![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beste Eric,
ik dank je voor je antwoord. Ik gebruik nooit denigrerende, noch krachttermen zeker niet t.o.v. mensen, die ik niet ken. Dat vind ik elemnetaire beleefdheid. Je spreekt in termen van schelden en stoken van het VB. Ik noteer van jou kieken, schijt, luizen, Vlaanderen is een achterlijk gebied. Kortom wat je het VB ,verwijt doe jezelf. Maar ik krijg nog altijd géén antwoord waar die vooroordelen vandaan komen. Hoe is het zover gekomen ? Is er géén contradictie dat vlamingen bij elke actie meer en meer doneren,11.11.11 ; vredeseilanden ..... Het is allemaal vrij duidelijk : de vlaming begint door te krijgen dat het er niet fair aan toe gaat. Maar een aantal denken verder: inderdaad de vreemdelingen, die het hier goed voorhebben , worden over één kam gescheerd en delen mee in de klappen. Om de zaak niet erger te maken kunnen nu maatregelen genomen worden. Als ik van jou dan wat scheldproza terugkrijg dan heb ik wel met je te doen. Je suggereert géén enkele oplossing , je verwart oorzaak en gevolg. Eén oplossing :het VB vervolgen. Spijtig voor de allochtonen, die er hier het beste van proberen te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien je zo BELEEFD ben en geen mensen uitscheldt die je niet kent: wat heeft deze houding gemeen met het VB, waarom leg je niet uit aan hen dat ze er naast zitten? Er zijn geen aantoonbare grote problemen met vreemdelingen: de statistieken wijzen dat uit. Er zijn daarentegen problemen met mensen die bang gemaakt zijn voor vreemdelingen, er zijn de bangmakers. Dit dient te stoppen. Zonder deze hetze is een gezonde samenleving niet mogelijk en niet realiseerbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Er zijn geen aantoonbare grote problemen met vreemdelingen: de statistieken wijzen dat uit." Ooit al eens een gevangenis bezocht? Ooit al eens een simpel statistisch oefeningetje gedaan naar de vertegenwoordiging van allochtonen / autochtonen in de criminaliteitscijfers? Ooit al eens gezien hoe zwaar allochtonen wegen op alle takken van de sociale zekerheid? Ooit al eens afgevraagd waarom er bij een controle van nachtwinkels / telefoonwinkels zoveel fraude aan het licht komt? En door wie die handelszaken worden gerund? Ik kan nog een heel end verder gaan... Ooit al eens trachten te achterhalen van welke origine (nationaliteit) die oververtegenwoordigde allochtonen zijn? Ik ben geen racist, maar stel toch vast dat er zeer zeker "een probleem" is. Daarvoor moet je geen expert zijn, enkel ogen in uw kop hebben en willen zien... Het "probleem" ontstaat wanneer je hetzij je kop hardnekkig in het zand wil houden zoals jij blijkbaar doet, hetzij het wil gaan duiden op een stompzinnige manier zoals het VB pleegt te doen (maar FDW noemt zoiets dan weer "populisme" of "politieke communicatie"). Maar beiden leiden niet tot enige oplossing: jij ziet de boel nog liever verder verzieken dan te moeten toegeven dat het hele "multiculturele model" een door-en-door failliete visie is; het VB ziet de boel héél graag verder verzieken omdat het weet dat het op die puinhoop makkelijk stemmen kan oogsten. In jouw analyse is de ommekeer in dat eens toch zo tolerante en multiculturele Nederland er gekomen door toedoen van één man: Pim Fortuyn. Ik vrees dat je je daarop schromelijk verkijkt. De onderhuidse spanningen zaten er in de volksbuurten in Nederland al vele jaren in voordat Pim op het podium kroop. Hij heeft enkel een kanaal gegeven aan een zeer sterk latent ongenoegen bij een hele hoop Nederlanders die zich blauw erger(d)en aan het opgedrongen "politiek correcte" gedoe. En aangezien nederlanders door de band een stuk directer