![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is geen evolutionair proces, maar eerder een kopieer fout, zoals ook opeens bij een mens een kopieer fout kan gebeuren en opeens heeft uwe baby flaporen. Dat wil niet zeggen dat dit een evolutionair proces is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, een evolutionair proces komt precies van kopieerfouten he, samen met een gunstige selectie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, in een cafe waar R = 2, waar 2 besmetten binnen komen, gaan er 4 mensen besmet worden. In een cafe waar R = 0.7, waar 2 besmetten binnen komen, gaan 1.4 mensen besmet geraken. Herd immunity wil gewoon zeggen dat het aantal besmetten dat binnenkomt, groter is dan het aantal besmetten dat buiten gaat. Niet dat er geen besmetten zullen vallen. Dat heeft dus enkel maar zin op de schaal van een bevolking, en op een tijdsschaal van meerdere generaties besmettingen. Het is zo dat als je enkel maar gevaccineerden op een vliegtuig toelaat, je de kans voor een slecht gevaccineerde om besmet te geraken, door 3 hebt gedeeld. Dat is het zowat. Mocht men negatieve testen hebben gevraagd, dan zou dat door 4 of 5 gedeeld zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 maart 2021 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb in het verleden nooit iemand horen opperen dat men in zijn kot moest blijven toen ziekenhuizen vol stroomden tijdens een griep piek. Daarvoor hebben we ze toch? Wat is het nut van miljarden in onze ziekenzorg te pompen als men bang is deze in te zetten op momenten dat er meer mensen ziek zijn? De ziekenzorg moet de bevolking beschermen, niet omgekeerd!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 maart 2021 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britse variant bestond voor er gevaccineerd werd en de stijging in de UK was er ook voor ze vaccineerden (is hard beginnen stijgen begin december 2020) en bereikte hoogtepunt 9 januari. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niks anders dan "het virus uitroeien". In de veronderstelling dat het virus welig tiert (onder niet-gevaccineerden bvb) en dat de gevaccineerden daar dus voor 1/3 mee mee doen, dan is de besmettingsgraad van een gevaccineerde dus ongeveer 1/3 van de besmettingsgraad van zijn "omgeving". Als je dus naast een gevaccineerde zit, heb je 1/3 minder kans om naast een besmette te zitten dan als je naast een gemiddeld persoon zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de UK variant kan al ontstaan zijn in de 10 duizend test personen in de UK van het AZ vaccin. Een keer de vaccinatie op grote schaal begon hadden ze voor elk dorp in de UK al een eigen variant. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 maart 2021 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is reizen naar China wel belangrijk. Ik kan ook zo beginnen, ik ga nooit naar voetbalmatchen, nooit naar café, nooit naar festivals of optredens, nooit naar theater of cinema. Dus wat belang heeft het dat dat allemaal niet meer kan, ik ga er toch nooit heen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Quantas is de eerste maatschappij geweest die een vaccinatie zal eisen en bijna alle vliegtuigmaatschappijen zijn daar reeds maanden met bezig. Ook landen die nog de condities moeten opstellen. In de Eu is dat nog niet zo cruciaal maar éénmaal daarbuiten wordt het een must. https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...aal-app-testen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik daarnet juist zeg is wel degelijk een internationaal geldig paspoort. Bovendien denk ik dat dat verhaal van dat Chinees vaccin uit de duim is gezogen door één van onze anti vaxxers of zijn "bronnen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 17 maart 2021 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dus niet hoe *beginnen met vaccineren* quasi-onmiddellijk het aantal cases omhoog zou krijgen. We zouden dat toch zien aan een explosie van besmettelijke mutaties dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vaccinatie vermindert het risico dat je, eens zelf besmet, toch nog een andere aansteekt. Zelfs al zou het risico slechts met een vijfde verminderen, dan nog zou ik zo'n vaccinatiebewijs promoten en voor een aantal handelingen afdwingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |