![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de meeste onafhankelijkheids-Vlamingen er net zo over denken. Het is niet de keuze van het hart. Het is eerder een lauwe, schouderophalende "tja waarom dan maar niet". De enigen die zullen jubelen moest Vlaanderen onafhankelijk worden, zijn dat nog net degenen die een meerderheid van de Vlamingen met afgrijzen bekijken. Ik denk niet dat ik iemand ken die een onafhankelijk Vlaanderen echt wil, maar niet als een bruine wordt gebrandmerkt door zijn omgeving.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 25 augustus 2007 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geïndoktrineerden zullen zeggen...het is de fout van die bruinen... De gebrandmerkte zal zeggen...bewijs dat ik een bruine ben... Laat mij toe mijn diepe frutstratie hierover te betuigen. Feit 1/ 80 % van onze journalisten zijn van linkse tot extreem linkse ideologie. Door hun minutieus en stakato opbouwen van haat tegenover een groot gedeelte van onze bevolking is een dergelijk fenomeen ontstaan. Dit wis je in vijf minuten niet uit. Feit 2/ De machtspolitiekers van de vorige generaties hebben dit feit op geniale wijze gebruikt om hun macht te consolideren. Hierdoor heeft de hatespeech tav die bevolkingsgroep een eigen dynamiek gekregen en is uitgegroeid tot een staatsgesubsidieerde industrie. Ook van dat fenomeen geraak je in vijf miniuten niet verlost. Dat voor U een onafhankelijk Vlaanderen aan uw kouwe reet roest is niet meer dan uw allergrootste recht. Er bestaat gelukkig geen staatsgesubsidieerde haatindustrie die U hiervoor in een bruingekleurd hoekje duwt. Áls Vlaanderen ooit onafhankeljk wordt zal ik dan ook de eerste zijn om een georkestreerde haatcampagne tegen belgicisten in de scherptst mogelijke bewoordingen te veroordelen.
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=davidg;2875596]Wees gerust, mijn mening over Vlaanderen is goed genoeg gekend binnen en buiten mijn partij. En ik sta daar niet alleen.../quote]
neen, in Knesselare zijn ze met twee david en zijn davida,.. Laatst gewijzigd door speurneus : 25 augustus 2007 om 12:47. |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WOEHAHAHAHA!! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Schepen
|
![]() Kijk maar de enqutes die gisteravond en vanmorgen werden gepubliceerd.
Nog maar de helft van de Vlamingen wil onafhankelijkheid en zelfs 15% vindt Leterme verkeerd bezig... |
![]() |
![]() |
#90 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik spreek Vlaams en zal dat altijd blijven doen... Waarom moeten wij ons toch altijd zo schamen voor wie we zijn? |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bij een shceiding zegt er ook altijd iemand "ik trek er uit" en dan ga je nadien hopelijk op een volwassen manier de boedel verdelen. Maar zelfs dat hoeft voor mij niet, maar ik wil wel in Vlaanderen wakker worden, een Vlaanderen dat deel uitmaakt van Europa en héél misschien een Belgische confederatie, hoewel ik persoonlijk dat laatste niet meer noodzakelijk of wenselijk vind. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Schepen
|
![]() Ben je CD&V'er David? Overtuig je partijgenoten maar eerst...
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vraag als Vlaming respect voor mijn Vlaming-zijn en ik geef met evenveel plezier respect aan iemand anders. In Vlaanderen hoor ik graag Vlaams spreken en de Waal die al 20 jaar in Vlaanderen woont en nog vertikt van een woord Vlaams te spreken en mij belt voor zaken, die krijgt te horen dat ik geen Frans spreek. Maar als ik een franstalige aan de lijn heb die - al is het maar met een klein beetje moeite - probeert mijn taal te spreken, dan zal ik hem met plezier verder helpen in het Frans als ik merk dat zijn kennis van het Vlaams/nederlands (om die discussie hier niet verder aan te wakkeren vermeld ik beide) onvoldoende is. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() Dat vind ik nu zelf overdreven om te zeggen dat Brussel Vlaams is. Voor nog geen 10% meer, vrees ik...
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik was voor kort ook als Vlaming niet vies van België. Het zijn de gebeurtenissen van afgelopen weken die me er wel een wrange smaak hebben bij gegeven. Zoals Pieter De Crem al zei: bij iedere non wordt een seperatist geboren. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Of als ze gesproken wordt? |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En neen, niet alle CD&V'ers denken er net zo over als ik... Moet ook niet, zorgt voor leuke en pittige discussies... Ik spreek dan ook enkel voor mezelf, maar ken heel wat gelijkgezinden in mijn partij. Sommigen lijken altijd te denken dat die V daar voor niks staat... |
|
![]() |