zijn / minder hypocriet dan de makke Vlamingen, is het daar heel snel uit de hand gelopen. Maar ook daar hoor je dat de "gewone man" in de straat het kotsbeu is om zichzelf nog langer weg te moeten cijferen om die "multiculturele" rotzooi mogelijk te maken. Die gewone man merkt ook wel hoe zijn manier van leven naar de kl*ten gaat onder de niet-aflatende regelneverij uit Den Haag. Ook niet vergeten uit welke hoek een zeer groot deel van de VB-aanhang in dit land vandaan komt... Dat waren vroeger de "harde" sossen uit de volkswijken die door hun eigen politieke vertegenwoordigers ondergedompeld zijn in het "multiculturele bad". Ge ziet wat ervan komt. Blijf het maar "de mensen" verwijten en vermijd vooral om zelf eens heel goed in de spiegel te kijken. Het is op die manier dat je nog meer mensen richting VB jaagt.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 17 januari 2006 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Kriminaliteit heeft te maken met sociale situaties: miljardairs pikken niet (althans geen handtassen ![]() Oliesjeiks vindt je dus niet in onze gevangenissen, trouwens ook geen natiebazen. Wie je er wel vindt zijn mensen uit een kansarm milieu, blanke, gele, zwarte en bruine. Opvallend is dat er bijna geen verkeerscriminelen zijn onder de allochtone islamitische mannen: zij drinken niet. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
En daarbij gebruik maken van situaties die het gevolg zijn van racisme... Geestig maar dom. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar al was er een "onderhuids gevoel" dan was het aan goede politici om de oplossing te zoeken, te vinden en uit te voeren. Op welke manier heeft deze zeveraar dat dan toch gedaan, aub??? Citaat:
Je kan je daar duchtig in vergissen! Als morgen een zot PDW omver knalt, of één of andere symboolfiguur dan begint de miserie hier minstens even erg. Citaat:
Citaat:
Welk idee heb jij van de mensen, dat het perverten en dommerikken zijn? Velen vinden dat ik gelijk heb om niet het hoofd discreet weg te draaien als die gasten hun kak lanceren in alle richtingen. En die stroom rijst al meer en meer.... |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doen wij dat dan niet Herr Ferremans ? Wij zeggen tenminste waar we voor staan. Dat kunt ge van uw politiek correctie laffe vrienden moeilijk zeggen... Die halen hun dictatoriale trukkendoos boven om democratisch verkozen partijen monddood te maken, en zelfs te vernietigen mochten ze kunnen. Eerste slachtoffer van een van hun trukjes was AGALEV , ja die idiooten hadden natuurlijk zelf maar slimmer moeten zijn. Weet u hoe een democratie werkt, ? diegene die het meeste stemmen voor krijgt, krijgt de kans om een beleid te voeren, ook de personen die verkozen worden krijgen een post toebedeeld, Het is de kiezer die beslist niet de Partij ! Degene wiens beleid afgestraft wordt, doet een stap terug. Daar is niks oneervols aan. En als de mensen u terug willen zullen ze de anderen wel weer wegstemmen. Zo werkt een democratie, en niet de machthebbers gaan rap wat foefkes uitvinden om de democratie, als zij het willen uit te schakelen, omdat ze schrik hebben van het alternatief, omdat eigenlijk een familie van beroepsprofiteurs schrik heeft van het alternatief. Het heeft niks met racisme te maken, dat gij nog zo blind en naief zijt van daar in te trappen, ! ? Het heeft alles te maken met het profitariaat van de Coburgs en onze vrienden uit het zuiden de PS op kop. De grootste racisten, van vandaag, en het verleden zijn die die nu het hardst staan te roepen, want ze misbruiken de migranten en asielzoekers om voor hun politiek karreke te spannen. Zowel Electoraal als voor hun oneindige subsidieëringshonger te stillen, de mingranten en assielindustrie is immers een lucratieve business gesponserd door de staat met heel wat mandaten, advocaten, huisjesmelkers, koppelbazen, ambtenarenpostjes enz... enz... en die trekken allemaal nekeer aan de hendel van de kassa, om er op hun manier wa geld uit te pikken, een kassa die door u en door mij gevuld word. Maar oei, het belang ligt op de loer, die gaan daar een eind aan maken, of in elk geval wreed in de weg beginnen lopen, ... Kom we gaan rap zeggen dat het racisten zijn, rap wa wetten door het parlement jagen, ( de rest van de rotzooi laten we maar aanmodderen dat is toch nie zo belangrijk als onze eigen bron van inkomsten veiligstellen) En zo lopen ze natuurlijk met hun ogen open in hun eigen val. Want de mensen zien dat ook wat ze aan het doen zijn hé, en da zijn geen achterlijke boerkes meer zoals 30 of 40 jaar geleden die ge alles kon wijsmaken wat ge maar wou. Spant gij dus maar proceskes, in, ik wacht ondertussen op de volgende bollekeskermis om de proceskesvoerders weer eens op de bek te zien gaan. (eerlijk gezegd ik kijk er al naar uit... ) Ah, mocht ge er in slagen, om toch uw goesting te krijgen en de dotatie van mijn volksvertegenwoordigers af te pakken. Dan mogen deze mensen zich steeds tot mij wensen. Het maximum dat ik mag doneren zal ik met veel plezier afstaan, en als ze ook lidkaarten voor mijn hond en kat kunnen maken, dan worden die ook lid. Als Caligula zijn paard senator kon worden, ? ... Waarom niet hé ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de PS het Belang wil kraken hoeft eigenlijk geen betoog. Het spookbeeld van een barstend België waarbij het zuidelijke profitariaat het opeens zonder de financiële transfers van het noorden zou moeten stellen is hun ergste nachtmerrie en hun belangrijkste motivatie. Niet meer, niet minder, en dat heet dan de democratie beschermen, aldus Feremans. Dat het electoraal gezien marginaalste partijtje van Vlaanderen aan dit circus meedoet, heeft natuurlijk ook zo z'n redenen. Het moge duidelijk wezen dat Spirit aan z'n electoraal plafond zit bij de autochtone bevolking. Het verwezenlijkt niks en komt alleen aan het graag door Feremans beklemtoond etiket "regeringspartijtje" door z'n kartel met Spa. Maar het omhooggevallen regeringspartijte is ambitieus en hongerig naar meer macht. Dan is het belangrijk te beklemtonen dat het regeringspartijtje duidelijk aanz'n plafond zit qua autochtone interesse, want dat is nu het hele eiereten. Dus spelt het regeringspartijtje voluit de allochtone kaart. Vandaar dat er op hun degoutante nieuwjaarsreceptie maar één zaak te horen viel: VB hier, VB daar, VB tuuuut... Dit werd voorafgegaan door een opnieuw platte PR-stunt richting allochtone gemeenschap van éémans-frontlinie Geert Lambert, die zijn imposante corpus tegen een allochtoon aanschurkte en hem wat kinderachtig heen en weer wiegde tussen zijn kolossale armen. De boodschap was duidelijk, maar werd op het journaal ook nog eens bevestigd met de woorden: "Spirit houdt van allochtonen, allochtonen houden van Spirit. Moet het nog duidelijker? Het leek waarlijk een Vlaamse kermis, met breed lachende, feestende, opgewonden en speelse militanten, (alle zesentwintig) waarschijnlijk teneinde toch nog wat Vlaams karakter te bewaren. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze zo wild door elkaar heen liepen ipv netjes op een stoel te zitten, om te vermijden dat hun geringe aantal duidelijk werd, met die opportunisten van Spirit weet je maar nooit. Zelfs op de recepties van de VLD, Spa en PS ging het over politiek, en over maatschappelijke thema's, die weliswaar zo gauw de verkiezingen voorbij zijn weer als sneeuw voor de zon verdwenen zullen zijn, of verloochend zullen worden, maar kom, de geste telt. En dit platte opportunisme, zo denken de Feremansen van deze wereld, die het VB dan als bliksemafleider proberen te gebruiken, zal de gewone man niet opvallen. De electorale visvijver wordt steeds kleiner, en daar zijn de regeringspartijen, de allerkleinste dwerg met de allercorpulentste voorzitter in het bijzonder, zich heel bewust van. Een prachtig staaltje van deze nieuwe politiek konden we een goed jaar geleden aanschouwen, toen een heuse moslima-journaliste van Marokkaanse afkomst, in Molenbeek de onderwereld van de djihad infiltreerde. Week na week kon men in de krant haar belevenissen volgen, compleet met fundamentalistische boekhandels (ja, meer dan een boekje over homo's van de daken gooien Feremans) en haatpredikende imams. de reactie achteraf van PS-burgemeester Moureaux: "RACISME" Ja meneertje, deze Marokkaanse was een heuse raciste die de moslimgemeenschap in een kwaad daglicht wou stellen. Neen meneertje, er is geen probleem in Molenbeek met allochtonen. Driewerf helaas voor Philippe Moureaux, maar het draaide weer effe anders uit. Toen enkele weken later de politie een allochtoon in Molenbeek oppakte wegens wat overvallen, zinde zijn broer op wraak. Hij belde de hulpdiensten met een nepargument, en toen een politiecombi naar de plek des onheisl reed, gooiden een dertigtal brave Molenbeekse burgers molotov-cocktails naar de combi. De agenten konden ternauwernood ontsnappen aan de vuurdood, de combi brandde uit. Dergelijke georganiseerde valstrikacties komen dagelijks voor in autochtone middens. Vandaar dat Philippe Moureaux zo gerustgesteld kon blijven stellen: "Il n'y a pas de problème!" Hoeveel allochtone stemmetjes deze landverrader denkt te werven op deze manier zullen we nooit weten. Patrick Dewael (achternaam zegt genoeg): "niet alle culturen zijn evenwaardig" Louis Tobback: "illegalen zijn als meeuwen op een vuilnisbelt" Het Vlaams Belang staat heus niet alleen met zijn opmerkingen en standpunten over de islam en de democratie. De Nederlandse VVD (liberale regeringspartij) schrijft in zijn nieuwe beginselverklaring “de theologische waarden van de islam zijn tegengesteld aan de kernwaarden van Europa”. Verhofstadt formuleert het als volgt in zijn 2de Burgermanifest (1992): “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen." Maar waarom mag het VB zich nu opeens niet meer "islamofoob" noemen, als dit allemaal mocht, ja, moet het zelfs voor de rechter worden gedaagd voor deze zaken!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ericferemans ![]() kan je me in godsnaam verklaren wat deze emotrip te doen heeft met je vorige interventie waarbij je Pim Fortuyn zo hoog ophad? Indien je zo BELEEFD ben en geen mensen uitscheldt die je niet kent: wat heeft deze houding gemeen met het VB, waarom leg je niet uit aan hen dat ze er naast zitten? Er zijn geen aantoonbare grote problemen met vreemdelingen: de statistieken wijzen dat uit. Er zijn daarentegen problemen met mensen die bang gemaakt zijn voor vreemdelingen, er zijn de bangmakers. Dit dient te stoppen. Zonder deze hetze is een gezonde samenleving niet mogelijk en niet realiseerbaar. Ah ah ah... daar gaat het dus allemaal om. Dat de PS het Belang wil kraken hoeft eigenlijk geen betoog. Het spookbeeld van een barstend België waarbij het zuidelijke profitariaat het opeens zonder de financiële transfers van het noorden zou moeten stellen is hun ergste nachtmerrie en hun belangrijkste motivatie. Niet meer, niet minder, en dat heet dan de democratie beschermen, aldus Feremans. Dat het electoraal gezien marginaalste partijtje van Vlaanderen aan