlaanderen is arm. Doodarm. Maar er is nog teveel geld. We beseffen het nog niet.
Maar dat gaat zich wreken. Maar....."na mij de zondvloed"
Je krijgt zelfs hier een depressie als je niet oppast? Dus doe maar verder.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 09:25   #89
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Van een aantal ondernemingen ligt de administratieve zetel in Brussel. Maar de productie-eenheden liggen in Vlaanderen en het is daar dat de economische meerwaarde wordt gerealiseerd en het er tegenover staand inkomen wordt verdiend. Dat de betrokken Vlaamse onderneming haar administratie in Brussel neerpoot brengt voor de Brusselaars geen aarde aan de dijk (behalve wat gemeentelijke belastingen). Het tewerkgesteld personeel bestaat nagenoeg volledig uit pendelende Vlamingen. De ondernemingsresultaten op het conto van "Bruxelles" schrijven is een statistische hoax die de inwoners van de Beulemansstad geen cent rijker of economisch belangrijker maakt.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 09:31   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogal wat bedrijven liggen niet in het hoofdstedelijk gewest, maar daar net buiten. Op Vlaams grondgebied.
Bijvoorbeeld de luchthaven en al wat er rond hangt.

Ge weet toch waarom Brussel zo graag wat gebiedsuitbreiding zou hebben ?
En bij een Vlexit zouden die Brabantse gemeenten (en een groot stuk van Vlaams en Waals Brabant) wel eens bij Brussel kunnen blijven (net als de faciliteitengemeenten)

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 juli 2017 om 09:32.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 09:35   #91
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Van een aantal ondernemingen ligt de administratieve zetel in Brussel. Maar de productie-eenheden liggen in Vlaanderen en het is daar dat de economische meerwaarde wordt gerealiseerd en het er tegenover staand inkomen wordt verdiend. Dat de betrokken Vlaamse onderneming haar administratie in Brussel neerpoot brengt voor de Brusselaars geen aarde aan de dijk (behalve wat gemeentelijke belastingen). Het tewerkgesteld personeel bestaat nagenoeg volledig uit pendelende Vlamingen. De ondernemingsresultaten op het conto van "Bruxelles" schrijven is een statistische hoax die de inwoners van de Beulemansstad geen cent rijker of economisch belangrijker maakt.

Ja en? Wat is de reden van die administratieve zetel in Brussel?
Alles zeggen Quercus! Of anders stoppen. Want dat blijft hier duren!
De rest is wel juist van hetgeen U vertelt.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 juli 2017 om 09:37.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 10:38   #92
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Inderdaad Jay-P het zal verkeren na de verkiezing van 2019;

dan zal Vlaanderen Onafhankelijk worden
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 10:39   #93
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U vergeet nog héél wat anderen...

Of dacht u dat die bedrijven met een verankering van hun productie eenheden in Vlaanderen hun hoofdzetel én bijgevolg de daaraan verbonden medewerkers in brussel zullen blijven behouden...
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 10:40   #94
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad Jay-P het zal verkeren na de verkiezing van 2019;

dan zal Vlaanderen Onafhankelijk worden
Noteren we dit nieuwe feit alvast ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 10:52   #95
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Hoe men erbij komt om een fossiel als Eyskens nog een forum te geven, het is mij een compleet raadsel. De Roover zou zich dan ook best onthouden om daarop te reageren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 11:06   #96
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hoe men erbij komt om een fossiel als Eyskens nog een forum te geven, het is mij een compleet raadsel. De Roover zou zich dan ook best onthouden om daarop te reageren.
Precies. Als de mening van een hoogbejaarde als tot overspannen tegenaanvallen leidt, wat moet dat zijn als de nationalisten echte tegenkanting krijgen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 11:20   #97
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Precies. Als de mening van een hoogbejaarde als tot overspannen tegenaanvallen leidt, wat moet dat zijn als de nationalisten echte tegenkanting krijgen?
.. ach .. Eyskens wordt door de nazionaeltjes weggezet als een ouwe dwaas die vergeet zijn pillekes te nemen .. doch die seniele pillenfretter leverde in DM dit weekeinde één van de leukste tegenargumenten aan de Vlaemsche geldstromen : "in de Vlonders is de fiscale fraude groter dan in Wallonië, over die transfer wordt nooit gepiept" .. ik zweer je : rollend over het karpet .. wanneer bestelt meneire Heert een studie ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 juli 2017 om 11:22.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 11:27   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een kleine minderheid. 27,000 Vlaamse ambtenaren op meer dan 250,000 Vlaamse pendelaars.
Er zullen ook wel een hoop Vlamingen bij Europese instellingen en bij de Navo werken. En bij mijn weten is op die ambtenaren momenteel, als ze uit andere landen komen dan Belgie, via dubbelbelastingverdragen, het woonplaatsprincipe van toepassing.
Blijft Vlamingen die bij Brusselse privéfirma's werken, waarvan zich waarschijnlijk een gedeelte zal hervestigen (cfr Brexit).
Valt weg, alle subsidies die Brussel nu federaal ontvangt, en gedeeltelijk verdedigt, omdat ze geen gebruik kunnen maken van het werkplaatsprincipe.
Komt daarbij dat Brussel dan wel zal moeten opdraaien voor de rsz uitgaven van deze werknemers (pensioen, ziekteverzekering...).
Men zou de berekening eens volledig kunnen maken, met een correcte schatting.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 11:31   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als Rudi Vervoort op basis van de studie van Bourgeois (geheel terecht) zou zeggen: 'Stel u eens voor wat Brussel met die 11 miljard zou kunnen doen?' dan ben je daarmee akkoord?
Moest ik Rudi Vervoort zijn, ik zou mij direct aan de zijde van de Vlaams Nationalisten scharen, en mee ijveren voor een splitsing van Belgie.
Maar hij zal ook wel weten waarom hij dit niet doet, integendeel, met man en macht tegenwerkt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 11:32   #100
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Ik ga dat seffens eens lezen, Eyskens is altijd grappig én cassant
Mark Eyskens is zoals zijn vader : een pretentieuze, zelfvoldane, man.

Zelfs binnen zijn eigen partij wordt hij al een tijdje niet meer ernstig genomen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be