Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: bent u voorstander van het onvoorwaardelijk basisinkomen ?
ja 14 82,35%
nee 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2006, 15:55   #81
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
King,
Het idee van Barrez (en anderen) om een mondiaal basisinkomen te creeëren
en wel bij middel van belastingen is vanzelfsprekend mogelijk en wenselijk
en kan (volgens mij) gerust beginnen met een bedrag van € 1,- of $ 1,20
dus als barrez het zegt dan is het wenselijk als een arme hetzelfde zegt dan begin je vergelijkingen te maken met albanie enzo. klassenmaatschappij ? pff amai mijn voeten ze zit diep ingebakken hoor

Citaat:
per dag per aardbewoner vanaf de geboorte tot het graf. Of men deze gelden uit een taks op grondstoffen of tobintaks zou halen is op zich geen probleem
dat dit geen oiplossing van de armoede in wereld is is ook duidelijk, maar het zou wel een nuttig begin kunnen zijn (het schijnt dat een extra taks van 2 %
op het inkomen van de 50 rijkste sloebers in de wereld alreeds voldoende zijn).
het is het enige project dat effectief structureel iets aan armoede kan doen. Een overheid die dit project niet steunt of er zelf niet mee begint zou eigenlijk verboden moeten worden om nog te beweren dat ze aan armoede iets willen doen. Ze moeten dan maar vlakaf toegeven dat ze ronduit tegen de armen zijn.
Citaat:
Belangrijk is alleszins dat men deze "toelage" niet mag misbruiken om de laagste inkomens nog een beetje te verlagen - sommige mensen verdienen zelfs geen $ 1,- per dag -.
akkoord
Citaat:
Ook van belang is dat hier momenteel nog geen "recht op luiheid" door ingevoerd wordt.
niet akkoord natuurlijk want wat jij hier zegt komt erop neer dat het voor vermeende luiaards weer niet telt . Maar ja als ik het je zeg zal je het wel weer niet aannemen zeker dus diep ik maar weer ff een quoot van barrez op
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk barrez
Zelfs in het beste geval heeft niet iedereen die daar moet van leven, voldoende productiemiddelen om in het eigen onderhoud te voorzien. Integendeel, de kwaliteit van landbouwland, weiden, viswateren en bossen is in stijgende mate aangetast. En dikwijls zijn ze ingepikt of zelfs vernietigd.
Zelfs in het beste geval is er niet voor iedereen voldoende arbeid en zeker geen arbeid die voldoende wordt betaald.
Zelfs in het beste geval worden vele menselijke prestaties die bijdragen tot welvaart en welzijn niet vergoed.
Zelfs in het beste geval zullen er mensen uit de boot blijven vallen, blijft er een erg ongelijke inkomensverdeling en, vooral, hebben velen gewoon te weinig koopkracht om menswaardig te leven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk barrez
Het ontslaat de overheid ook van de druk om onnuttige en belastende jobs te behouden of te creëren. Dat er onvoldoende nuttig betaald werk op de mensen ligt te wachten is een belangrijke reden om aan een basisinkomen voor iedereen te denken, maar er zijn nog andere voordelen. In een samenleving die duurzaam produceren hoog in het vaandel draagt, krijgt ook ‘de economie van het genoeg’ concrete inhoud en betekenis. Als iemand ervoor kiest om rond te komen met een basisinkomen en de samenleving dus de kosten bespaart van inschakeling in het arbeidsproces, kan dat evengoed maatschappelijk gewaardeerd raken. [SIZE="4"]Dat hoeft echt niet als luiheid veroordeeld te blijven.[/SIZE] Want het basisinkomen is meteen ook een erkenning van niet of ondergewaardeerde bezigheden zoals huiselijk werk, kinderen opvoeden en andere gezinszorg, de kwaliteit van het eigen leven en dat van anderen bevorderen, zelfontplooiing of vrijwilligerswerk.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2006 om 15:56.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 08:16   #82
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

De kans zit er dan natuurlijk dat sommigen gemakkelijker aan leningen geraken? Wat niet perse altijd een goede zaak is.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 11:12   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Maar het idee is er tenminste. Ik ben trouwens 100% voorstander, al ga ik geen uitspraken over de verdeling van het basisinkomen per leeftijdscategorie.
Voorstander van basisinkomsten die niets voorstellen en tegelijk toch onbetaalbaar zijn...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be