dit circus meedoet, heeft natuurlijk ook zo z'n redenen. Het moge duidelijk wezen dat Spirit aan z'n electoraal plafond zit bij de autochtone bevolking. Het verwezenlijkt niks en komt alleen aan het graag door Feremans beklemtoond etiket "regeringspartijtje" door z'n kartel met Spa. Maar het omhooggevallen regeringspartijte is ambitieus en hongerig naar meer macht. Dan is het belangrijk te beklemtonen dat het regeringspartijtje duidelijk aan z'n plafond zit qua autochtone interesse, want dat is nu het hele eiereten. Dus speelt het regeringspartijtje voluit de allochtone kaart. Vandaar dat er op hun degoutante nieuwjaarsreceptie maar één zaak te horen viel: VB hier, VB daar, VB tuuuut... Dit werd voorafgegaan door een opnieuw platte PR-stunt richting allochtone gemeenschap van éénpersoons-frontlinie Geert Lambert, die zijn imposante corpus tegen een allochtoon aanschurkte en hem wat kinderachtig heen en weer wiegde tussen zijn kolossale armen. De boodschap was duidelijk, maar werd op het journaal ook nog eens bevestigd met de woorden: "Spirit houdt van allochtonen, allochtonen houden van Spirit". Moet het nog duidelijker? Het leek waarlijk een Vlaamse kermis, met breed lachende, feestende, opgewonden en speelse militanten, (alle zesentwintig) waarschijnlijk teneinde toch nog wat Vlaams karakter te bewaren. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze zo wild door elkaar heen liepen ipv netjes op een stoel te zitten, om te vermijden dat hun geringe aantal duidelijk werd, met die opportunisten van Spirit weet je maar nooit. Zelfs op de recepties van de VLD, Spa en PS ging het over politiek, en over maatschappelijke thema's, die weliswaar zo gauw de verkiezingen voorbij zijn weer als sneeuw voor de zon verdwenen zullen zijn, of verloochend zullen worden, maar kom, de geste telt. En dit platte opportunisme, zo denken de Feremansen van deze wereld, die het VB dan als bliksemafleider proberen te gebruiken, zal de gewone man niet opvallen. De electorale visvijver wordt steeds kleiner, en daar zijn de regeringspartijen, de allerkleinste dwerg met de allercorpulentste voorzitter in het bijzonder, zich heel bewust van. Een prachtig staaltje van deze nieuwe politiek konden we een goed jaar geleden aanschouwen, toen een heuse moslima-journaliste van Marokkaanse afkomst, in Molenbeek de onderwereld van de djihad infiltreerde. Week na week kon men in de krant haar belevenissen volgen, compleet met fundamentalistische boekhandels (ja, meer dan een boekje over homo's van de daken gooien Feremans) en haatpredikende imams. De reactie achteraf van PS-burgemeester Moureaux was treffend: "RACISME" Ja meneertje, deze Marokkaanse was een heuse raciste die de moslimgemeenschap in een kwaad daglicht wou stellen. Neen meneertje, er is geen probleem in Molenbeek met allochtonen. Driewerf helaas voor Philippe Moureaux, maar het draaide weer effe anders uit. Toen enkele weken later de politie een allochtoon in Molenbeek oppakte wegens wat overvallen, zinde zijn broer op wraak. Hij belde de hulpdiensten met een nepargument, en toen een politiecombi naar de plek des onheils reed, gooiden een dertigtal brave Molenbeekse burgers molotov-cocktails naar de combi. De agenten konden ternauwernood ontsnappen aan de vuurdood, de combi brandde uit. Dergelijke georganiseerde valstrikacties komen dagelijks voor in autochtone middens. Vandaar dat Philippe Moureaux zo gerustgesteld kon blijven stellen: "Il n'y a pas de problème!" Hoeveel allochtone stemmetjes deze landverrader denkt te werven op deze manier zullen we nooit weten. Patrick Dewael (achternaam zegt genoeg): "niet alle culturen zijn evenwaardig" Louis Tobback: "illegalen zijn als meeuwen