Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 15:55   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Daar hebt u het: u preekt ook in navolging van de zedenlozen rechtse politieke mode tegen politiek correctheid, alsof dat een verwerpelijk ideaal zou zijn.

Wees maar ferm politiek fout. En amuseer u er naar hartelust mee. De wereld zal er vlug beter op worden... (denk aan Antwerpen 11 mei 2006).
Natuurlijk hoef ik helemaal niet PC te zijn. Waarom zou ik dat trouwens "moeten"?

Ik beschouw de multicultureel zoals ze door de PC en de linkse kerk wordt gepropageerd, inderdaad een verwerpelijk iets. In een democratie mag ik die mening hebben en ook uiten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2006, 15:57   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gelezen dat u toegaf dat die zin ongelukkig geformuleerd was. Zeg eens in welk post u dat schreef?
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat er "alleen maar" problemen zijn met "allochtonen" (de zin waarnaar u verwijst was eerder onhandig verwoord).
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=66

Misschien wat aandachtiger gaan lezen? 't Kan wonderen doen!
Oud 14 mei 2006, 15:57   #83
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is ervan? Die avatar bij het bovenstaand bericht heeft niets met het Vlaams Belang te maken...

Mensen met een VB-logo heb ik op dit forum nog nooit zien schrijven dat ze in naam van de partij spreken. M.a.w. u zit er wel heel erg naast.
VB staat in de handtekening.

Als iemand VB als avatar neemt, steunt die het VB. Steunt het VB ook hen? Logische vraag.
Oud 14 mei 2006, 15:59   #84
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Mijnheer Jan van den Berghe u bent te dom voor het internet. Sluit het asjeblief af!
Bazilfunk is offline  
Oud 14 mei 2006, 15:59   #85
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard Oosteuropeanen

Citaat:
Omdat de multiculturele maatschappij zoals ze nu wordt omschreven en gepropageerd, zich duidelijk richt tegen de dominantie van een bepaalde cultuur.

Ik heb nergens gezegd dat er "alleen maar" problemen zijn met "allochtonen". Ik heb gesteld dat er zich een probleem voordoet in de Marokkaanse gemeenschap, terwijl er met de Europese allochtonen die problemen zich niet voordoen. Juist omdat die laatste groep zich heeft ingeschakeld in onze maatschappij, alhoewel ze hun eigen culturele achtergrond niet hebben vergeten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de Armeniërs in België: een niet onaardige groep maar bijzonder discreet.
Met de oosteuropeanen zijn er zeker geen problemen.Laat mij niet lachen.
Wat heeft een Armenier in Vlaanderen te zoeken.Met uw standpunt gaat ge op uw gat want de linksen zullen u heel gemakkelijk kunnen aantonen dat er ook goed geintegreerde marrokanen zijn.Elke inwijking is verkeerd.Alle overtollige vreemdelingen moeten gestimuleerd worden om vrijwillig maar met bekwame spoed het land te verlaten.
kingtiger is offline  
Oud 14 mei 2006, 15:59   #86
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hoef ik helemaal niet PC te zijn. Waarom zou ik dat trouwens "moeten"?

Ik beschouw de multicultureel zoals ze door de PC en de linkse kerk wordt gepropageerd, inderdaad een verwerpelijk iets. In een democratie mag ik die mening hebben en ook uiten.
Daarmee voedt u de illusie dat er zoiets bestaat als een uniculturele samenleving en dat een dergelijk "utopia" het hoogste goed is.
De multiculturele samenleving bestaat in Antwerpen - om maar een voorbeeld te noemen - al vele eeuwen. Als pseudo-historicus zou u dat moeten weten.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:01   #87
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Wat heeft een Armenier in Vlaanderen te zoeken.Met uw standpunt gaat ge op uw gat want de linksen zullen u heel gemakkelijk kunnen aantonen dat er ook goed geintegreerde marrokanen zijn.Elke inwijking is verkeerd.Alle overtollige vreemdelingen moeten gestimuleerd worden om vrijwillig maar met bekwame spoed het land te verlaten.
Kijk, Van den Berghe, dit soort individuen bevolken uw politiek incorrecte kerk. Hoe hypocriet de mestkevers van die kerk zich ook uitdrukken. Uw "kerk" (ik bedoel natuurlijk het VB en niet de katholieke kerk, waartoe u ook beweert te behoren) teert gewoon op dat soort incorrecte grofheden.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 14 mei 2006 om 16:03.
Salmon L.A. is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:01   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
VB staat in de handtekening.

Als iemand VB als avatar neemt, steunt die het VB. Steunt het VB ook hen? Logische vraag.
Ja?

Even uw redenering toepassen:
Als iemand het Waregems gemeenteschild als avatar neemt, steunt die het Waregems schepencollege. Steunt het schepencollege ook die persoon?

Totaal onlogische vraag...
Oud 14 mei 2006, 16:02   #89
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Waarschijnlijk wil hij afstand nemen van dat eerste; skinheads, psychopaten,...

Ik heb ook altijd gevonden dat aggressievelingen zoals Rob klop niet thuishoren in het VB.
Met brave mensen kunt ge in een radicale partij niet veel doen.Rob Verreycken past uitstekend in de partij.
kingtiger is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:03   #90
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Wat zouden Vanhecke, Annemans en Dewinter vinden van deze post?

Extreem?

Deftig rechts?

Een afwijking van één individu?

Of gewoon typisch VB?

Denkt u dat ze deze mening steunen?

Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 mei 2006 om 16:04.
Black Cat is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:04   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee voedt u de illusie dat er zoiets bestaat als een uniculturele samenleving en dat een dergelijk "utopia" het hoogste goed is.
De multiculturele samenleving bestaat in Antwerpen - om maar een voorbeeld te noemen - al vele eeuwen. Als pseudo-historicus zou u dat moeten weten.
In Antwerpen bestond er vroeger geen multiculturele samenleving zoals ze door de PC tegenwoordig wordt omschreven. Er bestond wel een aanwezigheid van vreemdelingen, maar dan niet met de ideologische implicaties die me er nu aan wil geven.

Voor het overige mag ik, net als u, een ideaal vooropstellen. U gelooft in de multiculturele droom. Ik niet.

Ik acht me geen "historicus"...
Oud 14 mei 2006, 16:08   #92
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In Antwerpen bestond er vroeger geen multiculturele samenleving zoals ze door de PC tegenwoordig wordt omschreven. Er bestond wel een aanwezigheid van vreemdelingen, maar dan niet met de ideologische implicaties die me er nu aan wil geven.

(...)
Bedoelt u dat er toen geen islamieten in Antwerpen waren?
Is dat dus de enige cultuur die u uit het multiculturele Antwerpen wilt weren? (Dan volgt u dus klakkeloos de islamofobe logica van Dewinter.)

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 14 mei 2006 om 16:20.
Salmon L.A. is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:08   #93
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:

Voor het overige mag ik, net als u, een ideaal vooropstellen. U gelooft in de multiculturele droom. Ik niet.

Ik acht me geen "historicus"...
Zuiver monocultuur is onmogelijk: er zullen altijd verschillen zijn, zelfs als iedereen stoofvlees-friet eet.

Zuiver multicultuur is onmogelijk: er is altijd een onderliggende eenheid nodig.

Een samenleving is per definitie "multicultureel" en "monocultureel" tegelijk.

Vraag is waar de accenten/ grenzen liggen.

Ik heb liefst "vredelievend multicultureel", waarbij de nodige evenwichten gevonden zijn.
Oud 14 mei 2006, 16:09   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoelt u dat er toen geen islamieten in Antwerpen waren?
Is dat dus de enige cultuur die u uit het multiculturele Antwerpen wilt weren? (Dan volgt u dus blindelings de islamofobe logica van Dewinter.)
???

Gelieve mijn bijdragen even te herlezen in plaats van vragen te stellen die op geen enkele manier afgeleid kunnen worden uit datgene wat ik geschreven heb.
Oud 14 mei 2006, 16:10   #95
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=66

Misschien wat aandachtiger gaan lezen? 't Kan wonderen doen!
Dat tussenzinnetje hebt u achteraf toegevoegd. Van oneerlijkheid gesproken...
Salmon L.A. is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:12   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat tussenzinnetje hebt u achteraf toegevoegd. Van oneerlijkheid gesproken...
Natuurlijk heb ik dat zinnetje achteraf toegevoegd, omdat ik de zaak onduidelijk verwoord had. Daarom heb ik trouwens ook een apart post ervan gemaakt...
Oud 14 mei 2006, 16:12   #97
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Een goed idee van Verstrepen. Laat ze maar beginnen met Van Hecke, Annemans, De Winter en de anderen van het zelfde allooi.
Inderdaad. Het tuig bestiert de hele boel. Die gaan toch zichzélf niet buitengooien??
drosophila is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:12   #98
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat de multiculturele maatschappij zoals ze nu wordt omschreven en gepropageerd, zich duidelijk richt tegen de dominantie van een bepaalde cultuur.

Ik heb nergens gezegd dat er "alleen maar" problemen zijn met "allochtonen". Ik heb gesteld dat er zich een probleem voordoet in de Marokkaanse gemeenschap, terwijl er met de Europese allochtonen die problemen zich niet voordoen. Juist omdat die laatste groep zich heeft ingeschakeld in onze maatschappij, alhoewel ze hun eigen culturele achtergrond niet hebben vergeten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de Armeniërs in België: een niet onaardige groep maar bijzonder discreet.
Dit lees ik namelijk nog altijd in post nr 1705712 (of post nr. 66). Geen sprake van "ongelukkig geformuleerd". Het achteraf tussenvoegen van het zinnetje is blijkbaar mislukt? Nu weet iedereen die dit aan het volgen is wat voor frauduleus vlees men met u in de kuip heeft.

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 14 mei 2006 om 16:14.
Salmon L.A. is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:13   #99
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Waarschijnlijk wil hij afstand nemen van dat eerste; skinheads, psychopaten,...

Ik heb ook altijd gevonden dat aggressievelingen zoals Rob klop niet thuishoren in het VB.
Als de extremen weg zijn, wie blijft er dan nog over ?

Weg met de al dan niet bemiddelde oerconservatieveling
Weg met de religieuze fundamentalist
Weg met de grootste egoïst
Weg met de racist
Weg met de revolutionnair
Weg met de skinhead
Weg met de hooligan
Weg met de agressieveling
Weg met de vroegere colaborateur

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 mei 2006 om 16:14.
labyrinth is offline  
Oud 14 mei 2006, 16:13   #100
Casca
Minister

Standaard

Voor JVDB:

U beseft toch dat de etnische groepen waarin het meest criminaliteit heerst niet de Turkse of Marokkaanse zijn, dat de meest criminele etnische groepen zelfs niet islamitisch zijn?

Als u vraagt van waar ik mijn cijfers haal: Van Rossem had ze bij in een debat met Anneman dat ik een kleine maand geleden heb bijgewoond.
Casca is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be