Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2005, 17:27   #81
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Leg dan eens uit wat daar nu eigenlijk absurd aan is. Als opperste Leider aller Belgicisten decreteert u dat wel, maar enige argumentering ontbreekt.

Als ik naar Zeeuws-Vlaanderen rijdt, is de richtsnelheid op grote wegen ook niet dezelfde als in België.
misschien wil de grote leider eens hij de macht heeft het zich verplaatsen naar het buitenland verbieden. de edele belg mag zich immers niet verlagen door op bezoek te gaan naar landen die het belgische licht nog niet hebben gezien...

tot de andere europese landen niet ingezien hebben dat zij zich moeten aansluiten bij belgie en zich onderwerpen aan Zijne Keizerlijke Hoogheid Hans1 Le Grand wordt het dus kiezen tussen de zee en de ardennen
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 17:27   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Bijv.: de voorrang van rechtsregeling wordt aangepast voor de stoppende voertuigen die van recht komen. Die zouden hun voorrang niet meer verliezen. Zou deze nieuwe regeling gelden in alle gewesten?
U kent blijkbaar de huidige verkeerswetgeving niet goed: stoppende voertuigen verliezen hun voorrang helemaal niet. Dat is een van de taaiste mythes die de ronde doet.

Artikel 12.3.2. schrijft voor dat een voertuig z'n voorrang verliest wanneer het na het stoppen weer in beweging komt. Dus niet door het stoppen verliest het de voorrang.

Hopelijk heeft u dit nu alvast bijgeleerd.

Dit artikel is echter heel absurd, daar het soms bijzonder moeilijk wordt voor een andere weggebruiker om goed in te schatten of het voertuig dan wel volledig heeft stilgestaan en nu weer in beweging komt, of het in grote mate vertraagt en weer optrekt. In het eerste geval verliest het andere voertuig de voorrang, in het tweede geval niet.

Daarom zou het bijzonder goed zijn dat dit punt van de Belgische wegcode aangepast naar het voorbeeld van de Nederlandse verkeersreglementering. Die schrijft voor dat de regel "rechts heeft voorrang" absoluut is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 17:28   #83
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Jan - hoedje af voor je beredeneerde en intelligente bijdragen! Maar ... zijn het geen parels voor de zwijnen? Ik heb Hans en zijn 2 actieve partijleden nog nooit serieus zien debateren, laat staan dat ze een zinning antwoord schreven.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 17:35   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
misschien wil de grote leider eens hij de macht heeft het zich verplaatsen naar het buitenland verbieden. de edele belg mag zich immers niet verlagen door op bezoek te gaan naar landen die het belgische licht nog niet hebben gezien...
U dwaalt, o bijna-op-sterven-na-dood-zijnde mede-"flamingant". Volgens de vroegere zegeberichten van de Doorluchtige, Weledele en Hooggeboren Grote Leider, Président-Fondateur en Grote Roerganger, Hans I le Grand, zal Zeeuws-Vlaanderen weer bij het Glorierijke en Eeuwige Belgique worden aangehecht zodra het Edele Vaderland weer Unitair is! Hofmaarschalk en Militaire Leider Bubbel Yann zal van Hans I le Grand, le Grand Chef, opgeroepen worden met het Machtige Belgische Leger/Armée Belge de afgescheurde gebieden weer in te lijven. Eerst zal hij evenwel de "Yzertooren" opblazen, zoals hij ook meermaals aankondigde. Na deze heldendaad zal hij eene Groote Schaere aanvoeren die het afvallige Zeeuws-Vlaanderen alsook de andere gebieden door de "Ollanders" bezet zullen terugvoeren naar het Ware Vaderland.
Oud 25 april 2005, 17:39   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Jan - hoedje af voor je beredeneerde en intelligente bijdragen! Maar ... zijn het geen parels voor de zwijnen? Ik heb Hans en zijn 2 actieve partijleden nog nooit serieus zien debateren, laat staan dat ze een zinning antwoord schreven.
Ik plaats hier bijdragen niet zozeer voor het zotgedraaid kliekje van de bubbels, maar eerder voor de mensen die meelezen en hopelijk daardoor nog iets bijleren. Dat laatste kan inderdaad niet gezegd worden van de bijdragen van Hans I le Grand en zijn bubbelpaladijnen.
Oud 25 april 2005, 17:57   #86
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze is niet subjectief aangezien we objectief kunnen vaststellen dat de grote groep Belgisch-gezinden geen toegang heeft tot de media.
Hoe heeft u dat objectief vastgesteld? Mogen we de referentie van uw studie? Of kletst u maar wat uit uw nek?

Egidius
www.belgiantransfers.org
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 18:01   #87
Egidius

Standaard

Citaat:
Als ik naar Zeeuws-Vlaanderen rijdt, is de richtsnelheid op grote wegen ook niet dezelfde als in België.
Zeeuwsch-Vlaanderen is dan ook door den Vuigen Hollander aan ons Vaderland ontstolen. Het moet terug komen in de schoot van la patrie une et indivisible. Dank omdat u dat nog eens aangetoond heeft.

Egidius
Oud 25 april 2005, 18:34   #88
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U dwaalt, o bijna-op-sterven-na-dood-zijnde mede-"flamingant". Volgens de vroegere zegeberichten van de Doorluchtige, Weledele en Hooggeboren Grote Leider, Président-Fondateur en Grote Roerganger, Hans I le Grand, zal Zeeuws-Vlaanderen weer bij het Glorierijke en Eeuwige Belgique worden aangehecht zodra het Edele Vaderland weer Unitair is! Hofmaarschalk en Militaire Leider Bubbel Yann zal van Hans I le Grand, le Grand Chef, opgeroepen worden met het Machtige Belgische Leger/Armée Belge de afgescheurde gebieden weer in te lijven. Eerst zal hij evenwel de "Yzertooren" opblazen, zoals hij ook meermaals aankondigde. Na deze heldendaad zal hij eene Groote Schaere aanvoeren die het afvallige Zeeuws-Vlaanderen alsook de andere gebieden door de "Ollanders" bezet zullen terugvoeren naar het Ware Vaderland.
vergeef mij voor mijn onwetendheid o alziende

ik heb veel spijt van mijn dwalingen en zal de eer aan mijzelf houden en in een heet bad mijn aderen openen tot mijn verdorven vlamingenziel uit dit aards omhulsel is verwijderd. het is mijn laatste wens toch begraven te worden in de heilige belgische grond, al besef ik dat ik dat gezien de zwaarte van mijn zonden onmogelijk gemaakt heb
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 19:17   #89
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Zeeuwsch-Vlaanderen is dan ook door den Vuigen Hollander aan ons Vaderland ontstolen. Het moet terug komen in de schoot van la patrie une et indivisible. Dank omdat u dat nog eens aangetoond heeft.
Voor de Antwerpense havenbaronnen is Zeeuws-Vlaanderen ongetwijfeld het eerstvolgende 'Doel'...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 19:59   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En, Dimitri, ondervind jij ook die grote problemen waarover de doorluchtige Opperbubbel Hans I le Grand spreekt, wanneer je de landsgrens oversteekt en plotseling op een ontstellende wijze geconfronteerd wordt met een andere verkeersreglementering?
Oud 25 april 2005, 20:36   #91
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Voor de Antwerpense havenbaronnen is Zeeuws-Vlaanderen ongetwijfeld het eerstvolgende 'Doel'...
Doel hebben ze al gejat. Tot aan de grens hebben ze de mensen verjaagd en zijn ze alles aan het volgieten met beton en "compensatienatuur". Maar vanaf de Hedwigepolder is het van den Ollander, en daar kunnen ze (gelukkig) niet aan.
Eigenlijk zouden we beter heel Vlaanderen aansluiten bij Zeeuwsch-Vlaanderen. Leve Olland!

Egidius
www.doel2020.org
Oud 25 april 2005, 20:41   #92
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen splitsing van België in twee onafhankelijke staten, maar wel verdere splitsing van een hele reeks bevoegdheden, beste.
Ik denk dat de meeste Vlaamsnationalisten daar kunnen mee leven.