op een vuilnisbelt" Het Vlaams Belang staat heus niet alleen met zijn opmerkingen en standpunten over de islam en de democratie. De Nederlandse VVD (liberale regeringspartij) schrijft in zijn nieuwe beginselverklaring “de theologische waarden van de islam zijn tegengesteld aan de kernwaarden van Europa”. Verhofstadt formuleert het als volgt in zijn 2de Burgermanifest (1992): “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen." Zijn deze stellingen geponeerd in een vlaag van zinsverbijstering, in een bui van emotionele zwakte? Zijn de bedenkers ervan plots van mening veranderd? Zijn ze geplaatst in de context van het toenmalig politiek klimaat, toen het VB nog klein was en de allochtone stemmen nog niet veel waard waren? Waarom kwamen er toen geen protesten, of, ja, zelfs processen? Waarom mocht de waarheid toen wel nog gezegd worden? Is het omdat momenteel iedere stem telt en allochtone organisaties nu van overheidswege (o.a. door het kleinste regeringspartijtje van deze wereld) gepusht worden om het klachten te laten regenen in ruil voor wat onaangepaste stemmetjes en wat gezeik over interculturele verrijking? Want dat is natuurlijk het echt motief achter al die interculturele opdringerigheid: allochtone stemmetjes, punt! Maar waarom mag het VB zich nu opeens niet meer "islamofoob" noemen, waarom mag het de verantwoordelijkheid van de rellen in Frankrijk niet plaatsen bij wie het hoort, als dit allemaal mocht, ja, moet het zelfs voor de rechter worden gedaagd voor deze zaken! Toont Frankrijk zelf niet aan, door vanuit regeringsniveau te pleiten voor een selectievere immigratie, dat het vindt dat er een causaal verband bestaat tussen de rellen enerszijds, en de allochtonen anderszijds? Waarom stelt een Verhofstadt naderhand plots dat hij zijn succes als premier zal afwegen aan het electorale verlies van het VB, net zoals een hysterische Feremans er nu prat op gaat dat het VB de volgende verkiezingen zeker zal verliezen, zelfs als het wint! Champagne drinken zal hij! Waarom lijdt een Tobback plots aan chronisch geheugenverlies wanneer Verstrepen hem in een TV-debat met zijn eigen woorden confronteert? Tussen al deze zaken is er een duidelijk oorzakelijk verband. Ten eerste: allochtone stemmen. ten tweede: De ziekelijke Waalse angst, laten we het VB-fobie heten voor het gemak, voor een barstend België, want in tegenstelling tot wat de Feremansen van deze wereld ons willen laten geloven, is voor steeds meer Vlamingen een splitsing geen probleem meer. Deze twee motieven, gecombineerd met de politieke zelfverloochening van mensen als Tobback en Verhofstadt, die zich graag tot VB-bashers profileren, maar vanwege eerdere krasse (xenofobe volgens het woordenboek van Eric Feremans) uitspraken op zijn zachtst gezegd "verdacht" zijn, doen Jan Modaal dus terecht de vraag stellen: zijn deze mensen nog te vertrouwen? Wordt de democratie met de voeten getreden? Het antwoord is een onomstotelijk en oorverdovend ja! Ja, maar door de luidste schreeuwer in dit topic en dit debat: El Ric Feremans en zijn geliefkoosde Spirit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...48&postcount=1 [quote] Citaat:
Citaat:
] Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 januari 2006 om 09:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
De onverdraagzaamheid leidt tot een reactie van fanaten uit het andere kamp. Dit escaleert en leidt tot genocides, oorlogen en terreur. Dit is PRECIES de reden waarom het handhaven van de rechten van de mens zo belangrijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
