Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2024, 23:41   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het antwoord waarom Oekraïne een bedreiging voor Rusland is heb ik hier al tig keer geschreven. Farage heeft hetzelfde gezegd vorige week wat ik hier al twee jaar zeg.
Neen, u hebt gewoon het riedeltje herhaald over de NAVO en EU, maar op geen enkele manier uitgelegd hoe Oekraïne, dat geen lid is van de NAVO noch van de EU, dan wel een existentiële dreiging vormt voor Rusland, zelfs zodanig dat Poetin niet anders kon dan in februari 2022 een open oorlog tegen het land te starten.

Geen enkel argument.

Farage was gewoon een van de debatfiches uit Moskou aan het uitbraken: "Het Westen heeft Poetin geprovoceerd." Waaruit deze provocatie dan wel bestond dat Poetin Oekraïne moest aanvallen maar niet het Westen, is volledig in de nevelen gehuld.

Ook daar geen enkel steekhoudend argument.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 19:30   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onze commietomme schreef onderstaand suggestief bericht, maar toen er gevraagd werd om nu eens concreet te zeggen wat hij bedoelt, gaf hij niet langer thuis. Hij probeerde eerst de slimmerik uit te hangen door naar een, overigens, twijfelachtig rapport te verwijzen van... twee jaar geleden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is helemaal het punt niet van mijn bericht en dat weet U goed genoeg.

Een gigantisch kinderziekenhuis werd op klaarlichte dag bijna volledig verwoest, maar er vielen maar 2 doden. En dat terwijl Amnesty en veel andere organisaties die er niet van verdacht kunnen worden pro-Russisch te zijn al duidelijk gemaakt hebben dat het Kiev regime wapens verstopt in of wapenfabrieken en troepen herbergt in hospitalen.

Denk nu zelf even na, waarom zouden de Russen erg dure raketten verspillen aan een aanval op een kinderziekenhuis? Dat, moest het echt een kinderziekenhuis zijn, geen enkele strategische waarde heeft. Er worden zelfs geen gewonde militairen verzorgd.

Dat de Russen "de wil van het Oekraïense volk willen breken" is onzin, als je weet dat de Israëli in verhouding talloze keer meer burgerslachtoffers hebben gemaakt in Gaza op enkele maanden tijd. De Russen hebben de wapens om Kiev helemaal in puin te leggen, moesten ze dit willen. Dit is na meer dan 2 jaar nooit gebeurd.

Ik denk dat U dit ook allemaal weet, maar het spelletje meespeelt in de hoop nog enkele naïeve geesten mee te krijgen met uw verhaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ok, dit laat zich samenvatten als "ik durf niet klaar en duidelijk zeggen wat ik eigenlijk bedoel".

Daarom:

Wat zou ik dan wel moeten weten? Wat is dan wel dat "spelletje voor naïeve geesten"? Of anders gezegd: hoe duidt u de verwoesting van dit kinderziekenhuis, welk doel zit er achter en wie wijst u als verantwoordelijke aan?

Graag nu eventjes heldere duiding van u.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U doet zich weer dommer voor dan U bent.

(...)

https://www.amnesty.org/en/latest/ne...ger-civilians/
Citaat:
Grappig hoe u onder de vraagstelling probeert uit te komen. Geen enkele concrete onderbouw voor uw suggestief taalgebruik, waardoor er natuurlijk ook geen antwoord komt op mijn vragen rond uw "duiding" van het verwoeste ziekenhuis in Kyiv.

Niet dom doen, beste commietommie, u verwees zopas naar tekst van twee jaar geleden. U mag dan wel denken dat u hiermee weg geraakt, maar dat lukt niet.

Ik herhaal dus: - hier de eerder gestelde vragen -
Oud 10 juli 2024, 20:25   #83
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jvdb staat op mijn negerlijst, ik lees die vent niet.

Het antwoord waarom Oekraïne een bedreiging voor Rusland is heb ik hier al tig keer geschreven. Farage heeft hetzelfde gezegd vorige week wat ik hier al twee jaar zeg.
Ik vraag mij af of die gasten niet beter in Oekraïne zouden moeten zijn om die kleine clown zijn bejaarden leger te steunen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 20:26   #84
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jvdb staat op mijn negerlijst, ik lees die vent niet.

