Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Waar gaan de oostkantons naartoe?
Vlaanderen 3 9,09%
Wallonië 0 0%
Duitsland 7 21,21%
Geen mening, mogen ze zelf volledig kiezen 23 69,70%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2007, 20:10   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Nee hoor, jij ZOEKT contradicio, maar die is er niet...
Ik zoek juist een oplossing, maar een Sokratisch gesprek voeren is zeker niet je lievelingsbezigheid?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 15:18   #82
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Nederlandse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eigenlijk voorstander van aansluiting bij het Groothertogdom Luxemburg . Jammer genoeg staat die er niet bij dus kies ik maar dat ze het zelf mogen weten.
In ieder geval niet bij Vlaanderen, wat moeten wij met ze? Dat is enkel uitbuiting, onderdrukking of gebiedshonger!
Bij Wallonië lijkt mij slecht, momenteel willen ze namelijk een eigen gewest worden. Bovendien hebben ze totaal niets te zeggen in een Franstalig land.
Bij Duitsland zou kunnen, maar dat ligt politiek erg gevoelig, en bovendien vallen ze daar toch niet op.
Onafhankelijk al helemaal niet, hoe moet dat land in godsnaam heten? Die Ostkantons? 70.000 inwoners? Eupen 'hoofdstad'? Zie het niet zitten

Maar Luxemburg... waarom niet? Tenslotte verschilt het dialect niet veel, beiden liggen onder de Benrather Linie en boven de Zuid-Duitse taalgrens, beide gebieden hebben een moezelfrankisch dialect. Ik denk dat de 'Ostbelgier' best Letzebuergish kunnen leren. Bovendien de andere 2 talen van Luxemburg, Duits en Frans, hebben ze nu ook al als officiële talen, dus geen probleem!
Verder hoorde de Oostkantons vroeger sowieso al eens bij Luxemburg, bij de 17 provincies. En zo kan Luxemburg weer belangrijk worden in Europa, bovendien zit het dan ook vast aan Nederland (en de Voerstreek) en is het niet ingeklemd tussen Duitsland en Frankrijk alleen. Economisch zit het iedereen beter (behalve misschien Wallonië).

Conclusie: BIJ LUXEMBURG!
Nederlandse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 15:37   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mogelijk scenario 2010:

Misschien ook een goede basis om een confederatie mee te beginnen?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 10 september 2007, 15:49   #84
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mogelijk scenario 2010:

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik daar totaal niets in zie ...
Ik zie trouwens niets meer in de Benelux een staat, dat concept is tweemaal al eens geprobeerd (1576-1579 en 1815-1830), maar beide keren hebben de Franstaligen en Luxemburgers zich afgescheiden, dus ik vind een Heel-Nederland niet realistisch meer. Bovendien heb ik nog nooit een Franstalige of Luxemburger ervoor zien pleiten.

Wat wel kan, is het Groot-Nederlandse concept (VL+NL), Wallonië een republiek en de Duitse gebieden bij Luxemburg (en dat schaft het Frans als taal af). DAT zijn de echte lage landen: De Nederlandstalige (Diets), de Duitstalige (Lëtzebuergesh) en de Franstalige (Walon)
Oud 10 september 2007, 15:51   #85
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw Bekijk bericht
Ik zie trouwens niets meer in de Benelux een staat, dat concept is tweemaal al eens geprobeerd (1576-1579 en 1815-1830), maar beide keren hebben de Franstaligen en Luxemburgers zich afgescheiden, dus ik vind een Heel-Nederland niet realistisch meer. Bovendien heb ik nog nooit een Franstalige of Luxemburger ervoor zien pleiten.

