![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ZOEF: deed het pijn door je stoefmand te vallen, roeierke? ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de gemiddelde Vlaming Miami hoort denkt hij aan Florida, Disney, Cape Canaveral, krokodillen, Disney en meer van dat soort van toeristische en TV associaties. Bij mij roept Miami meestal andere associaties op. Niets toeristisch. Laatst gewijzigd door Bach : 28 juli 2019 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede airco kost allicht heel wat meer dan een Ikea afwasmachine.
Die doet heel goed zijn werk nochtans. Pff afwassen is nu wel voorbij.
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl een airco deel uitmaakt van het vicieuze probleem v opwarming vd aarde. met een beetje goede wil kan je die airco overbodig maken met wat investeringen in je gebouw. isolatie, zonnewering, warmtepomp ... maar achter klimaatdoelstellingen staan en tegelijkertijd een airco plaatsen, dat is wel het summum van egocentrisme en hypocrisie. kom er dan gewoon voor uit dat het klimaat u kan gestolen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was liever met de hand af daar ik toch maar alleen ben. Zo een machine: waterverbruik, zout, zeep, glans, de aankoop van de machine zelf. En dat staat daar uren te draaien en als je kervelsoep gegeten hebt is het er meestal nog niet afgewassen van de borden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt mij ver gezocht. ![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juli 2019 om 07:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk is eerlijk. Een vaatwas (die ik nooit ofte nimmer wil missen want die spaart me dagelijks een half uur afwassen met de hand) en een airco. Het klimaat kan me gestolen worden.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 juli 2019 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar bespaar me de hypocrisie van de Anuna aanhangers hier, die tegelijk ook uitpakken met hun airco of airco plannen. (alsof dat een statussymbool is, terwijl het de cheapste oplossing is voor een woning) PS zo'n airco, jaagt, als we consequent zijn, hopelijk wel de EPC waarde van je woning helemaal in het rood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo'n machine gaat 20 jaar mee, is haast compleet recycleerbaar (en die recyclage is wettelijk verplicht) en bespaart heel de levensuur op water en energie tov met de hand afwassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu we het toch over ecologie en milieu hebben....
vanaf een aantal weken geleden mag je alle folie verpakkingen en vlootjes van yoghurt en boter bij het PMD steken. Vandaag moeten we bijgevolg al die vlootjes met LEIDINGWATER uitspoelen voor ze de zak in gaan.....Hoeveel extra liter leidingwater gaat er zo de afvoer in? |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar begin niet met een belerend vingertje EV's te propageren, vliegtaks te bejubelen en tegelijk airco te promoten en Anuna te aanbidden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() jij doet de was ook nooit zelf hé ... lavendel tot daar toe, maar aardbei??
![]() zo lang m niet naar linde ruikt zal t wel ok zijn zeker? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2019 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal dan actief moeten koelen, er is geen andere optie. Of gaan bouwen zoals een romaanse kerk: kleine ramen, heel dikke muren (en dus heel veel massa die niet opgewarmd raakt door een paar weken hitte). Maar ook: dat is louter en alleen de tijd die de hitte nodig heeft om binnen te geraken vertragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() https://www.vice.com/be/article/wjbq...kt-in-het-park |
|
![]() |
![]() |