Skobelov. Ge zijt ne belachelijke vent. U bent duidelijk intellectueel de mindere van Jan VDB en loopt dan maar huilend weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 20:43   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Ik vraag mij af of die gasten niet beter in Oekraïne zouden moeten zijn om die kleine clown zijn bejaarden leger te steunen.
Wel, dat zogezegde "bejaarden leger" (sic) slaagt er toch maar in om het "tweede leger op aarde" het toch knap lastig te maken. Al meer dan twee jaar lang.
Oud 10 juli 2024, 20:59   #86
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Skobelov. Ge zijt ne belachelijke vent. U bent duidelijk intellectueel de mindere van Jan VDB en loopt dan maar huilend weg.
Jij mag dat zeggen. Uw mening is zoveel waard als ze kost.
Ik moet niet hebben van omhooggevallen schoolmeestertjes, en ik ben niet de enige.
Leer eerst mijn naam te schrijven voor je over intellectuele capaciteit spreekt.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 juli 2024 om 21:23.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 21:23   #87
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelov Bekijk bericht
Jij mag dat zeggen. Uw mening is zoveel waard als ze kost.
Ik moet niet hebben van omhooggevallen schoolmeestertjes, en ik ben niet de enige.
Leer eerst mijn naam te schrijven.
Zonder argumenten gevallen Skobelov? Zieltogend hoe je op de man speelt en Jan VDB omdat je gewoon inhoudelijk compleet afgemaakt wordt.

Poetin propaganda en leugens wordt nu eenmaal doorzien. Je hebt zelfs niet door dat ik uw nickname met opzet verkeerd schrijf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 10 juli 2024 om 21:33.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 21:37   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder argumenten gevallen Skobelov? Zieltogend hoe je op de man speelt en Jan VDB omdat je gewoon inhoudelijk compleet afgemaakt wordt.

Poetin propaganda en leugens wordt nu eenmaal doorzien. Je hebt zelfs niet door dat ik uw nickname met opzet verkeerd schrijf.
Wie is er begonnen op de man te spelen? Lees uw vorige berichten nog even na.
Oud 10 juli 2024, 21:39   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is er begonnen op de man te spelen?
Den deze: https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=80
Oud 10 juli 2024, 21:42   #90
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In de posts met DF volgens mij deze:

Citaat:
Wat is het probleem als ik iemand op de negerlijst zet waar men zich enkel kan aan ergeren?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 juli 2024 om 21:45.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 21:45   #91
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebt u eigenlijk niet uitgelegd. U hebt wel dat riedeltje herhaald, maar totaal niet onderbouwd.

Cubacrisis? Wel, dan wil ik graag eens weten waar er voor februari 2022 ergens Amerikaanse raketten stonden opgesteld in Oekraïne?
Das ook uit armoe, dat ge wapentuig verengt tot kernraketten.
Citaat:
Van 2016 tot 2021 heeft de VS 158 miljoen SIPRI Trend Indicator Values aan wapens geleverd aan Ukraine, waarvan het grootste jaarcijfer 70 miljoen in 2018 was.
Czechia leverde het 2de grootste jaarcijfer, ook in 2018: 44 miljoen.

In die Sipri database heb ik het register laten genereren van de VS naar Ukraine en rebellen daar. In 2018, besteld 210 FGM-148 Javelin antitankraketten, geleverd datzelfde jaar.
50 armored personell carriers in 2015
15 TPQ-36 Firefinder artillerie positiezoekende radars, besteld in 2015, geleverd 2015-2021
2 Island patrouilleboten in 2018
Opnieuw 150 Javelins in 2019, geleverd in 2020.
En nog 3 patrouilleboten, geleverd in 2021
En nog eens 180 Javelins, besteld en geleverd in 2021
En nog eens vorig jaar 2021, nog 300 Javelins en 8 Mk-V1 patrouilleboten.besteld, die in 2022 geleverd zullen worden.

