![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschouw gans de biomassa als een vaste hoeveelheid opgeslagen carbon, en natuurlijk "leeft" dat, en wordt er ongeveer evenveel CO2 opgenomen om vers plantenmateriaal te maken, dan dat er CO2 afgegeven wordt door plantenmateriaal dat vergaat. Het LIJKT er dus op dat planten veel opnemen, maar infeite is dat gewoon een rondgaande hoeveelheid carbon, waarvan een min of meer vaste hoeveelheid op elk moment in organisch materiaal vast zit. En DAARBIJ doen we elk jaar een schepje. 1 schepje is weinig ten aanzien van het geheel, maar tientallen schepjes worden veel meer dan het deel dat nu in de atmosfeer zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals er natuurlijk ook bosbranden zijn, maar dat belet niet dat als ge met stekskes en benzine een bos aansteekt, ge zelf ook geen bosbrand kunt veroorzaken. De hoeveelheid CO2 die erbij is gekomen in de atmosfeer is ongeveer een kleine helft van wat we sinds de industriele revolutie aan CO2 hebben uitgestoten. De rest is in de oceanen opgelost. Bij die hoeveelheid CO2 die wij er dus bij gedaan hebben, komt een goed te berekenen extra opwarming. Kortom, we hebben CO2 uitgestoten, we meten die op in de atmosfeer, en we kennen het mechanisme waarmee dat een verwarming veroorzaakt, en we stellen een verwarming vast. Alles klopt als een bus, maar we zouden moeten zeggen dat: 1) de CO2 die we uitgestoten hebben magisch is verdwenen, en er magisch om andere redenen CO2 in de atmosfeer is bijgekomen "alsof" het de onze zou zijn, maar 't zou de onze niet zijn. 2) de opwarming die we fysisch verwachten van een CO2 toename in de atmosfeer er niet zou zijn op onverklaarde fysische manier, maar er wel toevallig een ANDERE opwarming wordt gemeten die daarmee overeenkomt maar daar vooral niet van afkomstig zou zijn. Hoe gek moeten de excuses nog worden ? Nee, de menselijke uitstoot van CO2 is wel degelijk die die we waarnemen in de atmosfeer en daarmee komt de opwarming overeen die we ook waarnemen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2022 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de industriële revolutie lag het aantal deeltjes co2 in de atmosfeer circa 250 deeltjes per millioen.
Nu iets meer dan 400. Er zijn er op al die tijd een tweehonderd bijgekomen. In de industrieele revolutie stond het hier overal vol met dampende fabrieken. Nu niet meer. Enfin niet dat ze dat destijds konden tellen he.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 november 2022 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
90% van de uitstoot zit tegenwoordig bij de Chinezen, de Indiers en zo. En het is niet omdat het minder ZICHTBAAR VUIL is zoals destijds, dat er niet meer CO2 wordt uitgestoten. Auto's en zo stoten ook veel CO2 uit, maar je ziet dat veel minder omdat de uitlaten veel beter gefilterd zijn dan 60 jaar geleden, toen auto's "rookten", maar er waren er veel minder. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2022 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel hier als nu in verre landen. Productie is ook helemaal anders geworden intussen. https://www.google.com/search?q=fabr...SYIh6aUisO58pM
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die video past perfect in het beeld dat ik heb over de gebeurtenissen rond de maanlanding waarin jij in jouw goedgelovigheid het officiële verhaal gelooft, waarschijnlijk heb je een gelijkaardige evaluatie rond PH, JFK, 9-11, … Dus ja, ik evalueer dat als een mogelijk scenario … maar niet als absoluut bewijs Citaat:
Citaat:
Over religie gesproken, het ganse CO2 debacle vormt net een religie Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De CO2-uitstoot wat er elk jaar bijkomt, ook volgens regio/werelddeel, ook per inwoner (onderaan). Ook het verbuik van alle fossiel per inwoner van de grootste verbruikers. En de subsidies voor fossiel per inwoner.
https://ourworldindata.org/co2-emissions https://ourworldindata.org/fossil-fu...m-fossil-fuels In China, India, andere landen ... gingen ze <1970 te voet of reden vooral met de fiets... (dieren voor zwaardere karren) vóór 1960 was de werelduitstoot vooral USA en Europa. Geloof het of niet in de 70ies was er ook in de USA een fietsrevolutie door de oliecrisis: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2022 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij zegt dat uw pa 40 jaar geleden frietjes gegeten heeft, ma foi, waarom zou ik daar twijfels over hebben. Als jij zegt dat uw pa 40 jaar geleden rondgereden heeft op een van de laatste levende diplodocussen, dan geloof ik daar geen snars van. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik X ton CO2 uitstoot terwijl ik alleen ben, heeft dat net evenveel impact dan als ik zo onnozel ben om 10 kinderen te maken, en voor mijn "gezinnetje" X ton CO2 uitstoot. Maar "per capita" zou ik met veel kinderen te maken er "beter" uit komen. Nee, het is niet omdat men ergens kweekt als konijnen dat de uitstoot daar minder klimaatsverandering veroorzaakt dan bij groepen die minder kweken en verkiezen om meer rijkdom per capita te houden he. De "per capita" statistiek verdoezelt juist exact waar het echte probleem zit: veel mensen. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2022 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Gun:
Het is niet omdat een bende zotten waanzinnige dingen doet "in naam van de klimaatsverandering" dat het fenomeen zelf onbestaande zou zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 november 2022 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te weinig co2 is ook niet goed.
