Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst?
De islam is een godsdienst 24 52,17%
De islam is geen godsdienst 14 30,43%
Weet het niet 2 4,35%
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet 6 13,04%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2006, 18:17   #81
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

En waaruit u zich baseerde is ook nooit geweten .
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 18:19   #82
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Zoals elk citaat zijn die korancitaatjes onschuldig, tenzij ze gebruikt worden door de kwaadwilligen om daardoor racisme, terreur, doodslag en genocide te verantwoorden. Zoals wij elke dag opnieuw zien.
Volgens u. zie mijn hierboven geciteerde texten.
Oud 22 maart 2006, 18:19   #83
Casca
Minister

Standaard

Er is ook een sterk anti-westers sentiment aanwezig bij veel mensen in Brazilië, waar ik deze zomer vrijwilligerswerk heb gedaan. Hoe zou je dat verklaren?... is elk anti-westers gevoel het gevolg van het feit dat wij het gewoon zoveel beter doen en er een soort vorm van jaloezie bestaat, of zou het toch ook te maken kunnen hebben met de manier waarop Europa en later ook de VS zich hebben gedragen tov minder ontwikkelde landen?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 18:20   #84
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals elk citaat zijn die korancitaatjes onschuldig, tenzij ze gebruikt worden door de kwaadwilligen om daardoor racisme, terreur, doodslag en genocide te verantwoorden. Zoals wij elke dag opnieuw zien.
Daarmee ben ik het roerend eens.

Laatst gewijzigd door Casca : 22 maart 2006 om 18:20.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 18:39   #85
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontius Bekijk bericht
Nee, Muhammad (DVZMH) was eerder een boekhouder voor een rijke weduwe, die handel dreef. Met landbouw had hij niks te maken. Hij is ook als jongeman met deze dame getrouwd. Toen ze stierf (ze was veel ouder dan hem) heeft hij met haar fortuin de zaak eerst verder gezet, en is dan oorlogen gaan voeren en karavanen overvallen.

Wat Muhammad (DVZMH) in zijn jonge jaren miste is hij als 50+ gaan goedmaken door een jong meisje, Aisha, 6 jaar, tot zijn bedgenote te nemen. Niet dat dat pedofilie was. Muhammad heeft heldhaftig gewacht tot ze 9 was om haar effectief te penetreren. Dit zijn geen verhaaltjes, je kan het allemaal terugvinden in de HH. Qu'ran en de HH. geschriften.
Klopt in grote lijnen. Alleen was hij waarschijnlijk (als we de oude mohammedaanse schrifturen mogen geloven) geen boekhouder, noch een geiten- of schapenhoeder, noch een cow boy, maar wel een camel boy die meemocht op de handelsmissies die zijn bazin en toekomstige vrouw organiseerde, onder meer naar het Beloofde Land.

En inderdaad, toen hij het fortuin van zijn vrouw onder controle had heeft hij dat misbruikt om er allerlei ongeoorloofde dingen mee te doen.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 18:42   #86
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dus jij legt nu de regels wat bewijs is en wat geen bewijs is volgens jou??
Lincoln, als ik nu van mezelf vertel dat ik een mooie, schatrijke, adonis ben, aan wiens voeten alle moslimah's om een plaatsje vechten, en die verder zonder enige fout is, een intelligentiequotient heeft van 148 en alles weet, dan geloof jij dat?
Oud 22 maart 2006, 18:44   #87
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
En waaruit u zich baseerde is ook nooit geweten .
[SIZE="1"]waarschijnlijk moet dat "waarop" zijn.[/SIZE]

Over wat heb je het, Lincoln, en over wie?
Oud 22 maart 2006, 18:47   #88
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er is ook een sterk anti-westers sentiment aanwezig bij veel mensen in Brazilië, waar ik deze zomer vrijwilligerswerk heb gedaan. Hoe zou je dat verklaren?... is elk anti-westers gevoel het gevolg van het feit dat wij het gewoon zoveel beter doen en er een soort vorm van jaloezie bestaat, of zou het toch ook te maken kunnen hebben met de manier waarop Europa en later ook de VS zich hebben gedragen tov minder ontwikkelde landen?
O Senhor falan portugues?