1.Het VB doet alles om te verhullen wat zijn standpunten zijn op het sociaal-economische vlak. Laat een VB er eens uitleggen wat het VB is: rechts of links. Laat ze eens uitleggen wat het standpunt is over vrouwen, holebis, vakbonden, economische politiek (liberaal? socialistisch?) en je zult wat te horen krijgen: om het even wat... Dus duidelijk is het VB natuurlijk niet: het zou hen te veel leden kosten. 2. Het VB is mijns inziens nooit monddood gemaakt. En zal dat natuurlijk ook nooit gemaakt worden. Het is nu wel zo dat zij, evenmin als enige andere partij, misdaden mogen begaan. De liberalen mogen niet zeggen dat de katholieken een pervers en geniepig ras van tjeeven is DAT GEVAARLIJK IS VOOR ONZE MAATSCHAPPIJ. En het VB mag dergelijke stokerijen niet doen tegenover een minderheid (4 procent hé!) van de mensheid van een andere groep of liever groepen van mensen. Zo zit dat en hoe erg je dat ook weer probeert weg te steken: het zal nie pakken schat... Tussen haakjes: al méér dan een eeuw zijn er liberalen die dat denken van de katholieken dat die ambetante hypocrieten zijn, en zijn er katholieken die zeggen dat vrijzinnige liberalen en socialisten goddeloze pummels zijn. Maar zij gingen hier niet mee naar de verkiezingen van de gemeenteraden. Want daar wordt beslist over riolen en aanleg van plantsoenen. En daar zaten ze broederlijk naast mekaar en zegden om ter luidst, én gemeend, dat alleen wederzijds respect een maatschappij leefbaar maakt. Het is voor de tweede maal in de geschiedenis dat in Vlaanderen er mensen beweren dat vernedering en discriminatie van een bevolkingsgroep kan en mag en moet. Vorige keer is dat slecht afgelopen hoor! Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 januari 2006 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=ericferemans;1511177]Over de betrouwbaarheid van uw favoriete VB kandidaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...48&postcount=1 Citaat:
Is dit echt alles? Geen argumenten meer? Vlug effe wat plakken waar een ander je dan nog aan heeft geholpen? Daarom nogmaals: Is dit écht alles?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() [quote=Nierika;1511187]
Citaat:
Geen lol gehad zekers? Gelukkig ik wel. En alle mensen die deze hillarische opmerkingen van de grote roerganger hebben gelezen. Men heeft al veel meegemaakt: partijen die hun koplieden zien vogelen met journalisten, partijen wiens kopmannen corrupt waren, verantwoordelijk voor het stikken van mensen in een vliegtuig, voor het ontsnappen van DUtroux en die zich terugtrokken of werden veroordeeld en uit hun job verwijderd. Nog nooit heeft een voorzitter van een partij toegegeven dat er te veel criminelen OP DE LIJST WAREN GEZET!!!!! Ik vind dat niet alleen grappig, het is om te brullen! Je eigen partij, je eigen leden zo te kakken zetten is ongezien! Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 januari 2006 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=ericferemans;1511189]
Citaat:
Kom kom Eric, eerst je bronnen deftig checken. Het zal wel weer een storm in een glas water geweest zijn. Wat niet wegneemt dat ik begrijp dat je de discussie op die manier alweer uit de weg gaat door een handig afleidngsmanoeuvre, net zoals je voortdurend doet met je blunder over de partijfinanciëring "met ons belastingsgeld"... Het valt steeds meer op dat je werkelijk geen argumenten meer over hebt. Nu, als antwoord op mijn post, kan het tellen: Vanhecke zal geen verkrachters meer op zijn lijst zetten. Nu vraag ik je, aangezien je het in de discussie betrekt: Welke verkrachters? Opnieuw: de media zou hier zeker op gesprongen zijn, en ik heb er eigenaardig genoeg niks van gehoord, dus: your turn!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Nierika;1511195]
Citaat:
Ik zie nu pas dat hij "het gezegd heeft in een toespraak in Schoten". Nu begin ik te brullen! Dacht ik effe dat hij het zwart op wit in een interview met de tijd had gezegd! Maar kom, hij heeft het gezegd, en zonder iets uit de context te rukken heeft nadien een reporter dit in de Tijd gezet. Even dacht ik dat links zijn werk niet naar behoren had vervuld. Verkrachters binnen de verkiesbare rangen van het VB, waar Vanhecke weet van heeft, maar wat niet breed in de pers is uitgesmeerd, dat kon toch niet! Bij deze hebben we dit ook alweer achter de rug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Er komt alweer niet veel weerwerk meer. Mogelijk start Eric een nieuw, zoveelste topic over hetzelfde om uit hetzelfde vaatje te tappen, in de stille hoop dat het aan de aandacht van de meesten ontsnapt. Het valt me trouwens op dat de topics steeds korter worden vooraleer er een nieuw gestart wordt waarin dezelfde discussies weer worden herhaald. Er zitten ook steeds dezelfde patronen in. De partijfinanciering van het VB wordt telkens opnieuw minstens één keer over de hekel gehaald. Er wordt kritiek gespuid op het feit dat "ons" belastingsgeld wordt gebruikt om een partij van geld te voorzien die de wetten niet respecteert, ondemocratisch is, bla bla, en hetzelfde geleuter, we kennen het intussen wel.
Wanneer de confrontatie dan wordt aangegaan en Eric op de rooster gelegd wordt ivm zijn stemmingmakerij en manipulatie van de waarheid mbt voorgaande (partijdotatie is recht evenredig met aantal stemmen, dus in die zin gaat enkel het belastingsgeld van de VB-stemmer naar het VB), dan antwoordt hij naast de kwestie, of valt hij diegene aan die hem het vuur aan de schenen legt. Wordt Eric moe? Oud? Het manipuleren en draaien van de waarheid om de échte redenen van de Spiritijnse heksenjacht te verdoezelen is voorwaar een afmattende job!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 17 januari 2006 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() [quote=Nierika;1511173]Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo kan ik schrijven over jou wat ik wil en daar dan nadien op springen. Dat is een oneerlijke methode. Je legt me woorden in de mond, en zelf waanzinnige redeneringen. Het koppelen van economische motieven aan democratie is onlogisch en verward. Ik doe dat niet. Jij wel en legt dit in mijn mond. Ik kan hier dus niets op zeggen dan dat het maft is, ik stel voor dat je dus zelf nu bedenkt wat ik hier op zou moeten zeggen want dat doe ik uiteraard niet: "qui 's excuse 's accuse". Citaat:
Het verwezenlijkt aanzienlijk meer dan het VB: die doen niets. Punt. Dat Spirit aan een of ander electoraal plafond zit zeg jij, ik zou het begot niet weten. Jij kan dat ook niet en vooral: je legt het niet uit. Dit noemt men hallucineren en zwetsen. Het is ook al maft. Citaat:
Je houdt je fantaziën op een gekke manier voor realiteit en komt dan tot absurde conclusies... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eigenaardig: vijsje laten vastzetten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben je nu aan het ijlen of zit er weer te veel stoom in het waterhoofdje. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Enige realiteitszin is je vreemd. Ik vind je pathetisch. Citaat:
Dat is geen fobie: dat is aansporen tot vreemdelingenhaat. En dat is strafbaar. En alhoewel jij één miljoen keer het onderscheid niet zal maken zullen de mensen dan snappen dat jij of dom of van kwade wil bent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weer die helderziendheid in de gedachten van de gewone man... en dat door een vrouw die waarschijnlijk ze ziet vliegen aan honderd in het uur. Geestig. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |