Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2006, 20:29   #81
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Here we go again...
Even een kleine nuance, het gaat hier wel degelijk over de BUB. Ik weet niet of u al dan niet monarchiste bent. Ik ga enkel en alleen uit van het idee dat mensen die weten waarover ze het hebben
1. geen respect kunnen tonen voor de bastaardnakomelingen van een
2. niet achter het principe van de standensamenleving, waar de koning nog steeds voor staat, staan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 20:30   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Maaruh, mag dat, zomaar een vlag buitenhangen? Dat mag in Nederland namelijk niet Volslagen belachelijk...
Ja? Nochtans wappert er een Nederlandse driekleur aan een van de eerste huizen na de grens als je van Maldegem naar Eede rijdt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 20:34   #83
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
In ieder geval bewonderend kijkend naar een koninklijke familie die door haar volk wordt gedragen en bewonderd.

In belgië/ique bestaat zoiets niet.

En bewonderend kijkend naar een Zuid-Amerikaanse prinses die in geen tijd een Nederlandse prinses is geworden. Tegenover een waalse blauw-bloedige tante die zelfs nu nog geen enkel affiniteit heeft weten te bemachtigen met betrekking tot Vlaanderen en de Vlamingen. Zelfs de taal niet.
Prinses Maxima is zeker een knappe verschijning en de Nederlanders die dat willen mogen best trots op haar zijn. Ook ik heb bewondering voor de vlotte en vanzelfsprekende wijze waarop ze zich het Nederlands heeft eigen gemaakt.

Niettemin blijft het voor mij een merkwaardig fenomeen hoe sommige Vlaams-nationalisten hun afkeer voor de monarchie plotseling verliezen als het over het Huis van Oranje gaat. Niet erg konsekwent. Ik maak uiteraard een uitzondering voor echte Orangisten, maar dat kunnen m.i. geen Vlaams-nationalisten zijn.

Overigens hoop ik dat de Nederlandse koningin en kroonprinsen hier een fijne tijd hebben.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 20:35   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Niettemin blijft het voor mij een merkwaardig fenomeen hoe sommige Vlaams-nationalisten hun afkeer voor de monarchie plotseling verliezen als het over het Huis van Oranje gaat. Niet erg konsekwent. Ik maak uiteraard een uitzondering voor echte Orangisten, maar dat kunnen m.i. geen Vlaams-nationalisten zijn.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de Coburgers te ruilen voor de Oranjes. Duizendmaal liever een systeem zoals in Zwitserland. Gedaan met middeleeuwse voorrechten en titels. Wel een goed uitgebouwde democratie op verschillende niveaus en met verscheidene instrumenten.
Oud 20 juni 2006, 20:39   #85
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de Coburgers te ruilen voor de Oranjes. Duizendmaal liever een systeem zoals in Zwitserland. Gedaan met middeleeuwse voorrechten en titels. Wel een goed uitgebouwde democratie op verschillende niveaus en met verscheidene instrumenten.
Klinkt konsekwent.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 20:40   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klinkt konsekwent.
Klonk nog beter als de eerste "die" "dat" werd
Oud 20 juni 2006, 20:44   #87
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Grappig om te zien hoe de Nederlandse tv verslag doet van dit staatsbezoek... Wat een onbekwame reporters van de NOS!

"Walen" worden plots "Wallonen"

Nog een leuk citaat:
"Vandaag was Belgie aan de beurt in Antwerpen, morgen is Vlaanderen aan de beurt met een bezoek aan Gent en overmogen Wallonie met een bezoek aan Luik"

Antwerpen behoort dus volgens de NOS niet tot Vlaanderen

Wat een amateurs daar bij de NOS, hebben die uberhaupt een opleiding gehad?
Ik heb het ook gezien, inderdaad echt verbijsterend slecht en beledigend voor Belgie. Bah.

Dat zegt misschien wel iets over hoe politiek gevoelig het zaakje ligt (het zegt vooral iets over die verslaggeefster).
Oud 20 juni 2006, 20:44   #88
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is het eerste wat gaat veranderen in de Verenigde Nederlandse Confederatie.
Helemaal mee eens, als ik verdomme vaderlandslievend wil zijn dan mag dat toch? Het is toch MIJN land?
Oud 20 juni 2006, 20:55   #89
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het ook gezien, inderdaad echt verbijsterend slecht en beledigend voor Belgie. Bah.
Tsja dat zijn we stilaan gewoon dat neerbuigende toontje...

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 20:58   #90
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ze welkom wil zijn weet ik zo net nog niet.

Hier de reacties van Nederlanders op een artikel uit de telegraaf.

(Mag ik dit hier wel posten?)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...set=1#reacties
Ik vond het wel grappig dat er al ene luidop begon te dromen van hollandse pralines.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 22:29   #91
Ambiorix

Standaard

Citaat:
bwa, niet veralgemenen! Ik maak nauwelijks onderscheid: monarchie moet verdwijnen. Niet alleen hier maar overal in europa waar het nog niet is afgevoerd. Het is gewoon zo dat ik -MOEST IK KIEZEN- eerder een koningshuis zou verkiezen dat mijn taal deftig spreekt. Ons koningshuis is des te verwerpelijk wegens haar stiefmoederlijk behandelen gedurende een hele tijd van de meerderheid van de bevolking (met hun "boerkestaal"), en ok, nu proberen ze die schade in te halen maar het lukt duidelijk niet. Het koningshuis is frankofoon, dat kunt ge niet ontkennen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 22:30   #92
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Nochtans wappert er een Nederlandse driekleur aan een van de eerste huizen na de grens als je van Maldegem naar Eede rijdt.
Inderdaad. Keats die kletst wel vaker. Vlaggen staat vrij in Nederland.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 22:36   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bwa, niet veralgemenen! Ik maak nauwelijks onderscheid: monarchie moet verdwijnen. Niet alleen hier maar overal in europa waar het nog niet is afgevoerd. Het is gewoon zo dat ik -MOEST IK KIEZEN- eerder een koningshuis zou verkiezen dat mijn taal deftig spreekt. Ons koningshuis is des te verwerpelijk wegens haar stiefmoederlijk behandelen gedurende een hele tijd van de meerderheid van de bevolking (met hun "boerkestaal"), en ok, nu proberen ze die schade in te halen maar het lukt duidelijk niet. Het koningshuis is frankofoon, dat kunt ge niet ontkennen.
Zo is dat maar!
Oud 21 juni 2006, 00:01   #94
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Worden de flaminganten plots royalist?
Blijven proberen jongen, blijven proberen
Oud 21 juni 2006, 00:03   #95
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Wie het royalisme verdedigt kan beter teruggaan naar de donkere middeleeuwen, toen zat het er in deze streken vergeven van. Net zoals de ratten...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 00:19   #96
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Prinses Maxima is zeker een knappe verschijning en de Nederlanders die dat willen mogen best trots op haar zijn. Ook ik heb bewondering voor de vlotte en vanzelfsprekende wijze waarop ze zich het Nederlands heeft eigen gemaakt.

Overigens hoop ik dat de Nederlandse koningin en kroonprinsen hier een fijne tijd hebben.
Vlaanderen kan als regio nog veel rijkerelijker zijn dan Nederland ooit was, dus geen orangisten...
Oud 21 juni 2006, 05:56   #97
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doel vd Vlaamse Beweging is de vernederlandsing van Vlaanderen, i.e. het Nederlands maken van Vlaanderen. Eerste stap daartoe is de vernietiging vd Belgische Staat.
De afschaffing vd Oranje monarchie nastreven, kan contra-productief werken om de vereniging met NL te realiseren.
En - minstens - practisch gezien is er geen onverenigbaarheid tussen monarchie en DD.
Er is dus voor een Vlaams nationalist / Flamingant, geen tegenstrijdigheid tussen diens verlangen om gedane zaak te maken met de Belgische monarchistische afzeik en het accepteren van een Oranje dynastie.
Oud 21 juni 2006, 07:44   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Er is dus voor een Vlaams nationalist / Flamingant, geen tegenstrijdigheid tussen diens verlangen om gedane zaak te maken met de Belgische monarchistische afzeik en het accepteren van een Oranje dynastie.
Naast overtuigd Vlaamsgezind ben ik ook republikein. Bijgevolg zal ik nooit de ene monarchie voor de andere inruilen. Het enige na te streven ideaal is een democratische staatsordening op z'n Zwitsers.
Oud 21 juni 2006, 07:54   #99
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast overtuigd Vlaamsgezind ben ik ook republikein. Bijgevolg zal ik nooit de ene monarchie voor de andere inruilen. Het enige na te streven ideaal is een democratische staatsordening op z'n Zwitsers.
Voor DD ben ik ook wel te vinden, hoor. (Het Belang zou er trouwens wat meer - nog meer - aandacht aan moeten besteden.)
Ik stel alleen dat het niet opportuun is om nu de republikeinse duvels te ontbinden willen we de vereniging met NL niet bemoeilijken.
First things first.
Oud 21 juni 2006, 08:03   #100
Gargamel
Banneling

Standaard

Voor de gelegenheid haalden ze ook hun momie uit de kast
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be