Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2005, 12:24   #1
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard SPLITSING VERKEER => UNITAIR BELGIE !

Het klinkt paradoxaal, maar als een bevoegdheid als verkeer zou gesplitst worden, zal de federale "logica" haar absolute punt van absurditeit hebben bereikt. De Belgen gaan nooit begrijpen dat ze drie verschillende wegcodes gaan moeten leren in België. Om maar te zwijgen van de ongevallen die uit die misverstanden gaan voortvloeien. Een mooier argument voor een unitair België is er niet. Ik hoop dus dat dit de "prijs" wordt voor de niet-splitsing van BHV !
Dan is België spoedig weer unitair !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 12:41   #2
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Bovendien: alle NGO's zijn TEGEN de splitsing van de ontwikkelingssamenwerking. Het is dus duidelijk dat het weer zou gaan over een "pasmunt" die onze heren en dames politici nog zuur zal opbreken.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 12:43   #3
CHW
Burgemeester
 
CHW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 513
Standaard

En ik die dacht dat iedere regionalisering weer een stap verder weg is van het unitaire België. Waar zit mijn denkfout?

Laatst gewijzigd door CHW : 22 april 2005 om 12:43.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 12:49   #4
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het klinkt paradoxaal, maar als een bevoegdheid als verkeer zou gesplitst worden, zal de federale "logica" haar absolute punt van absurditeit hebben bereikt. De Belgen gaan nooit begrijpen dat ze drie verschillende wegcodes gaan moeten leren in België. Om maar te zwijgen van de ongevallen die uit die misverstanden gaan voortvloeien. Een mooier argument voor een unitair België is er niet. Ik hoop dus dat dit de "prijs" wordt voor de niet-splitsing van BHV !
Dan is België spoedig weer unitair !

Hans, dit landje is onbestuurbaar.
Nog even wachten, en het springt als een zeepbel uit elkaar.
De centen zijn bijna op in Vlaanderen, en dan hoeft voor de Walen België geen dag langer te bestaan.

Zelfs de grootste Belgicist gaat stilaan beseffen dat België aan zijn laatste jaren bezig is. En hoe bonter de Walen het nog gaan maken, hoe rapper het einde.
Het is enkel omdat de Vlaamse politici van de trad. partijen geen knip voor hun neus waard zijn, dat uw landje d'er nog is.
__________________
AVV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 12:50   #5
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Of omdat 90% van de Belgen de flaminganten niet volgt...
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 13:25   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het klinkt paradoxaal, maar als een bevoegdheid als verkeer zou gesplitst worden, zal de federale "logica" haar absolute punt van absurditeit hebben bereikt. De Belgen gaan nooit begrijpen dat ze drie verschillende wegcodes gaan moeten leren in België. Om maar te zwijgen van de ongevallen die uit die misverstanden gaan voortvloeien. Een mooier argument voor een unitair België is er niet. Ik hoop dus dat dit de "prijs" wordt voor de niet-splitsing van BHV !
Dan is België spoedig weer unitair !
Droom rustig verder. Belgie zal [size=7]NOOIT[/size][size=2]weer unitair worden, hoe hard uw 0,0001%-clubje ook zal roepen. Wel integendeel: noord en zuid groeien met de dag verder uit elkaar. Ga misschien eens kijken in het laatste nieuwe Flahaut-topic! [/size]

En wat is er zo absurd aan het splitsen van het verkeersbeleid? Dat is de logoca zelve: de verkeerssituatie in Vlaanderen en Wallonie verschilt compleet. Vlaanderen is dichter bevolkt en heeft dus nood aan een strenger verkeersbeleid. Trouwens, zo groot zal het verschil in reglementering nooit zijn zodat er, zoals jij beweert, ongevallen van zullen komen (wat een kinderlijke redenering!).

Neen, Vlaanderen zal het links rijden niet invoeren en ook de maximumsnelheid op de autosnelwegen zal niet verlaagd worden tot 60km/u.
Of gebeuren er in Luxemburg ook dagelijks ongevallen doordat men plots een land binnenrijdt met een 'andere reglementering'? Ach, die BUB-"argumenten"....zo belachelijk.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 13:42   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

zeno ge zijt mij voor.

