Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2007, 17:44   #81
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vind mijn anekdoten toch leuker....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:16   #82
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist ja, hoe kon ik zo stom zijn om dat te vergeten. Mannen die intellectuele schoonheid verkiezen.
nee, ik bedoelde eerder stijl, klasse
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:27   #83
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
paf, scherpe analyse.

Trouwens, wat verwacht je op een evenement als de gentse feesten? duizenden liters bier, enorm veel volk op een zeer kleine oppervlakte. Natuurlijk zijn er dan problemen en vechtpartijen, het is verbazend dat er zo weinig zijn.
Bier en allochtonen? Klopt iets niet aan deze redenering, wanneer drinken allochtonen bier? Dus de verschoning ze zullen het in een dronken bui hebben gelapt gaat niet op, misschien eens proberen met ze waren gefrustreerd door hun kansarmoede en de luxe en de weelde waarin de autochtonen Gentenaars zich wentelen. Een poging tot (s)linkse vindingrijkheid het zal den drank gewezen zijn.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:28   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Want allochtonen drinken geen bier.

Haha.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:33   #85
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Haha.
Turken & bier gaat goed samen anders
Oud 19 juli 2007, 19:47   #86
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Haha.
Moslims drinken geen bier.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 20:43   #87
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Bier en allochtonen? Klopt iets niet aan deze redenering, wanneer drinken allochtonen bier? Dus de verschoning ze zullen het in een dronken bui hebben gelapt gaat niet op, misschien eens proberen met ze waren gefrustreerd door hun kansarmoede en de luxe en de weelde waarin de autochtonen Gentenaars zich wentelen. Een poging tot (s)linkse vindingrijkheid het zal den drank gewezen zijn.
Ben je nu egt zo stom of ben je stiekem een linkse die rechtsen belachelijk probeert te maken?
Oud 19 juli 2007, 21:38   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
nee, ik bedoelde eerder stijl, klasse
... waarvoor ik nederig mijn hoofd buig. Kan ik niet aan tippen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 21:43   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Moslims drinken geen bier.
Ah zo. In welk dorp woon jij eigenlijk?

Er zijn evenveel moslims die bier drinken als katholieken die voor het huwelijk wippen.

Trouwens. De beste wijn die ik tot nu toe gedronken heb komt uit Marokko.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 21:52   #90
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beste wijn die ik tot nu toe gedronken heb komt uit Marokko.
Wist je dat ook in de (Islamitische) hemel er rivieren van wijn vloeiden? Hoe kan zoeits dan haram zijn
Oud 20 juli 2007, 00:30   #91
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Off topic, want heeft niets te maken met mijn vraag waar slechts JA of NEE als antwoord op mogelijk is.

Overigens een oud trucje, met name door veel politiekers toegepast maar er wordt minder ingetrapt dan vroeger.
Leer dan lezen he buitenlander!
Oud 20 juli 2007, 08:33   #92
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen cijfermateriaal over vechtpartijen. Je kan je enkel baseren en vergelijkingen maken op basis van indrukken en ervaring. Eind jaren 70 werd er serieus wat afgevochten, tussen punkers en pacifisten. Schuld van de Sex Pistols. Het kwam niet in de media, er werd geen aandacht aan besteed, om de eenvoudige reden omdat de partijen het zogezegd zelf "zochten". Het was een wereldje op zich. Een gebarsten lip was je eigen schuld. Je had maar niet moeten lonken naar een ander z'n lief, en zeker niets verkeerd zeggen over z'n moto, of je had het berucht etablissement maar niet moeten binnengaan.

Ik wil niet pleiten voor vechten maar het krijgt ondertussen wel meer aandacht. Waarschijnlijk omdat vechten minder wordt aanvaard, het gevolg van meer rechten voor het individu, meer aandacht voor de zwakkere in het bijzonder. Zoiets.

Wat bedoel je eigenlijk met "meer mogelijkheden" ?
Ik bedoel dat er meer plaatsen zijn waar men naartoe gaat tegenwoordig. Vroeger had je de café's, nu gaan mensen massaal naar de cinema's, discotheken, voetbal,... er word meer gedaan dan vroeger.

