Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 22:21   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gij verschiet precies nog dat een man die om de haverklap een klacht aan zijn been krijgt nu de kans te baat neemt om de ''politiek correcten'' ook eens een klacht aan te smeren.
Zijn klacht treft in de eerste plaats wel een groep sukkelaars. Hopelijk denkt hij daaraan straks eens als hij in zijn warme bed ligt.
Ach, wat zou hij..................... ....daar is hij veel te hardvochtig voor.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:22   #83
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Gij verschiet precies nog dat een man die om de haverklap een klacht aan zijn been krijgt nu de kans te baat neemt om de ''politiek correcten'' ook eens een klacht aan te smeren.
wat is er nu in hemelsnaam politiek correct aan frank hosteaux? dat is een gepensioneerde havenarbeider die nu zijn tijd steekt in het helpen van mensen die in handen vallen van huisjesmelkers. hij vangt ze thuis op indien hun situatie onhoudbaar is bv. hij geeft rondleidingen in de seefhoek, langs die krotten, zodat mensen kunnen zien in wat voor omstandigheden sommige mensen leven. allemaal vrijwillig. zo'n man verdient respect, geen klacht aan zijn been omdat hij mensen wil helpen. gewoon walgelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:25   #84
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U daast. En niet in kleine mate trouwens. FdW brengt de feiten aan. Hij is slechts de klokkenluider. En ja, velen horen niet graag wat hij zegt en wat gewoon de werkelijkheid is. Door erover te zwijgen lost men de problemen echter niet op. Dat denken de politiek correcten, maar zij dwalen. In grote mate zelfs.
hoe in hemelsnaam verstoort frank hosteaux de sociale cohesie? en welke problemen lost FDW op door die mens aan te klagen?

trouwens, wat vind je van de sint-egidiusgemeenschap? zij helpen ook illegalen. zij halen de inspiratie uit hun geloof. of zijn dat geen goede christenen?
Oud 10 januari 2006, 22:27   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
hoe in hemelsnaam verstoort frank hosteaux de sociale cohesie? en welke problemen lost FDW op door die mens aan te klagen?

trouwens, wat vind je van de sint-egidiusgemeenschap? zij helpen ook illegalen. zij halen de inspiratie uit hun geloof. of zijn dat geen goede christenen?
Ze zijn onverstandig bezig: dergelijke opvangmogelijkheden zorgen er alleen maar voor dat illegalen worden aangetrokken. Het heeft een aanzuigeffect.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:28   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is er nu in hemelsnaam politiek correct aan frank hosteaux? dat is een gepensioneerde havenarbeider die nu zijn tijd steekt in het helpen van mensen die in handen vallen van huisjesmelkers. hij vangt ze thuis op indien hun situatie onhoudbaar is bv. hij geeft rondleidingen in de seefhoek, langs die krotten, zodat mensen kunnen zien in wat voor omstandigheden sommige mensen leven. allemaal vrijwillig. zo'n man verdient respect, geen klacht aan zijn been omdat hij mensen wil helpen. gewoon walgelijk.
Ik heb het al eens gezegd maar zal het nog maar eens doen, Dewael en de wet zeggen dat al wie op de hoogte is van strafbare feiten zelf strafbaar is als hij die niet meld aan de bevoegde instanties.
En aangezien de politie in het verleden blijkbaar niet al te happig was om in te grijpen schiet er anders niets meer over dan klacht neerleggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:29   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zijn klacht treft in de eerste plaats wel een groep sukkelaars. Hopelijk denkt hij daaraan straks eens als hij in zijn warme bed ligt.
Ach, wat zou hij..................... ....daar is hij veel te hardvochtig voor.
Die "sukkelaars" waren blijkbaar zo "sukkelachtig" dat ze in veel gevallen wel een vliegtuigticket kon aankopen om naar hier te komen. Ook waren ze zo "sukkelachtig" om grote sommen geld te geven aan mensensmokkelaars om in West-Europa te geraken.

Illegalen horen hier niet. Hun enige tijdelijke plaats is in een asielcentrum waarna ze uitgewezen kunnen worden.
Oud 10 januari 2006, 22:30   #88
ingenious

Standaard

Citaat:
Ze zijn onverstandig bezig: dergelijke opvangmogelijkheden zorgen er alleen maar voor dat illegalen worden aangetrokken. Het heeft een aanzuigeffect.
lol

ja das waar. die illegalen in afrika die horen dat er een kerk is in antwerpen waar ze u wat eten toe stoppen als je in complete miserie zit, en besluiten door dit geweldige aanbod massaal onder een vrachtwagen te kruipen om er mee van te kunnen profiteren.

en het eerste stuk van mijn post negeer je selectief?
Oud 10 januari 2006, 22:31   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "sukkelaars" waren blijkbaar zo "sukkelachtig" dat ze in veel gevallen wel een vliegtuigticket kon aankopen om naar hier te komen. Ook waren ze zo "sukkelachtig" om grote sommen geld te geven aan mensensmokkelaars om in West-Europa te geraken.

Illegalen horen hier niet. Hun enige tijdelijke plaats is in een asielcentrum waarna ze uitgewezen kunnen worden.
Idd. de echt grote sukkelaars zitten ginder nog want die kunnen het niet bekostigen hier te geraken.
Oud 10 januari 2006, 22:32   #90
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het al eens gezegd maar zal het nog maar eens doen, Dewael en de wet zeggen dat al wie op de hoogte is van strafbare feiten zelf strafbaar is als hij die niet meld aan de bevoegde instanties.
En aangezien de politie in het verleden blijkbaar niet al te happig was om in te grijpen schiet er anders niets meer over dan klacht neerleggen.
What a bunch of crap !!! Dewinter rook gewoon bloed, en zag een mooie kans om de meest primitieve instincten bij de mensen wakker te maken om stemmen te ronselen. Dewinter is gewoon een walgelijk sujet.
Oud 10 januari 2006, 22:33   #91
ingenious

Standaard

Citaat:
de wet zegt dat niet. de wet verbiedt het helemaal niet dat je mensen die leven in ontbering helpt. de wet bestraft geen altruïsme, gelukkig maar. die wet bestraft huisjesmelkers een andere klootzakken. die wet bestraft geen mensen als hosteaux die proberen anderen een menswaardig bestaan te bezorgen. maar dat is precies nogal moeilijk te begrijpen.
Oud 10 januari 2006, 22:35   #92
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "sukkelaars" waren blijkbaar zo "sukkelachtig" dat ze in veel gevallen wel een vliegtuigticket kon aankopen om naar hier te komen.
Een vliegtuigticket? Wat zou zo'n ticket voor een zitje in het landignsgestel van een vliegtuig kosten, vraag ik me af...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:38   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge vergeet er wel bij te vertellen, dat zij voor dat ene vliegtuigticket meestal wel al hun bezittingen hebben verkocht.

Citaat:
Als ik dat soort uitspraken lees, ben ik niet weinig blij dat ik niet katholiek ben. Ik heb namelijk andere en menselijke waarden meegekregen.
Oud 10 januari 2006, 22:38   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What a bunch of crap !!! Dewinter rook gewoon bloed, en zag een mooie kans om de meest primitieve instincten bij de mensen wakker te maken om stemmen te ronselen. Dewinter is gewoon een walgelijk sujet.
En wat was Dewael zijn bedoeling dan met zijn intervieuw in GvA denkt u?
Ook wel toevallig dat het juist over de problemen in Antwerpen ging, een stad waar de politiek correcten angstvallig de komende verkiezingen afwachten. Toeval?
Oud 10 januari 2006, 22:41   #95
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U daast..Door erover te zwijgen lost men de problemen echter niet op. Dat denken de politiek correcten, maar zij dwalen. In grote mate zelfs.
Mijn waarde heer van den Berghe,
Beste Jan,

Wat een charmante contradictie koestert U toch. Enerzijds voert U een hetze tegen medestanders van illegalen, maar anderzijds promoot U het politiek incorrecte.

Be-daz-eld,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:42   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de wet zegt dat niet. de wet verbiedt het helemaal niet dat je mensen die leven in ontbering helpt. de wet bestraft geen altruïsme, gelukkig maar. die wet bestraft huisjesmelkers een andere klootzakken. die wet bestraft geen mensen als hosteaux die proberen anderen een menswaardig bestaan te bezorgen. maar dat is precies nogal moeilijk te begrijpen.
Dan nog maar eens de tekst u voorschoten van artikel 77:

Citaat:
Hij die wetens en willens een vreemdeling helpt of bijstaat, hetzij in de handelingen die zijn onwettig binnenkomen of zijn onwettig verblijf in het Rijk voorbereid hebben of ze vergemakkelijkt hebben, hetzij in de feiten die ze voltooid hebben, of hij die wetens en willens een vreemdeling helpt of poogt te helpen het grondgebied van een staat die partij is bij een internationale overeenkomst betreffende de overschrijding van de buitengrenzen, die België bindt, binnen te komen of aldaar te verblijven, zulks in strijd met de wetgeving van deze Staat betreffende de binnenkomst en het verblijf van vreemdelingen.
Oud 10 januari 2006, 22:43   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er illegalen in ontbering leven zal ik niet ontkennen maar als u moest weten hoeveel illegalen het criminele pad bewandelen en die meer geld hebben dan wij hier allemaal samen op het forum zou u nog verschieten denk ik.

Ps. er leven ook veel Belgen in ontbering hoor.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 januari 2006 om 22:43.
Oud 10 januari 2006, 22:43   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat was Dewael zijn bedoeling dan met zijn intervieuw in GvA denkt u?
Ook wel toevallig dat het juist over de problemen in Antwerpen ging, een stad waar de politiek correcten angstvallig de komende verkiezingen afwachten. Toeval?
Ik zei al, dat de uitspraken van Dewael laag bij de grond waren. Maar het was wel Dewinter himself die "tot de actie overging". De schade die hij daarmee bij hulpeloze sukkelaars aanricht, laat hem siberisch koud. Voor één stem meer in october mogen voor zijn part tien illegalen creperen.
Oud 10 januari 2006, 22:43   #99
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik dat soort uitspraken lees, ben ik niet weinig blij dat ik niet katholiek ben. Ik heb namelijk andere en menselijke waarden meegekregen.
Daar sluit ik me nu eens voor 100% bij aan zie...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:45   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Menselijke" waarden die de mensheid ten gronde richten, daar er zich, wanneer de instroom asielzoekers niet gestopt wordt, op lange termijn enorme problemen zullen voordoen. Nu al zijn er al die problemen met allochtonen van voornamelijk magrebijnse afkomst. En wat de toekomst brengt ziet er niet rooskleurig uit. Toch wel men blijkbaar nog meer immigranten aantrekken door verkeerde signalen uit te zenden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be