Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2021, 08:29   #81
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Wat had ge nu verwacht van een veearts?
Geert Vanden Bossche is ook een veearts, maar die wordt steevast 'topviroloog' genoemd door een bepaald soort mensen...

Laatst gewijzigd door parcifal : 29 juli 2021 om 08:29.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 08:40   #82
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ik wel.

Er is een groot verschil tussen een volledige stal met koeien te vrijwaren van ziektes en het proberen een volledige menselijke populatie te vrijwaren van ziektes.

Een oudere, zieke melkkoe gaat men verwijderen uit het pak, spuitje geven en Rendak laten komen. Zie je ons dat al doen met oudjes of zieken?

Al geloof ik wel dat er genoeg psychopaten rondlopen die dat laatste wel zouden zien zitten.
Dat is dan een soort van beroepsmisvorming.
Een soort van wereldvreemdheid die maakt dat je oplossingen naar voren schuift niet van toepassing op het betr domein.
Maar als zodanig kan een veearts een even goede viroloog zijn als een dokter of een even correcte argumentatie ontwikkelen als een dokter-vaccinoloog als hij zich daar op toelegt.
Oud 29 juli 2021, 08:48   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een oudere, zieke melkkoe gaat men verwijderen uit het pak, spuitje geven en Rendak laten komen. Zie je ons dat al doen met oudjes of zieken?
Ik heb dat herhaaldelijk gesuggereerd, maar ben weet veel te ver voor mijn tijd.

Citaat:
Al geloof ik wel dat er genoeg psychopaten rondlopen die dat laatste wel zouden zien zitten.
Oeps
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 09:00   #84
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... Er is een groot verschil tussen een volledige stal met koeien te vrijwaren van ziektes en het proberen een volledige menselijke populatie te vrijwaren van ziektes.
In de veeartsenij gaat men veel drastischer te werk en niet zo selectief. Een ziekelijke besmettelijke koe heeft tot gevolg dat de ganse stal 'geruimd' wordt. En in bepaalde gevallen kunnen veeboeren uit de omgeving ook hun veestapel 'geruimd' krijgen. Deze methode heeft haar deugdelijkheid reeds vele malen bewezen. Sommige veeartsen zeggen dan: "We hebben het virus bij het nekvel!"
Oud 29 juli 2021, 09:00   #85
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat viel me ook op ja... Ik vraag me af wat de journalist dacht toen hij dat schreef...
Niet alleen dat stuk, er staan daar nog passages in waarbij ik van mijn stoel viel.

Bv toen het over de vage symptomen ging die zeer gelijkaardig zijn aan de symptomen van een "standaard" verkoudheid. De vraag is of we iedereen met zulke vage symptomen moeten testen en die zot antwoord daarop met ja. Dat wilt dus zeggen dat iedereen een verkoudheid mag opdoen,maar geen corona verkoudheid. Dan moeten we plots in paniek schieten en mensen in quarantaine plaatsen. Terwijl de symptomen, de sanitaire last identiek is. Dat is voor mij het toonbeeld dat de experts compleet zijn doorgeschoten. Ze zijn hier geen medisch probleem aan het oplossen, ze zijn aan het proberen te bewijzen dat ze covid uit de wereld kunnen helpen (de oorlog en het nekvel, weet je wel). En ze zijn belachelijk hard aan het falen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 09:03   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Niet alleen dat stuk, er staan daar nog passages in waarbij ik van mijn stoel viel.

Bv toen het over de vage symptomen ging die zeer gelijkaardig zijn aan de symptomen van een "standaard" verkoudheid. De vraag is of we iedereen met zulke vage symptomen moeten testen en die zot antwoord daarop met ja. Dat wilt dus zeggen dat iedereen een verkoudheid mag opdoen,maar geen corona verkoudheid. Dan moeten we plots in paniek schieten en mensen in quarantaine plaatsen. Terwijl de symptomen, de sanitaire last identiek is. Dat is voor mij het toonbeeld dat de experts compleet zijn doorgeschoten. Ze zijn hier geen medisch probleem aan het oplossen, ze zijn aan het proberen te bewijzen dat ze covid uit de wereld kunnen helpen (de oorlog en het nekvel, weet je wel). En ze zijn belachelijk hard aan het falen.
Dit. Het is nu een kwestie van hubris. Ze willen hun oorlogje winnen en ze sturen het volk en naar het Oostfront.
Oud 29 juli 2021, 09:06   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En maar janken over dingen waar ze geen kloten van afweten ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 09:11   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is wat we hier inderdaad zeggen: die experten weten blijkbaar geen kloten af van waar ze mee bezig zijn en waar ze over janken.

Dat is raar, want heel moeilijk is dat allemaal niet.
Oud 29 juli 2021, 11:36   #89
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
In de veeartsenij gaat men veel drastischer te werk en niet zo selectief. Een ziekelijke besmettelijke koe heeft tot gevolg dat de ganse stal 'geruimd' wordt. En in bepaalde gevallen kunnen veeboeren uit de omgeving ook hun veestapel 'geruimd' krijgen. Deze methode heeft haar deugdelijkheid reeds vele malen bewezen. Sommige veeartsen zeggen dan: "We hebben het virus bij het nekvel!"
Als je wil weten waarom er geruimd wordt terwijl er wel vaccins voorhanden zijn dan moet je dit lezen

https://forum.politics.be/showthread.php?t=258234
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 11:39   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals die kerel die moest opstappen aan de hogeschool Limburg omdat hij iets zei wat niet in het script van Pierre Van damme stond. Nu blijkt dat hij 100 procent gelijk had en expert Van Damme compleet de mist in ging. Is dat dan nog altijd een expert die je blindelings gelooft?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 17:27   #91
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een veearts niet even pertinente kennis of inzichten over virologie of epidemiologie zou kunnen hebben als 'doktoren', hoor.
(Ik heb het niet specifiek over svg.)
Inderdaad, een veearts kan even pertinente kennis over epidemiologie hebben als pakweg een forumviroloog
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 19:32   #92
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
==> juist ja, en dat was een van mijn grote vrezen bij deze vaccinatie in het begin, maar uiteindelijk lijkt dat fenomeen zich NIET voor te doen, althans toch niet met alle varianten die we al tegengekomen zijn.

Het feit dat eerder gevaccineerde mensen die toch ziek werden, nieuwe antilichamen ontwikkelen (nucleocapsiden) die niet door het vaccin veroorzaakt worden, toont aan dat dit fenomeen zich gelukkig niet voordoet. Het was een van mijn grote vrezen, dat het vaccin een "slappe" immuunreactie zou veroorzaken die uw natuurlijke immuniteit belet van in gang te schieten, en die dus zou zorgen voor een op hol slaan van uw immuunsysteem met de antilichamen dat het had (een cytokine storm dus). En vorig jaar waren er aanwijzingen dat verkeerde kruis immuniteit dat veroorzaakte.

Maar tot hier toe lijken alle resultaten van vaccins aan te geven dat dat fenomeen zich niet voordoet.

==> een goeie reden om zuinig te zijn met het vaccin vervalt dus.
Jouw conclusie is voorbarig, gezien het tempo waarmee het virus zich wereldwijd blijft vermenigvuldigen. Genoeg mogelijkheden tot mutatie. Fenomenen die zich vandaag niet voordoen vallen niet uit te sluiten bij toekomstige varianten.

Citaat:
Ja, dat is een gekend fenomeen bij bijvoorbeeld dingue. Maar het komt niet voor bij corona. Antibody dependent enhanced verschijnselen lijken niet voor te komen bij SARS II, daar waar men blijkbaar wel voorbeelden van had bij SARS I in apen.
De SARS I epidemie kende uiteindelijk een totaal van 8096 bevestigde gevallen. Bij de SARS-Cov-2 pandemie zitten we ondertussen al boven de 195 miljoen. Dat zijn meer dan 24000 SARS I epidemieën in aantal virussen (als we aannemen dat een infectie in beide epidemieën tot evenveel virussen leidt).

Op 27 juli 2021 alleen al waren er wereldwijd 614584 bevestigde nieuwe besmettingen van SARS-Cov-2. Dat is dus elke dag 75 keer het totaal aantal bevestigde besmettingen van de hele SARS-Cov-1 epidemie.

Op het vlak van mutaties is heel veel mogelijk. Het is voorbarig om te stellen dat ADE bij SARS-CoV-2 niet zal voorkomen.

Wanneer je lang genoeg met een dobbelsteen mag gooien, gooi je uiteindelijk 10 keer op rij een 6.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 20:03   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Jouw conclusie is voorbarig, gezien het tempo waarmee het virus zich wereldwijd blijft vermenigvuldigen. Genoeg mogelijkheden tot mutatie. Fenomenen die zich vandaag niet voordoen vallen niet uit te sluiten bij toekomstige varianten.
Wel, het gegeven dat men merkt dat bij mensen die gevaccineerd waren, en die toch covid hebben opgedaan, nadien antilichamen vindt die niet behoren tot de antilichamen die door het vaccin worden opgewekt (namelijk tegen de nucleocapsiden, dus niet het S proteine), bewijst dat het original sin probleem zich niet stelt voor mij.

Immers, de varianten die nu rondgaan, hebben wel degelijk nog een partiele vaccinale respons. En het original sin syndroom bestaat erin dat als er een partiele respons bestaat, er geen nieuwe epitopen "bijgeleerd" worden. Wat hier dus wel degelijk het geval geweest is.
Oud 29 juli 2021, 20:07   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Op het vlak van mutaties is heel veel mogelijk. Het is voorbarig om te stellen dat ADE bij SARS-CoV-2 niet zal voorkomen.
Ja, maar dan is er veel kans dat dat even goed het geval zal zijn voor natuurlijk geimmuniseerden. Dan kan je dat ook van griep zeggen, en van alle andere verkoudheidsvirussen: ooit zou het wel eens kunnen dat die zulke fenomenen veroorzaken.

We dienen te stellen dat we merken dat deze vaccins een "normale" immuniteit veroorzaken, die wel wat beperkter is (namelijk tot het S proteine) dan een natuurlijke infectie, maar voor de rest daar eigenlijk niet zo veel van verschilt.

Een half jaar geleden wisten we dat allemaal niet, maar ondertussen zijn er toch wel bijzonder veel resultaten over die vaccins ter beschikking. Want dit dient gezegd: het is wel redelijk kort, en we kennen dus de lange termijn immuniteit niet goed, en vooral de evolutie van het virus niet.

Maar aan de andere kant hebben we nog nooit een vaccin zo uitgebreid toegepast en dus zo uitgebreid resultaten gehad op zulke korte tijd.

Het echte probleem is niet dat vaccin, maar de interactie tussen dat vaccin en de evolutie van het virus.
Oud 29 juli 2021, 20:08   #95
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen een volledige stal met koeien te vrijwaren van ziektes en het proberen een volledige menselijke populatie te vrijwaren van ziektes.
Maar toch.
Denk jij dat SARS-CoV2 de mensheid ging uitroeien zonder de nazi's?
De nazi's lijken me daar capabeler toe hoor.
Allez, ze zijn niet gemotiveerd daarvoor, ze willen de melk van de koeien he.
Hun "maatregelen" zijn vooral stokken tussen de benen van geselecteerde menselijke populatiedelen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 20:18   #96
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het echte probleem is niet dat vaccin, maar de interactie tussen dat vaccin en de evolutie van het virus.
Het lijkt me voor de hand liggend dat de nazi's die interactie precies zo beogen.

Een beetje zoals ze op de financiele markten ook booms en busts willen.
Het is lastig frontunnen bij weinig.fluctuerende prijzen/koersen laat staan stabiele prijzen.
Denk eens hun spaargeld uitlenen weg.
Hun geld bijmaken weg.
De "natuurlije" trend, de trend die vrije wil brengt, is zelfs een dalende, door mensen die ervaring opdoen bij nieuwigheden en steeds beter worden erin, en samen met ongehinderde concurrentie ervoor zorgen dat de prijzen van momentaan nieuwe producten dalen. Een horrorscenario voor parasieten die eerst kopen en dan verdienen - ze worden gedwongen ook harder/beter te werken.

Zo pandemische fluctuaties door evolutionaire interacties vaccins/virus, geeft hun "maatregelen" een excuus met permanent karakter - in die zin dat, als ze willen, ze kunnen zeggen okee nu gaan we een golf maken.
Ze moeten iets hebben om hun vrijheidsinperkende maatregelen en economische sabotages een uitleg te geven.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 29 juli 2021 om 20:19.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 20:40   #97
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het lijkt me voor de hand liggend dat de nazi's die interactie precies zo beogen.

Een beetje zoals ze op de financiele markten ook booms en busts willen.
Het is lastig frontunnen bij weinig.fluctuerende prijzen/koersen laat staan stabiele prijzen.
Denk eens hun spaargeld uitlenen weg.
Hun geld bijmaken weg.
De "natuurlije" trend, de trend die vrije wil brengt, is zelfs een dalende, door mensen die ervaring opdoen bij nieuwigheden en steeds beter worden erin, en samen met ongehinderde concurrentie ervoor zorgen dat de prijzen van momentaan nieuwe producten dalen. Een horrorscenario voor parasieten die eerst kopen en dan verdienen - ze worden gedwongen ook harder/beter te werken.

Zo pandemische fluctuaties door evolutionaire interacties vaccins/virus, geeft hun "maatregelen" een excuus met permanent karakter - in die zin dat, als ze willen, ze kunnen zeggen okee nu gaan we een golf maken.
Ze moeten iets hebben om hun vrijheidsinperkende maatregelen en economische sabotages een uitleg te geven.
Ik ben begonnen uw "bijdrage" te lezen maar ben onmiddellijk gestopt op het woord nazi. De rest kan alleen maar waardeloos zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2021, 20:58   #98
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geert Vanden Bossche is ook een veearts, maar die wordt steevast 'topviroloog' genoemd door een bepaald soort mensen...
En in de reguliere media zetten ze hem weg als raaskallende idioot:

CHECK - Belgische wetenschapper waarschuwt voor ramp door coronavaccins, maar bewering houdt geen steek

Met een "factcheck" die vol fouten staat.

Dus wie moeten we nu geloven?

Misschien is de manier waarop iemand door anderen genoemd wordt geen goed criterium om zijn beweringen naar waarde te schatten?

In het geval van GvdB kunnen we naar de inhoud van zijn argumenten kijken, en controleren hoe controversieel een dergelijk standpunt was vóór de hele vaccinatiecampagne.

Wat blijkt? Die standpunten waren tot een jaar geleden helemaal niet controversieel:

Vaccines Are Pushing Pathogens to Evolve

Imperfect Vaccination Can Enhance the Transmission of Highly Virulent Pathogens

Ik herinner mij geen VRT "factcheck" toen dat artikel in Quanta Magazine verscheen.

Maar eind vorig jaar kwam de vaccinatiecampagne en de mensen moesten dringend weggehouden worden van informatie die hen zou doen aarzelen om zich te laten vaccineren.

Ondertussen komen er zorgwekkende cijfers uit Israël die de bekommernissen van GvdB volledig onderschrijven:

Vaccine 39% effective at halting virus transmission, 91% against serious illness, Israel's health ministry says

De gevaccineerden veranderen na een paar maanden in asymptomatische verspreiders van vaccin-resistente virussen.

Niet echt het eindresultaat waarop men gehoopt had, zacht uitgedrukt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 01:27   #99
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals die kerel die moest opstappen aan de hogeschool Limburg omdat hij iets zei wat niet in het script van Pierre Van damme stond. Nu blijkt dat hij 100 procent gelijk had en expert Van Damme compleet de mist in ging. Is dat dan nog altijd een expert die je blindelings gelooft?
De Sam:

In dit beleid lijkt meer te spelen dan corona alleen.' Een gesprek met Sam Brokken

https://www.youtube.com/watch?v=hl2L2x-9mYQ
Oud 30 juli 2021, 03:33   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben begonnen uw "bijdrage" te lezen maar ben onmiddellijk gestopt op het woord nazi. De rest kan alleen maar waardeloos zijn.
Vervang in Erw zijn posts "nazi" door "totalitaire onderdrukker" en je kan verder lezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be