![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft de rechter ook gesproken over dat als je een boom wil kappen 'buiten een bos' in Vlaanderen je daar een vergunning voor nodig hebt?
Als de boom op de huiskavel staat, hebt u misschien een omgevingsvergunning nodig. Vraag dit na bij uw gemeente. Bomen kappen - Vergunningen en machtigingen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 december 2018 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien had hij het 'ter info' kunnen meegeven de 'vergunningen & machtigingen'. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je er zeker van bent dat de buurman niet het recht heeft om die bomen te kappen dan moet je daar als mens tegen in gaan en alle rechten uitputten om je gelijk te halen. Nu ja, dat al te gemakkelijk plooien voor onrecht zit in de Vlaming zijn bloed. Zie waar het ons brengt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de rechter moet iemand sturen, maar de eigenaar had zijn verantwoordelijkheid moeten opnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna hetzelfde bedrag voor die bomen, het toont gewoon de kafka van het rechtssysteem als beiden dezelfde limiet hebben. Gewoon belachelijk. http://www.standaard.be/cnt/dmf20181226_04062572 Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 december 2018 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Ik weet dat het onmogelijk is maar men zou het Belgisch wetboek gewoon moeten weggooien. Misschien kan men een wetboek overnemen van één van onze buurlanden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder heb ik ook - destijds - de verhalen van de klagers gelezen in de gazetten. En op basis van pro en contra - in de gazetten - vind ik dat de rechter wel juist beslist heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Sommige mensen hebben nu eenmaal principes. Anderen zouden hun eigen moeder verkopen ... u ook?
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() De man in kwestie heeft de bomen verplant. Dit kan men slechts uitvoeren in bepaalde periodes omdat de boom anders sterft. De rechter heeft daar geen rekening mee gehouden. Wereldvreemde rechters en bekrompen boertjes uit Brugge.
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de reacties hier te lezen zijn er in dit zot land wel meer wereldvreemd dan enkel de rechters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het eerste zicht hadden die bomen niet veel waarde. Grote bomen verplanten kost trouwens een fortuin. Bovendien is de wet duidelijk, geen hoogstammen binnen de 2 meter van de scheidingslijn met de buren. Een van die bomen is zelf een mislukt scharminkel dat krom en scheef tot over de scheidingslijn gaat. Die vent is zo zot als een deur en heeft jaren de wet naast zich neergelegd. Kan men geen compassie met hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Compassie? Neen dat hoeft niet maar er zijn mensen die tegen zichzelf beschermd moeten worden, deze lijkt me zo eentje, en dat doe je niet door ze levenslang te ruïneren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Het principe dat we geschillen laten beslissen door rechters, is dat een goed principe dan?
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk is het de fout van de wetgevende macht: die hebben blijkbaar besloten dat de rechters voor een fout geplaatste boom een dwangsom van 1000 euro per dag mogen opleggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's wa d'anders hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dwangsom opgelopen tot 800.000 euro; dat betekent 800 dagen in retard. De buren hebben meer dan twee jaren geduld gehad vooraleer ze de volgende gerechtelijke stap zetten. Geduld na de gerechtelijke uitspraak. Daarvoor hadden ze het hem al 1000 keer beleefd gevraagd en hem gewezen op de nadelen aan hun huizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 1000 euro per dag voor wat bomen. En de Fortis bestuurders met een gouden handdruk naar huis. Waarmee ben je dan bezig? Of mis ik de NVA logica |
|
![]() |
![]() |