Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2006, 11:59   #81
Orangist
Burger

Orangist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A Bekijk bericht
U gaat volledig aan het feit voorbij dat er pakken volbloed Vlaemingen zijn die er lustig op los profiteren. Gaat u die soms niet aanpakken???

Alle profiteurs dienen aangepakt te worden. Alleen is het de vraag of zwartwerkend Vlaanderen dat wel ziet zitten. want uiteindelijk is het toch handig, zo'n goedkope zwartwerkende Pool of mede-Vlaming die je badkamer komt installeren of het zwembad een nieuwe laag verf geeft...
Dat is de "groene" redenering : er is geen hogere criminaliteit bij de allochtonen want er zijn ook Vlamingen die hun vrouw dooddoen, die diefstallen plegen, die zich aan vandalisme bezoldigen. Dergelijke redeneringen gaan volledig voorbij aan de statistieken (die nooit mogen gevoerd worden). Vergelijk de gevangenispopulatie proportioneel t.o.v. de totale bevolking en je weet genoeg.

Hetzelfde hier, tuurlijk zijn er ook Vlaamse profiteurs en zwartwerkers. Het grote verschil ; in negen op tien gevallen gebeurt het zwartwerk NA DE UREN. In Wallonië gedurende de werkloosheidsduur. Neem Mons, Charleroi, La Louviere : tot 35% werkloosheid bij de beroepsbevolking. Dat een regio 7 magere jaren kent, OK. Dat ze een steuntje in de rug nodig hebben, OK. Het duurt nu echter al begot een halve eeuw!!! Vind je dat normaal? Maak de vergelijking met Genk en Lommel eens! Ook de oude industrie kwijt maar daar draait het of begint het te draaien. En waarom lukt dat niet in Wallonië? Omdat de machthebbers daar er geen belang bij hebben. Als het huidige systeem van structurele werkloosheid verdwijnt, verdwijnt ook haar kiezersbasis en haar machtspositie.
Orangist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 12:04   #82
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orangist Bekijk bericht
... Neem Mons, Charleroi, La Louviere : ...
Een beetje consequent zijn... Je opwinden over 'Arras' en dan zelf 'Mons' gebruiken? Foei!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 12:07   #83
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, misschien NOG niet. Nog enkele jaartjes knuffelpolitiek van profiterende Walen en positieve discriminatie van nieuwe Belgen en het zal er toch wel van komen. Voor mij hoeft het niet uit elkaar te vallen, alleen dient nu dringend de rede boven te komen. Elke Waal, Brusselaar, Marokkaan, Turk of ... is voor mijn part welkom in Vlaanderen. Echter niet om op onze kap te komen leven. Er is werk genoeg, sommige knelpuntberoepen geraken maar niet ingevuld maar ja, daar moet je Nederlands voor leren, of het is hard werk, of het verdient niet hetzelfde wat een werkloosheidsuitkering gecombineerd met wat zwartwerk oplevert. Daarnaast moeten enkele heikele punten zoals Halle-Vilvoorde, de oneindige en ongecontroleerde transfers, ... opgelost worden. Als dat gebeurt verdwijnt ook automatisch het draagvlak voor een romantisch, nationalistisch streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. Indien dat niet gebeurt, dan zijn we beter af met een splitsing en een toenadering tot Nederland. Brussel moet dan maar kiezen. Taalkundig zal dat dan wel richting Wallonië of zelfbestuur zijn maar economisch (hetgeen meestal de doorslag geeft) weet ik het zo nog niet.
Hier heeft u een punt, maar dit vereist politici die ruggengraat hebben.
Aanpakken van zwarwerk, fraude, respect voor regels en een gegeven woord... etc, zijn zaken die niet meer zo vanzelfsprekend zijn in onze verkleuterde maatschappij waar alles '' leuk en gezellig'' moet zijn.
Het is daarom dat splitsen niets gaat uithalen, want men vindt dit zowel terug in Vlaanderen als in Wallonie of Brussel.
De walen zijn heus geen grotere luiaards of profiteurs dan de vlamingen, dat is een fabeltje dat extreem rechts graag rondstrooit omdat het hun goed uitkomt om mensen te demoniseren.
Wat de transfers betreft, er bestaan helemaal geen transfers die van het budget van Vlaanderen naar dat van Wallonie worden overgepompt.
De solidariteit is gebaseerd op een interpersoonlijke solidariteit waarbij de rijkere meer betaalt dan de armere (ongeacht of die nu frans of nederlands praten)
Daarom was het volgens mij een grote fout om het tewerkstellings beleid te federaliseren.
Nu mag de SZ enkel uitbetalen, maar niet langer de mensen controleren en begeleiden in hun zoektocht naar werk.
Diegene die betaalt moet ook kunnen controleren en waar nodig sanctioneren.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 12:10   #84
Orangist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Een beetje consequent zijn... Je opwinden over 'Arras' en dan zelf 'Mons' gebruiken? Foei!
Ik wond me niet op over Arras. Zelf vind ik het al te belachelijk voor woorden dat iemand nog aanspraak durft te maken op Frans Vlaanderen. Het was in reactie daarop dat ik die romantische nationalist erop wou duiden dat Arras in de tijd der 17 provinciën Atrecht was.
Oud 14 februari 2006, 12:20   #85
Orangist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
De walen zijn heus geen grotere luiaards of profiteurs dan de vlamingen, dat is een fabeltje dat extreem rechts graag rondstrooit omdat het hun goed uitkomt om mensen te demoniseren.
Wat de transfers betreft, er bestaan helemaal geen transfers die van het budget van Vlaanderen naar dat van Wallonie worden overgepompt.
De solidariteit is gebaseerd op een interpersoonlijke solidariteit waarbij de rijkere meer betaalt dan de armere (ongeacht of die nu frans of nederlands praten)
Daarom was het volgens mij een grote fout om het tewerkstellings beleid te federaliseren.
Nu mag de SZ enkel uitbetalen, maar niet langer de mensen controleren en begeleiden in hun zoektocht naar werk.
Diegene die betaalt moet ook kunnen controleren en waar nodig sanctioneren.
Kunt u mij dan volgende zaken uitleggen :
1. Hoe komt het dat het ziekteverzuim in alle statistieken hoger ligt in Wallonië dan in Vlaanderen;
2. Hoe komt het dat van alle flitspalen in België, 95% van de retributies uit Vlaamse hoek komt;
3. Hoe komt het dat de VDAB in Vlaanderen de werkweigeraars in België bestraft en dat in Wallonië niet gebeurt.

