![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel, welke stad moet dan hoofdstad worden? | |||
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 41,82% |
Leuven |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
Toch Brussel, ook al is het een onafhankelijke stadstaat. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,45% |
Andere... |
![]() ![]() ![]() |
13 | 23,64% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien is er nog altijd de mogelijkheid om Brussel alle hoofdstedelijke functies te geven, ook al is het een onafhankelijke stadstaat. Dit zou misschien nog wel een mooi compromis zijn. We wachten niet op Godot tot als we Brussel mee met ons onafhankelijk krijgen, maar we bevestigen wel onze band met Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oh god, ze verdienen meer ! Ja, het is onrechtvaardig ! De schroefdraaiende bandarbeider zonder verantwoordelijkheden of vaardigheden moet evenveel verdienen als de manager met z'n resem masters of jaren ervaring. Komaan seg. Ik heb al in veel bedrijven gewerkt, als productiearbeiderke, en ik kan u zeggen, het enigste wat dat deed was : fuck, ik wil hier weg, studeren ! Wat een volk dat ik daar tegenkwam......ik heb ooit brol gehad met een wijf waarmee ik in de lagere school had gezeten, ze werkte er voor 1050 in de maand en dat frustreerde haar. Dus begon ze me te te "pesten". Hell yeah, ze kreeg de volle lading terug, en ik ga haar nog wel eens informeren over mijn salaris nu...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enne...elkeen kiest of hij veel of weinig wil verdienen hoor in zekere zin.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is een echte hoofdstad gegroeid als hoofdstad. En niet zomaar neergpland door urbanisten en architecten. Brussel is als hoofdstad van Vlaanderen gegroeid. Mogelijk kan je een administratieve hoofdstad plaatsen in Antwerpen of Leuven, maar de echte hoofdstad zal Brussel blijven. Wanneer je dan met alle geweld tóch van Anwterpen of Leuven de hoofdstad van Vlaanderen zou willen maken, zal Brussel een probleem worden binnen Vlaanderen. De grootste stad van Vlaanderen zal daardoor zijn bruisend leven verliezen, en een levensloze uitstralingsloze homp bakstenen van één miljoen inwoners worden. Meer en meer mensen zullen uit Brussel wegtrekken, en Vlaanderen zal dan in het centrum van zijn territorium een totaal verpauperde stad krijgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer een manager een slecht beleid voert, worden er honderden arbeiders ontslagen, en krijgt hij een ontslagvergoeding van ettelijke miljoenen euro's. Is dat verantwoordelijkheid? Een arbeider die een fout maakt, wordt op straat gegooid zonder dergelijke ontslagvergoedingen. Altijd (of het nu in een arbeiderscoöperatieve of in een kapitalistische fabriek is) zijn het de arbeiders die de gevolgen dragen voor het beleid in de fabriek. Dan is het ook maar evident dat zij de beslissingen nemen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk persoonlijk dat een bedrijf gerund door zijn werknemers een hel moet zijn voor iemand die aan innovatie werkt. Als gij een productieproces hebt ontwikkeld waardoor uw bedrijf gigantisch veel meer winst kan maken, maar er moeten 40 man buiten omdat uw productielijn nu geautomatiseerd is, wat doet ge dan ? Ik ben trouwens vanaf volgende week maandag innovator in een bedrijf zonder vakbond....ook leuk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als die innovatie werkelijk zo gigantisch veel winst zou maken dan zullen de werknemers in een coöperatie maar al te graag die innovatie aanmoedigen. Dan moeten zij immers maar twee uur per dag meer komen werken voor hetzelfde loon. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor een nieuw parlement en een paar ministeries hoef je geen dorpen af te breken...
![]() Citaat:
Antwerpen kan gerust groeien als hoofdstad. Het is vandaag al de economisce hoofdstad van Vlaanderen en de culturele banden met de rest van Vlaanderen zijn vele malen sterker dan die van Bruxelles met Vlaanderen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Zeno! : 25 september 2006 om 10:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tel dat allemaal samen, en je komt tot de conclusie dat je bijna de helft van Antwerpen moet afbreken om je nieuwe hoofdstad te kunnen installeren. Economisch is Antwerpen vandaag de tweede stad van Vlaanderen (na Brussel), maar door de komst van al die hoofdstedelijke infrastructuur zal de economische structuur vastlopen, en Anwterpen zal economisch in elkaar stuiken. Citaat:
Dit vereist niet alleen dat de helft van Antwerpen plat gegooid wordt. Ook moet de hele structuur van Vlaanderen veranderd worden om zich dan niet langer op Brussel te richten (zoals ze vandaag doet), maar op Antwerpen. Brussel is vandaag het knooppunt van de spoorwegen, van de autowegen, de meeste instellingen hebben er hun hoofdzetel, enz... Dat alles zou dan moeten veranderen? Hiermee zal u de twee grootste steden van Vlaanderen kapot maken. Brussel zal een grote stad zijn, met veel (arme) inwoners, maar geen uitstraling. Antwerpen wordt de tegenpool: enkel administratie, openbare gebouwen,... maar geen inwoners die voor leven zorgen in de stad. De nodige mix van inwoners en instellingen worden in beide steden totaal ontwricht. Citaat:
![]() Citaat:
Zowel de FDF'ers (die van Brussel een aparte Franstalige entiteit willen maken), zowel de liberale flaminganten (die een Brussels-DC willen oprichten en zo hun eigen hoofdstad opgeven), als de Dansaert-elite (die kickt op hun eigen Vlaams-Brusselse instellingen en benoemingen, die leeft van Vlaams geld maar neerkijkt op de rest van Vlaanderen) zijn alledrie bondgenoten van elkaar: alledrie proberen ze Vlaanderen en Brussel uit elkaar te trekken. Ik wil eens naar de Dansaertstraat gaan, en daar vragen wat ze ervan zouden vinde om het Brussels Gewest af te schaffen. Ik denk dat ik even snel zou mogen gaan lopen, dan wanneer ik dat zou voortstellen op een FDF-congres.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 25 september 2006 om 11:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en in Limburg of in de Westhoek gaan ze Antwerpen aanvaarden als 'hun' hoofdstad?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ps: ik heb m'n halve jeugd in A'pen doorgebracht, dus ik ken de stad redelijk goed... Laatst gewijzigd door Zeno! : 26 september 2006 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Breek de kievitbuurt wat verder af, ze zijn daar toch al goed bezig. ![]() Laatst gewijzigd door Pelgrim : 26 september 2006 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |