![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat hij een uitgetreden pater is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moogt ge geen landbouw doen, dan moogt ge niet op jacht of visvangst gaan, dan moogt ge zelfs geen fruit van de bomen plukken. Het enige wat ge moogt doen is dinges die op de grond gevallen zijn, opeten (rot fruit en zo). Want al de rest is "tussenkomen en iets anders doen dan de natuur vanzelf zou gedaan hebben". DAT is niet het idee he. Je kan evengoed zeggen dat de natuur (of god, of noem het hoe ge wilt) ons de faculteiten heeft gegeven om dinges te doen, "in de natuur tussen te komen" en dat onze tussenkomsten dus OOK deel uitmaken van de natuur. Kortom "niet tussenkomen" is een zotte doctrine. Waar ik het over had, was het idiote idee om "natuurlijke selectie een handje te helpen" maar WEL met de bedoeling "hetzelfde" maar dan "betere" effect te hebben als die natuurlijke selectie ZELF. Nee, DAN laat ge ze beter gewoon doen, want de natuurlijke selectie ZELF is "slimmer" dan wat gij er denkt te kunnen van maken: uw "denken" is immers zelf ook onderworpen aan natuurlijke selectie ! Dat is een beetje als zeggen dat we de 'vrije markt moeten helpen om betere prijzen te vinden'. Nee dat is idioot: de vrije markt zelf is het perfecte mechanisme om de prijs van de vrije markt te vinden, en elke tussenkomst daarin gaat NIET naar die "juiste prijs" laten convergeren. Maar let op: het kan goed zijn dat ge wilt tussenkomen in selectie OM ANDERE DOELEN DAN DE NATUURLIJKE SELECTIE. DAN kunt ge dat natuurlijk. Als gij koeien wilt die meer melk geven, en niet noodzakelijk "koeien die het beste overleven", dan kunt ge natuurlijk WEL artificieel op melkproductie selecteren. Maar dan kunt ge niet beweren dat ge de NATUURLIJKE selectie een "handje helpt". Nee, ge doet express de selectie afwijken van de natuurlijke omdat U DAT BETER UITKOMT (of omdat gij dat denkt). Maar ge gaat dan niet de natuurlijke selectie "helpen". Ge doet dan iets anders. Wat uw goed recht is, maar ge moet U geen illusies maken dan over wat ge WEL en NIET doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, als men lang aan inteelt doet dan komt dat eigenlijk in orde, maar er is natuurlijk een periode waarbij er veel misbaksels voorkomen. Men moet de zaak de tijd geven om die weg te selecteren (op natuurlijke wijze). Uw wijzen op het gegeven dat de hoge aristocratie in Europa die aan inteelt deed, misbaksels voortbracht, is dus niet in tegenspraak met wat ik stelde. Maar het kan goed zijn dat in die koninklijke milieus, de natuurlijke selectie haar werk niet goed kon doen vanwege de rijkdom. Vele van die koninklijke misbaksels zouden nooit nakomelingen hebben gehad zonder die rijkdom, en de selectie zou dus beter gewerkt hebben in een "gewone" inteelt familie. Maar dat men langs een aantal generaties misbaksels moet, zoveel is zeker. Omdat men juist in die grote groep "genetisch zwaarder is belast" en die grote groep zich dat kan permitteren, maar niet die kleinere. Die belasting moet dus eerst weggeselecteerd worden voor die inteelt groep "gezond" is, maar die gaat dat wel worden. Hoe lang dat duurt hangt af van de efficientie van selectie, en dat was juist mijn punt: in koninklijke families is die selectie misschien onefficient, en duurt het dus lang. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 augustus 2022 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie ging gewoon over of inteelt systematisch en universeel tot misbaksels leidt. Nee dus. Enkel maar als die inteelt BEGINT vanuit een grotere groep. Niet over de schepping van een superras. Dat heeft niks met Spartanen of Nazi's te maken. Die DACHTEN dat ze de natuur "moesten helpen" door "misbaksels" te elimineren die niet vanzelf geelimineerd werden door de natuur. Maar ze definieerden misbaksels op basis van totaal willekeurige criteria, die NIET die zijn die de natuur hanteert, en die de enige juiste zijn: beter overleven en beter voortplanten dan anderen. Maar daar ging de discussie niet over. Het ging over inteelt. Trouwens, elke soort met weinig individuen doet aan inteelt. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 augustus 2022 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een liedje dan maar... Love Is Blind
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben wel de mening toegedaan dat het leven van 1 mens waardevoller is dan dat van een mug.
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En slechts een paar dozijn die ik meer waard vind dan al de rest samen.
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Alle muggen van heel de wereld zijn niet meer waard dan een mens.
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik geef toe, er zijn slechte mensen, maar dat is "in the eye of the beholder."
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn allemaal goed voor gemiddeld 400 gram ongepelde garnalen. Ook de paar dozijn waar ik meer waarde aan hecht dan dat.
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Is dat wél wat je bedoelt?
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik bedoel dat een gemiddelde mens 400 gram ongepelde garnalen oplevert indien gerecycleerd.
![]() |
#97 |
|
![]() Inderdaad, ja.
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “the best way to fight racism is to quit talking about it. Stop saying 'black man' and 'white man'.“ M Freeman.