Je stelling is een lachertje, Casca. Zeker als het met mijn tweede thuisland Brazilië te maken heeft.
Oud 22 maart 2006, 18:50   #89
Lincoln

Standaard

Citaat:
Lincoln, als ik nu van mezelf vertel dat ik een mooie, schatrijke, adonis ben, aan wiens voeten alle moslimah's om een plaatsje vechten, en die verder zonder enige fout is, een intelligentiequotient heeft van 148 en alles weet, dan geloof jij dat?
Dus je baseerd zich hierop.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 22 maart 2006 om 18:52.
Oud 22 maart 2006, 18:52   #90
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens u. zie mijn hierboven geciteerde texten.
Welke? Misschien ben ik te lui om ze opnieuw op te zoeken? Ben in een bui van saudade, en dat heeft gelukkig niets met saudi's te maken, misschien wel met casca, sorry, casquinha de siri.
Oud 22 maart 2006, 18:58   #91
Lincoln

Standaard

Basy lys is niet meer je gepaste nicknaam, laizy lys zal goed bij u passen.
Oud 22 maart 2006, 18:58   #92
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Dus je baseerd zich hierop.
[SIZE="1"]je "baseert"[/SIZE]

Ik baseer me op het feit dat geen enkele bron op zich betrouwbaar is.

Geloof je wat Basy Lys hierboven over hemzelf schrijft?

Geloof je wat de koran over zichzelf schrijft?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 22 maart 2006 om 18:59.
Oud 22 maart 2006, 19:02   #93
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Basy lys is niet meer je gepaste nicknaam, laizy lys zal goed bij u passen.

Verder geen reacties meer, Lincoln? Terzake?
Oud 22 maart 2006, 19:23   #94
Lincoln

Standaard

Citaat:
[SIZE=1]je "baseert"[/SIZE]

Ik baseer me op het feit dat geen enkele bron op zich betrouwbaar is.

Geloof je wat Basy Lys hierboven over hemzelf schrijft?

Geloof je wat de koran over zichzelf schrijft?
En dat is je regel ??
Oud 22 maart 2006, 19:46   #95
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
En dat is je regel ??
Is dat het enige antwoord wat je kan verzinnen op:

1. Geloof je wat Basy Lys hierboven over hemzelf schrijft?

2. Geloof je wat de koran over zichzelf schrijft?

(Tiens, zit er in deze onschuldige vraagjes een "regel"? Een mohammedaanse?)

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 22 maart 2006 om 19:46.
Oud 22 maart 2006, 19:51   #96
Lincoln

Standaard

Citaat:
Is dat het enige antwoord wat je kan verzinnen op:

1. Geloof je wat Basy Lys hierboven over hemzelf schrijft?

2. Geloof je wat de koran over zichzelf schrijft?

(Tiens, zit er in deze onschuldige vraagjes een "regel"? Een mohammedaanse?)
Idd,Ik geloof in de koran van alif-laam-miem tot wannass. En ik geloof niet in basy lys. Ik geloof dus in wat ik wil een ben daar vrij in zoals jij ook gelooft in wat jij wilt en u bent daar vrij in,.
Oud 23 maart 2006, 01:08   #97
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

alhamduli'llahu rabin alameen. het is een schitterend wonder dat je in de koran gelooft. de koran is een heilig boek, het is het woord van god. doorheen de koran spreekt god tot iedere mens. alhamduli'llah.

maar de formulering dat je het boek van alif-laam-miem tot wanass gelooft doet me toch een paar vragen stellen. een handleiding voor een ingewikkelde machine kun je van begin tot einde geloven (en geloof je ook best van begin tot einden, anders zul je nooit met de machine kunnen werken) maar een heilig boek werkt niet zo. het is alleen door het woord van god steeds opnieuw tot je te laten komen dat je het kunt laten leven. de koran geloven betekent vooral goed leven en nabijheid met god proberen na te streven. letterlijk geloof helpt daar misschien heel soms bij, maar vaak wordt het op den duur meer een hindernis dan een zegen.

dit is mijn mening maar he.

assalaam alaikum,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 04:50   #98
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

>> Tiens, zit er in deze onschuldige vraagjes een "regel"?

waarschijnlijk wel. als er niet een soort regel in die vraagjes verscholen zou zitten zou niemand weten hoe hij ze moet oplossen (hoe hij aan de slag moet gaan om een antwoord te geven). de regel zit echter niet expliciet in de vragen zelf, hij zit veeleer in de context van waarin ze voorkomen. het is een grammaticale regel die iedereen die de vraag snapt (de vraagvorm kent en de spelregels van het taalspel waarin die voorkomt) instaat stelt de vraag te beantwoorden. dit wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen een juist antwoord kan formuleren, maar hij kan EEN antwoord formuleren, hij weet hoe een antwoord eruit moet zien.

als ik jouw eerste vraag zou beantwoorden met "ja" dan kun je daar dit of dat bij denken, je kunt je ahw een mening van mijn mening vormen. je kunt het er tot op zekere hoogte mee eens zijn of niet.

als ik ze beantwoord met "42", "mijn grootmoeder", "twee liter halfvolle melk en een groot wit gesneden", dan weet je dat ik niet weet hoe jouw vraag in mekaar zit. je kunt je geen mening meer vormen van mijn mening, want je kunt met mijn antwoord niets aan (het is als een full house bij het schaken). je kunt het niet met mij eens zijn of niet. mijn antwoord kwam niet tot stand binnen dezelfde spelregels als jouw vraag.

(het verschil tussen de verkeerde knop gebruiken op de afstandsbediening en waspoeder in de tv doen)

de regel stelt jou dus ook in staat om een zinnig (al dan niet correct) antwoord van een onzinnig te onderscheiden. jij kent dus die regel zelf ook, zonder dat je hem expliciet kunt formuleren, misschien, maar je kent hem. anders zou je nooit de vraag "Is dat het enige antwoord wat je kan verzinnen op: / 1. Geloof je wat Basy Lys hierboven over hemzelf schrijft? / 2. Geloof je wat de koran over zichzelf schrijft?" kunnen stellen.

maar deze opmerking was natuurlijk geheel terzijde, hoewel ze leuke denkpaden opent over de vraag wat er gebeurt wanneer het misgaat. zou het kunnen zijn dat jij nederlands spreekt en ik een taal die we nederlands# kunnen noemen. die twee talen overlappen mekaar bijna volledig, behalve hier en daar een gat. jouw vraag uit het nederlands heeft in dat geval een equivalent in het nederlands# die bijvoorbeeld in het nederlands "hoe veel koorts had je?", "wie is dat op die foto" of "ïk ga boodschappen doen, moet ik iets voor je meebrengen?" betekent. kan zoiets (ik vraag niet of zoiets in de praktijk voorkomt, maar vraag of het toeval is dat het niet voorkomt (zoals het toeval is dat er geen eenhoorns bestaan, maar niet dat er geen perpetuum mobile bestaat)). en hoe werken onze grammatikale spelregels in dat geval, of beter hoe geraken ze dan in de knoop. leuke vraagjes om over na te denken voor we gaan slapen zou ik zo zeggen. goede nacht, lieve vrienden.

assalaam alaikum,

redwasp

>> Een mohammedaanse?