Ik heb nooit beweerd dat de Waal fundamenteel lui is (hoewel ik uit ervaring toch opmerk dat zijn productiviteit lager ligt). Dat heeft niets met taal te maken. De franstalige Brusselaar zit wel op het niveau van de Vlaming, Parisien, Nederlander of Duitser. Het zit hem wel in het systeem dat de PS in stand houdt teneinde hun kiezersdraagvlak stabiel te houden. Als ik een arbeider in Wallonië zou zijn dan is mijn rekening ook snel gemaakt : 1000 € werkloosheidssteun en twee dagen in de week aan 12 € per uur in het zwart (er is toch geen controle in de horeca, bouw, ...). Dat maakt 12 (€) * 8 (uren) * 2 (dagen) * 4 (weken) = 800 €. In totaal dus 1.800 €. Ik ken weinig Vlaamse pendelaars die dat hebben en elke dag om 6u de trein nemen. Waarom kan dat bij ons niet : de kans om gepakt te worden is te groot. In Wallonië is ze onbestaande. Wat doe ik dus als Waal? Ik stem voor degene die me deze mogelijkheid geeft : de PS. Wanneer opgetreden wordt en ik zit wel in het arbeidscircuit dan is de kans groot dat ik ga shoppen (nu eens PS, dan eens MR).
Oud 14 februari 2006, 12:20   #86
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wond me niet op over Arras. Zelf vind ik het al te belachelijk voor woorden dat iemand nog aanspraak durft te maken op Frans Vlaanderen. Het was in reactie daarop dat ik die romantische nationalist erop wou duiden dat Arras in de tijd der 17 provinciën Atrecht was.
Dat valt nog te bezien... Zelfs 17de-eeuwse Nederlandstalige bronnen uit die periode hebben het eerder over Arras en Artois, dan over Atrecht en Artesië... Die eerste kom je vaak tegen, de tweede (ik alvast) nooit. Eigenlijk is er geen lijn op te trekken, want in dezelfde bronnen die de Franse namen gebruiken, kom je dan bijvoorbeeld ook dingen als Henegouwen of 'Calis' tegen... (Ik ga er even makkelijkheidshalve van uit dat je mijn opmerking over de taalkundige achtergrond van de stad gelezen hebt).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 14 februari 2006, 12:24   #87
Orangist
Burger