Ik wou juist vragen aan Hans of hij weet heeft van extra ongevallen in Luxemburg of andere kleine landen.

Das zo iets zoals het 'overstapargument' bij een splitsing van de nmbs. Nu stapt er ook niemand over in Essen of Roosendaal als ge met den trein naar Amsterdam gaat hoor. En toch beweren de BUBers dat als de NMBS gesplitst zou worden we 3 maal moeten overstappen als we van Antwerpen naar Charleroi zouden treinen.

Kortom weeral totale BUB nonsens ... zoals gewoonlijk ...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 14:44   #8
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of omdat 90% van de Belgen de flaminganten niet volgt...


Hans, gaat het een beetje? Zijn de pillen nu al uitgewerkt? Wat heeft jouw bovenstaande reply te maken met het onderwerp ... ? Wat wil je zeggen ... ? Is dat nu je nieuwe cijfer: 90%? Was het 40%-cijfer niet goed genoeg? En was "87%" toch ook niet zo overtuigd? Ga je nu telkens de 90 uit de kast halen en dat als "antwoord" gebruiken?
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 15:32   #9
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of omdat 90% van de Belgen de flaminganten niet volgt...
ik herinner mij nochtans een peiling die duidelijk aangaf dat het merendeel der vlamingen verdere regionaliseringen wenst
__________________
Daar is een Belgische koning
Veel Belgische vertoning
Een Belgische vlag, een Belgisch lied
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 15:34   #10
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Hans, gaat het een beetje? Zijn de pillen nu al uitgewerkt? Wat heeft jouw bovenstaande reply te maken met het onderwerp ... ? Wat wil je zeggen ... ? Is dat nu je nieuwe cijfer: 90%? Was het 40%-cijfer niet goed genoeg? En was "87%" toch ook niet zo overtuigd? Ga je nu telkens de 90 uit de kast halen en dat als "antwoord" gebruiken?
Ik zou het idd ook waarderen als de neo-belgicistische partijen mensen met een normale intellectuele ontwikkeling aan het hoofd van hun organisatie zouden zetten.
B-Plus is terzake wél interessant, daar kan je echte arguementen lezen waarmee je het dan eens of oneens kan zijn. Maar B-Plus is geen partij, en ze weten wel waarom.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 15:53   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Ik zou graag wat nieuwe verkeerswetten afkondigen dan :

A tolrijden, aan de grens met het zuiden en waar de ring begint, (de ring ligt grotendeels op vlaams grondgebied trouwens) zetten we tolpoortjes.

Wie Schild en vriend kan zeggen, mag door zonder te betalen, den anderen betallen 5 euro.

B wie met een VL vanachter op zijn wagen rijd mag 160 vlammen al de rest 90 op het rechtse vak.

C wie als waal gepakt wordt voor te snel rijden, wordt zijn auto geconfisqueerd.

dit zijn wat overgangsmaatregelen, wie heeft nog wat ideetjes. ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 16:06   #12
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Bovendien: alle NGO's zijn TEGEN de splitsing van de ontwikkelingssamenwerking. Het is dus duidelijk dat het weer zou gaan over een "pasmunt" die onze heren en dames politici nog zuur zal opbreken.
En wie stelt die splitsing voor? Uw Waalse vrienden zelf.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 16:09   #13
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Wordt het geen tijd voor een Europese wegcode?

En is die er al niet in praktijk? Als ik in Nederland rondrij heb ik niet de indruk dat er een groot verschil is met België, op wat details na.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 22 april 2005 om 16:10.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 16:15   #14
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Wordt het geen tijd voor een Europese wegcode?

