![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In een referendum zou ik wel voor splitsing kiezen
![]() Vlaamse bewegers hebben mijn sympathie voor zover ze tegen de machthebbers gericht waren/zijn, niet als ze zelf aan de macht zijn.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 16 december 2006 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() ik vind dat er referenda moeten kunnen gevoerd worden,liefst bindende, dit is volgens mij het meest democratische...
vb vragen als: -mag de eu uitbreiden -mag turkije bij de eu -moet vlaanderen onafhankelijk worden -moeten er nog dotaties zijn voor de koninklijke familie -... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() in belgie is er geen democratie... ![]() logisch ? ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lezer : 16 december 2006 om 21:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Referenda moeten pertinent binnen gelijk welke politieke partij kunnen & daarbij steeds bindend zijn. Ze moeten grotendeels het partijprogramma maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() in principe wel, maar in weke partij is dit zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Democratie betekend dat het volk het laatste woord heeft. En dat het volk per definitie gelijk heeft. Een kennis van mij woont in Genève, en beklaagt zich aldaar over het fiet dat men er maar niet in slaagt een nieuwe brug over de Rhone te bouwen, de nieuwe brug wordt telkens weer door het volk weggestemd. Dankzij de directe democratie staat zij dus telkens in de file. En dus vloekt ze op het volk dat blijkbaar niet in staat is te weten wat goed voor ze is. Maar dat is juist democratie. Als het volk van Genève vindt dat het ongemak van de verkeersdrukte de kosten van een nieuwe brug niet waard is, dan komt die brug er niet. De automobilisten die aanschuiven om naar de andere oever van de Rhone gaan hebben pech.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive." -- Thomas Sowell |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat u één ding verkeerdelijk hebt verstaan; iedereen=het volk. Zo ook moeten ik en jij van ons zelf worden verdedigt. Zelf met dit idee kan er een democratie zijn en juist met deze houding kan je volgens mij geen führer creëren. Citaat:
Hiermede zeg ik niet dat ik enig communistische sympathie heb let op.... Volgens mij is uw opvatting van de definitie iets te eenzijdig het volk beslist maar toch kan je moeilijk de bakker om de hoek laten spreken over bankieren... Je kan heel gemakkelijk een referendum organiseren waarop heel veel mensen aanwezig zullen zijn maar waarvan niemand de vraag snapt; jij kan dit normaal vinden ik niet! En vergeet niet dat in een democratie er een scheiding der machten is... Citaat:
Nu hebben de mensen van Genève een bestuur als deze kiezen om geen brug te zetten zullen ze wel gelijk hebben. Als dit niet het geval is zal een ander personage wel opkomen en zeggen "kies voor mij want ik zal de brug zetten". eeen beetje vraag en aanbod... maar in het kort inderdaad als de mensen het zo willen laten is dat goed... Laatst gewijzigd door largo_w : 17 december 2006 om 14:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() weet er iemand welke partijen zijn voor de invoering van referenda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal op CD&V en N-VA na, dacht ik.
Op papier toch...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze politieke leiders hebben schrik van referenda, de echte mening van het ganse volk horen ze liever niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik overweeg de oprichting van een 'kiesvereniging' (géén partij) die slechts één programmapunt heeft, nl. de invoering van het BROV.
Eenmaal dit programmapunt gerealiseerd is, kan de kiesvereniging tot zelfontbinding overgaan. Een mogelijke naam : RLR of LRL (ReferendumLijst/ListeRéférendum of ListeRéférendum/ReferendumLijst). Zijn er hier mensen die geïnteresseerd zouden zijn om daaromtrent een vergadering te houden? Laat evt. hier iets weten : http://forum.politics.be/newthread.p...newthread&f=13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad en een bewijs te meer dat de huidige politici toch hun eigen zin maar doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is " Meeeuuuuh!" dan nog niet lang genoeg?
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |