![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze houden elkaar aan de macht.
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=Knuppel;1812014]
Citaat:
Toch één concreet voorbeeld: enkele jaren geleden is een pedofiele parochiepriester in Antwerpen gedood door een wanhopig verbitterd iemand die jaren voordien het slachtoffer was van dat heerschap, toen die nog in een naburige landelijke gemeente als chiroproost aan de piemels van jongetjes frutselde. De bisschoppen moeten dat geweten hebben toen ze die vuile onderpastoor naar een stedelijke parochie hebben overgeplaatst, want zijn misdragingen waren bij de andere parochieverantwoordelijken van dat dorp herhaaldelijk aangeklaagd. Eigenlijk is die overplaatsing afgedwongen door een paar chiroleiders. Hoe is zo iemand "in godsnaam" parochiepriester kunnen blijven?
![]() Laatst gewijzigd door malinois : 10 juli 2006 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Condoomgebruik (want daar gaat het tenslotte om, aangezien andere voorbehoedsmiddelen hiv-besmetting niet tegengaan) bij een gehuwd koppel waarvan bij één van de partners hiv-besmetting is vastgesteld, is een aparte situatie. Dan kan men condoomgebruik toestaan en het beschouwen als een kleiner kwaad dan het doorgeven van een dodelijk virus. Voor wie de katholieke leer niet wil volgen, maakt het standpunt van de kerk niets uit. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 juli 2006 om 18:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, dat heb ik niet over het hoofd gezien. Maar waarom moet ik daarop reageren? Ik heb al eerder in deze discussie gezegd dat ik het niet eens ben met die mening van kardinaal Ratzinger.
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Hoofd van de hiërarchie van de rooms-katholieke kerk door de katholieken gezien als discipel van christus, hij moest het eens weten de arme timmerman.
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkele weken voor Kristallnacht had paus Pius XI nog hetvolgende te zeggen over de jodenvervolging in Duitsland: "These persecutions in Germany and in Austria are carried out with an audacity that is truly unique, and they are being constantly intensified in their methods and their severity. We learn this from witnesses whom we have had before Our own eyes. This persecution affects the Pope very deeply, and his grief and anxiety are immeasurable. And this, not only in so far as he is the Head of faithful Christendom as Pope, but also because as a man he sees human dignity betrayed so basely, just as it was by Julian the Apostate and Judas Iscariot; for this persecution extends even to the least layman." (bron: http://www.catholicleague.org/research/rychlakcomm.htm) Vlak na Kristallnacht verschenen er in l'Osservatore Romano (het dagelijks nieuwsblad van het Vaticaan) verschillende artikels over Kristallnacht, waarin verslag werd uitgebracht van de gebeurtenissen en waarin deze veroordeeld werden. U doet net alsof kardinaal Ratzinger voorstander was van het niet vervolgen van priesters die kinderen misbruikten. Dat is zeker niet het geval. Hij stelt echter dat het onderzoek geheim gehouden moet worden (waar ik het volledig mee eens ben) en dat het onderzoek door de Congregatie voor de Geloofsleer moet gebeuren (waar ik het niet mee eens ben).
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik mij nu wel afvraag of de rest van de punten die ik heb aangehaald ook kunnen worden weerlegd. Zo ja, zou ik het heel graag horen. Zo neen, vind ik het heel jammer dat er maar één enkel puntje uit de waslijst kan weerlegd worden.
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 10 juli 2006 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Hij is echter slechts een zonnesymbool...we vieren niet de geboorte van Christus elk jaar,maar de wedergeboorte van de zon.
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 11 juli 2006 om 01:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het aureooltje rond het hoofd van elke heilige is ook het zonnesymbool. Die romeinse keizer was beter in marketing dan Patrick Jansens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Dat ze het gezag van de Paus niet aanvaarden,betekent dat dat hij (en het beleid van de Kerk) geen invloed op ze heeft? Citaat:
Citaat:
Citaat:
(de capotjes zijn niet beschikbaar,de seks komt er sowieso...evenals de doden ten gevolge van het eerste) Citaat:
![]()
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 11 juli 2006 om 01:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Jep,het is zonaanbidding,verborgen symboliek om meer macht op het volk te kunnen uitoefenen.
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze zouden beter de Klassieke goden opnieuw invoeren, toen wisten de mensen tenminste feest en religie met elkaar te verweven ipv de gehele tijd zitten te mekkeren over moralistische achterlijkheden.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 11 juli 2006 om 02:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb maar weinig twijfel dat er ooit iemand met de naam Jezus op deze wereldbol heeft rondgelopen. Ik beschouw hem als een verlichte geest zoals iedere era er wel een paar heeft gekend. Laat ons zeggen dat hij van het kaliber Ghandi is geweest. Het zogenaamde goddelijke accent is uiteraard een verzinsel. De recuperatie van de RKK doet hem inderdaad in zijn graf omdraaien.
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De god van de wijn, de gevleugelde boodschapper, de godin van de jacht en ontelbare andere oude goden lijken me inderdaad een bonte verzameling met hun (on)hebbelijkheden.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 juli 2006 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |