Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2007, 15:40   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u kunt niet ontkennen dat de vertegenwoordiging van de Marokkanen onder de dealers hun vertegenwoordiging onder de doppers overstijgt. En nog niet te stillekes.
Bewijs dat eens?

Btw. Je maakt een klassieke fout.

Economische omstandigheden zijn dus niet hetzelfde als socio-economische omstandigheden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 23 juli 2007 om 15:41.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 21:06   #82
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Die jongen wordt vrijgesproken. Maak u toch niet druk. .
Dat is helemaal niet zeker.
De man die Demoor doodstampte kwam er goed vanaf want er was uitlokking!!??
Dus naar gelang de afkomst van de betrokkenen, de behendigheid van de advokaat, de progressiviteit van de rechter en wat weet ik meer kan er nog van alles gebeuren.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 21:20   #83
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens?

Btw. Je maakt een klassieke fout.

Economische omstandigheden zijn dus niet hetzelfde als socio-economische omstandigheden.
Bewijzen zijn voor exacte wetenschappen, aan alles wat des mensen is valt geen exact trekje te bespeuren. Dus ik bewijs niets U ook niet. We zouden wel te doen hebben met het zootje ongeregeld mens genaamd. De Plausibiliteitstoets daarentegen leent zich uitstekend om de menselijke gedragingen te begrijpen. Ik beroep mij dus op wat aannemelijk is. En ik heb mij niet eens de moeite getroost om buiten dit forum te zoeken:

Citaat:
Basy Lys:
De proportionaliteitswaarde wordt verkregen door het aandeel onder een bepaalde type verdachten te delen door het bijbehorende bevolkingsaandeel. De criminaliteitsgraad kan simpelweg worden berekend door het aantal verdachten te percenteren naar de relevante populatieomvang.
[proportionaliteit 1999]

België
Totaal 0,78

Marokko
Totaal 2,49
Citaat:
frituur oswald:
Zelfs uw legendarische afkeer van de nuance kan niet zo erg zijn dat u niet zou weten dat de loverboys een nagenoeg ongemengde Marokkaanse aangelegenheid is.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 21:35   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is helemaal niet zeker.
De man die Demoor doodstampte kwam er goed vanaf want er was uitlokking!!??
Dus naar gelang de afkomst van de betrokkenen, de behendigheid van de advokaat, de progressiviteit van de rechter en wat weet ik meer kan er nog van alles gebeuren.
Ik vind dat vrij zeker, ja.
Net zoals ik van het begin al heb gezegd dat de doder van Demoor wél een straf zou krijgen. (Toen zat ook een deel te zeggen dat die vrijgesproken ging worden omdat de poco's het verdraaid hadden naar 'zelfverdediging'.)

Laten we dus gewoon het gerecht afwachten. En - logischerwijze - een definitieve versie van het verhaal.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 juli 2007, 21:36   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Bewijzen zijn voor exacte wetenschappen, aan alles wat des mensen is valt geen exact trekje te bespeuren. Dus ik bewijs niets U ook niet. We zouden wel te doen hebben met het zootje ongeregeld mens genaamd. De Plausibiliteitstoets daarentegen leent zich uitstekend om de menselijke gedragingen te begrijpen. Ik beroep mij dus op wat aannemelijk is. En ik heb mij niet eens de moeite getroost om buiten dit forum te zoeken:
Excuseer mij?
Humane wetenschappen dienen niets te bewijzen, maar enkel rekening te houden met statistiek?

Is dat nu wat je zegt? Of versta ik het verkeerd?
Oud 23 juli 2007, 21:59   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik vind dat vrij zeker, ja.
Net zoals ik van het begin al heb gezegd dat de doder van Demoor wél een straf zou krijgen. (Toen zat ook een deel te zeggen dat die vrijgesproken ging worden omdat de poco's het verdraaid hadden naar 'zelfverdediging'.)

Laten we dus gewoon het gerecht afwachten. En - logischerwijze - een definitieve versie van het verhaal.
Ik meen volgend bericht gelezente hebben.
De advokaten (en rechters) hebben het voor mekaar gekregen dat de man die Demoor doodstampte uitlokking kon inroepen en daardoor volgens de wet nu eigenlijk te zwaar gestraft werd. Die advokaten vragen nu herziening van het proces.
Had je dat ook van in het begin gezegd?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 22:09   #87
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik meen volgend bericht gelezente hebben.
De advokaten (en rechters) hebben het voor mekaar gekregen dat de man die Demoor doodstampte uitlokking kon inroepen en daardoor volgens de wet nu eigenlijk te zwaar gestraft werd. Die advokaten vragen nu herziening van het proces.
Had je dat ook van in het begin gezegd?
Neen, dat niet.
Maar daar heb ik nog niets definitief over beslist zien worden.

Voorlopig ben ik simpelweg volop 'gelijk' aan't krijgen. Wat nog komt, komt nog.
Oud 24 juli 2007, 12:39   #88
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Zo gaat dat hier. De omgekeerde wereld. Je mag je nog niet eens verweren tegen je agressors of je wordt aangehouden. Moeten we ons dan laten doodslaan?

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...722steekpartij
Oogentrekker.
Oud 24 juli 2007, 12:43   #89
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Lap, weeral iemand die vliegt onder mijn negeerlijst...

Citaat:
Zeveraar. Ge kunt er gewoon niet tegen dat voor ene keer eens iemand die wordt lastiggevallen door een bendeke marokki's, reageert en zich niet laat kloten. Dat moet meer gebeuren.
Naar schijnt lopen hier wel het ééne of andere gekken rond !!! Ik hoop dat de mods dat niet zien, dan kunnen we van deze gekheid vollop van genieten,.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 juli 2007 om 12:46.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 13:38   #90
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Excuseer mij?
Humane wetenschappen dienen niets te bewijzen, maar enkel rekening te houden met statistiek?

Is dat nu wat je zegt? Of versta ik het verkeerd?
Ik behoor tot het exacte slag mensen, ik genoot geen opleiding in menswetenschappen. Bijgevolg is mijn opinie, inzake bewijsvoering in de humane wetenschappen, een onbetrouwbare opinie. Maar het leveren van een bewijs –zoals het begrip gehanteerd wordt in de natuurkunde, wiskunde, noem maar op- lijkt mij onmogelijk binnen het bestek van de menselijke gedragingen. Maar zoals ik al zei: ik ben slecht geplaatst om iets zinvols te zeggen over de bewijsvoering (als die al bestaat) binnen de menswetenschappen. Ik hoop dat u mij nu niet vraagt te bewijzen waarom ik mijn gebrek aan bewijs als bewezen beschouw.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 13:44   #91
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Ik behoor tot het exacte slag mensen, ik genoot geen opleiding in menswetenschappen. Bijgevolg is mijn opinie, inzake bewijsvoering in de humane wetenschappen, een onbetrouwbare opinie. Maar het leveren van een bewijs –zoals het begrip gehanteerd wordt in de natuurkunde, wiskunde, noem maar op- lijkt mij onmogelijk binnen het bestek van de menselijke gedragingen. Maar zoals ik al zei: ik ben slecht geplaatst om iets zinvols te zeggen over de bewijsvoering (als die al bestaat) binnen de menswetenschappen. Ik hoop dat u mij nu niet vraagt te bewijzen waarom ik mijn gebrek aan bewijs als bewezen beschouw.
Eerlijke post.

Humane wetenschappen kunnen idd niet zo zuiver zaken bewijzen als de exacte. Daarom dat ze ook 'niet-exact' zijn.
Maar het is niet zo dat ze wars van bewijzen zijn. Falsificatie - alhoewel minder strikt - is ook van toepassing in de humane wetenschappen, om maar iets te zeggen.

Maar elk humaan onderzoek is onderheving - logischerwijze - aan kritiek. Als wiskunde bewijst dat 1+1 = 2 dan is dat correct. Geen kritiek nodig.
Oud 24 juli 2007, 16:54   #92
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Dus als ik het goed begrijp, als een allochtoon mij lastig valt, en ik schiet hem neer, dan ben ik niet in fout?

Jongens, wat geloofwaardig.
Een kerel wordt lastiggevallen door wat allochtonen, dus besluit hij maar diens oog uit te steken.
Ik zou extreemrechts hier wel eens willen horen als het andersom was geweest .

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 17:09   #93
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp, als een allochtoon mij lastig valt, en ik schiet hem neer, dan ben ik niet in fout?
Neen, dat is iets compleet anders. In dit geval gaat het trouwens niet om iemand die vermoord wordt. Gewoon over iemand die zichzelf verdedigt tegen zijn belagers.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 17:55   #94
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Zo gaat dat hier. De omgekeerde wereld. Je mag je nog niet eens verweren tegen je agressors of je wordt aangehouden. Moeten we ons dan laten doodslaan?
Klassiek geval. Drie tegen één.
Jammer voor die lafaards dat die kerel iets assertiever was dan de modale Belg.
Als de rechtbank eerlijk is, zal een milde straf uitgesproken worden.
Het blijft tenslotte zelfverdediging.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 17:19   #95
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, dat is iets compleet anders. In dit geval gaat het trouwens niet om iemand die vermoord wordt. Gewoon over iemand die zichzelf verdedigt tegen zijn belagers.
Ik zei NEERschieten, die kerel heeft die allochtoon ook neergestoken omdat ze hem LASTIGVIELEN.

Oud 27 juli 2007, 17:21   #96
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Klassiek geval. Drie tegen één.
Jammer voor die lafaards dat die kerel iets assertiever was dan de modale Belg.
Als de rechtbank eerlijk is, zal een milde straf uitgesproken worden.
Het blijft tenslotte zelfverdediging.
ZELFVERDEDIGING???????????

Alsjeblieft, die vent moet even zwaar gestraft worden als Van Temsche en de moordenaars van Joe van Holsbeek.
Wat inhoudt: lenvenslang, op zijn minst.
Dit is poging tot moord.

Oud 27 juli 2007, 20:21   #97
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Jef Verschueren is een linkse idioot
Bronnen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 20:24   #98
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Omgekeerde wereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dus laten we stellen: jij valt me lastig, ik steek je een oog uit en ik ga vrijuit?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2007 om 20:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 20:59   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus laten we stellen: jij valt me lastig, ik steek je een oog uit en ik ga vrijuit?
Of zo: jullie vallen me met drie (of acht, hoeveel waren het er nu eigenlijk) lastig, ik ga lopen toch zit gevangen in de trein, ik keer terug daar het niet anders kan, ik verdedig mij (met een zakmes weliswaar) en steek hierbij één van de drie (of acht ?) een oog uit, en de rechter zal oordelen of ik vrijuit ga of niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 21:10   #100
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Of zo: jullie vallen me met drie (of acht, hoeveel waren het er nu eigenlijk) lastig, ik ga lopen toch zit gevangen in de trein, ik keer terug daar het niet anders kan, ik verdedig mij (met een zakmes weliswaar) en steek hierbij één van de drie (of acht ?) een oog uit, en de rechter zal oordelen of ik vrijuit ga of niet.

Ik las dat de kerel die een oog kwijt is ironisch genoeg tussenbeide wou komen. Je zou voor minder rustig blijven zitten...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be