Standaard

Citaat:
Dat valt nog te bezien... Zelfs 17de-eeuwse Nederlandstalige bronnen uit die periode hebben het eerder over Arras en Artois, dan over Atrecht en Artesië... Die eerste kom je vaak tegen, de tweede (ik alvast) nooit. Eigenlijk is er geen lijn op te trekken, want in dezelfde bronnen die de Franse namen gebruiken, kom je dan bijvoorbeeld ook dingen als Henegouwen of 'Calis' tegen... (Ik ga er even makkelijkheidshalve van uit dat je mijn opmerking over de taalkundige achtergrond van de stad gelezen hebt).
Absoluut, en mijn oprechte waardering voor je kennis. Nogmaals echter, mijn opmerking was niet gemaakt uit enig waardebelang dat ik er aan hecht doch uit ironie naar de Westvlaming die zijn Frans Vlaanderen terugwou.
Oud 14 februari 2006, 12:33   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Een persoonlijke visie is daarom nog geen waarheid. Mijn vaderland is België, moest het ooit zover komen dat België ophoudt te bestaan, zoek ik andere oorden op.

Concluderen dat rond de dood van Boudewijn het land sowieso uiteen ging vallen, is m.i. een foute conclusie. België heeft al andere katten gegeseld.
Inderdaad. Dat is maar de mening van Kaal. Hij heeft beslist zijn taal en zijn cultuur te verwerpen om een "pure Vlaming" te worden en om zich door zijn dichte omgeving te laten accepteren. Dat is zijn goeie recht.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 12:35   #89
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u mij dan volgende zaken uitleggen :
1. Hoe komt het dat het ziekteverzuim in alle statistieken hoger ligt in Wallonië dan in Vlaanderen;
2. Hoe komt het dat van alle flitspalen in België, 95% van de retributies uit Vlaamse hoek komt;
3. Hoe komt het dat de VDAB in Vlaanderen de werkweigeraars in België bestraft en dat in Wallonië niet gebeurt.

Ik heb nooit beweerd dat de Waal fundamenteel lui is (hoewel ik uit ervaring toch opmerk dat zijn productiviteit lager ligt). Dat heeft niets met taal te maken. De franstalige Brusselaar zit wel op het niveau van de Vlaming, Parisien, Nederlander of Duitser. Het zit hem wel in het systeem dat de PS in stand houdt teneinde hun kiezersdraagvlak stabiel te houden. Als ik een arbeider in Wallonië zou zijn dan is mijn rekening ook snel gemaakt : 1000 € werkloosheidssteun en twee dagen in de week aan 12 € per uur in het zwart (er is toch geen controle in de horeca, bouw, ...). Dat maakt 12 (€) * 8 (uren) * 2 (dagen) * 4 (weken) = 800 €. In totaal dus 1.800 €. Ik ken weinig Vlaamse pendelaars die dat hebben en elke dag om 6u de trein nemen. Waarom kan dat bij ons niet : de kans om gepakt te worden is te groot. In Wallonië is ze onbestaande. Wat doe ik dus als Waal? Ik stem voor degene die me deze mogelijkheid geeft : de PS. Wanneer opgetreden wordt en ik zit wel in het arbeidscircuit dan is de kans groot dat ik ga shoppen (nu eens PS, dan eens MR).
U geeft zelf reeds een deel van het antwoord, de verzuiling is nog steeds erg sterk in Wallonie en vooral in die regio's die het zwaarst getroffen zijn door het wegtrekken van de zware industrie.

De P.S. speelt hier het spel electoraal erg sterk (...wij zijn uw garantie dat u niet volledig in de armoede terchtkomt..) een beetje a la Tobback na de Augusta/Dassault affaire (SP, uw sociale zekerheid !), maar het resultaat van dit alles is nefast voor de economische relance van de streek.
Er schijnt nu wel wat realiteitsbesef door te dringen bij Di Rupo en co, maar ik wil eerst wel eens zien hoe serieus we dit moeten nemen.

Dit is voor mij reeds een reden om de belangrijkste hefbomen van het economisch beleid die ons nog resten niet te versnipperen maar te concentreren op het federaal niveau.
Ten eerste wordt de economische hefboomwerking daardoor groter, en ten tweede verkleint de invloed van de lokale baronieën.

Laatst gewijzigd door Sneta : 14 februari 2006 om 12:36.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 12:37   #90
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Absoluut, en mijn oprechte waardering voor je kennis. Nogmaals echter, mijn opmerking was niet gemaakt uit enig waardebelang dat ik er aan hecht doch uit ironie naar de Westvlaming die zijn Frans Vlaanderen terugwou.
Ach, laat je zo niet op je paard zetten... (al zou ik misschien wel wat bezuinigen op de uitroeptekens en de vraagtekens, anders merk je bij sommige slechte karakters de indruk opgewonden te zijn).
Oud 14 februari 2006, 12:45   #91
Orangist
Burger

Standaard

Citaat:
U geeft zelf reeds een deel van het antwoord, de verzuiling is nog steeds erg sterk in Wallonie en vooral in die regio's die het zwaarst getroffen zijn door het wegtrekken van de zware industrie.

De P.S. speelt hier het spel electoraal erg sterk (...wij zijn uw garantie dat u niet volledig in de armoede terchtkomt..) een beetje a la Tobback na de Augusta/Dassault affaire (SP, uw sociale zekerheid !), maar het resultaat van dit alles is nefast voor de economische relance van de streek.
Er schijnt nu wel wat realiteitsbesef door te dringen bij Di Rupo en co, maar ik wil eerst wel eens zien hoe serieus we dit moeten nemen.

Dit is voor mij reeds een reden om de belangrijkste hefbomen van het economisch beleid die ons nog resten niet te versnipperen maar te concentreren op het federaal niveau.
Ten eerste wordt de economische hefboomwerking daardoor groter, en ten tweede verkleint de invloed van de lokale baronieën.
Vandaar dat voor mij een splitsing niet echt hoeft. Als er maar opgetreden wordt. Echter, in tegenstelling tot u zie ik niet echt beweging. En het is maar wanneer de status quo blijft aanslepen dat ik wel vind dat met een failliet van de Belgische staat kan en mag gedreigd worden. Indien het Vlaams kapitaal wegtrekt, kan de PS haar beproefde systeem immers niet meer volhouden. Luistert men dan nog niet, nu dan moeten ook maar effectief uit elkaar gaan. De splitsing van België is voor mij dus geen emotioneel gegeven maar gebaseerd op ratio.
Oud 14 februari 2006, 18:49   #92
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is een puur taalkundige kwestie: gebruik je de Nederlandse naam voor een anderstalige stad... In gevallen als Parijs is dat duidelijk, daar gebruikt niemand de Franse naam, netzomin als Rijsel (al wordt dat in het Noorden al vaker vervangen door Lille) of Duinkerke... Voor het geval Atrecht is dat veel minder duidelijk, dat wordt in het Nederlands eigenlijk enkel nog in historische betekenis gebruikt, de Unie, niet in hedendaags gebruik; ook voor Kamerijk is dat het geval, want ook hier wordt in hedendaagse betekenis enkel Cambrai gebruikt. Geen van beide steden (Cambrai en Arras) zijn overigens ooit Vlaams, laat staan Nederlandstalig geweest. Artesië was een Franstalig gewest, m.u.v. van het noordelijke Sint-Omaars/Saint-Omer, net als het kerkelijke Cambrésis.
Dit probleem stelt zich toevallig bij m'n thesis. Ik moet een vijftiende-eeuws manuscript bestuderen die zich in Atrecht/Arras bevind. Instinctief zou ik toch voor Atrecht gaan, omdat ik het mooier klinken vind. De meeste mensen weten ook dat het een Noord-Franse stad is als ik het Atrecht noem (of, ze doen alsof). M'n promoter spreekt wel altijd over Arras, net zoals de prof die het manuscript ontdekte (een Amerikaan, wat begrijpelijk is).
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello

Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 14 februari 2006 om 18:56.
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 18:55   #93
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Edit: dubbel
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello

Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 14 februari 2006 om 18:55.
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 19:25   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Moa keppe tog! "Idee" is e woord da in veele Europeesje toaln voornkomt. Peis moa an t Frans en an t Duets. T is oallesins gin woord van hollandsje oorsprounk. En "nateurlyk" is vaneigens e verhollandsjink. Weg doami!
't Woord voor "idee" is "ghedacht", een woord dat men trouwens ook terug vindt in middeleeuwse teksten die in het huidige West- en Frans-Vlaanderen geschreven werden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 23:17   #95
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.

