![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Ik ben een zorgverlener, een dertiger, en word langs alle kanten onder druk gezet door mijn huisdokter. Nochtans iemand waar ik al 15 jaar goed contact mee had. Ze zei dat ze teleurgesteld in me is. Dat ik de info over Astra Zeneca had moeten opzoeken en dan wel zeker wist dat er “geen ernstige bijwerkingen” waren. Dat ze nooit haar eigen kind zou vaccineren als ze niet dacht dat het veilig was. Maar het gaat niet om wat zij denkt, het gaat om MIJN mening. Tot slot zei ze dat ze nooit een patiënt zou doorsturen naar een zorgverlener waarvan ze wist dat deze niet gevaccineerd is. Wat regelrechte chantage is. Ook het aanpraten van schuldgevoelens op basis van de leugen dat ik met een vaccin andere mensen zou beschermen, wat aantoonbaar niet het geval is. Anders zou een gevaccineerde zijn masker af mogen laten. Om van te kotsen.
Ik heb een hekel aan dit soort pretentie en ik kom er niet meer. Ik hoop dat binnen 3-4 maanden alle ouderen (70+) in onze maatschappij gevaccineerd zijn en dat de druk op zorgverleners dan afzwakt.
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, wat is dat toch heerlijk
![]() Sorry. Liet mij even gaan. Kijk: zeggen dat iemand die voor zijn leven *afhankelijk* is van anderen, dat die geen eisen te stellen heeft, en gewoon maar dankbaar moet zijn dat die anderen dat willen doen, en nemen wat hij krijgt en zijn bakkes houden, ik vind dat normaal. Als het U niet aanstaat om afhankelijk te zijn, wel, trek dan uw conclusies en maak er een einde aan, of probeer niet afhankelijk te zijn. En als je het wel bent, wel, besef uw positie, dat je op geleende tijd zit, en leg geen strobreed in de weg voor die goei zielen waar ge van afhankelijk zijt he. Ik vind het choquerend dat dat niet evident is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wat zo'n lockdown doet is wat verplaatsen in tijd en de besmettingsmomenten verminderen. Maar of je nu besmet wordt door 10 of 1 mens, het resultaat blijft hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je geeft hier een mooi voorbeeld van hoe er op sommige een sociale druk word gelegd om dingen tegen hun zin te doen. Hoe men mensen valse schuldgevoelens aanpraat. Ik vraag mij trouwens af hoe die haar eigen kind al gevaccineerd kan hebben. Want de huisartsen beschikken niet over het vaccin en de -75ers zijn nog niet aan de beurt geweest. Daarnaast zijn veel zorgverleners niet met A.Z. gevaccineerd, daar vele al hun vaccin hadden voor A.Z. een goedkeuring had. En gevaccineerd zijn wil niet zeggen dat je het virus niet kan inademen en daarna doorgeven aan derde. Het wil zelfs niet zeggen dat je er niet ziek kan worden van een besmetting. De vaccinatie zorgt enkel dat je lichaam antistoffen heeft en dus sneller reageerd bij een besmetting zodat het virus zich minder kan reproduceren in jou lichaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel meer ziekenhuisopnames en overlijdens onder de bejaarden. En je moet dan nog eens in rekening brengen dat vele verzwakte ziekelijke bejaarden bij elkaar verzameld leven. Je hebt dus een snellere en makkelijkere versprijding binnen de WZC, omdat ze daar op elkaar geprakt leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/h...nhuispersoneel Bij 13 procent van de onderzochte medewerkers van het Maastricht UMC+ die eerder negatief getest waren op besmetting met het coronavirus, zijn antistoffen aangetroffen. Dat is een hoog percentage, vergeleken met het gemeten landelijk gemiddelde (5,5 procent), en een bijzondere constatering als het gaat om een inschatting van de opbouw van immuniteit. Bij een grote test in april vorig jaar bleek dat het gelijk was met de bevolking maar toen waren er nog geen maatregelen. 6,4% https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...ismedewerkers/ In mei (na het invoeren van maatregelen) was dat gestegen tot 8,4% tegenover 4,3% bij de bevolking https://www.itg.be/N/Artikel/covid-1...gen-sars-cov-2 Dus, het lijkt wel hoe meer maatregelen hoe meer het zorgpersoneel besmet wordt. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 13 maart 2021 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men test enkel als er een bevestigde besmetting binnen de eigen directe omgeving is, in het begin werd er zelfs enkel getest als je in direct contact was geweest met een besmette en/of zelf syntomen vertoonde. Op de aanwezigheid van anti-stoffen word zelfs nog steeds zeer beperkt onderzoek gedaan. Van vele weet men dus niet eens of ze besmet zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
---- In die eerste link ging het inderdaad over personeel die eerder negatief getest had, wel 624 bij Maastricht UMC+ alleen, dus meer dan enkel de besmettingshaarden. Al het ziekenhuis-personeel wordt daar regelmatig getest. Die 13% was dus bij personeel die nooit positief getest hebben! Deze die postief hadden getest was het 93%. In de 2e link ging het over willekeurig 3.056 medewerkers en personeel die op vrijwillige basis werden getest, dus niet uitgezocht naar besmettingshaarden. In de 3e link ging het over een representatieve selectie om de algemene graad van antistoffen te kunnen meten en vergelijken, dus niet enkel bij besmettingshaarden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ge zegt daar al iets...
Naar het schijnt zouden in de VS er nog een 20 miljoen vaccins van AZ in de diepvries zitten. Ik zou der niet van verschieten, moest men die plots naar Europa sturen. in 'ruil' of plaats van het J&J vaccin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de testen zijn gedaan in steden en met bloed dat om andere medische reden is afgenomen geweest. Het is alsof je gaat vergelijken in de verkeersdrukte tussen een landweg in Wallonië in de winteren een snelweg naar de kust in de zomer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er zo'n reden is, dat zou ik niet mogen weten. Daarom opteer ik voor de simpelste vorm die de privacy respecteert: alle zorgverleners en zorgverlenende instellingen die gesponsord worden met belastingsgeld, al dan niet via riziv, verplichte vaccinatie, met uitzondering zoals gesteld voor de gerechtvaardigde redenen. Idem dito voor soortgelijke contactberoepen: onderwijs, flikken, ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Biden houdt die in reserve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In welke mate is dat verschillend van een vrouw die enkel maar door een moslim dokter wil onderzocht worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://citaten.net/zoeken/henri_poi...ogma-noch.html
Citaat:
|
|
![]() |