![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Is uw lichaam gereed voor het strand? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 50,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 50,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste: wie geeft u het recht mij te vertellen wat ik moet laten behandelen? Ten tweede: aangezien Rio de Janeiro zich niet in het Nederlands taalgebied bevindt, hoeft er niet kunstmatig een Nederlandstalige benaming voor gebruikt te worden. Citaat:
Citaat:
Ten tweede: ondanks uw archaïsch taalgebruik, hebt gij hier een sleutelwoord gevonden: samen. Ge zult vast en zeker van het beroemde spreekwoord "samen staat men sterk" op de hoogte zijn. Als ik dus samen met mijn vriendjes spot, heeft dat wel degelijk effect, en meer dan gij denkt. Voorts dient ge daaroveer geïnformeerd te zijn dat de enige die het de hele tijd op gebreken afgezien heeft... gij zelf zijt. Droevig, edelachtbare Wrathuidige, zeer droevig. Citaat:
Ge hebt nergens onder bewijs gesteld dat ge gespierd en groot geschapen zijt. Het enige dat we hier hebben, is uw grootspraak... Met medelijdende groeten
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Het reeds besproken bezoekje naar Hans Anders blijkt dringender te worden. De heer Koenaard Depuydt gebruikt het woord "moeten" vrijwel nooit. Indien u daadwerkelijk last van wratten hebt, lijkt het toch aangewezen om deze te laten behandelen. Het is alleszins geen verplichting. Citaat:
Niets houdt de mensen uit Louwbeek tegen om de Vlaamse dorpsnamen in hun berichtgeving te vertalen: Krombeke = Rio Torto Merelbeke = Rio dos Passaros Meulebeke, Molenbeek = Rio de Moinhos Rozebeke, Roosbeek = Rio das Rosas enz. De vertaling voor bv. Lembeke of Lembeek ligt nog niet vast: "Rio das Tilias" ("lindebeek") of "Rio de Barro" (leembeek). Wij zullen het bij de komende zitting aan de heer Van den Bossche (Da Silva) vragen. Citaat:
De door u gebruikte zinssneden "niet zo hoogachtend" of "minachtend" komen zeer nichterig over vandaar het wederwoord "koen" om te spotten. Citaat:
Liegen is zondig dus het is waar. Met gespierde en groot geschapen groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, ik bedoel weldegelijk "ge". Voorzover ik op de hoogte ben, zijt gij mijn superieur niet, evenzomin als mijn feodale heer of heerser. Bijgevolg zie ik niet in waarom ik niet gewoon lompweg "ge" kan gebruiken. Alle andere medetokkelaars op dit woordenslagveld tokkelen op dezelfde wijze, dus daar raad ik u aan u daarnaar te schikken (natuurlijk kan ik u daar niet toe verplichten, evenmin als gij mij ergens toe kunt verplichten, maar daar waren we het toch al over eens geraakt). Natuurlijk is liegen zondig. Maar moet ik u op uw woord geloven dat gij niet liegt? Ik ken u niet persoonlijk, pardon tussenmenselijk, dus kan ik daar helaas niet op vertrouwen. Bijgevolg ga ik ervan uit dat uw gespierde en groot geschapen groeten simpele grootspraak zijn. Wederom: vanwege gebrek aan bewijs, is dit onder grootspraak te klasseren, pardon, te rangschikken. Of hoe zien gespierde en groot geschapen groeten uit?
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 27 juni 2023 om 21:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kikkergedoe met alle respect voor de kikkers.
Een man bolt met zijn wagen, met een vriend als bijrijder, een 'veldweg' op. Eensklaps zegt de man naast de bestuurder: "Ik moet naar de grote wc!!" De bestuurder stopt aan een bos... De bijrijder loopt het bos in... Na een tijdje hoort de bestuurder een ijselijk gegil: "Ik baarde een kind, ik baarde een kind!!!!" De bijrijder komt lijkwit terug uit het bos naar de wagen gelopen en zegt: "het heeft armpjes, beentjes, en het beweegt..." De bestuurder gelooft er de ballen van en stapt uit en gaat in het bos kijken. Na een tijdje komt die terug en zegt tegen zijn nog steeds lijkwit aangeslagen bijrijder: "Je hebt gewoon op een kikker gescheten onnozele!" ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juni 2023 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() Geachte Wrattenheer
De ontheffing van deze plicht is graag gedaan. Neen, de heer Koenaard Depuydt werkt niet voor de overheid. Een reine taal zonder vreemde smetten is beter, mooier en eerbiedwaardiger. De overheid zou hier naar toe mogen werken. Invoer van vreemde woorden is verder ook overbodig en zelfs taal vernietigend. De Nederlandse taal is alleszins rijk genoeg om alle zaken op eigen wijze uit te kunnen drukken. Diets is de oudste benaming van het Nederlands. Als de afsluiting niet gemeend is, ware het beter om deze gewoon weg te laten. De lezer heeft na het vluchtig doornemen van de huidige bijdragen onzer medetokkelaars snel door dat het woordenslagveld weinig opperlieden telt (drankzucht in de verf zetten, borstwrattengegaap, meststaltaalgebruik) Het gebruik van jij, je of verouderd (archaïsch) “gij” / “ge” is geschikt voor het “kiesvee”. Het gebruik van “U” is wenselijk voor opperlieden. Dit zijn gespierde, koene en groot geschapen mannen zonder overgewicht, rook- en drankverslaving, sluikstortneigingen, huisdieren, enz. U kan inderdaad niet verplicht worden om iets klakkeloos aan te nemen. Het is wel belachelijk dat anderen het tegenovergestelde durven beweren. Hun spot en leugens zeggen meer over hen zelf dan zij beseffen. Met wrattige groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt dat de Nederlandse taal mooi, rein en rijk is. Waarom bent u dan niet in staat om onze wondermooie taal foutloos te schrijven? Ik wijs u hierbij op de correcte schrijfwijze van uw foutief geschreven woorden/ zinnen; - naartoe - taalvernietigend - durven te beweren - dan dat zij beseffen Met vrouwelijke groeten, NN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie geeft u het recht anderen op de vingers te tikken over goed Nederlandstalig taalgebruik terwijl uw berichtgeving zelf, tegader/tegaar met deze van andere leden, heel veel vreemde woorden bevat. U staat niet recht in uw schoenen. Met wrattige groeten
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het strand gereed voor mijn lichaam?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
1. Aangezien deze woorden aanvaard zijn door de Nederlandse Taalunie, die tot op heden nog steeds de autoriteit, pardon, de opperlieden, zijn, is mijn Nederlands taalgebruik wel degelijk correct/juist/nauwkeurig. Bijgevolg is uw vernauwkeuriging van mijn zinssneden geen vernauwkeuriging, maar oeverloos gezwets. Indien ge uzelf als boven de Nederlandse Taalunie acht, kunt ge gaarne uw referenties, pardon, uw bewijsschrijfsels, aantonen. Tot zover is uw verouderd taalgebruik als gezanik af te doen. 2. Ge hebt zoveel vernauwkeurigingen in het rood aangebracht. Toon eens hoe het volgens u eruit zou zien. Met vernauwkeurigde groeten
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Mevrouw de wrathuidige, puiten zoals u dragen zelfs geen schoenen. Gelieve u dus van commentaar te onthouden. Met rechtstaande voeten, NN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hoop zand, die ligt er niet wakker van.
De dieren betrokken.... Misschien dat sommigen hun portie aan fikkie geven. En de mensen, smaak verschilt nietwaar.
![]() |
#97 | |
|
![]() Nu ben ik toch verward. Is ontharen nu mannelijk of niet? Die moeilijke vragen des levens toch...
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Blankenberge gaat ge met uw lijf en goeiekope zeesletsen misschien nog wegkomen maar in Knokke of het Soete ligt dat anders. |
|
![]() |
![]() |