![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf het moment dat er concurrentie is, moet je er voor zorgen dat je de boel verkocht krijgt. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar is het normaal dat er grenzen gesteld worden. Maar als ik vandaag als enige in België reddingsvesten begin te verkopen die gemaakt zijn van papier maché kan ik daar gerust €250.000 per stuk voor vragen. Ook al heb ik met dat produkt hoogstwaarschijnlijk een monopolie. Niemand verbied mij een absurde prijs te vragen. Al zal ik wel moeten meegeven dat mijn produkt niet bedoeld is om in noodsituaties te gebruiken maar wat telt is: ik heb het monopolie en ik vraag zoveel ik wil. Citaat:
Al ben ik de enige die reddingsvesten verkoopt die gemaakt zijn van papier maché, dan nog moet ik zorgen dat er verkocht worden of mijn onderneming gaat binnen de korste keren failliet.
|
|
|
|
#84 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Energieprijzen vergeten? Smartphone ? Oude wagen richting vuilbak - lage emissiezone? Internet & TV?
|
|
|
|
#85 | |
|
|
Citaat:
Van zodra je kapitalisme mengt met door de wet toegestaan monopolie zit je met uitpersen van ...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 november 2025 om 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
|
Citaat:
Hier staat een Mercedes Vito die binnen een jaar kan ingeschreven worden als oldtimer. (+30 jaar) Het oorspronkelijk model krijgt een 'update' die er uit bestaat om een hele hoop onbetrouwbare rommel naar de vuilbak te verwijzen en aanpassingen zodat alle reparaties kunnen uitgevoerd worden met basis gereedschap. Ik kan moeilijk geloven dat de resem engineers bij Mercedes niet in staat zijn om van bij aanvang een degelijke en door elke kleine vak-garage te herstellen wagen te bouwen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 november 2025 om 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
ARCO aandelen?
|
|
|
#88 | |
|
|
Citaat:
Ik heb uw tekst drie keer gelezen en ik zie nog steeds niet wat je wil uitleggen. Je hebt het over een waardeloze prul en een hu ... monopolie?
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik reageerde gewoon op uw uitlatingen dat bedrijven die prijzen kunstmatig hoog houden aan georganiseerde misdaad doen. En op uw uitlating dat klanten recht hebben op een prijs in overeenstemming met de kostprijs van een product. En volgens mij kloppen geen van die twee uitlatingen. Vandaar dat ik het voorbeeld gaf van een bedrijf dat absurd dure en onbruikbare reddingsvesten maakt. Als de klant vooraf weet dat ze onbruikbaar zijn en hij is bereid om de prijs te betalen; wat heeft dat dan met georganiseerde misdaad te maken? En waarom heeft de klant het recht op een prijs voor die reddingsvesten die in overeenstemming is met de kostprijs van de materialen (wat papier maché)? En verder had reservespeler het over een monopolie maar dat heeft bij gewone bedrijven niets met de prijs van de producten te maken. Het bedrijf kiest zelf de verkoopprijs van hun producten. En of ze nu met hun product in een monopoliepositie zitten of niet verandert daar ook niets aan. Begrijp je het nu of zal ik het nog eens uitleggen?
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien nog wat geld weggooien? Of wordt de studie door een vriendje uitgevoerd?
https://www.facebook.com/share/v/17a...ibextid=wwXIfr
|