Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 09:28   #81
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".

Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg". Aangezien men op het gemeentehuis nog niet beschikt over aangepaste identiteitskaarten, heb ik zelf alvast de nodige tijdelijke aanpassingen aangebracht.

Afbeelding: kijk hier

Ik hoop dat vele Vlamingen dit voorbeeld zullen volgen.

David Geens
Ik ben ook Vlaming maar een onafhankelijk Vlaanderen interesseert mij geen reet. Ook ik zie natuurlijk wat er nu gebeurt, en dat is jammer. Maar wat is het alternatief? Een onafhankelijk Vlaanderen? Tja, dat is een optie. Maar waarom laat ze mij ijskoud? En zou een nieuwe natie niet juist een hyperenthousiaste bevolking moeten hebben?
Ik denk dat de meeste onafhankelijkheids-Vlamingen er net zo over denken. Het is niet de keuze van het hart. Het is eerder een lauwe, schouderophalende "tja waarom dan maar niet".

De enigen die zullen jubelen moest Vlaanderen onafhankelijk worden, zijn dat nog net degenen die een meerderheid van de Vlamingen met afgrijzen bekijken. Ik denk niet dat ik iemand ken die een onafhankelijk Vlaanderen echt wil, maar niet als een bruine wordt gebrandmerkt door zijn omgeving.

Laatst gewijzigd door gm10 : 25 augustus 2007 om 09:40.
gm10 is offline  
Oud 25 augustus 2007, 09:51   #82
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ik ben ook Vlaming maar een onafhankelijk Vlaanderen interesseert mij geen reet. Ook ik zie natuurlijk wat er nu gebeurt, en dat is jammer. Maar wat is het alternatief? Een onafhankelijk Vlaanderen? Tja, dat is een optie. Maar waarom laat ze mij ijskoud? En zou een nieuwe natie niet juist een hyperenthousiaste bevolking moeten hebben?
Ik denk dat de meeste onafhankelijkheids-Vlamingen er net zo over denken. Het is niet de keuze van het hart. Het is eerder een lauwe, schouderophalende "tja waarom dan maar niet".

De enigen die zullen jubelen moest Vlaanderen onafhankelijk worden, zijn dat nog net degenen die een meerderheid van de Vlamingen met afgrijzen bekijken. Ik denk niet dat ik iemand ken die een onafhankelijk Vlaanderen echt wil, maar niet als een bruine wordt gebrandmerkt door zijn omgeving.
1 voorbeeld als vlaming: 2100 euro meer loon per jaar
Oud 25 augustus 2007, 09:58   #83
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik iemand ken die een onafhankelijk Vlaanderen echt wil, maar niet als een bruine wordt gebrandmerkt door zijn omgeving.
Dit, mijn beste GM10, is inderdaad dé kern van de zaak.

Geïndoktrineerden zullen zeggen...het is de fout van die bruinen...
De gebrandmerkte zal zeggen...bewijs dat ik een bruine ben...

Laat mij toe mijn diepe frutstratie hierover te betuigen.

Feit 1/ 80 % van onze journalisten zijn van linkse tot extreem linkse ideologie. Door hun minutieus en stakato opbouwen van haat tegenover een groot gedeelte van onze bevolking is een dergelijk fenomeen ontstaan.
Dit wis je in vijf minuten niet uit.

Feit 2/ De machtspolitiekers van de vorige generaties hebben dit feit op geniale wijze gebruikt om hun macht te consolideren.
Hierdoor heeft de hatespeech tav die bevolkingsgroep een eigen dynamiek gekregen en is uitgegroeid tot een staatsgesubsidieerde industrie.
Ook van dat fenomeen geraak je in vijf miniuten niet verlost.

Dat voor U een onafhankelijk Vlaanderen aan uw kouwe reet roest is niet meer dan uw allergrootste recht.
Er bestaat gelukkig geen staatsgesubsidieerde haatindustrie die U hiervoor in een bruingekleurd hoekje duwt.
Áls Vlaanderen ooit onafhankeljk wordt zal ik dan ook de eerste zijn om een georkestreerde haatcampagne tegen belgicisten in de scherptst mogelijke bewoordingen te veroordelen.
Oud 25 augustus 2007, 12:17   #84
Hawkeye
Parlementsvoorzitter

Hawkeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
1 voorbeeld als vlaming: 2100 euro meer loon per jaar
Dan is de 12,67 miljard euro wel weg. Misschien een beetje minder loon en meer investeren in pensioenen en gezondheidszorg en zo van die toestanden. Met 1000 euro per jaar meer kan je ook al veel doen.
Hawkeye is offline  
Oud 25 augustus 2007, 12:46   #85
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=davidg;2875596]Wees gerust, mijn mening over Vlaanderen is goed genoeg gekend binnen en buiten mijn partij. En ik sta daar niet alleen.../quote]

neen, in Knesselare zijn ze met twee david en zijn davida,..

Laatst gewijzigd door speurneus : 25 augustus 2007 om 12:47.
speurneus is nu online  
Oud 25 augustus 2007, 13:13   #86
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En kunnen ze al vlekkeloos vlaams? Willen ze zich aanpassen aan ONZE maatschappij? Dan kunnen ze binnenkort misschien de Vlaamse Nationaliteit krijgen.
Vlekkeloos vlaams, jij wilt 95% van de Vlamingen uit vlaanderen weg zeker,...
speurneus is nu online  
Oud 25 augustus 2007, 13:29   #87
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Nederland spreekt men Nederlands, in Vlaanderen spreekt men Vlaams.

Wie daar aan twijfelt moet maar eens al de verschillen opzoeken in diverse woordenboeken.

En aanpassen betekent simpelweg aanpassen aan onze menselijke normen die in één woord samen te vatten zijn: RESPECT
moet je mij eens zeggen waar ik een vlaams woordenboek kan bekomen,...
speurneus is nu online  
Oud 25 augustus 2007, 15:11   #88
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Na deze week ga ik elke avond voor het slapengaan devoot aan het einde van mijn bed zitten en probeer ik nog eens oprecht te bidden. Ik vraag daarbij één ding: "mag ik morgen ontwaken in een vrij en onafhankelijk vlaanderen?".

Ik heb het echt wel gehad. Bij deze verklaar ik dat ik geheel afstand doe van mijn kunstmatige nationaliteit "Belg". Aangezien men op het gemeentehuis nog niet beschikt over aangepaste identiteitskaarten, heb ik zelf alvast de nodige tijdelijke aanpassingen aangebracht.

Afbeelding: kijk hier

Ik hoop dat vele Vlamingen dit voorbeeld zullen volgen.

David Geens

WOEHAHAHAHA!!
Patriot! is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:49   #89
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
my point exactly...
Kijk maar de enqutes die gisteravond en vanmorgen werden gepubliceerd.

Nog maar de helft van de Vlamingen wil onafhankelijkheid en zelfs 15% vindt Leterme verkeerd bezig...

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:51   #90
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
In Vlaanderen spreek men Nederlands en geen Vlaams(want een niet-bestaande taal kan je niet spreken).
Dat er regionale verschillen zijn tussen Vlaanderen en NEderland wil nog niet zeggen dat het ook een aparte taal. Die verschillen vind je overal maar er bestaat ook geen Australisch, Oostenrijks, Canadees, Nieuw-Zeelands en dus ook géén Vlaams.
Jij jouw idee, nou

Maar ik spreek Vlaams en zal dat altijd blijven doen...

Waarom moeten wij ons toch altijd zo schamen voor wie we zijn?

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:53   #91
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thierry S. Bekijk bericht
Het is niet omdat enkele vlaams-nationalisten België een punch geven, dat het land ook knock-out is he. De manier waarop Leterme zijn staatshervorming onderhandelt is natuurlijk gedoemd om te mislukken. Dan is het makkelijk de franstaligen te verwijten dat ze het federaal evenwicht niet respecteren. Je verwijt ze wat je zelf doet.

Het is simpelweg noodzakelijk om eerst een intitutionele conferentie te hebben vooraleer je een staatshervorming hebt. Je praat dat niet door bij een regeringsonderhandeling, zeker als je die tweederdemeerderheid buiten je regering moet zoeken. Er is een bevoegdheidsoverdracht nodig die de deelstaten een eigen sociaal-economisch beleid laat voeren, maar er zijn ook solidariteitsprincipes noodzakelijk. Je moet kijken hoe wat gefinancierd wordt en welke bevoegdheden naar waar moeten.

Wat Europa betreft: daar ben ik radicaal voor, maar daar is nog meer huiswerk te doen.
Ik geef je gelijk en ik heb het al gezegd: simpel zal het niet zijn en we moeten ook niet dom doen, maar we kunnen gerust starten met een symbolische onafhankelijksverklaring.

Bij een shceiding zegt er ook altijd iemand "ik trek er uit" en dan ga je nadien hopelijk op een volwassen manier de boedel verdelen.

Maar zelfs dat hoeft voor mij niet, maar ik wil wel in Vlaanderen wakker worden, een Vlaanderen dat deel uitmaakt van Europa en héél misschien een Belgische confederatie, hoewel ik persoonlijk dat laatste niet meer noodzakelijk of wenselijk vind.

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:54   #92
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thierry S. Bekijk bericht
De grens van regiolecten loopt over de grens van België en Nederland. En 'goesting' is inderdaad een fantastisch woord.
Om van 'pompbak' nog maar te zwijgen

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:56   #93
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Doet me denken aan die VB actie waarbij men turkije kleurde op het Euro biljet.
Het was alleszins iets in die trend.
Echter stel ik me de vraag of dit wettelijk mag, bv als een flik mijn paspoort vraagt.
Beter loop je met een shirt rond met de tekst onafhankelijk Vlaanderen en reageer je terug op de reacties die je kan krijgen. Of als je geld hebt: processen en klachten neerleggen voor het minste, de andere zal hierdoor ook genoodzaakt zijn een advocaat te nemen en dat kost voor hem pakken geld en kan hij misshien niet betalen. Mess with the best, die like the rest
He, da's misschien een idee: we doen Milquet een proces aan omdat ze ons beroofd van onze "vrijheid"

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:58   #94
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Ben je CD&V'er David? Overtuig je partijgenoten maar eerst...
DenKempenzoon is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:59   #95
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Klopt. Zou jij je kinderen frans aanleren ?
Wat als je een winkel hebt en er komen franstalige klanten binnen, spreek je dan frans voor het geld ?
Leuke vraag...
Ik vraag als Vlaming respect voor mijn Vlaming-zijn en ik geef met evenveel plezier respect aan iemand anders. In Vlaanderen hoor ik graag Vlaams spreken en de Waal die al 20 jaar in Vlaanderen woont en nog vertikt van een woord Vlaams te spreken en mij belt voor zaken, die krijgt te horen dat ik geen Frans spreek.

Maar als ik een franstalige aan de lijn heb die - al is het maar met een klein beetje moeite - probeert mijn taal te spreken, dan zal ik hem met plezier verder helpen in het Frans als ik merk dat zijn kennis van het Vlaams/nederlands (om die discussie hier niet verder aan te wakkeren vermeld ik beide) onvoldoende is.

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:00   #96
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Aangezien Brussel Vlaams is en dus bij Vlaanderen zal horen, zal er geen onderscheid meer zijn in de sociale zekerheid. En dat "onding" zorgt daar wel voor de meeste centen op dit ogenblik...willen we dat gauw wegtrekken?
Dat vind ik nu zelf overdreven om te zeggen dat Brussel Vlaams is. Voor nog geen 10% meer, vrees ik...

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:01   #97
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik begrijp wat je bedoelt, denk ik.

Ik was voor kort ook als Vlaming niet vies van België. Het zijn de gebeurtenissen van afgelopen weken die me er wel een wrange smaak hebben bij gegeven.

Zoals Pieter De Crem al zei: bij iedere non wordt een seperatist geboren.

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:03   #98
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
moet je mij eens zeggen waar ik een vlaams woordenboek kan bekomen,...
Bestaat een taal als ze neergeschreven is in een woordenboek?

Of als ze gesproken wordt?

davidg is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:04   #99
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt, denk ik.

Ik was voor kort ook als Vlaming niet vies van België. Het zijn de gebeurtenissen van afgelopen weken die me er wel een wrange smaak hebben bij gegeven.

Zoals Pieter De Crem al zei: bij iedere non wordt een seperatist geboren.
En De Crem is er in z'n hart ook eentje volgens mij, hopelijk zijn het dat soort CD&V'ers die (samen met de N-VA'ers binnen het kartel) hun mond eens gaan opendoen!
DenKempenzoon is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:05   #100
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Ben je CD&V'er David? Overtuig je partijgenoten maar eerst...
Ja, ik ben zelfs voorzitter van onze lokale afdeling.
En neen, niet alle CD&V'ers denken er net zo over als ik... Moet ook niet, zorgt voor leuke en pittige discussies...

Ik spreek dan ook enkel voor mezelf, maar ken heel wat gelijkgezinden in mijn partij. Sommigen lijken altijd te denken dat die V daar voor niks staat...

davidg is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be