Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 19:53   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik heb jarenlang in Parijs verbleven, woonde onderandere in Belleville, Barbés, Montreuil, in gekraakte panden.Regelmatig ben ik door de politie gekontroleerd, en gefouilleerd geweest, meermaals meegenomen naar het bureau omdat m'n papieren niet meer geldig waren...Vriendelijk waren die flikken niet, dat zijn ze nergens, maar ik heb me nooit bedreigd gevoeld door hun houding, en de enige keer dat ik met matrakken in mekaar geramd ben, had ik zelf de eerste mot gegeven.
De Arabieren echter waren een konstant gevaar.Niet dat ze allemaal, en heel de tijd door, agressief waren, maar het geweld was nooit ver weg, en kon uitbreken voor een peuleschilletje, gelijk wanneer.
Uw betoog slaat op niets...de mening van een bevooroordeelde toerist.Als ge de mensen bekijkt of het stukken stront zijn moet je niet op vriendelijkheid rekenen trouwens.
Citaat:
de enige keer dat ik met matrakken in mekaar geramd ben, had ik zelf de eerste mot gegeven.
Jij was misschien gewelddadig, wij dus niet, nietsvermoedend: we hadden ze zelfs niet zien aankomen! ...Dat maakt wel een héél verschil. Als jij meent te weten hoe onze blikken waren werk je misschien hier?:

:

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2006 om 19:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 21:32   #82
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Dit is nu de meest antisociale maatregel die ze nemen!
Die burgemeester is zeker toevallig geen uitbater van een zaak op de Moulin Rouge?
hij wil de mensen verplichten om naar een duur tettenkot te gaan.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 21:54   #83
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij was misschien gewelddadig, wij dus niet, nietsvermoedend: we hadden ze zelfs niet zien aankomen! ...Dat maakt wel een héél verschil. Als jij meent te weten hoe onze blikken waren werk je misschien hier?:

:
een Franse flik vroeg uw papieren...punt aan de lijn.Waar is jouw probleem?Slaag gekregen?Heeft hij u beledigt? Wat zei de stoute agent dan wel? "Connard" mischien ? Kan ik wel inkomen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:35   #84
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel me niet geroepen, de racistische taal die Sarkozy uitkraamde hier te herhalen: 't mocht eens mode worden...

Vanaf het moment dat de Police de Proximité opgeheven werd was er inderdaad geen polite meer in de cités, tot Sarkozy ze vorug jaar terugstuurde, maar toen was het geen politie meer maar de CRS en de ploegen vd "lutte contre le grand banditisme", met hun gewelddadige methodes en een dikke palmares "bavures" in gans Frankrijk.

De overlevenden van die achtervolging werden zelfs niet voor iets in beschuldiging gesteld, dus kan je ze geen criminelen noemen!

En nutteloze ID-controles door d�*t soort flikken, ik maakte het zèlf mee, in hartje Parijs, waar ze zich wat moesten inhouden: teveel getuigen en een duidelijk onschuldig Belgisch koppel.
De scheldwoorden van die mannen vlogen laag, zonder aanleiding: gewoon niet-Fransman zijn was al genoeg.
Ik kan me dus zeer goed inbeelden hoe ze dan tekeer gaan tegen een "bicot", "beur" of "black" na ondervonden te hebben hoe ze tegen een koppel reageerden omdat het Belgen zijn... hun matrakken waren klaar, niet aan de gordel, in de hand.
Waarom? Zomaar: Seinekaaien afgezet en controleren.

Jij moest dat eens een tijd meemaken, zoveel maal per dag, dan zou je er anders over spreken.
-1-Onzin! Sarcozy sprak enkel over 'racaille'...wat dat crapuul ook is eh. Daar is nix racistisch aan.
Ik vraag me dan ook eigenlijk af wat uw reactie was toen Rob Oudkerk(PvdA/NL) sprak over de 'kutmarokkaantjes'? Maar mogelijks mag hij dat van u omdat 't ne linkse is, en Sarcozy niet.

-2-Dat er niets ten laste gelegd is aan die éne overlevende heeft volgens mij meer te maken omdat men dit gewoonweg niet meer durfde, gezien de (letterlijk) explosieve situatie. Die gasten hadden weldegelijk iets mispeuterd, anders ga je niet zomaar lopen eh. Of is dat een sport daar in die wijken....onschuldigen die gaan lopen voor de politie.?

-3-Ik heb ook al meerder controles gehad op éénzelfde dag hoor. Eerst volledige fouille bij't betreden van een festival.....vervolgens (richting huiswaards) een Wodka + autopapieren, en bij ons in de wijk een anti-inbraak campagne. Auto volledig doorzocht, opnieuw autopapieren en identiteit...+ de vraag "vanwaar komt u, en waar gaat u heen?".
Wel ik doorstond dat alles met de glimlach. Ah ja, ik had dan ook nix te verbergen(toen toch ni ).
U loopt volgens mij sowieso al niet hoog op met politie op zich, en dan let je mss op dingen die er niet zijn. Of lok je door uw gedrag negatieve reacties uit.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:24   #85
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
een Franse flik vroeg uw papieren...punt aan de lijn.Waar is jouw probleem?Slaag gekregen?Heeft hij u beledigt? Wat zei de stoute agent dan wel? "Connard" mischien ? Kan ik wel inkomen
Meer in de zin van "les étrangers n'ont rien �* foutre ici"... De "heren" waren slecht gezind.
Overduidelijk toerist zijn telde niet. EEG toen, telde ook niet. Gezien de matrakken zweeg ik, maar mijn opinie was toen wel gevormd over d�*t soort. (ik kende hun reputatie trouwens al)

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2006 om 23:48.
Oud 7 augustus 2006, 23:27   #86
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
Dit is nu de meest antisociale maatregel die ze nemen!
Die burgemeester is zeker toevallig geen uitbater van een zaak op de Moulin Rouge?
hij wil de mensen verplichten om naar een duur tettenkot te gaan.
De huidige burgemeester van Parijs is homo, dat weet gans Frankrijk (maar ik heb geen idee of d�*t er iets mee te maken heeft!)
Oud 7 augustus 2006, 23:35   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorlac
Die gasten hadden weldegelijk iets mispeuterd, anders ga je niet zomaar lopen eh.
Er is dus geen enkele reden om dat te veronderstellen..maar waarom ze gingen lopen? Er waren er al meer afgerammeld door groepjes agenten bij dergelijke controles in die weken... "casser du bicot" of "casser du beur" heet dat...
Ooit van Metro Charonne gehoord, of van de "ratonnades" in Parijs?
http://fr.wikipedia.org/wiki/Charonne
http://www.lexpress.fr/info/france/d...asp?ida=408824
Niet de draaiste bladzijden uit de Franse recente geschiedenis...
J�*, dezelfde Maurice Papon die als oorlogsburgemeester van Bordeaux joden aan de Duitsers uitleverde en pas enkele jaren geleden een proces kreeg, veroordeeld werd en ten spoedigste vrijgelaten omwille van zijn leeftijd.
Jij hoorde er misschien nooit over, ik wel dus, en dat is niet vergeten ginds...

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2006 om 23:45.
Oud 7 augustus 2006, 23:40   #88
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Oeps, dan vergeten ze zeker hoe ze hun Marianne afbeelden. Die mag niet op het strand gaan liggen. Was er trouwens een geen lerares op het matje geroepen om haar waarheidsgetrouwe kostuum?
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 23:55   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oeps, dan vergeten ze zeker hoe ze hun Marianne afbeelden. Die mag niet op het strand gaan liggen. Was er trouwens een geen lerares op het matje geroepen om haar waarheidsgetrouwe kostuum?
Marianne?
Op een bankbriefje stond die zo: (Delacroix, La Liberté menant le peuple): ,
en dit zijn de zusters d'Estrée, één van de twee (de blonde) was de maitresse van de koning Henri lV:
1595
btw, de aanraking van de tepel moest zgn. duidelijk maken dat ze in verwachting was.... maar topless in Parijs? Oh néé, d�*t niet

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 augustus 2006 om 00:17.
Oud 8 augustus 2006, 00:05   #90
filosoof
Banneling

Standaard

Mods,
't Zijn schilderijen, geen fotos, en 't'ene hangt in Fontainebleau, open en bloot, 't andere stond op een bankbriefje, dus hier kan 't ook wel, hoop ik (je weet maar nooit, hé )

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 augustus 2006 om 00:15.
Oud 8 augustus 2006, 00:36   #91
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is dus geen enkele reden om dat te veronderstellen..maar waarom ze gingen lopen? Er waren er al meer afgerammeld door groepjes agenten bij dergelijke controles in die weken... "casser du bicot" of "casser du beur" heet dat...
Er bestaat idd een ietsiepietsie kansje dat men die kerels onterecht achtervolgde....Maar ik geef het voordeel van de twijfel aan de politie(zeker als ge ziet wat voor'n crapuul er nav dit 'incident ' naar buiten kwam)......en gij aan die gastjes.