Als er toen wat werd afgevochten maar er werd geen aandacht aan gegeven...opnieuw hoe weet je het dan en waaruit haal je dan dat het veel gebeurde..en wat was vroeger veel?
Dat het nu meer aandacht krijgt ok, dat is logisch met de huidige media kanalen, maar ik snap de link daarmee niet om te zeggen dat er dus vroeger meer gevochten werd dan nu...beiden hebben geen invloed op mekaar.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 09:10   #93
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Tiener levensgevaarlijk gewond bij vechtpartij na Gentse Feesten

GENT - Een achttienjarige jongeman uit Oosterzele verkeert in kritieke toestand nadat hij dinsdagochtend betrokken was bij een vechtpartij in de rosse buurt aan het Zuid in Gent.
De tiener had samen met drie vrienden de Gentse Feesten bezocht. Rond zes uur ’s morgens kregen ze daar ruzie met vier allochtone jongeren, aldus hun verklaring. Er zou een conflict tussen de twee groepen geweest zijn, maar daarna gingen ze elk hun eigen weg. De tiener en zijn drie vrienden stapten daarna naar het Zuid, om de bus naar huis te nemen.

Samen met twee andere vrienden besloot de tiener om omstreeks 7 uur nog een wandeling te maken door het ‘Glazen straatje’, de Gentse prostitutiebuurt. Een van de jongeren wou niet mee en bleef wachten aan de hoek met de Vlaanderenstraat. Enkele minuten later keerde de achttienjarige jongeman met een bebloed hoofd terug. Hij kon nog verklaren dat ze slagen hadden gekregen. De tiener werd met zware hoofdletsels naar het ziekenhuis Jan Palfijn gebracht. Er werd een hersenbloeding vastgesteld en de jongen onderging een schedelboring. Hij verkeert nog altijd in levensgevaar.

Het parket onderzoekt nog wat er juist gebeurd is. Een van de vrienden verklaarde dat ze er slagen hadden gekregen van de allochtone jongeren waarmee ze eerder ruzie hadden. Ook hij raakte lichtgewond aan het aangezicht. De daders zijn voorlopig spoorloos.
lob (belga)

Het houdt niet op dat wangedrag, integendeel het escaleert. En nog steeds wordt er niets aan gedaan. Hoeveel moeten wij nog verdragen van dat krapuul vooraleer het stopt ?
Hier zijn ze weer, die "jongeren". Ik heb het gebruik van die aanhalingstekens nooit begrepen. Zijn het dan misschien geen jongeren? En waar baseer jij je op om ze "allochtoon" te noemen? Heb je hun identiteitskaart gezien?
Oud 20 juli 2007, 09:15   #94
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je nu egt zo stom of ben je stiekem een linkse die rechtsen belachelijk probeert te maken?
Zou kunnen dat ik stom ben, moeilijk om daar zelf over te beslissen. Moest ik integendeel een (s)linkse zijn, dan zou ik me uitgeven voor intelligent en niet vies zijn van feiten, daden en woorden te verdraaien, een volk (het eigen) zou alleen maar dienen om bedrogen en belogen te worden tot meerder eer en glorie van de (s)linkse zaak.

Bent u misschien een (s)linkse intellectueel die niet goed weet hoe hij deze daad moet verkopen als zijnde 'niet' racistisch en dus wil afdoen als zijnde een spijtig toeval dat altijd eens kan gebeuren en dus snel moet worden bedekt met de (s)linske progressieve mantel van allochtonen liefde(want het waren allochtonen en daar is racisme vreemd volgens (s)links ). Of zou het misschien kunnen, allochtoonse zelfverdediging zoals de (s)linkse versie in het geval GDM, of misschien toch maar houden bij de frustratie van de luxe en weelde van de Gentse autochtonen waar de arme achteruitgestelde allochtonen geen deel mogen van hebben.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 09:37   #95
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zou kunnen dat ik stom ben, moeilijk om daar zelf over te beslissen. Moest ik integendeel een (s)linkse zijn, dan zou ik me uitgeven voor intelligent en niet vies zijn van feiten, daden en woorden te verdraaien, een volk (het eigen) zou alleen maar dienen om bedrogen en belogen te worden tot meerder eer en glorie van de (s)linkse zaak.

Bent u misschien een (s)linkse intellectueel die niet goed weet hoe hij deze daad moet verkopen als zijnde 'niet' racistisch en dus wil afdoen als zijnde een spijtig toeval dat altijd eens kan gebeuren en dus snel moet worden bedekt met de (s)linske progressieve mantel van allochtonen liefde(want het waren allochtonen en daar is racisme vreemd volgens (s)links ). Of zou het misschien kunnen, allochtoonse zelfverdediging zoals de (s)linkse versie in het geval GDM, of misschien toch maar houden bij de frustratie van de luxe en weelde van de Gentse autochtonen waar de arme achteruitgestelde allochtonen geen deel mogen van hebben.
Jouw spookbeeld van links is al even karikaturaal als je spookbeeld van allochtonen. En daar zit hem het probleem : zolang mensen als jij hun energie verspillen aan het knokken tegen spoken die er niet zijn kunnen de reële problemen niet worden aangepakt.

Niemand kan ontkennen dat er problemen zijn met bepaalde jongeren van allochtone akomst (let op de nuance, het gaat dus niet over "alle" jongeren, en in de meeste gevallen ook niet over allochtonen, maar over jongeren met allochtone ouders, die zelf de Belgische nationaliteit hebben). Niemand van "links" heeft er enig belang bij om dat probleem te verbloemen of onder de mat te vegen. Integendeel, als er niets gebeurt dan riskeert het verder te ontsporen. Maar het grote probleem is dat mensen als jij weigeren om naar oorzaken en oplossingen te zoeken, en in plaats daarvan bewust kiezen voor een simplistisch discours van "allochtonen zijn nu eenmaal zo, moslims zijn niet te betrouwen, etc." dat compleet nutteloos is en niets oplost.

Ik zou zelfs verder durven gaan : De "politieke correctheid" die hier door het extreem rechtse deel van de forumbezoekers zo gelaakt wordt, is een direct resultaat van hun eigen extreme standpunten. Bepaalde mensen ter linkerzijde durven inderdaad bijna niet meer met klare termen over integratieproblemen te spreken, uit angst om vereenzelvigd te worden met extreem rechts. Die mensen schamen zich over de uitspraken en standpunten van hun medeburgers, en krijgen dan de reflex om naar de andere kant te gaan overdrijven en een kat geen kat meer te durven noemen. Dat lost uiteraard ook niets op.
Oud 20 juli 2007, 09:40   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Hier zijn ze weer, die "jongeren". Ik heb het gebruik van die aanhalingstekens nooit begrepen. Zijn het dan misschien geen jongeren? En waar baseer jij je op om ze "allochtoon" te noemen? Heb je hun identiteitskaart gezien?

Rond zes uur ’s morgens kregen ze daar ruzie met vier allochtone jongeren, aldus hun verklaring.

Een van de vrienden verklaarde dat ze er slagen hadden gekregen van de allochtone jongeren waarmee ze eerder ruzie hadden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 09:44   #97
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Rond zes uur ’s morgens kregen ze daar ruzie met vier allochtone jongeren, aldus hun verklaring.

Een van de vrienden verklaarde dat ze er slagen hadden gekregen van de allochtone jongeren waarmee ze eerder ruzie hadden.
In krantenartikels wordt om kort te gaan veelal de term "allochtoon" gebruikt voor burgers van allochtone afkomst, ongeacht welke nationaliteit ze eigenlijk op hun identiteitskaart hebben.
Oud 20 juli 2007, 09:50   #98
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik bedoel dat er meer plaatsen zijn waar men naartoe gaat tegenwoordig. Vroeger had je de café's, nu gaan mensen massaal naar de cinema's, discotheken, voetbal,... er word meer gedaan dan vroeger..
vroeger had je ook kermissen, voetbal en gewoon "kwartieren" of wijken, op de anderen hun terrein komen en het was prijs.
Motorbendekes waren ook erg populair

Citaat:
Als er toen wat werd afgevochten maar er werd geen aandacht aan gegeven...opnieuw hoe weet je het dan en waaruit haal je dan dat het veel gebeurde..
some were there, some got "educated" by those who were there
Citaat:
en wat was vroeger veel?
allezins meer dan nu, er kwamen ook messen, staven en kettingskes aan te pas.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 10:28   #99
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

gedachte-experiment: stel, je gooit alle allochtonen buiten, iedereen die maar ergens vreemde roots heeft smijt je het land uit (natuurlijk totaal niet haalbaar, maar kom).
Daalt de misdaad dan? Het is een feit dat er procentueel gezien meer misdadigers zijn van allochtoonse dan van autochtoonse afkomst. Maar je moet je afvragen waarom dit zo is, dat is zo omdat die allochtonen voor de grote meerderheid terechtkomen in de laagste sociale klassen, dit zijn de klassen die het meest geniegd zijn tot crimineel gedrag (lijkt me logisch, ze staan onderaan de ladder en graken bijna niet naar boven, dus gebruiken ze andere, illegale, middelen om hogerop te graken).
Als je nu al deze allochtonen buitengooit, dan krijg je waarschijnlijk een kortstondige daling van de criminaliteit omdat er veel minder mensen in de onderste sociale klassen zitten.
Die klassen zullen zich na een tijd echter weer aanvullen, er zullen weer meer armen komen, omdat ons kapitalistisch systeem armen en werklozen nodig heeft om de lonen van de werkenden laag te kunnen houden.
Na enkele jaren zijn de sociale verhoudingen weer bij het oude en de criminaliteitscijfers ook.

De reden dat er vroeger meer criminaliteit was, is omdat er meer armen waren, nu is er minder criminaliteit (politiecijfers bevestigen dit). Nu is er minder criminaliteit, maar die criminaliteit bevindt zich meer bij allochtonen, waarom? Omdat de regering jarenlang buitenlanders heeft aangetrokken om de jobs in te vullen die niemand hier wou, de buitenlanders werden hier dus meteen in de ondertse sociale klassen geworpen, ze werden ook nog eens geconfronteerd met racisme ('ze pikken onze jobs'), wat het hen nog extra moeilijk maakte om hogerop te komen.
Oud 20 juli 2007, 10:45   #100
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gedachte-experiment: stel, je gooit alle allochtonen buiten, iedereen die maar ergens vreemde roots heeft smijt je het land uit (natuurlijk totaal niet haalbaar, maar kom).
Daalt de misdaad dan? Het is een feit dat er procentueel gezien meer misdadigers zijn van allochtoonse dan van autochtoonse afkomst. Maar je moet je afvragen waarom dit zo is, dat is zo omdat die allochtonen voor de grote meerderheid terechtkomen in de laagste sociale klassen, dit zijn de klassen die het meest geniegd zijn tot crimineel gedrag (lijkt me logisch, ze staan onderaan de ladder en graken bijna niet naar boven, dus gebruiken ze andere, illegale, middelen om hogerop te graken).
Als je nu al deze allochtonen buitengooit, dan krijg je waarschijnlijk een kortstondige daling van de criminaliteit omdat er veel minder mensen in de onderste sociale klassen zitten.
Die klassen zullen zich na een tijd echter weer aanvullen, er zullen weer meer armen komen, omdat ons kapitalistisch systeem armen en werklozen nodig heeft om de lonen van de werkenden laag te kunnen houden.
Na enkele jaren zijn de sociale verhoudingen weer bij het oude en de criminaliteitscijfers ook.

De reden dat er vroeger meer criminaliteit was, is omdat er meer armen waren, nu is er minder criminaliteit (politiecijfers bevestigen dit). Nu is er minder criminaliteit, maar die criminaliteit bevindt zich meer bij allochtonen, waarom? Omdat de regering jarenlang buitenlanders heeft aangetrokken om de jobs in te vullen die niemand hier wou, de buitenlanders werden hier dus meteen in de ondertse sociale klassen geworpen, ze werden ook nog eens geconfronteerd met racisme ('ze pikken onze jobs'), wat het hen nog extra moeilijk maakte om hogerop te komen.
Akkoord met deze analyse, maar het is denk ik nuttig om het klasseverschil niet als de enige oorzaak van criminaliteit bij mensen van allochtone afkomst aan te duiden. Het probleem met hangjongeren bijvoorbeeld is wel indirect gelinkt aan de klasseproblematiek (arme jongeren hebben thuis veel minder privacy, hobbies, enz. en gaan makkelijker op straat samentroepen) maar het is toch een zeer specifiek probleem met een eigen dynamiek. Dat soort problemen moet je oplossen met een gerichte aanpak. Hier in Brussel is een prachtig voorbeeld van hoe zo'n gerichte aanpak op een niet-repressieve manier kan : de Firegym is een fitnesscentrum dat zich volledig richt op het nagenoeg kosteloos aanbieden van fysieke training aan kansarme jongeren. Ze vinden er een structuur en een stevige discipline (wie zich niet voegt vliegt eruit), en dat werkt. Die jongeren krijgen terug een positief zelfbeeld en beginnen te geloven in zichzelf. Spijtig genoeg wordt dit initiatief niet ondersteund door de overheid (omdat ook illegalen hier komen trainen waarschijnlijk).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be