Het Ordovicium, het tijdperk tussen 485 en 444 miljoen jaar geleden, was een periode van spectaculaire veranderingen voor het leven op aarde. Dertig miljoen jaar lang verliep de diversificatie van soorten razendsnel, maar na deze periode deed zich de allereerste massa-extinctie op onze planeet voor. In die periode werden reusachtige hoeveelheden water in de vorm van ijs vastgehouden, in een ijskap die grote delen van een oercontinent op de zuidpool bedekte. De ijzige omstandigheden kunnen zijn veroorzaakt door het verrijzen van de Appalachen-bergketen in Noord-Amerika. Bij de grootschalige erosie van deze pas ontstane bergen kunnen grote hoeveelheden kooldioxide uit de atmosfeer zijn gezogen, waardoor de aarde dramatisch afkoelde. Het gevolg was dat de zeespiegel zo’n honderdvijftig meter daalde. Habitats in ondiepe wateren zouden dramatisch zijn afgekoeld en geslonken, wat de talloze soorten die daar leefden fataal moet zijn geworden. Overlevende soorten moesten zich stukje bij beetje herstellen in chemisch onherbergzame wateren. Toen de zeespiegel weer begon te stijgen daalde het zuurstofgehalte in de oceanen, wat ertoe leidde dat er meer giftige metalen in het zeewater werden opgelost. De Ordovicium-Siluur-extinctie was voor zover bekend de op één na zwaarste massa-extinctie ooit, waarbij naar schatting 85 procent van alle soorten op aarde werd uitgeroeid. De gebeurtenis betekende vooral het einde van zeeorganismen als koralen, schelpdragende armpotigen, aalachtige wezens genaamd conodonten, en trilobieten. Pas dus maar op.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 november 2022 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Ivar Giaever, Nobelprijswinnaar voor de natuurkunde in 1973, is de eerste ondertekenaar van een petitie van meer dan +1.200 wetenschappers ( natuurkundigen, geofysici, astrofysici en geologen) die de wereld waarschuwen dat er geen klimaatcrisis is. "Maar de wereld luistert liever naar Greta Thunberg: zo werkt het nu eenmaal. Als je op Google-video “Ivar Giaever global warming” zoekt, vind je de video van twee memorabele conferenties van de Nobelprijswinnaar, een van 2012, de andere van 2015. De laatste wordt uitgezonden door het Heartland Institute, een denktank (en ook een actietank, zoals ze graag aangeven) Amerikaanse promotor van de vrije markt." "De waarheid is dat het klimaat altijd is veranderd, met of zonder antropogene uitstoot van CO2. In dit opzicht is het merkwaardig dat als het gaat om klimaatverandering, het altijd wordt gepresenteerd als een verandering ten kwade. Als CO2 het klimaat verandert, waarom zou het dan noodzakelijkerwijs slechter zijn? Er zijn klachten over de zeespiegelstijging met enkele millimeters, maar met het einde van de laatste ijstijd is de zeespiegel in slechts een paar jaar tijd met 100 meter gestegen. En de orkanen die de Verenigde Staten sinds 1850 hebben getroffen, zijn niet in aantal of kracht toegenomen." "Je hoeft dus geen wetenschapper te zijn om naar de gegevens te kijken, om te zien dat de temperatuur tussen 1940 en 1980 of tussen 1998 en 2015 is gedaald ondanks de niet-aflatende toename van CO2, of om het aantal orkanen te tellen dat de aarde trof."
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want die menselijke uitstoot doet dat wel. Daarover gaat het, of de menselijke CO2 uitstoot het klimaat flink zal beinvloeden, en het ontegensprekelijke antwoord op die vraag is gewoon "ja". Meer moet dat niet zijn. Die statements die je aanhaalt zeggen daar niks over. Het laatste statement is onbeduidend. Het gaat niet over veranderingen over 15 jaar of zo, natuurlijk. Men zal altijd veranderingen in 1 of andere richting vinden op korte periodes zoals 15 jaar. Ik ben het er ook mee eens dat men veranderingen niet "ten slechte" moet zien. Hoe meer volk afgemaakt wordt, hoe beter dat is voor mij, dus is een grote genocide voor mij niet "ten slechte" bijvoorbeeld. Goed en slecht zijn een kwestie van gezichtspunt, en ja, als er door klimaatsveranderingen enorm veel volk dood gaat vind ik dat ook een evolutie ten goede ; ik zeg maar wat. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2022 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat kan ons nu echt geen ballen schelen, dat is het punt.
Maar als het U WEL iets kan schelen moet ge iets doen aan de klimaatsverandering, en het enige wat te doen is, is 7.9 miljard mensen tussen nu en binnen 10 jaar afmaken. Al de rest is futiel. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2022 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
"Je hoeft dus geen wetenschapper te zijn om naar de gegevens te kijken, om te zien dat de temperatuur tussen 1940 en 1980 of tussen 1998 en 2015 is gedaald ondanks de niet-aflatende toename van CO2, of om het aantal orkanen te tellen dat de aarde trof." Tussen 1940 & 1980 is voor jou een periode van 15 jaar ...
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Anders gezegd, ik blijf erbij dat de "mens" in het universum in het algemeen, en hier op aarde in het bijzonder, compleet insignificant zijn. We zijn goed in het vertellen van verhalen. Sprookjes en horror-verhalen. We zijn bitter slecht in het oplossen van problemen. Sinds de moord op Kennedy, en zelfs misschien al vroeger, bestaat onze samenleving uit "verhalen" en niet meer uit oplossingen. Het blijft bevreemdend dat er mensen zijn die de verhalen TOCH nog geloven. Net zoals bij elke religie. Na vaccin-zeloten opnieuw de klimaat-zeloten.
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zonder mij, heeft het universum niet het minste belang. |
||
![]() |
![]() |