![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: vrouw aan de haard | |||
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
28 | 57,14% |
ja, vast inkomen tussen de 0 en 500€ |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
ja, vast inkomen tussen 500€ en 1000€ |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
ja, inkomen volgens gezinstoestand |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,65% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Werkelozen krijgen een uitkering, velen zitten daar over te zagen, ik in sommige gevallen ook, men maakt daar een probleem van en voor mij gedeeltelijk terecht, maar langs de andere kant mensen geld geven om thuis te blijven en het huishouden te doen, is dat niet een beetje hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben geen voorstander van geld te geven voor iemand die het huishouden doet, ik zie nog liever het kindergeld omhoog gaan. Laatst gewijzigd door alberto : 10 januari 2006 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() heel wat huisvrouwen dopten vroeger. nu zal het nog wel gebeuren maar is er wel meer controle. alleszins is het fraude, dat is niet de bedoeling van een werkloosheidsvergoeding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) geld geven aan iemand die voor het huishouden zorgt ( die blijft thuis en gaat niet buitenhuis werken ) 2) geld geven aan iemand die werkloos is ( die blijft ook thuis en gaat ook niet werken). Ik heb dat vorige keer aangehaald, is dat niet een beetje hetzelfde, ik kan mij nog altijd niet van die indruk ontdoen. Ik denk dat ik in een vicieuze cirkel beland ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() Ik had meestal goeie schoolresultaten+ze hebben mij nooit van het politiebureau moeten afhalen. Nochtans ben ik opgegroeid in een 2verdienersgezin.
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 10 januari 2006 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() Wat mij trouwens opvalt: diegenen die het meest vrezen voor de gevolgen van uithuiswerkende ouders zijn de eersten die staan te zagen over de moslimjeugd(nochtans zijn thuisblijvende moeders daar wel de gewoonte).
Kinderen met een huismoeder(autochtoon of allochtoon): als ze opstaan liggen hun boterhammetjes netjes gesmeerd al klaar. En als ze 's avonds thuiskomen staat het eten al klaar. Ik mocht dat vroeger allemaal zelf doen, maar hierdoor kan ik wel voor mezelf zorgen. (Ik weet dat ik het hier een beetje zwart-wit voorstel, maar volgens mijn persoonlijke ondervinding zit ik wel redelijk dicht bij de waarheid). Ik weet als kind van 2verdieners natuurlijk niet precies hoe het er bij huismoedergezinnen aan te gaat, je kan immers alleen als buitenstaander oordelen. Maar dit geldt ook omgekeerd, de meesten die huismoedergezinnen idealiseren zijn erin opgegroeid en weten dus ook niet precies hoe het er aan toe gaat. Ik heb in elk geval niet het gevoel dat ik iets gemist/tekort gehad heb omdat ik geen thuiswerkende ouder had.
Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 10 januari 2006 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Egidius : 10 januari 2006 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() nog niet zo lang geleden noemde je zoiets niet langer draagbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat drogargument hoor ik wel vaker : je bent dan thuis en hebt zeeën aan tijd dus kan je net zogoed dit.. dat ... weet ik veel wat normaal mag ie dat ( wordt wel gedoogd ) zelfs niet... hij is immers werkloos werkzoekende en moet die uren in principe doorbrengen met het zoeken naar werk Citaat:
misschien moet je de vraag eens herformuleren : ben je bereid geld neer te tellen voor jouw job te kopen ? |
||
![]() |
![]() |