![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet mij veel plezier,
en (stoef stoef ![]() In tegenstelling tot wat sommigen hier blijken te vinden denk ik namelijk niet dat u van enige intelligentie gespeend bent, integendeel zelfs. Vriendelijke groeten, djimi Laatst gewijzigd door djimi : 6 mei 2007 om 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() allochtoons cultuurpatroon ![]() allochtoons cultuurpatroon ![]()
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() vooral dat vermoord worden vond ik zo leuk.
![]() |
#84 |
|
![]() Tja, als je multicul wil, moet je er de gevolgen van dragen. Hou er rekening mee dat je meer mensen in je land gaat krijgen en dat er dan ook meer moordenaars zullen rondlopen.
Dat heeft niets met afkomst of cultuur te maken, maar eerder met het feit dat ik geloof dat er aan een bepaald percentage mensen een mankement heeft dat hen gevaarlijk maakt en ik bschouw dat als universeel. Blijkbaar bestaat er geen enkel volk zonder criminaliteit. Maar ik stel wel vast, dat als je mensen naar hier haalt, die in een gewelddadige cultuur opgevoed zijn, deze er wel de sporen van dragen. Mensen die geleerd hebben zich enkel met geweld te verdedigen, zullen het ook makkelijker toepassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oplossingen moeten niet van de jongeren komen, maar van de ouderen, de bedrijfwereld, de bestuursorganen en de politici. En idd er zijn veel jongeren die geen problemen veroorzaken, maar dit zijn dan ook de jongeren uit de rijke- en de midden-klasse. De jongeren uit de armere-klasse gaan opzoek naar middelen en manier om er bij te horen en om te overleven in onze maatschappij. En vaak blijven er voor hen dan ook geen andere mogelijkheden meer dan de grens tussen goed en fout te overschrijden. Ook hier is de oorzaak niet te zoeken bij de jongeren zelf, maar bij de gene die de oplossingen moeten brengen en bij de media. Want het is deze die de jongeren in groepen is beginnen noemen en klasseren uit winstbejag. Hierdoor krijgen bepaalde groepen jongeren nog minder kansen op de arbeidsmarkt en worden ze dus nog meer en sneller over de grens gedreven. En eens over die grens, worden zij door de maatschappij steeds verder van die grens de verkeerde kant opgedreven en vallen ze op steeds jongere leeftijd ten prooi aan criminele bendes, die hen wel het gevoel geven er bij te horen en de kans om uit de armoede te geraken. Gevolg, een kind van 10 jaar dat bereid is om te moorden en op zijn 14de een ervaren crimineel is, heeft de kans om in dat milieu hoog op de sociale lader te klimmen en zijn kinderen echt een betere toekomst te bieden, zonder armoede en met respect van de maatschappij. Dus begin nu maar eens allemaal samen te zoeken waar de fouten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ik denk dat iedereen het er over eens is dat zo'n daden verschrikkelijk zijn. Maar ze recupereren voor politieke doeleinden is totaal misplaatst. Zeker wanneer dit louter op basis van vooroordelen gebeurt waardoor foutieve veronderstellingen worden gemaakt. En men zelfs nadat daar op gewezen werd, blijft doorgaan met dat te doen.
Laatst gewijzigd door Edina : 6 mei 2007 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kan u hier zeker niet bijtreden. Ook jongeren uit de hogere klasse veroorzaken problemen, hoor. Zij hebben natuurlijk wel het geluk dat ze tot de hogere klasse behoren, en bijgevolg minder onder eventuele bestraffing te lijden hebben dan minder bevoorrechten. Anderzijds gaan de meeste kinderen uit de lagere klassen helemaal niet zo vanzelfsprekend 'het slechte pad op', ondanks het feit dat ze het veel moeilijker hebben om zich een plaatsje in onze samenleving te veroveren. Vriendelijke groeten, djimi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De oorzaken van de problemen worden vaak te diep en te ver gezocht. Het is idd een opeenstapelling van problemen, maar je moet ze echt niet te ver gaan zoeken hoor. En het is juist omdat zulke zaken niet nieuw zijn, dat men makkelijk kan analyseren wat de echte oorzaken zijn en hoe ze onstaan. Wie niets heeft en niet mee telt in de maatschappij, heeft niet te verliezen en moet geen rekening houden met zijn reputatie. En het is een steeds weerkerend patron. Piraten, maffia, struikrovers, enz.. Nu krijgen ze de naam jongeren. Maar steeds gaat het wel altijd om dezelfde klasse en dezelfde groep mensen. hopelozen die een beter leven en een betere toekomst willen opbouwen en naar de laatste reddingsmiddelen grijpen. Het gaan halen waar het te vinden is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Er is werkelijk niemand die graag beroofd, verkracht en vermoord wordt. Ook linkse pacifisten niet. Het idee alleen al is bespottelijk. Van het idee om geweld met geweld te bestrijden, krijg ik echter koude rillingen. Mensen die geweld prediken als oplossing, vind ik dus inderdaad gevaarlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 6 mei 2007 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze misbruiken hun rijkdom om te laten zien wat ze zij zich kunnen perimiteren en gaan vaak ook de fouten kant op, juist om meer aandacht te krijgen. Of zij echt minder lijden onder de bestraffingen is nog maar de vraag, want ook hun gedrag is een roep dat er iets deftig fout zit in onze maatschappij. De meeste onder deze soort zijn dan wel financieel rijk, maar vaak zeer arm in de liefde en genegenheid die ze van hun ouders en directe naasten krijgen. En dat het grote deel niet in de criminaliteit gaan is ook waar, zij berusten in hun lot, de mens is immers ook nog steeds een kudde dier. Je kan de criminelen dan ook vaak allemaal onder de noemer van rebelen tegen de maatschappij brengen, ook al rebeleren zij niet allemaal tegen hetzelfde onrecht dat hen word aangedaan. En gebruikt niet iedere rebel de zelfde middelen en wapens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echt niet omdat de ouders rijk zijn, dat de kinderen dat ook zijn. Hier zie je het egoistme van onze maatschappij over het hoofd. Maar ook het aspect dat deze hun daden wel eens een noodkreet naar aandacht van hun rijke ouders zou kunnen zijn. Veel welgestelde ouders laten hun kinderen immers ook aan hun lot over, omdat geld verdienen belangrijker is voor hen, dan hun kids. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Vandaar dat ik dus zei dat de oorzaken wel wat complexer en diverser zijn dan jij eerst deed uitschijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op canvas 20.00 u niet dacht ik? kan iemand hierover zekerheid geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Egoïsme en hebzucht. Uitbuiting en verwaarlozing. Gebrek aan ruimte om zich uit te leven en bewijzen. Daarbij heb je natuurlijk ook nog degene die zelfs onder de beste omstandingheden crimineel worden, zuiver voor de kik en de geestes gestoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina, beweren dat Circe geen mening heeft is kleinerend, en mensen vergelijken met kevers zoals Mittgard doet, beledigend.
Ik vraag me af of jullie en zeker jij Edina die vaak de mond vol heeft over respect, ooit stil staat bij je eigen gedrag en uitlatingen op het forum hier. Je lijkt zeker te weten om wie het hier gaat Edina, dan mag ik aannemen dat je de daders persoonlijk kent? Of iemand autochtoon is, of allochtoon zegt tegenwoordig niets, de meeste jongeren van andere origine hebben ene Belgische identiteitskaart, en anderen zoals veel Nederlanders bijvoorbeeld die in Vlaanderen wonen dan weer niet. Dus tenzij je de daders persoonlijk kent speculeer je niet zo goed als Circe dee, dus waar heb jij het nu eigenlijk over? Mij kan het niet schelen welke origine deze jongeren hebben, wel is het erg verontrustend dat jongeren die soort gedrag stellen, de man en dit was op het nieuws te zien, werd zowat doodgetrapt, puur voor de lol leek het en niemand greep in? Net als Circe voelde ik bij de beelden pure afschuw, wat daar is gebeurt is verschrikkelijk en veelzeggend, jongeren krijgen vaak blijkbaar geen enkel normbesef meer mee. Bovendien zijn jongeren die dit gedrag stellen zeker niet aan hun proefstuk bezig, het moet een groepje zijn wat reeds eerder geweldadig gedrag vertoonde, anders kom je er niet toe die daad te stellen. Wel besteed de media er inderdaad wel bijzonder weinig aandacht aan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de man werd geschopt en in het ziekenhuis werd geholpen, was volgens mij niet voor de lol, maar eerder een manier om aan hun volgende slachtoffers duidelijk te maken dat ze beter kunnen mee werken en niet moeilijk moeten doen. Dat de media hier weinig aandacht aan geeft, is waarschijnlijk tegen de zin van deze jongeren en zal hen volgende keer mss nog erger doen handelen. Want echter ook niet uit het oog mag verloren worden, is dat er in Vlaanderen reeds veel bendes bestaan en dit een manier van duidelijk maken aan de andere bendes is om te laten zien wie daar de baas is en van wie dat stuk land is. Het is hier echt wel erger gesteld met de bende-vormingen dan men tot nu toe wil toegeven hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deze mensen die dat ook vinden, wat doen ze? Of "vinden" ze enkel maar.
![]() |
![]() |