Egidius
Wat hou je tegen om er HELEMAAL voor te gaan? Moed?
Oud 25 april 2005, 21:38   #93
Dimitri

Standaard

Citaat:
En, Dimitri, ondervind jij ook die grote problemen waarover de doorluchtige Opperbubbel Hans I le Grand spreekt, wanneer je de landsgrens oversteekt en plotseling op een ontstellende wijze geconfronteerd wordt met een andere verkeersreglementering?
Het is een verschrikkelijke ervaring. Het begint al bij de grens, als ik langs de kant moet gaan staan om het bord met de maximumsnelheden te bestuderen. Eens de grens gepasseerd is, is het verkeer nauwelijks nog te volgen: wagens rijden elkaar zonder opgave van reden voorbij, je moet in de rij gaan staan om een knooppunt of een stad te bereiken, je wordt gedwongen te wachten voor zogenaamde 'verkeerslichten' omdat mensen zomaar de weg oversteken, op veel plaatsen liggen er vreemde obstakels midden op de weg die maar ternauwernood te omzeilen zijn via een weg die er rondom loopt, overal langs de weg worden ongevraagd foto's van je genomen, enz. enz. enz.

Ik had mij al voorgenomen om voortaan met de trein te gaan, maar ook dat is niet veilig: de Nederlandse treinen rijden rechts en de Belgische links, dus botsingen zijn onvermijdelijk. Ik durf eigenlijk alleen nog met het vliegtuig naar België.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2005, 22:12   #94
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe heeft u dat objectief vastgesteld? Mogen we de referentie van uw studie? Of kletst u maar wat uit uw nek?

Egidius
www.belgiantransfers.org
Ik kan moeilijk bewijzen wat er niet is, hè. Goede Belgen worden gewoon van de openbare TV geband en dat is stellig illegaal.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 25 april 2005 om 22:13.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 07:14   #95
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik kan moeilijk bewijzen wat er niet is, hè. Goede Belgen worden gewoon van de openbare TV geband en dat is stellig illegaal.
U doet dus beweringen die u niet kan bewijzen...

QED

Egidius
Oud 26 april 2005, 07:19   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Doe niet onnozel. Negatieve feiten kan men niet bewijzen, want ze bestaan gewoon niet. Het is aan u om het tegendeel te bewijzen, d.w.z. dat er wel unitaristen op TV komen. Bonne chance !
Oud 26 april 2005, 07:45   #97
Egidius

Standaard

Citaat:
Doe niet onnozel. Negatieve feiten kan men niet bewijzen, want ze bestaan gewoon niet. Het is aan u om het tegendeel te bewijzen, d.w.z. dat er wel unitaristen op TV komen. Bonne chance !
Goed, u zal het dus zonder meer eens zijn met volgende stelling: "Splitsing van België heeft geen enkel nadeel voor de Vlamingen noch voor de Walen."

Negatieve dingen kan/hoeft men niet bewijzen, hé?

Met mijn vriendelijke dank,

Egidius
Oud 26 april 2005, 07:50   #98
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan moeilijk bewijzen wat er niet is, hè.
Goede samenvatting van de duizenden keren dat je nu al gevraagd bent om je debiele uitlatingen eindelijk eens te bewijzen.
Oud 26 april 2005, 08:07   #99
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe niet onnozel. Negatieve feiten kan men niet bewijzen, want ze bestaan gewoon niet. Het is aan u om het tegendeel te bewijzen, d.w.z. dat er wel unitaristen op TV komen.
Oh, da's heel eenvoudig te bewijzen. SPa.-kopstukken komen dagelijks op te tv, dan nog die Marc Reynebeau en Geert Van Istendael - om af te ronden met de vele extreem-linkse hekkensluiters die unitarist zijn om flaminganten te pesten zoals Patrick de Witte. En dan is er nog de categorie Frieda Van Wyck. Uiteraard komt het koningshuis ook overvloeding op tv. Je ziet, moeilijk te bewijzen is dat helemaal niet eh, Hanske. Had gij nu nekeer zélf nagedacht, hè. Maar dat was er weer teveel aan.

Citaat:
Bonne chance!
Glück ab, du alter pfuscher!
Oud 26 april 2005, 09:40   #100
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U weet blijkbaar niet wat unitaristen zijn. Unitaristen willen af van het huidige federalisme en 1 regering en 1 parlement overhouden in België. En dat is niet de SP.A. Alleen de B.U.B. zegt dat als partij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be