![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Als het VB stemmen haalt met vreemdelingenproblematiek bij mensen voor wie de 'Republiek Vlaanderen' worst zal wezen, of, meer nog, een afschrikwekkend doembeeld is, dan zouden ze wel volslagen idioten zijn om daarop door te drukken... Enfin, het zal wel iets ingewikkelder zijn, maar ik ben nogal simplistisch vandaag... Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe diezelfde steekproef eens in een willekeurige straat in eender welke gemeente.
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat was inderdaad. Alleen, dat onderzoek is nergens meer terug te vinden. Als iemand mij kan vertellen waar je de resultaten daarvan kan terugvinden zou ik die persoon héél dankbaar zijn!
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En het blijft maar doorgaan, dat opgeklopte gedoe. Ik dacht dat we het na 2005 wel gehad zouden hebben, maar nee hoor: 1831, 175 jaar weg van Oranje. Wat zal het volgend jaar worden? De Bondgenotenlaan in Leuven hangt vol van een soortement van vlaggen/spandoeken voor die tentoonstelling. Het is niet alleen een dikke farce, maar ook een slag in het gezicht van de Nederlanders. Een dag of twee geleden liep ik argeloos naar het Leuvens station, zag ik toch wel een heerschap het volgende gebaar maken zeker: vormde een kringetje met de duim en wijsvinger, bracht het voor de mond en liet z'n tong suggestieve rondjes draaien. "Asjemenou" dacht ik. Toen hij me voorbij liep hoorde ik hem z'n vriend (met een Nederlandse tongval) duidelijk maken dat hij het op die vlaggen niet echt begrepen had. Gaan we na de eerste minister nu ook al beginnen met het hele Nederlandse volk te kleineren?
Het grote spandoek dat ze tegenover m'n kot hebben gehangen nuanceert het al enigszins (en maakt duidelijk waarover de tentoonstelling gaat: Broedertwist. België en Nederland en de erfenis van 1830-31). info: http://www.leuven.be/showpage.asp?iPageID=5334
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Afzien van het vb misschien maar niet van de Vlaamse zaak denk ik
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Vind jij jezelf nooit marginaal?
![]() |
#92 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jep, in Leuven ja. Heb ik dat ergens anders beweerd?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, inderdaad, in ons landje doen we wat we willen hé. Helemaal geen nood om een minimum van beschaafdheid te tonen tegenover onze buren.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() En wat heeft dat er nu mee te maken? Wat doet het ertoe voor u hoe ik mij voel?
Het gaat hier om het feit dat de burgers eigenlijk lak hebben van Vlaams-nationalisme dat hen door een kleine minderheid wordt opgedrongen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 31 januari 2006 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eens zien of de reacties gelijklopend zijn...
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Ach Kim, weet je wat veel erger is? Kijk eens op de officiële federale website van België onder 'geschiedenis'. Het is erg knap geschreven. Het lijkt alsof Nederland en België maar 15 jaar (en dan nog onder zware druk van Engeland) samen zijn geweest.
Ja, je hebt gelijk. Alles wordt genoemd en niets wordt ontkend. Formeel valt er dus niets te klagen. Nogmaals: Het is dus erg knap geschreven... Kijk bijvoorbeeld eens of je iets over Willem van Oranje kunt vinden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 31 januari 2006 om 19:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Heeft u ooit al eens een Antwerpse folder onder ogen gehad? Geen woord over separatisme!
![]() |