Het zij zo...
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 00:46   #92
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Marianne?
Op een bankbriefje stond die zo: (Delacroix, La Liberté menant le peuple): ,
en dit zijn de zusters d'Estrée, één van de twee (de blonde) was de maitresse van de koning Henri lV:
1595
btw, de aanraking van de tepel moest zgn. duidelijk maken dat ze in verwachting was.... maar topless in Parijs? Oh néé, d�*t niet
Nee... anno 2006 kan dat niet meer om de islamitische medeburger niet nodeloos uit te dagen. We gaan erop vooruit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 21:03   #93
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer in de zin van "les étrangers n'ont rien �* foutre ici"... De "heren" waren slecht gezind.
Overduidelijk toerist zijn telde niet. EEG toen, telde ook niet. Gezien de matrakken zweeg ik, maar mijn opinie was toen wel gevormd over d�*t soort. (ik kende hun reputatie trouwens al)
sorry hoor filosoof, mlaar ik kan dit moeilijk geloven.Héél de stad loopt stampvol toeristen daar, ze brengen dagelijks miljoenen op...nooit zag ik de politie op zulke wijze toeristen behandelen.
Hoe zat dat juist jong? Wat waart gij aan het doen, en in welke buurt was dat?
Oud 8 augustus 2006, 21:45   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
sorry hoor filosoof, mlaar ik kan dit moeilijk geloven.Héél de stad loopt stampvol toeristen daar, ze brengen dagelijks miljoenen op...nooit zag ik de politie op zulke wijze toeristen behandelen.
Hoe zat dat juist jong? Wat waart gij aan het doen, en in welke buurt was dat?
Braafjes met twee een sandwich met een blikje kweetnie wat aan 't eten op de Seinekaaien, beneden, bij de stroom
Ik begrijp dat je 't niet gelooft: ik kon 't ook niet geloven...

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 augustus 2006 om 21:54.
Oud 8 augustus 2006, 21:51   #95
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee... anno 2006 kan dat niet meer om de islamitische medeburger niet nodeloos uit te dagen. We gaan erop vooruit.
Je bedoelt dat met verkiezingen volgend jaar niemand ook maar één beschuldiging van "ondeftigheid" vanwege "weldenkenden" wil riskeren..de stemmen van de moslims zullen 't verschil niet maken(die gaan toch niet stemmen), die van de "weldenkenden" wel..

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 augustus 2006 om 21:52.
Oud 8 augustus 2006, 21:54   #96
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een islamiet geilt daar even hard op als een westerling. Wedden?!
Oud 8 augustus 2006, 22:53   #97
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Braafjes met twee een sandwich met een blikje kweetnie wat aan 't eten op de Seinekaaien, beneden, bij de stroom
Ik begrijp dat je 't niet gelooft: ik kon 't ook niet geloven...
mischien dachten ze dat je een landloper was... er slapen er daar onder de bruggen.Ander volk komt ge daar ook tegen: dealers, homo's enz.En uiteraard agenten in burger, die er dikwijls zo ruig uitzien als hun klanten, om er onopvallend tussen te kunnen lopen.Die van de Brigade des Stup's verdenk ik trouwens om zelf aan de marsjandies te zitten
Oud 8 augustus 2006, 23:14   #98
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mods,
't Zijn schilderijen, geen fotos, en 't'ene hangt in Fontainebleau, open en bloot, 't andere stond op een bankbriefje, dus hier kan 't ook wel, hoop ik (je weet maar nooit, hé )
Bwa, ik geloof dat het hier een forum is en geen Parijs strand.

Als wat je post aanstootgevend zou zijn, moet men ook niet met een klas naar een museum trekken.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 augustus 2006 om 23:16.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 01:07   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
mischien dachten ze dat je een landloper was... er slapen er daar onder de bruggen.Ander volk komt ge daar ook tegen: dealers, homo's enz.En uiteraard agenten in burger, die er dikwijls zo ruig uitzien als hun klanten, om er onopvallend tussen te kunnen lopen.Die van de Brigade des Stup's verdenk ik trouwens om zelf aan de marsjandies te zitten
Citaat:
mischien dachten ze...
't Trok er niet op dat ze veel aan "denken" deden... (en ze waren in uniform)

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 augustus 2006 om 01:08.
Oud 9 augustus 2006, 15:00   #100
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
't Trok er niet op dat ze veel aan "denken" deden... (en ze waren in uniform)
OK! Ze waren er zeker van dat gij een landloper of één of andere boef waart. Mischien hebt ge wel een dubbelganger in Parijs Mischien ziet gij er gewoon héél onguur uit?Mischien ben je echt een misdadiger?
Onbeleefderikken vind je overal hoor: in Paris, bij de politie, en zelfs bij filosofen...ge moet niet zo veralgemenen, hé, en uw vooroordelen eens achterwege laten, ge zult zien dat je leven heel wat aangenamer zal worden. Wat zijn dat nu voor fascistische manieren om gehele professionele en nationale bevolkingsgroepen te beschuldigen!?!8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be