Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2007, 21:06   #82
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Kom nou, iedereen weet dat Lemmy van Motorhead de king of rock and roll is.
Oud 31 juli 2007, 21:07   #83
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Nog steeds zal ik mij die prachtig warme zomeravond herinneren, ik was op een feestje en daar werd 'All along the watchtower' gedraaid. Ik kende dat nummer vaag van Dylan, maar wat Jimi daarvan maakte "helemaal te mad man".
De volgende dag meteen van mijn scholierenzakgeld een LP van hem besteld bij "Boek en Plaat".
Wat vaak wordt beweerd is dat Jimi de uitvinder zou zijn van de feedback, ik meen dat de eerste popplaat met feedback "I'll feel fine" is van The Beatles.
Het probleem met muziek (en dus ook bij gitaristen) is dat het een allemaal een kwestie is van persoonlijke beleving.
Misschien zijn Eric Clapton of Jan Akkerman betere gitaristen, maar ik vind ze te technisch en vaak voorspelbaar spelen.
Jan Akkerman (in 1973 uitgeroepen als beste gitarist van de wereld) had weer een zwak voor het gitaarspel Eelco Geeling.
Ik vind bv ook Walter Becker van Steely Dan een bijzonder goede gitarist.
Maar het blijft toch allemaal een kwestie van smaak.
Probeer een verstokte Elvis-fan maar eens uit te leggen dat niet Elvis, maar Chuck Berry de enige echte 'King of Rock 'n' Roll is'.

Hier de lijst van de bste 100 gitaristen van Rolling Stone, persoonlijk nogal omstreden, want wat doet een slechte gitarist als Dave Davies daar (vele gitaarsolo's bij The Kinks werden gespeeld door Jimmy Page)
http://www.rollingstone.com/news/sto...ts_of_all_time
"All Along the Watchtower" vind ik wel zijn meest virtuoze nummer. Ik denk wel dat Dylan fier en tevreden is met die cover.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 21:16   #84
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"All Along the Watchtower" vind ik wel zijn meest virtuoze nummer. Ik denk wel dat Dylan fier en tevreden is met die cover.
Ligt helemaal aan zijn stemming, hij kan soms erg raar doen.
Dat motorongeluk heeft hem diep geraakt.
En zonder Chas Chandler, de bassist van The Animals, had niemand misschien van Jimi gehoord.
In iedergeval was zijn keuze voor Noel Redding en Mitch Mitchell voor The Experience een bijzonder goeie.
Hier Mitch bij The Dirty Mac:

Oud 31 juli 2007, 21:23   #85
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ligt helemaal aan zijn stemming, hij kan soms erg raar doen.
Dat motorongeluk heeft hem diep geraakt.
En zonder Chas Chandler, de bassist van The Animals, had niemand misschien van Jimi gehoord.
In iedergeval was zijn keuze voor Noel Redding en Mitch Mitchell voor The Experience een bijzonder goeie.
Hier Mitch bij The Dirty Mac:

Ik ben eigenlijk op zoek naar het album "Fat Matress" (met het bloedmooie "Magic Forest") , de groep die Mitchell en Redding oprichtten na Hendrix' dood. Liefst op CD. Op LP is dat wel te koop op Ebay maar ik vertrouw de verzending van zo'n fragiele vinylplaat niet.
Oud 1 augustus 2007, 09:55   #86
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rory Gallagher is mijn "all time" favorite gitarist, zowel wat "Taste" als "solo" betreft. (zijn stage-acts waren legendarisch). Maar hier ging het idd om virtuositeit en invloed op de rockmuziek en die invloed van Hendrix was imo toch het grootst.
Wat mij betreft is iedere (blues)rockgitarist die na Hendrix kwam, schatplichtig aan hem, ja zelfs Clapton.
Jammer dat ze allen zo vroeg heengegaan zijn. Stel je voor dat Jimi, Rory en Stevie nog zouden leven !!! Rockpalast !
Op vlak van de invloed die de gitarist uitoefent staat Jimi inderdaad zeer hoog aangeschreven, net als BB King trouwens. Maar Jimi zal dan ook wel op zijn beurt schatplichtig zijn aan Muddy zeker?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:13   #87
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Jammer dat ze allen zo vroeg heengegaan zijn. Stel je voor dat Jimi, Rory en Stevie nog zouden leven !!! Rockpalast !
Op vlak van de invloed die de gitarist uitoefent staat Jimi inderdaad zeer hoog aangeschreven, net als BB King trouwens. Maar Jimi zal dan ook wel op zijn beurt schatplichtig zijn aan Muddy zeker?
Muddy Waters was een "reus". Alle grote gitaristen hebben ooit wel eens met hem "gejamd" (Stones, Hendrix, Clapton, Gallagher, Vaughan......).
Ik heb "hem" ooit (lang geleden) zien optreden als "support act" van Eric Clapton, wel Waters was toen stukken beter dan Clapton, die daar eigenlijk zeer krampachtig stond te spelen. Ja, stel je voor : Gallagher, Hendrix en Vaughan op één podium (misschien ook wel Jimmy Page erbij ?) Dat zou pas vonken hebben gegeven
Oud 2 augustus 2007, 10:19   #88
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Muddy Waters was een "reus". Alle grote gitaristen hebben ooit wel eens met hem "gejamd" (Stones, Hendrix, Clapton, Gallagher, Vaughan......).
Ik heb "hem" ooit (lang geleden) zien optreden als "support act" van Eric Clapton, wel Waters was toen stukken beter dan Clapton, die daar eigenlijk zeer krampachtig stond te spelen. Ja, stel je voor : Gallagher, Hendrix en Vaughan op één podium (misschien ook wel Jimmy Page erbij ?) Dat zou pas vonken hebben gegeven
Mogen Buddy Guy en Jimmy Vaughan voor de gezelligheid dan ook meedoen?
Oud 9 augustus 2007, 17:13   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Mogen Buddy Guy en Jimmy Vaughan voor de gezelligheid dan ook meedoen?
Waarom ook niet. Al heeft Jimmy V nooit het niveau van broertje Stevie Ray gehaald, hoe graag ook ik naar The Fabulous Thunderbirds kan luisteren.
Oud 9 augustus 2007, 17:18   #90
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom ook niet. Al heeft Jimmy V nooit het niveau van broertje Stevie Ray gehaald, hoe graag ook ik naar The Fabulous Thunderbirds kan luisteren.
Volledig met je eens - niet iedereen heet Akkerman.
Oud 9 augustus 2007, 17:44   #91
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben eigenlijk op zoek naar het album "Fat Matress" (met het bloedmooie "Magic Forest") , de groep die Mitchell en Redding oprichtten na Hendrix' dood. Liefst op CD. Op LP is dat wel te koop op Ebay maar ik vertrouw de verzending van zo'n fragiele vinylplaat niet.
Ik heb het album op vinyl, het nummer 'Magic Forest' heb ik geremasterd op een verzamel CD of CDR staan.
Kan eventueel een kopie maken!
Oud 9 augustus 2007, 17:53   #92
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het album op vinyl, het nummer 'Magic Forest' heb ik geremasterd op een verzamel CD of CDR staan.
Kan eventueel een kopie maken!
Thanks, maar "Magic Forest" heb ik wel al in mp3-vorm (afgehaald via een p2p site)

En naar dit album (op CD, vinyl-versie heb ik wel) ben ik ook naarstig op zoek :
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 9 augustus 2007, 18:51   #93
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Thanks, maar "Magic Forest" heb ik wel al in mp3-vorm (afgehaald via een p2p site)

En naar dit album (op CD, vinyl-versie heb ik wel) ben ik ook naarstig op zoek :
Kan je het even doorgeven plz?
Oud 9 augustus 2007, 18:58   #95
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zie PM.
thx
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be