![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
bij pc's ligt dat vaak anders: mensen kopen tegenwoordig meestal enkel een case (of toch de onderdelen ervan) en hergebruiken de rest van hun hardware. zonder de systeemkast zelf, een scherm en operating system die erbij worden gekocht zit je uiteraard rap aan een lagere prijs.. afhankelijk van je wensen koop je dan een low-end of een high-end systeem.. 2 voorbeeldjes (telkens enkel de essentials: dus case, voeding, moederbord, processor, videokaart en geheugen - harde schijven, controllers, optische stations e.d. buiten beschouwing gelaten): vb 1: Tybotech Darkline Miditower + 300W voeding: € 41,10 Asrock 775S61 (video onboard): € 52,40 Intel Celeron D 335J 2.93GHz: € 122,40 1GB DDR PC3200: € 109,90 totaal: € 329,40 vb 2: Thermaltake Shark (zonder voeding): € 156,80 Thermaltake Black Xaser 480W: € 94,70 Asus P5AD2-E Premium: € 247,20 Intel P4 560 3.6GHz: € 435,80 Asus Radeon X800 Pro 256MB DDR3: € 568,20 4GB DDR2 533 PC4300: € 890,80 totaal: € 2393,50 dit is nu wel extreem gemaakt, maar het toont aan dat je in pc's van "spotgoedkoop" tot peperduur kunt gaan..
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
op datzelfde moederbord zit dual Glan: eerste RJ45-connectie zit op I/O-panel zelf, 2e connector kan ik desgewenst gebruiken als ik een pci-slot opoffer. ook veel randapparatuur is plug and play, hoewel het vaak aan te raden is vooraf de drivers en software te installeren
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
heb die vorige week ook zien liggen in de Makro voor € 45......
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
van prutsen met hardware ken ik meer: heb intussen 4 harde schijven (waarvan 1 externe m.b.v. enclosure) en een stuk of 6-7 cdrw/dvd/dvdrw-stations gestoken (waarvan 1 externe m.b.v. enclosure), pci-kaarten gestoken, grafische kaart vervangen, heb al 2 kapotte voedingen moeten vervangen en nog wel wat en ben nu bezig met een heel nieuw systeem in mekaar te steken ![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nuja, vroeger toch. Sinds XP zijn die dingen wel degelijk aan elkaar gewaagd volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de voedingskabels voor scherm en case kan je ook moeilijk verkeerd steken (voeding voor scherm hangt trouwens vaak vast aan scherm zelf), de blauwe VGA-aansluiting kan je ook onmogelijk verkeerd steken, idem voor de (tegenwoordig meestal donkerrode) parallelle poorten, usb-poorten, enz. al zijn er wat kabels meer bij een pc dan bij een mac, wie een beetje logisch kan nadenken kan elke pc correct aansluiten en laten werken; het lastigste is nog om geen kabeltjes te vergeten ![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had best wel al gezien dat Solid Edge van Unigraphics was. Enkel : ik vond het bizar dat Unigraphics geen "eigen"corporate website heeft. Ik kon dat eerst zelfs niet geloven en dacht dat ik fout zat. Niet dus. ![]() Ik zie geen enkele reden waarom er geen open souce 3-D modelling pakket zou kunnen uitgebracht worden met Gnu GPL licence. Jij weet dat blijkbaar ook niet. Laatst gewijzigd door parcifal : 16 maart 2005 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gotcha zeveraar, mooiprater. Het is niet eens Unigraphics, maar unigraphicSolutions. Jaja, je wist het allemaal...tuurlijk. Als je wist wat unigraphics was dan had je zeker geweten wat solid edge was. Trouwens, als je wist dat solid edge van UGS was, hoe komt het dan dat je zat te prutsen met UG in te geven in google en niets kon vinden? Waar is dan de vervanger? Of mag ik nog steeds uit je vorige lijstje kiezen? lol En dan je laatste puntje. SE is wel heeeeel wat meer dan alleen wat 3d modelling alleen hé kerel. Nog niet alles goed gelezen zo te zien. En dan nog iets...je zat dus wel degelijk fout! http://www.ugs.com Laatst gewijzigd door illwill : 16 maart 2005 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Beste kleuter,
Ik ben geen grafisch ontwerper en dat heb ik ook nooit beweerd. Wel heb ik -enige- ervaring met cad-pakketten als E-plan en pro-engineer. Solid-Edge ken ik uit de boekskes maar da's ook al en Unigraphics ken ik inderdaad helemaal niet. (net als 95% van de programeurs neem ik aan) Jouw arrogantie en domheid is werkelijk onvoorstelbaar. Je ontwijkt systematisch de vraag waar het hier om draait en die ik nu al voor de x-de keer zal stellen (zonder veel hoop op antwoord overigens) : Waarom kan er geen open souce 3-D modelling pakket uitgebracht worden met Gnu GPL licence dat evenwaardig is aan commericiele pakketten? Want dat was exact wat jij beweert hebt. Maarja je zal het wel weer niet verstaan zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft jou enige ervaring met die paketten met heel de zaak te maken? Dit heeft nm niets met solid edge te maken. (rond de pot draaien) Dankjewel dat je zelf uiteindelijk tenminste toegeeft dat je solid edge niet kent. Vandaar dat je dus ook helemaal niet kon zeggen dat er wel degelijk vervangers bestonden. Zo ver zijn we toch al. Arrogantie? Omdat ik zeg dat je niets van UGS en SE afweet? Sorry, geef dan in het vervolg gewoon meteen toe dat je er niets van af kent. Hoeveel postings heeft dit geduurd? Men kan geen vervanger voor SE ontwikkelen omdat men dit gewoonweg niet gratis kan. Hoe ga je al de nodige ontwikkelaars bij elkaar krijgen die dergelijke software gratis gaan ontwikkelen? En waarom geef je de vervanger dan niet? Hoeveel keer moet ik het dan nog vragen? Maak mij dan belachelijk en laat iedereen weten dat je gelijk had, waar is de vervanger die ik gratis onder linux kan laten draaien en waarmee ik evenveel kan als met SE....ik wacht... Laatst gewijzigd door illwill : 17 maart 2005 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is niet open-source, maar dat hoeft ook niet. Ook commerciële producten kunnen op Linux gebruikt worden, weet je wel ![]() Blender: http://www.blender3d.org/cms/Home.2.0.html Open-source en beschikbaar op Windows, Linux, Mac OS X, BSD en anderen. --- En nog even vermelden: PhotoShop is perfect te gebruiken onder Linux, mits het gebruik van de emulator Wine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb optisch gekozen omdat ik het beu ben dat bolleke schoon te maken en de nadelen die er aan verbonden zijn (een muis die opeens "verspringt" tijdens het gebruik). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Je moet het allemaal maar weten. Het gaat dan misschien de goeie kant op indien ze moeite doen om gewone software onder linux te laten draaien. Ik vraag me wel af waarom ze dit niet standaart aan linux toevoegen en het zo dus gebruiksvriendelijk maakt. Men beweerd toch dat linux beter en betrouwbaarder is dan windows...ik vraag me af wanneer ze deze linux dan openstelt aan het publiek. Laatst gewijzigd door illwill : 18 maart 2005 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |