![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Afhankelijk van de context en de formaliteit zeg ik misschien ook nog wel eens je ('juh'). Bijvoorbeeld: "Hey hier is je boek terug". Ik zeg dan weer wel: "Mag ik misschien even jouw boeken lenen?". Een ander bekend voorbeeld van "je" dat ik altijd gebruik is: "in je kont!!", maar dat is niet echt iets positiefs (en ook niet persoonlijk bedoeld ![]() Overigens wordt in Nederland ook nog wel eens 'joun' (jouw-n) gebruikt. Bedoelde je dat met 'joen'?
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 14 november 2006 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() De taalgrens betekent niets voor hen. Overal waar ze komen dragen ze de taalgrens mee met hen, zo werkt dat.
Buitengooien gaat niet (EU-lidstaten) zelfs na een splitsing, omdat ze na die splitsing geen inwijkelingen meer zullen zijn maar autochtonen die er al woonden voor de splitsing. Die faciliteiten afschaffen echter wel.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat de Franstaligen hun veto hadden gesteld tegen een Nederlands bedrijf, en dat het dan uiteindelijk Canadese frieten geworden zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Tja bij Vlamingen kunnen toch moeilijk Nederland en Friesland vatten hoor. Een koningshuis dat de meerderheidstaal als moedertaal heeft. Geen minderheidstaal die de meerderheidstaal verdrukt.
![]()