Helemaal niet imo. Beeld je in dat morgen Wallonië wakker wordt met 6 % werklozen en 'slechts' 25% van de actieve bevolking aan de overheid.
Dat moet zowat de ergste nachtmerrie zijn die de PS kan overkomen (nog veel erger dan een eventueel uiteenvallen vh land), want dat betekent een halvering van hun electoraat.

De kans dat de PS iets ten goede aan de situatie wil veranderen is gewoonweg NUL, zij hebben veel te veel voordeel bij de huidige gang van zaken.

Citaat:
Op het federale niveau zijn ze nochthans versnipperd. Gezien de compleet verschillende situatie in VL en Wall is het onmogelijk een gemeenschappelijk beleid uit te zetten waar beide hun voordeel met doen. Zelfs in het utopische geval dat de PS dit echt zou wensen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 februari 2006 om 23:18.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 11:32   #96
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol Bekijk bericht
Dit probleem stelt zich toevallig bij m'n thesis. Ik moet een vijftiende-eeuws manuscript bestuderen die zich in Atrecht/Arras bevind. Instinctief zou ik toch voor Atrecht gaan, omdat ik het mooier klinken vind. De meeste mensen weten ook dat het een Noord-Franse stad is als ik het Atrecht noem (of, ze doen alsof). M'n promoter spreekt wel altijd over Arras, net zoals de prof die het manuscript ontdekte (een Amerikaan, wat begrijpelijk is).
Ik gebruik zelf 'Arras', net als ik ook 'Douai' en 'Orchies' gebruik; aan de andere kant gebruik ik wel 'Duinkerke', 'Rijsel' en 'Sint-Omaars'... Met andere woorden: ik gebruik de Nederlandse naam als die óf gevestigd is (Rijsel), óf als (het gevestigde gebruik van) de stad Nederlandstalig was (Sint-Omaars). Wat die laatste betreft, heb ik overigens een 'bewijs' gevonden, namelijk een Nederlandse militair die zich in 1638 verschreef en het enkele keren had over 'St Thomas' of 'St Thomaes', een vergissing die hij enkel kan gemaakt hebben uit een misbegrepen 'Sint-Omaars'.

Laatst gewijzigd door ossaert : 17 februari 2006 om 11:33.
Oud 17 februari 2006, 20:17   #97
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik zelf 'Arras', net als ik ook 'Douai' en 'Orchies' gebruik; aan de andere kant gebruik ik wel 'Duinkerke', 'Rijsel' en 'Sint-Omaars'... Met andere woorden: ik gebruik de Nederlandse naam als die óf gevestigd is (Rijsel), óf als (het gevestigde gebruik van) de stad Nederlandstalig was (Sint-Omaars). Wat die laatste betreft, heb ik overigens een 'bewijs' gevonden, namelijk een Nederlandse militair die zich in 1638 verschreef en het enkele keren had over 'St Thomas' of 'St Thomaes', een vergissing die hij enkel kan gemaakt hebben uit een misbegrepen 'Sint-Omaars'.
Bij mijn thesis schrijf ik ook "Cambrai" en "Douai" (ipv Kamerijk en Dowaai). Wat ik doe ik bv met Bolzano? De streek is grotendeels Duitstalig (en dus zou m'n "Bozen" moeten zeggen). Ik hou het op "Bolzano" omdat dat die term het bekendst klinkt.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 februari 2006 om 20:18.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 20:27   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Bij mijn thesis schrijf ik ook "Cambrai" en "Douai" (ipv Kamerijk en Dowaai). Wat ik doe ik bv met Bolzano? De streek is grotendeels Duitstalig (en dus zou m'n "Bozen" moeten zeggen). Ik hou het op "Bolzano" omdat dat die term het bekendst klinkt.
Bij mijn weten is de naam van de stad officieel tweetalig Bolzano/Bozen.

http://www.comune.bolzano.it/
http://www.bolzano-bozen.it/

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 17 februari 2006 om 20:28.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 23:18   #99
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een persoonlijke visie is daarom nog geen waarheid. Mijn vaderland is België, moest het ooit zover komen dat België ophoudt te bestaan, zoek ik andere oorden op.

Concluderen dat rond de dood van Boudewijn het land sowieso uiteen ging vallen, is m.i. een foute conclusie. België heeft al andere katten gegeseld.

grote mond....
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2006, 07:13   #100
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vaderland is België, moest het ooit zover komen dat België ophoudt te bestaan, zoek ik andere oorden op.

Beloofd ?
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be