Laatst gewijzigd door redwasp : 23 maart 2006 om 04:53.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 14:32   #99
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

alhamduli'llahu rabin alameen. het is een schitterend wonder dat je in de koran gelooft. de koran is een heilig boek, het is het woord van god. doorheen de koran spreekt god tot iedere mens. alhamduli'llah.

maar de formulering dat je het boek van alif-laam-miem tot wanass gelooft doet me toch een paar vragen stellen. een handleiding voor een ingewikkelde machine kun je van begin tot einde geloven (en geloof je ook best van begin tot einden, anders zul je nooit met de machine kunnen werken) maar een heilig boek werkt niet zo. het is alleen door het woord van god steeds opnieuw tot je te laten komen dat je het kunt laten leven. de koran geloven betekent vooral goed leven en nabijheid met god proberen na te streven. letterlijk geloof helpt daar misschien heel soms bij, maar vaak wordt het op den duur meer een hindernis dan een zegen.

dit is mijn mening maar he.

assalaam alaikum,

redwasp
Ach, jij bent al genoeg opgepoept met je zever filosofie val dood man als je niks anders te doen hebt....
Oud 23 maart 2006, 14:32   #100
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

>> Tiens, zit er in deze onschuldige vraagjes een "regel"?

waarschijnlijk wel. als er niet een soort regel in die vraagjes verscholen zou zitten zou niemand weten hoe hij ze moet oplossen (hoe hij aan de slag moet gaan om een antwoord te geven). de regel zit echter niet expliciet in de vragen zelf, hij zit veeleer in de context van waarin ze voorkomen. het is een grammaticale regel die iedereen die de vraag snapt (de vraagvorm kent en de spelregels van het taalspel waarin die voorkomt) instaat stelt de vraag te beantwoorden. dit wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen een juist antwoord kan formuleren, maar hij kan EEN antwoord formuleren, hij weet hoe een antwoord eruit moet zien.

als ik jouw eerste vraag zou beantwoorden met "ja" dan kun je daar dit of dat bij denken, je kunt je ahw een mening van mijn mening vormen. je kunt het er tot op zekere hoogte mee eens zijn of niet.

als ik ze beantwoord met "42", "mijn grootmoeder", "twee liter halfvolle melk en een groot wit gesneden", dan weet je dat ik niet weet hoe jouw vraag in mekaar zit. je kunt je geen mening meer vormen van mijn mening, want je kunt met mijn antwoord niets aan (het is als een full house bij het schaken). je kunt het niet met mij eens zijn of niet. mijn antwoord kwam niet tot stand binnen dezelfde spelregels als jouw vraag.

(het verschil tussen de verkeerde knop gebruiken op de afstandsbediening en waspoeder in de tv doen)

de regel stelt jou dus ook in staat om een zinnig (al dan niet correct) antwoord van een onzinnig te onderscheiden. jij kent dus die regel zelf ook, zonder dat je hem expliciet kunt formuleren, misschien, maar je kent hem. anders zou je nooit de vraag "Is dat het enige antwoord wat je kan verzinnen op: / 1. Geloof je wat Basy Lys hierboven over hemzelf schrijft? / 2. Geloof je wat de koran over zichzelf schrijft?" kunnen stellen.

maar deze opmerking was natuurlijk geheel terzijde, hoewel ze leuke denkpaden opent over de vraag wat er gebeurt wanneer het misgaat. zou het kunnen zijn dat jij nederlands spreekt en ik een taal die we nederlands# kunnen noemen. die twee talen overlappen mekaar bijna volledig, behalve hier en daar een gat. jouw vraag uit het nederlands heeft in dat geval een equivalent in het nederlands# die bijvoorbeeld in het nederlands "hoe veel koorts had je?", "wie is dat op die foto" of "ïk ga boodschappen doen, moet ik iets voor je meebrengen?" betekent. kan zoiets (ik vraag niet of zoiets in de praktijk voorkomt, maar vraag of het toeval is dat het niet voorkomt (zoals het toeval is dat er geen eenhoorns bestaan, maar niet dat er geen perpetuum mobile bestaat)). en hoe werken onze grammatikale spelregels in dat geval, of beter hoe geraken ze dan in de knoop. leuke vraagjes om over na te denken voor we gaan slapen zou ik zo zeggen. goede nacht, lieve vrienden.

assalaam alaikum,

redwasp

>> Een mohammedaanse?
Hopeloos dat je bent ,probleem is dat ik niet weet wat ik van u moet geloven, je haalt alles door elkaar, heb je soms psych problemen??

Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 maart 2006 om 14:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be