Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2019, 22:31   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, ook niet.

De dekkingsgraad van de pensioenfonsen wordt bepaald door de beurzen, maar ook door de bijdragen van de actieven.

Als de dekkingsgraad te laag wordt, zal ofwel het ene verhoogd worden of het andere verlaagd.
Ook dat is waar, maar uiteindelijk zijn de Nederlandse pensioenfondsen de beurscrisis van 2008 doorgekomen, de een al wat beter dan de andere, zonder onoverkomelijke problemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 22:32   #82
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

GFYS De Wever:

Parlementsleden met pensioen op 55 jaar

https://www.hln.be/nieuws/parlements...jaar~af4752bb/

Mensen langer laten werken, om al die pocopolitieke leeghangers van een riant pensioen te voorzien, om nog maar te zwijgen van het pampergeld dat import kiesvee al decennialang kost ?

GFYS De Wever.
Oud 14 mei 2019, 22:33   #83
Tavek
Banneling

Standaard

Bij mij op het werk hebben we een poetsvrouw. Niet zo lang geleden viel ze met twee emmers sop. Ze had de kracht niet meer om zich stabiel te houden met zo een grote emmer.

Ze lag daar, op de vloer, in het water....we hebben haar recht geholpen. De vrouw is 3jaar verwijderd van haar pensioen, dat eerder richting de 65 gaat dan 62, omdat ze onvoldoende jaren heeft. Slecht huwelijks gehad, scheiding, enz....ge kent het wel.

We hebben haar gezegd: ga ziekenkas staan, ge kunt dit niet meer. Maar haar antwoord was simpel: ziekenkas was te weinig om van rond te komen.

Tja, op dat moment besef je pas dat die mannen die het pensioen richting 67 en 70 willen gewoon rotte criminelen zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 22:33   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ook dat is waar, maar uiteindelijk zijn de Nederlandse pensioenfondsen de beurscrisis van 2008 doorgekomen, de een al wat beter dan de andere, zonder onoverkomelijke problemen.
Uiteraard, maar het beeld dat een pensioenfonds een zak geld is die alles en iedereen kan betalen die er ooit in heeft gestort is dus ook fout he....
Oud 14 mei 2019, 22:36   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Het is trouwens de slimste zet ooit geweest van de sossen om te ijveren voor een return to 65.

Het heeft hun terug uit de doden doen opstaan.
Oud 14 mei 2019, 22:43   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is trouwens de slimste zet ooit geweest van de sossen om te ijveren voor een return to 65.

Het heeft hun terug uit de doden doen opstaan.
Dacht wel dat in Europa 67 de norm is, of zal worden. Als wij 65 willen houden, en dan nog met het systeem van de werkenden betalen voor de gepensioneerden, dan zullen we ons wel tevreden moeten stellen met minder pensioen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 22:45   #87
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doctoraten, en nu ga ik u iets vertellen wat u gaat shockeren en waarschijnlijk weer doet schuimen van rechtse woede....zijn vrijgesteld van personenbelasting maar worden voor de sociale zekerheid gelijkgesteld aan een assistent (3000-3400 bruto).

Ik heb dus 4 jaar belasting vrij verdiend maar krijg er toch pensioenrechten voor, leuk he
Geld is niet het belangrijkste in een leven om gelukkig te zijn.
En ik spreek uit ondervinding.
Vroeger pakken geld verdiend en ook uitgegeven, nu is het wat minder (alhoewel je met een bijberoep de fiscus ook het leven zuur kan maken ... ) maar heb nu wel wat meer tijd om met mensen bezig te zijn ipv met 'werken'. Ook een eigen keuze, maar dan krijg je wel een andere beeld over geluk.
En tot nu toe beklaag ik me dat nog altijd niet.
En binnen een jaar of 3 ga ik op pensioen. 3 jaar vroeger, en zal dan een pak meer hebben dan nu het geval is.
Meer dan den helft zelfs belastingsvrij.
Wie weet koop ik mij dan ook nen Tesla ... Alhoewel.... ik kan ook zonder een wagen.
Oud 14 mei 2019, 22:46   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Geld is niet het belangrijkste in een leven om gelukkig te zijn.
En ik spreek uit ondervinding.
Vroeger pakken geld verdiend en ook uitgegeven, nu is het wat minder (alhoewel je met een bijberoep de fiscus ook het leven zuur kan maken ... ) maar heb nu wel wat meer tijd om met mensen bezig te zijn ipv met 'werken'. Ook een eigen keuze, maar dan krijg je wel een andere beeld over geluk.
En tot nu toe beklaag ik me dat nog altijd niet.
En binnen een jaar of 3 ga ik op pensioen. 3 jaar vroeger, en zal dan een pak meer hebben dan nu het geval is.
Meer dan den helft zelfs belastingsvrij.
Wie weet koop ik mij dan ook nen Tesla ... Alhoewel.... ik kan ook zonder een wagen.
Toch goed he.

Als ge ouder wordt is het belangrijk dat ge ook leuke dingen kunt doen voordat ge echt "oud" zijt.
Oud 14 mei 2019, 22:47   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dacht wel dat in Europa 67 de norm is, of zal worden. Als wij 65 willen houden, en dan nog met het systeem van de werkenden betalen voor de gepensioneerden, dan zullen we ons wel tevreden moeten stellen met minder pensioen.
De loopbanen in BE zijn gewoon niet georganiseerd op een manier die werken tot 67 toelaten.
Oud 14 mei 2019, 22:51   #90
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch goed he.

Als ge ouder wordt is het belangrijk dat ge ook leuke dingen kunt doen voordat ge echt "oud" zijt.
Ik zorg momenteel voor mijn ouders.
Heeft zijn leuke momenten, maar ook zijn minder leuke.
Al bijna 9 jaar ondertussen.
Een pak minder uitgaven voor de staat, maar ik mag niet klagen. Als mantelzorger krijg ik ook 10€ per maand...

Laatst gewijzigd door kojak : 14 mei 2019 om 22:53.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2019, 22:54   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een pak minder uitgaven voor de staat, maar ik mag niet klagen. Als mantelzorger krijg ik ook 10€ per maand...
Chapeau.
Oud 14 mei 2019, 23:02   #92
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chapeau.
Niet daarvoor dat ik dit zeg hoor.

Maar gewoon als voorbeeldje dat geld niet per sé een maatstaf voor geluk hoeft te zijn.
Natuurlijk heb je een minimum nodig om te kunnen leven, maar buiten dat is er ook nog een ander leven en daar krijgt geluk dan wel een heel andere betekenis.
Eigenlijk kan je geluk niet kopen met geld.
Geluk, dat moet je zelf zien te vinden.

Hier een beeld van lachende spelende kinderen. Zoiets zie je bij ons nog maar amper.

Foto uit Eritrea...
Oud 14 mei 2019, 23:04   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zorg ook al jaar- en dag voor mijn ouders en zoals u al schreef zijn er leuke- en minder leuke momenten bij.

Om de twee dagen met naar één of andere dokter of kliniek dat is zwaar soms.

Ik heb over mantelzorg al wel eens iets gelezen maar of je daar een bedrag voor kreeg als je die taak doet, geen idee van.

Of men is er niet graag bij als je dat voorlegt dat je dat doet dat kan ook al.

En als je uiteindelijk zelf ouder begint te worden ligt die taak nog moeilijker.

Een vriendin moet je al niet in huis halen want die zegt na twee dagen: ga je dat blijven volhouden ja dan ben ik weg hoor.

In de meeste gevallen zet je uw eigen leven ook opzij ...
Oud 14 mei 2019, 23:15   #94
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
...
In de meeste gevallen zet je uw eigen leven ook opzij ...
Zo ver mag je het eigenlijk niet laten komen, want dan ben je te ver gegaan.
Hier hebben de buren ingegrepen en me bijna het huis uitgesjot.
2, en het zijn er 3 geworden, alleen naar de zee geweest.
Was in februari van dit jaar én prachtig weer gehad ook.

Mantelzorg is (kan) iets gevaarlijks (worden), en de meesten beseffen het pas als het te laat is.
Pertang, ze hadden me verwittigd.
Het begint met éne vinger, dan een hand, je arm en voor je het weet zit je der helemaal in.
Je wordt 'eringerold', zo staat het letterlijk in één van de brochures. (*lol*)

Maar ik klaag niet.
We hebben hier goede geburen & kennissen en die ben ik ook heel dankbaar.
Vooral de dochter van hiernaast....
Zeveren en zwanzen, maar der ook zijn als het écht moet, en dat is wederzijds trouwens.
Oud 14 mei 2019, 23:17   #95
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Maar we zijn aan het afwijken....

Alé, ikke toch...
Oud 14 mei 2019, 23:18   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar we zijn aan het afwijken....

Alé, ikke toch...
Ge bewijst simpelweg dat er belangrijkere zaken in het leven zijn.

Zorg voor uw naasten.

Werken, leuk, maar komt voor een normale mens op de tweede plek.
Oud 14 mei 2019, 23:43   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Ohja, tegen dat ik op pensioen gaat, is de kans groot dat de pensioenleeftijd irrelevant is geworden.

We staan op het punt om dankzij digitalisatie, automatisatie & AI een heel groot deel van de workforce irrelevant te maken.

Dus ofwel krijgen we een nationalisatie van de productiemiddelen en wordt in iedereen zijn behoeften voorzien.

Ofwel krijgen we mass rioting....
Oud 14 mei 2019, 23:52   #98
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ohja, tegen dat ik op pensioen gaat, is de kans groot dat de pensioenleeftijd irrelevant is geworden.

We staan op het punt om dankzij digitalisatie, automatisatie & AI een heel groot deel van de workforce irrelevant te maken.

Dus ofwel krijgen we een nationalisatie van de productiemiddelen en wordt in iedereen zijn behoeften voorzien.

Ofwel krijgen we mass rioting....
... of een herverdeling van de arbeid zodanig dat iedereen een job heeft.
Hooggeschoolden, zowel als laaggeschoolden, beide groepen gaan we nodig blijven hebben.
Oud 15 mei 2019, 00:31   #99
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij mij op het werk hebben we een poetsvrouw. Niet zo lang geleden viel ze met twee emmers sop. Ze had de kracht niet meer om zich stabiel te houden met zo een grote emmer.
Ze lag daar, op de vloer, in het water....we hebben haar recht geholpen. De vrouw is 3jaar verwijderd van haar pensioen, dat eerder richting de 65 gaat dan 62, omdat ze onvoldoende jaren heeft. Slecht huwelijks gehad, scheiding, enz....ge kent het wel.
We hebben haar gezegd: ga ziekenkas staan, ge kunt dit niet meer. Maar haar antwoord was simpel: ziekenkas was te weinig om van rond te komen.
Tja, op dat moment besef je pas dat die mannen die het pensioen richting 67 en 70 willen gewoon rotte criminelen zijn.
In wat voor rotte onderneming, administratie of instantie werkt u? Kromgewerkte oudjes laten zeulen met emmers vol zeepsop. Is er dan binnen de organisatie niemand, die zich het lot van de minder vitale oudere leden aantrekt? Die mensen dienen gewoon doorgeschoven naar minder belastende en toch nuttige activiteiten. Laat de aankomende jeugdige vervangers maar proeven van wat meer fysieke inzet betekent. Dat heeft niets met criminaliteit te zien maar enkel met zorgzaam personeelsbeleid. Sociaal is anders!
Oud 15 mei 2019, 04:48   #100
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De Wever's blablabla staat in schril contrast met zijn daden in Antwerpen. In de Scandinavische landen waar men langer werkt ziet men dat ouderen voor de overheid werken, jobs doen die werkbaar zijn. Elke dag opnieuw zie ik in Antwerpen het omgekeerde gebeuren. De stad neemt jonge mensen aan, meestal van allochtone afkomst, voor jobs die vanwege de aard van het werk naar oudere werklozen zouden moeten gaan.

Als De Wever dus pleit om langer te werken dan doet hij dit zonder de daad bij het woord te voegen en dus enkel en alleen om de pensioenbedragen die in de toekomst dienen uit betaald te worden laag te houden.

Walgelijk. Mijn stem gaat dan voor Vlaanderen toch niet naar de NV-A gaan.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be