![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw; de blauwdruk is hetzelfde! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Waar zit genehunter als ge hem nodig hebt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wat was de vraag?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door genehunter : 8 juni 2005 om 16:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Gouverneur
|
![]() Ah, the basics of life! Ok, wacht ff he, da's iets gecompliceerder dan DNA -> Proteine hoor.
Het zijn allemaal chemische verbindingen hé, maak u geen illusies, die zijn allemaal synthetisch na te maken, jullie zijn allen biochemische fabriekskes, zelfs uw woede uitbarstingen op dit forum hebben een biochemische verklaring. De basis is dat DNA bestaat uit twee ruggegraten (suiker-fosfaat backbone) met daaraan vier verschillende basen (Adenine, Tyrosine, Guanine en Cytosine). Die basen vormen bruggen met de basen in de tegenovergestelde (complementaire) streng. Steeds A-T en G-C (en vice versa). Enfin, soit, door de chemsiche eigenschappen (bindingshoek en torsie) ziet standaard DNA eruit als een wenteltrapstructuur (helix). Maar in de celkern zitten hier histonen en andere proteinen rond die ervoor zorgen dat je erfelijk materiaal compact bijeen gehouden wordt. Bij extractie ziet DNA eruit als slijm (echt waar, slijm!). Nu, de sequentie (bv ATATGGCCGT) bepaalt eigenlijk welk proteïne er afgeschreven wordt van de DNA code. Drie letters DNA (1 codon) coderen één aminozuur (verschillende codons voor hetzelfde aminozuur + een stop codon om het einde van een proteïne aan te geven). In totaal zijn er 20 aminozuren (in werkelijkheid iets meer omdat je ook gewijzigde aminozuren hebt, bijvoorbeeld met een extra methylgroep op). Er is echter nog een tussenstap, nl het RNA. DNA wordt overgeschreven naar enkelstrengs RNA in de celkern en dat RNA gaat naar het celplasma (buiten de kern). RNA (dat verschilt enkel van DNA doordat een Tyrosine hier een Uridine base wordt) wordt door de celorganellen : ribosomen vertaald in proteïnen. Nu dat is de basis, in werkelijkheid kunnen RNA en proteïnen tussen en na elke stap gemodificeerd worden. RNA kan gemethyleerd worden, tussentijds geknipt, proteinen daar komen bv nog suikergroepen op te staan ed. Dus korte herhaling: DNA (4 verschillende basen) --> RNA (4 verschillende basen) --> aminozuren (20 AZ, 3 elementaire RNA bouwstenen coderen 1 aminozuur, aminozuren hebben een 1 en een drielettercode). Een voorbeeld: ATGCTCCCTTTAGCGCGCGTATTTG (streng 1) TACGAGGGAAATCGCGCGCATAAAC (complementaire) geeft in aminozuursequentie (proteine) ' M(etionine) L(ysine) P(roline) L(ysine) A(rginine) R V F' die laatste weet ik niet vanbuiten...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door genehunter : 8 juni 2005 om 17:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is de evolutie van het paard niet het beste bewijs voor de evolutietheorie, zonder missing links e.d.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Partijlid
|
![]() Een mooike:
Finally, although Karl Popper’s notion that falsifiability distinguishes scientific from metaphysical theories has been much attacked by philosophers of science (Kitcher), it seems undeniable that there is something profoundly different about such theories as creationism and natural selection. It also seems undeniable that one profound difference is that the metaphysical theory is consistent with every conceivable empirical state of affairs, while the scientific one is not. “I can envision observations and experiments that would disprove any evolutionary theory I know,” writes Gould, “but I cannot imagine what potential data could lead creationists to abandon their beliefs. Unbeatable systems are dogma, not science” (Gould, 1983). |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat volgens mij mis is met het evolutietheorie-model : ten eerste abiogenese, ten tweede het principe van de ontwikkeling naar 'boven' wat tegengesproken wordt door de tweede wet van de thermodynamica. Aan zichzelf overgelaten gaan die gesloten systemen over in chaos en desintegratie, er ontbreekt maw intelligentie
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Aan vrijheid en keuze twijfel ik nog, maar van liefde en vriendschap ben ik er vrij zeker van dat het in wezen niks meer is dan een hoopje hormonale en neurale prikkels en incentieven. Dat wil -volgens mij- niet zeggen dat de ervaring op zich er minder intens door wordt. Het is niet omdat je het als biologisch beschouwt dat het iets afdoet aan de ervaring (als mens-dier) zelf. Ik vind het persoonlijk niet minder mooi hoor, hoe alles zo complex ineenzit. Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je liever dingen aanneemt die nooit bewezen zijn of je liever gelooft in een zekere waarheid die je ervaringen onttovert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Analyse van het mitochondriaal DNA toonde aan dat we allemaal afkomstig zijn van 13 oermoeders. De missing link tussen reptiel en vogel is al een tijdje geleden ontdekt in azië. Dolfijnen hebben nog steeds vingers in hun flippers zitten. Er bestaan zelfs eierleggende zoogdieren. Er bestaan zelfs levensvormen die enkel maar in extreme omstandigheden kunnen overleven, en dit op methaan, of zelfs zwavel, omstandigheden waarvan men denkt dat die hier miljarden jaren geleden ook al waren. De evolutie van 5 tenen naar 1 hoef bij paarden is aangetoond, met fossielen. Het DNA van een chimpansee en een mens verschilt maar enkele procenten (en is dus maw 9x% homoloog) Enz. Enz. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
![]() Citaat:
Misschien dat het dan eigenlijk Adam en Eva, Linda, Cindy, An, Leen, Hilde, Olga, Elke, Ilse, Chantal, Veerle, Wendy en Mieke moet zijn ![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Burger
|
![]() Laat ik het zo stellen, ik het mijn en ieder tzijn, akkoord???
Hoewel ik mij dan nog wel vragen stel bij geweten, ethiek, doel, nut van het leven, plaats op deze wereld??? mvg