![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() En in de naam van God wil Amerika die super-instantie zelf zijn.
Het zoveelste bewijs dat er iets niet klopt aan die gedachte.
![]() |
![]() |
#82 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En ik heb het gevoel dat je het bestaan van een opperwezen haalt uit het feit dat men het niet bestaan ervan niet kan bewijzen. (Je kunt vanzelfspreken niet bewijzen dat iets niet bestaat). Toch zou ik graag wat argumenten horen die voor zo'n opperwezen pleiten. (Los natuurlijk van het gezagsargument dat onze voorouders hier grotendeels ook in geloofden).
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk wel zo dat wetenschappers ook wel eens koppige mensen kunnen zijn en niet zomaar een nieuwe theorie zullen aanvaarden, zeker niet als deze het paradigma, de structuur waarin zij al jaren werkten brutaal verandert. Daarom hadden de relativiteitstheorie en de kwantummechanica ook moeite om in het begin aanvaard te worden. Maar toen ze eenmaal het ene effect na het andere verklaarden werden ook deze theorieën zonder meer aanvaard. Maar waarom zou de wetenschap bescheiden moeten zijn. Ze kan zonder blozen verklaren veel succesvoller te zijn in het verklaren van allerlei fenomenen dan de filosofie en de godsdienst. (Had Hegel immers geen argument vanuit de filosofie dat er maar zeven planeten rond de zon cirkelden? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Wat hebben paranormale verschijnselen te maken met evolutieleer en creationisme? 3. Welke paranormale verschijnselen?
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() dan is ie per ongeluk (?) een aantal nulletjes vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
[font=Arial][size=3][/size][/font] [font=Arial][size=3]Is dat een "slip of the tongue", een beschrijving van hoe anderen die ring zien, of hebben mensen die blind geboren zijn plots een aangeboren kleurbesef? ![]() [font=Arial][size=3][/size][/font] [font=Arial][size=3]Soit. Ik weet ook niet zeker of een near-death experience onder "paranormale verschijnselen" valt...[/size][/font]
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() ID mag voor mijn part onderwezen worden, maar dan énkel in een godsdienstles. Het hoort daar thuis omdat een wetenschappelijke theorie kan getest worden, en hier is dat geenszins het geval. Je "vindt" dat het leven té ingewikkeld is om te kunnen ontstaan zijn uit een modderpoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() ALs ik dan boeken zoals http://www.antrop-ver.nl/motief/nummers/motief43-5.htm lees, is dit dan werk van een fundi?
![]() |
#93 | |||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in zo'n gemakkelijkheidsoplossing.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door malinois : 24 mei 2005 om 22:15. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jammer dat men dat niet op alle scholen mag uitleggen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door malinois : 24 mei 2005 om 22:16. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar er bestaan in Antwerpen wel Joodse scholen die ook heel selectief omspringen met geschiedenis en natuurwetenschap... Ik zou ervoor zijn om wetenschappelijke eindtermen inzake geschiedenis en natuurwetenschap op te leggen aan alle onderwijsrichtingen. Uiteraard moet er permanent over gewaakt worden dat de nieuwste wetenschappelijke bevindingen (voor zover die objectief zijn getoetst qua onweerlegbaarheid) niet verzwegen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U mag het ook in afleveringen doen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door malinois : 24 mei 2005 om 22:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() In Nederland is dat wel zo hé? Ik vind dat elke 'strekking' zijn scholen mag openen, MAAR wel onder strikte voorwaarden namelijk volledig ter controle van het leerplan en algemene richtlijnen, en énkel twee u/week in te vullen door de levensfilosofie die de school onderricht.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 mei 2005 om 22:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
P.S: Ik ben vermoeid een 'heb geen zin tot een andere keer als ik het niet vergeet..... ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||