Al die laatste cijfers, de VS alleen.
1 van de officieel gegeven motivaties: "Ukrainian Security Assistance".
Javelin antitankraketten, om de veiligheid daar te "assisteren".
Om het punt maar te maken: de VS leverde voor de Russische inval, zelfs jaren ervoor, reeds 210+150+180=540 antitankraketten, VOOR 2022.
Citaat:
Bijkomende vraag: hoe kan Oekraïne als lid van de EU een existentiële bedreiging vormen voor Rusland?
De Russen willen geen "Het MOET van Europa" ornament, en evenmin in hun voortuin.

Citaat:
En hoe komt het dan wel dat landen als Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland dan weer geen bedreiging vormen door hun EU-lidmaatschap?
Zo ziede, de Russen hebben zich nog lang fideel gehouden maar toen het geMOET in Oekraine aanmeerde stapte Putin uit zen badkamer, riep zen staf bijeen, Jongens we gaan iets moeten doen straks kan ik men badkamer niet meer uit. En ie besloot om Rusland in Oekraine te verdedigen tegen Kapitein Moet van Europa, das nog altijd beter dan vanuit zen voordeur, zo blijft die netjes en komen de vuile brokken Moet Van Europa op straat te liggen, waar de volgende regenbui ze wel de riool in zal spoelen..
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 21:49   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het narratief van de Russische leugenpropaganda is inderdaad vrij gemakkelijk te herkennen. Ook gewiekst en ondersneeuwd bepaalde personen het hier ook trachten te brengen.

En wat onze "Skobelov" betreft, ach, de arme man heeft me al meermaals op zijn negeerlijst gezet, meestal nadat hij in een discussie het onderspit moest delven. Er zijn ernstiger zaken om van wakker te liggen.
Oud 10 juli 2024, 21:52   #93
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Das ook uit armoe, dat ge wapentuig verengt tot kernraketten.

De Russen willen geen "Het MOET van Europa" ornament, en evenmin in hun voortuin.

Zo ziede, de Russen hebben zich nog lang fideel gehouden maar toen het geMOET in Oekraine aanmeerde stapte Putin uit zen badkamer, riep zen staf bijeen, Jongens we gaan iets moeten doen straks kan ik men badkamer niet meer uit. En ie besloot om Rusland in Oekraine te verdedigen tegen Kapitein Moet van Europa, das nog altijd beter dan vanuit zen voordeur, zo blijft die netjes en komen de vuile brokken Moet Van Europa op straat te liggen, waar de volgende regenbui ze wel de riool in zal spoelen..
Laat het zitten. Het is uit pure onwil of hun brein heeft die synapsen niet.
Als Oekraïne bij de navo komt zetten de usa er kernwapens. Zoals er hier nooit in kleine Brogel hebben gestaan en nog staan.
De Russen treden bijgevolg preventief op, en gelijk hebben ze.
Oud 10 juli 2024, 21:57   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Oekraïne bij de navo komt zetten de usa er kernwapens.
Waarom staan er dan geen kernwapens in Finland, Letland, Estland, Litouwen, Polen, Bulgarije en Roemenië? Allemaal NAVO-leden, de meeste behoorlijk enthousiast.

Citaat:
Daar is geen reden voor. Onzin dus. De reden dat ze "optreden" is omdat ze doodsbang zijn van een democratiserend, naar vrijheid groeiend Oekraïne. Dat kunnen ze niet hebben want het zou wel eens kunnen overzetten. Ze willen dus een vazallenregering.
Oud 10 juli 2024, 22:05   #95
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom staan er dan geen kernwapens in Finland, Letland, Estland, Litouwen, Polen, Bulgarije en Roemenië? Allemaal NAVO-leden, de meeste behoorlijk enthousiast.

Daar is geen reden voor. Onzin dus. De reden dat ze "optreden" is omdat ze doodsbang zijn van een democratiserend, naar vrijheid groeiend Oekraïne. Dat kunnen ze niet hebben want het zou wel eens kunnen overzetten. Ze willen dus een vazallenregering.
Wie zegt dat? Denk je dat ze het aan uw en mijn neus gaan hangen? In Kleine Brogel stonden er 40 jaar lang ook geen…..zei men.
Oud 10 juli 2024, 22:08   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat het zitten. Het is uit pure onwil of hun brein heeft die synapsen niet.
Als Oekraïne bij de navo komt zetten de usa er kernwapens. Zoals er hier nooit in kleine Brogel hebben gestaan en nog staan.
Natuurlijk is het niet "uit pure onwil" of omdat er een intellectuele kortsluiting zou zijn. Integendeel, net omdat ons intellect heel goed werkt en we de wil hebben te onderzoeken hoe de steel in de vork zit, kunnen we met kennis van zaken én met zekerheid concluderen dat het Russisch narratief geen grond heeft.

Er is geen grond voor de bewering dat er kernwapens op Oekraïense grondgebied komen wanneer het land lid wordt van de NAVO. Tot op heden staat er in geen enkel voormalig Sovjet- en Oostblokland dat na de val van de Muur lid werd van de alliantie, ook maar enig kernwapen. Het is dus puur luchtfietsen om te stellen dat het plotseling bij Oekraïne zou gebeuren.

Dat narratief is trouwens wel lachwekkend, voor als je het volledige plaatje bekijkt. Als het om "kernwapens aan de grens" gaat, behoort Moskou wel tot de eersten om nederig het hoofd te buigen en er het zwijgen aan te doen. Met grote zekerheid staan er immers al een tijdje offensieve installaties in de enclave van Kaliningrad die als nucleair platform kunnen worden gebruikt. Laat Moskou dus maar zedig zwijgen.

Trouwens, als er na NAVO-lidmaatschap kernwapens op het grondgebied komen van het nieuwe lid, wel, waarom heeft Poetin dan geen preventief ingrijpen bevolen in Finland? Finland is wel het land met de langste grens met Rusland...

Het narratief vertoont dus geen enkele samenhang. En dat hebben we door wil en intellect ontmakserd. Het enige wat u echter kunt, is het domweg herhalen van het Moskovitisch narratief. Daarom vlucht u ook weg uit de discussie.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 10 juli 2024 om 22:16.
Oud 10 juli 2024, 22:10   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat? Denk je dat ze het aan uw en mijn neus gaan hangen? In Kleine Brogel stonden er 40 jaar lang ook geen…..zei men.
Aha. U weet niets over die landen, maar plotseling zou u wel weten dat die 'smerige' Amerikanen van plan zijn om kernwapens in Oekraïne te plaatsen. Man, u beseft niet eens hoe u zichzelf tegenspreekt.
Oud 10 juli 2024, 22:13   #98
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het narratief van de Russische leugenpropaganda is inderdaad vrij gemakkelijk te herkennen. Ook gewiekst en ondersneeuwd (ondersneeuwde)bepaalde personen het hier ook trachten te brengen.
en dat voor nen schoolmeester..............
Citaat:
Ik denk dat ik dat ga moeten uitleggen aan u met een tekening,alleen ben ik daar zeer slecht in,
Ps
nog zo nen leugen van europa dat Poetin gaat zijn verovertocht verderzetten,
vertel mij wat hij hier zou moeten zoeken ja, sluierwijven en islamzotten hij heeft er genoeg om koest te houden in zijn land
Olie gas diamant uranium goud enz heeft hij zelf in overvloed hoor,wij europa nogabollen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 22:13   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanuit natuurlijk het pseudogeloof dat Oekraïne een onverbreekbaar deel is van het "Rusland dat geen grenzen heeft". Het recht dat Moskou zichzelf toe-eigent om te mogen en zelfs moeten heersen over bepaalde gebieden, ongeacht de wil van de inwoners of hun identitair aanvoelen.
Oud 10 juli 2024, 22:15   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Goed dat u me wijst op een noodzakelijke correctie, maar niet zoals u aangeeft. De zin moest immers luiden:

Citaat:
Het narratief van de Russische leugenpropaganda is inderdaad vrij gemakkelijk te herkennen. Hoe gewiekst en ondergesneeuwd bepaalde personen het hier ook trachten te brengen.

En wat onze "Skobelov" betreft, ach, de arme man heeft me al meermaals op zijn negeerlijst gezet, meestal nadat hij in een discussie het onderspit moest delven. Er zijn ernstiger zaken om van wakker te liggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be