![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw. Je maakt een klassieke fout. Economische omstandigheden zijn dus niet hetzelfde als socio-economische omstandigheden.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 23 juli 2007 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De man die Demoor doodstampte kwam er goed vanaf want er was uitlokking!!?? Dus naar gelang de afkomst van de betrokkenen, de behendigheid van de advokaat, de progressiviteit van de rechter en wat weet ik meer kan er nog van alles gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals ik van het begin al heb gezegd dat de doder van Demoor wél een straf zou krijgen. (Toen zat ook een deel te zeggen dat die vrijgesproken ging worden omdat de poco's het verdraaid hadden naar 'zelfverdediging'.) Laten we dus gewoon het gerecht afwachten. En - logischerwijze - een definitieve versie van het verhaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Humane wetenschappen dienen niets te bewijzen, maar enkel rekening te houden met statistiek? Is dat nu wat je zegt? Of versta ik het verkeerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
De advokaten (en rechters) hebben het voor mekaar gekregen dat de man die Demoor doodstampte uitlokking kon inroepen en daardoor volgens de wet nu eigenlijk te zwaar gestraft werd. Die advokaten vragen nu herziening van het proces. Had je dat ook van in het begin gezegd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar heb ik nog niets definitief over beslist zien worden. Voorlopig ben ik simpelweg volop 'gelijk' aan't krijgen. Wat nog komt, komt nog.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Lap, weeral iemand die vliegt onder mijn negeerlijst...
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 24 juli 2007 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Partijlid
|
![]() Ik behoor tot het exacte slag mensen, ik genoot geen opleiding in menswetenschappen. Bijgevolg is mijn opinie, inzake bewijsvoering in de humane wetenschappen, een onbetrouwbare opinie. Maar het leveren van een bewijs –zoals het begrip gehanteerd wordt in de natuurkunde, wiskunde, noem maar op- lijkt mij onmogelijk binnen het bestek van de menselijke gedragingen. Maar zoals ik al zei: ik ben slecht geplaatst om iets zinvols te zeggen over de bewijsvoering (als die al bestaat) binnen de menswetenschappen. Ik hoop dat u mij nu niet vraagt te bewijzen waarom ik mijn gebrek aan bewijs als bewezen beschouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Humane wetenschappen kunnen idd niet zo zuiver zaken bewijzen als de exacte. Daarom dat ze ook 'niet-exact' zijn. Maar het is niet zo dat ze wars van bewijzen zijn. Falsificatie - alhoewel minder strikt - is ook van toepassing in de humane wetenschappen, om maar iets te zeggen. Maar elk humaan onderzoek is onderheving - logischerwijze - aan kritiek. Als wiskunde bewijst dat 1+1 = 2 dan is dat correct. Geen kritiek nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Dus als ik het goed begrijp, als een allochtoon mij lastig valt, en ik schiet hem neer, dan ben ik niet in fout?
Jongens, wat geloofwaardig. Een kerel wordt lastiggevallen door wat allochtonen, dus besluit hij maar diens oog uit te steken. Ik zou extreemrechts hier wel eens willen horen als het andersom was geweest ![]() ![]() ![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is iets compleet anders. In dit geval gaat het trouwens niet om iemand die vermoord wordt. Gewoon over iemand die zichzelf verdedigt tegen zijn belagers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jammer voor die lafaards dat die kerel iets assertiever was dan de modale Belg. Als de rechtbank eerlijk is, zal een milde straf uitgesproken worden. Het blijft tenslotte zelfverdediging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Ik zei NEERschieten, die kerel heeft die allochtoon ook neergestoken omdat ze hem LASTIGVIELEN.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alsjeblieft, die vent moet even zwaar gestraft worden als Van Temsche en de moordenaars van Joe van Holsbeek. Wat inhoudt: lenvenslang, op zijn minst. Dit is poging tot moord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of zo: jullie vallen me met drie (of acht, hoeveel waren het er nu eigenlijk) lastig, ik ga lopen toch zit gevangen in de trein, ik keer terug daar het niet anders kan, ik verdedig mij (met een zakmes weliswaar) en steek hierbij één van de drie (of acht ?) een oog uit, en de rechter zal oordelen of ik vrijuit ga of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik las dat de kerel die een oog kwijt is ironisch genoeg tussenbeide wou komen. Je zou voor minder rustig blijven zitten...
![]() |