![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Als ze onze taal niet willen leren, dan verdienen ze dat respect niet.
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
2) De TAAL van Leterme is deze keer goed. Ongeveer zoals Vandenbrande vroeger 3) Zoveel te beter als NVA daartoe bijgedragen heeft. Politiek is een schaakspel. De gemeenteverkiezingen naderen, en elke partij wil nu meer stemmen halen. Dat is wellicht de hoofdreden. En roep niet te vlug, tot nu toe zijn het enkel woorden. Even kordaat als vóór BHV. We weten allemaal hoe dat onverwijld eindigde. Meent Leterme het? Zal hij 'vijf minuten politieke moed' hebben en voet bij stel houden? Wij zullen zien. 4) Duidelijk-vlaamse TAAL vóór verkiezingen zijn schering en inslag. 5) Alle Franstalige partijen sluiten het hatelijke (echt) racistische FDF met liefde in hun éénheidsfront. Waarom moet je hier nu weer uitvaren tegen de grootste partij van het land die zeker in deze zaak hetzelfde wil dan jij? Maar hopelijk heb je gelijk en doet CD&V-NVA het nòg beter dan het VB. 6) Hopelijk zie je goed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Wat Leterme betreft heb ik volgende bedenking. Wat is het nut van zijn commentaar als de logische conclusie achterwege blijft?
DS schrijft vandaag dat LT zich afvraagt wsat Vlamingen en franstaligen nog gemeen hebben, maar ziet op korte termijn geen toegevoegde waarde in een onafhankelijk Vlaanderen. Het is die contradictie die mij dwars zit. Hij zegt A maar durft B niet te zeggen. En zo wordt een nieuwe legislatuur vierkant draaien voorbereid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() De wereld op zijn kop. Het zijn de franstaligen die juist geen respect hebben voor de Vlamingen door hun gedrag...
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() 'k lag dubbel toen ik het hoorde, maar niet zo dubbel als ik di rIpo z'n geklaag hoorde, het lijkt wel ofdat ze hun eigen boontjes niet kunnen doppen, de enige manier om dat te leren is de PS het te verpilichten maw vlaanderen onafhankelijk en SNEL !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
België is trouwens geen tweetalig land. Vlaanderen is Nederlandstalig, Wallonië Franstalig, en Brussel zou moet tweetalig zijn. Daarbij zijn Vlamingen zeer dikwijls drie of viertalig. Frankofonen kennen meestal goed Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Die Waals-Brabanders zullen er dus mee instemmen... om gewoon Frans te blijven praten en Vlaams-Brabant te koloniseren zoals nu.
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Brussel/BHV/rand zijn peanuts i.v.m. de transfers, inderdaad zeer vreemd dat daar niets over gezegd wordt ? Als YL een regering vormt en zich dan in allerlei bochten moet wringen, het maximaal haalbare, we zitten in coalitie,.....dan is de volgende verkiezingsuitslag alweer te voorspellen. In deze speelt hij met vuur. Want in historisch opzicht zit CD&V in slechte papieren. Vanuit absolute meerderheden is men teruggevallen op een goede 30% van de kiezers met hulp van NVA. In grootsteden betekent CD&V al niets meer, dit spreidt zich uit naar randgemeenten en verder het platteland in. Ook in de randgemeenten in v.b. Antwerpen boert CD&V verkiezing na verkiezing achteruit. Hun steunberen vallen één voor één weg: rijke verenigingsleven, fanfare, wat is nog het verschil van "christelijk" onderwijs als er geen geestelijken meer zijn , ouders zelfs niet meer het minmale doen (1X per week naar de kerk), krimpende boerenstand,.... CD&V begint aan een eindfase en die ligt in Vlaanderen, België biedt geen meerwaarde maar achteruitgang, meeregeren met een corrupte PS straalt op je af. Indien zijn stoer discours niet in daden wordt omgezet (transfers) dan zal ook CD&V kopje ondergaan bij volgende kiezing. Nu kunnen ze nog een oppositiebonus hebben dankzij het wanbeleid van GV maar zulke bonus is rap opgebruikt. In deze lijkt het mij zinvoller voor het origineel ,zijndeVB, te stemmen want inderdaad nog nooit sprak een CD&V-er zulke taal over vlaamse-waalse betrekkingen o.i.v. VB. Mocht VB er niet geweest zijn ,dan was het business as usual: blauwen inruilen voor tsjeven in de federale regering. Maar dat verhaal is defintief over. VB stemmen is wel degelijk nuttig en zinvol: zij en niemand anders bepalen de agenda ! Bovendien was ik aangenaam verrast door commentaar op hun VB-website, ik citeer:"Al die voorbeelden maken duidelijk dat Brussel binnen België verloren is voor Vlaanderen !" Zelfs het VB begrijpt dat misschien Brussel moet opgegeven worden om een onafhankelijk staat uit te roepen, Vlaanderen heeft zelf die 10 �* 12 miljard hard nodig om zijn toekomst uit te bouwen. Bovendien hebben alle steunmaatregelen aan onze francophone buren niets opgeleverd en als we daar nu al eens een dankwoordje voor hadden gekregen dan zou je nog zeggen. Yves, je hebt maar éénmaal deze troef in handen. In elk geval juni 2007 wordt razend spannend, wij kunnen er wat aan helpen door VB te stemmen. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 augustus 2006 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel misbaar. Maar ten gronde kunnen ze geen antwoord geven. Erg grappig hoe ze weer theatraal staan te roepen. Hoe Frans allemaal. En ook "MR-voorzitter Didier Reynders vraagt zich af hoe CD&V nog de ambitie kan hebben om deel te nemen aan een federale regering." Ik neem aan dat de MR dan wel met het Vlaams Belang in de federale regering wil ? Want iets anders zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Ze ontbreken niet enkel wat intellectuele capaciteiten, gevoel voor humor hebben ze ook al niet. Amai, zo reageren op die uitspraak. Ze bewijzen alleen maar hun eigen ongelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet de Franstalige pers vandaag eens lezen
![]() Wel integendeel. Er wordt weer met scherp op Vlaanderen geschoten. "des rêveurs rétrogrades qui ne songent qu'�* cultiver leur sentiment d'infériorité, �* douter de leur culture, �* s'isoler sur leur pré carré,... " en meer van dat fraais. Conclusie van dit alles. Wie vandaag als Vlaming nog altijd niet heeft ingezien dat "belgie" een complete nepstaat is, is intellectueel een dikke nul. Wanneer men vandaag als Vlaams minister (president) de WAARHEID zegt, dan is men een separatist. Dus: de WAARHEID = SEPARATISME Moet er nog zand zijn? Laatst gewijzigd door Zeno! : 18 augustus 2006 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hadden onze politici maar eens het lef zich zo op te stellen. Ze krijgen volgend jaar trouwens de kans als het VB nog wat groeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij staat als symbool voor een door en door corrupte partij en is zelf (zie zijn mandaten) een parvenu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Het gaat niet om het cognitieve, het gaat om de houding en houding heeft alles te maken met intelligentie. In mensentaal uitgedrukt, de franstaligen die weigeren om nederlands te leren hebben geen enkele reden om dat niet te doen. Ze doen dat omdat ze uitgaan van een bekrompen manier van denken. Ze vinden zich zelf zo ongelooflijk goed, zo ongelooflijk beschaafd en blabla. Leterme heeft exact uitgedruk waar het om gaat. Waar het bij de franstaligen nu om gaat is dat ze plotseling en terecht beschuldigd worden mensen te zijn zonder veel culturele diepgang. Hun politieke elite is niet eens in staat om zich behoorlijk in het nederlands uit te drukken, de grootste tafelspringers op kop. Het spijtige is dat Leterme daar niet verder op ingaat, het spijtige is dat hij zich gaat verontschuldigen. Het spijtige is dat men van vlaamse zijde niet gezamelijk met die opmerking komt. Maar goed de lijn is weer even uitgezet
![]() Rogier |
![]() |
![]() |