![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het klinkt paradoxaal, maar als een bevoegdheid als verkeer zou gesplitst worden, zal de federale "logica" haar absolute punt van absurditeit hebben bereikt. De Belgen gaan nooit begrijpen dat ze drie verschillende wegcodes gaan moeten leren in België. Om maar te zwijgen van de ongevallen die uit die misverstanden gaan voortvloeien. Een mooier argument voor een unitair België is er niet. Ik hoop dus dat dit de "prijs" wordt voor de niet-splitsing van BHV !
Dan is België spoedig weer unitair ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Bovendien: alle NGO's zijn TEGEN de splitsing van de ontwikkelingssamenwerking. Het is dus duidelijk dat het weer zou gaan over een "pasmunt" die onze heren en dames politici nog zuur zal opbreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() En ik die dacht dat iedere regionalisering weer een stap verder weg is van het unitaire België. Waar zit mijn denkfout?
Laatst gewijzigd door CHW : 22 april 2005 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hans, dit landje is onbestuurbaar. Nog even wachten, en het springt als een zeepbel uit elkaar. De centen zijn bijna op in Vlaanderen, en dan hoeft voor de Walen België geen dag langer te bestaan. Zelfs de grootste Belgicist gaat stilaan beseffen dat België aan zijn laatste jaren bezig is. En hoe bonter de Walen het nog gaan maken, hoe rapper het einde. Het is enkel omdat de Vlaamse politici van de trad. partijen geen knip voor hun neus waard zijn, dat uw landje d'er nog is.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Of omdat 90% van de Belgen de flaminganten niet volgt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat is er zo absurd aan het splitsen van het verkeersbeleid? Dat is de logoca zelve: de verkeerssituatie in Vlaanderen en Wallonie verschilt compleet. Vlaanderen is dichter bevolkt en heeft dus nood aan een strenger verkeersbeleid. Trouwens, zo groot zal het verschil in reglementering nooit zijn zodat er, zoals jij beweert, ongevallen van zullen komen (wat een kinderlijke redenering!). Neen, Vlaanderen zal het links rijden niet invoeren en ook de maximumsnelheid op de autosnelwegen zal niet verlaagd worden tot 60km/u. ![]() Of gebeuren er in Luxemburg ook dagelijks ongevallen doordat men plots een land binnenrijdt met een 'andere reglementering'? Ach, die BUB-"argumenten"....zo belachelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zeno ge zijt mij voor.
Ik wou juist vragen aan Hans of hij weet heeft van extra ongevallen in Luxemburg of andere kleine landen. Das zo iets zoals het 'overstapargument' bij een splitsing van de nmbs. Nu stapt er ook niemand over in Essen of Roosendaal als ge met den trein naar Amsterdam gaat hoor. En toch beweren de BUBers dat als de NMBS gesplitst zou worden we 3 maal moeten overstappen als we van Antwerpen naar Charleroi zouden treinen. Kortom weeral totale BUB nonsens ... zoals gewoonlijk ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hans, gaat het een beetje? Zijn de pillen nu al uitgewerkt? Wat heeft jouw bovenstaande reply te maken met het onderwerp ... ? Wat wil je zeggen ... ? Is dat nu je nieuwe cijfer: 90%? Was het 40%-cijfer niet goed genoeg? En was "87%" toch ook niet zo overtuigd? Ga je nu telkens de 90 uit de kast halen en dat als "antwoord" gebruiken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
B-Plus is terzake wél interessant, daar kan je echte arguementen lezen waarmee je het dan eens of oneens kan zijn. Maar B-Plus is geen partij, en ze weten wel waarom. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou graag wat nieuwe verkeerswetten afkondigen dan :
A tolrijden, aan de grens met het zuiden en waar de ring begint, (de ring ligt grotendeels op vlaams grondgebied trouwens) zetten we tolpoortjes. Wie Schild en vriend kan zeggen, mag door zonder te betalen, den anderen betallen 5 euro. B wie met een VL vanachter op zijn wagen rijd mag 160 vlammen al de rest 90 op het rechtse vak. C wie als waal gepakt wordt voor te snel rijden, wordt zijn auto geconfisqueerd. dit zijn wat overgangsmaatregelen, wie heeft nog wat ideetjes. ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Wordt het geen tijd voor een Europese wegcode?
En is die er al niet in praktijk? Als ik in Nederland rondrij heb ik niet de indruk dat er een groot verschil is met België, op wat details na.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 22 april 2005 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt u al een uitleg hoe men die splitsing gaat opvangen op de E40 Brussel-Luik of op de Brusselse Ring waar men frequent van gewest verandert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Moest er nu eens een verbod komen op unitaire organisaties... Dan zou de zotskappenvereniging BUB ook moeten splitsen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Europese verkeersreglementering bestaat er evenwel nog niet. Toch niet op het niveau van de verkeersreglementering in strikte zin, d.i. bepalingen die het verkeer op de openbare weg regelen. Wel is er sprake van een harmonisering van het technisch luik in de verkeersreglementing (over de technische vereisten van de diverse voertuigen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad, de bubbels tonen zich weer aan hun superbelachelijkste kant. Hans I Kolder is weer in goede doen! ![]() |
|
![]() |
![]() |