En is die er al niet in praktijk? Als ik in Nederland rondrij heb ik niet de indruk dat er een groot verschil is met België, op wat details na.
U onderstreept de totale achterhaaldheid van het Vlaams-nationalisme.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 16:16   #15
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Droom rustig verder. Belgie zal [size=7]NOOIT[/size][size=2]weer unitair worden, hoe hard uw 0,0001%-clubje ook zal roepen. Wel integendeel: noord en zuid groeien met de dag verder uit elkaar. Ga misschien eens kijken in het laatste nieuwe Flahaut-topic! [/size]

En wat is er zo absurd aan het splitsen van het verkeersbeleid? Dat is de logoca zelve: de verkeerssituatie in Vlaanderen en Wallonie verschilt compleet. Vlaanderen is dichter bevolkt en heeft dus nood aan een strenger verkeersbeleid. Trouwens, zo groot zal het verschil in reglementering nooit zijn zodat er, zoals jij beweert, ongevallen van zullen komen (wat een kinderlijke redenering!).

Neen, Vlaanderen zal het links rijden niet invoeren en ook de maximumsnelheid op de autosnelwegen zal niet verlaagd worden tot 60km/u.
Of gebeuren er in Luxemburg ook dagelijks ongevallen doordat men plots een land binnenrijdt met een 'andere reglementering'? Ach, die BUB-"argumenten"....zo belachelijk.
Door het feit dat u "nooit" met grote hoofdletters schrijft, merk ik enige twijfel.

Hebt u al een uitleg hoe men die splitsing gaat opvangen op de E40 Brussel-Luik of op de Brusselse Ring waar men frequent van gewest verandert?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 16:23   #16
stanislaus
Banneling
 
 
stanislaus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 369
Standaard

Citaat:
En wat is er zo absurd aan het splitsen van het verkeersbeleid? Dat is de logoca zelve: de verkeerssituatie in Vlaanderen en Wallonie verschilt compleet. Vlaanderen is dichter bevolkt en heeft dus nood aan een strenger verkeersbeleid. Trouwens, zo groot zal het verschil in reglementering nooit zijn zodat er, zoals jij beweert, ongevallen van zullen komen (wat een kinderlijke redenering!).
Rechtvaardigt dit dan ook een splitsing tussen Antwerpen-stad (vergelijkbaar met het Brussels Gewest) en het Antwerpse hinterland?
stanislaus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 18:00   #17
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Moest er nu eens een verbod komen op unitaire organisaties... Dan zou de zotskappenvereniging BUB ook moeten splitsen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 19:20   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Om maar te zwijgen van de ongevallen die uit die misverstanden gaan voortvloeien.
Mag ik dan eens een voorbeeld van dergelijke misverstanden? Of meent u dat ze in Wallonië zullen beslissen om vanaf de regionalisering van die bevoegdheid voortaan links te rijden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 19:27   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U onderstreept de totale achterhaaldheid van het Vlaams-nationalisme.
Eens te meer is uw reactie een uiting van totale onwetendheid. Blijkbaar weet u dus niet dat er een verschil bestaat tussen verkeersbeleid en verkeersreglementering (alias de wegcode). De regionalisering van het verkeersbeleid kan gerust een heel goede zaak zijn, wat het Zwitserse voorbeeld illustreert (daar zijn de kantons immers voor het verkeersbeleid bevoegd, zij het dan wel in samenspraak met de bondsregering).

Een Europese verkeersreglementering bestaat er evenwel nog niet. Toch niet op het niveau van de verkeersreglementering in strikte zin, d.i. bepalingen die het verkeer op de openbare weg regelen. Wel is er sprake van een harmonisering van het technisch luik in de verkeersreglementing (over de technische vereisten van de diverse voertuigen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2005, 19:30   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Of gebeuren er in Luxemburg ook dagelijks ongevallen doordat men plots een land binnenrijdt met een 'andere reglementering'? Ach, die BUB-"argumenten"....zo belachelijk.
Wel, Zeno!, heb jij dan nog niet gehoord over de honderden verkeersongevallen die dagelijks aan de grensovergangen gebeuren? Die vele honderden botsingen ter hoogte van de Nederlands-Belgische grens op de autosnelweg Antwerpen-Eindhoven? Om natuurlijk nog te zwijgen over die ware rampenbalans aan de grens op de autosnelweg Veurne-Duinkerke? Ongelooflijk toch wat een verschillende verkeerswetgeving voor gevolg heeft!!!

Inderdaad, de bubbels tonen zich weer aan hun superbelachelijkste kant. Hans I Kolder is weer in goede doen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be