Wat wel kan, is het Groot-Nederlandse concept (VL+NL), Wallonië een republiek en de Duitse gebieden bij Luxemburg (en dat schaft het Frans als taal af). DAT zijn de echte lage landen: De Nederlandstalige (Diets), de Duitstalige (Lëtzebuergesh) en de Franstalige (Walon)
Maar een confederatie met enkel buitenlands beleid en defensie als federale bevoegdheden, is toch niet zo slecht?
Oud 10 september 2007, 16:02   #86
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eigenlijk voorstander van aansluiting bij het Groothertogdom Luxemburg . Jammer genoeg staat die er niet bij dus kies ik maar dat ze het zelf mogen weten.
In ieder geval niet bij Vlaanderen, wat moeten wij met ze? Dat is enkel uitbuiting, onderdrukking of gebiedshonger!
Bij Wallonië lijkt mij slecht, momenteel willen ze namelijk een eigen gewest worden. Bovendien hebben ze totaal niets te zeggen in een Franstalig land.
Bij Duitsland zou kunnen, maar dat ligt politiek erg gevoelig, en bovendien vallen ze daar toch niet op.
Onafhankelijk al helemaal niet, hoe moet dat land in godsnaam heten? Die Ostkantons? 70.000 inwoners? Eupen 'hoofdstad'? Zie het niet zitten
Bij Vlaanderen, waarom eigenlijk niet? Aan de Duitsers hebben ze slechte herinneringen. Van Wallonië willen ze op dit moment eigenlijk weg, en uiteindelijk zijn ze zelf toch ook niet zo happig op verfransing (in de negen Duitstalige gemeenten zijn er enkel faciliteiten voor de Franstaligen en niet voor Nederlandstaligen)
Stel nu dat de republiek Vlaanderen bereid is hen dat wel te geven : geen faciliteiten voor Nederlandstaligen (die zijn er nu ook niet, misschien zelfs geen voor Franstlaigen ), verregaande territoriale EN gemeenschapsautonomie, en een vaste zetel in het parlement (dat valt nog te bezien)
In tegenstelling tot de Walen hebben wij daar eigenlijk zelf geen meerderheid wiens belangen wij moeten verdedigen, dus er hangt dus ook geen spanning in de lucht.

Citaat:
Maar Luxemburg... waarom niet? Tenslotte verschilt het dialect niet veel, beiden liggen onder de Benrather Linie en boven de Zuid-Duitse taalgrens, beide gebieden hebben een moezelfrankisch dialect. Ik denk dat de 'Ostbelgier' best Letzebuergish kunnen leren. Bovendien de andere 2 talen van Luxemburg, Duits en Frans, hebben ze nu ook al als officiële talen, dus geen probleem!
Verder hoorde de Oostkantons vroeger sowieso al eens bij Luxemburg, bij de 17 provincies. En zo kan Luxemburg weer belangrijk worden in Europa, bovendien zit het dan ook vast aan Nederland (en de Voerstreek) en is het niet ingeklemd tussen Duitsland en Frankrijk alleen. Economisch zit het iedereen beter (behalve misschien Wallonië).

Conclusie: BIJ LUXEMBURG!
Waarom niet? Wel,in Luxemburg zijn er drie talen : Duits, Luxemburgs en Frans. Die vele Portugese immigranten gebruiken het Frans, gaan die ook zich beginnen installeren in die Oostkantons. Ik wil maar zeggen : het zou veel logischer zijn moest Luxemburg een land zijn waar iedereen Luxemburgs of Duits sprak zonder de aanwezigheid van het Frans.

Citaat:
Ik ook niet, waarom zouden wij de Franstalige provincie Luxemburg willen (los van het feit dat die mensen daar zelf ook niets van willen wete)
Citaat:
Als ik mijn geschiedenis goed ken, is Luxemburg eigenlijk gewoon door een probleem met de opvolging (staatshoofd mocht geen vrouw zijn) zijn eigen weg gegaan (wat dacht de bevolking daar zelf eigenlijk van?)
Trouwens, ook al dacht de Nederlandse koning daar zelf anders over, het was in de negentiende eeuw niet bij Nederland he, andere munteenheid zelfs..

Wat wel kan, is het Groot-Nederlandse concept (VL+NL), Wallonië een republiek en de Duitse gebieden bij Luxemburg (en dat schaft het Frans als taal af). DAT zijn de echte lage landen: De Nederlandstalige (Diets), de Duitstalige (Lëtzebuergesh) en de Franstalige (Walon)[/quote]
Oud 10 september 2007, 16:04   #87
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Maar een confederatie met enkel buitenlands beleid en defensie als federale bevoegdheden, is toch niet zo slecht?
Tsss.... Buitenlands beleid en defensie. Denk je eens in in een Luxemburger. Zou je willen dat alle Lagelanders samen zouden beslissen, terwijl je eigen mensen nauwelijks iets te zeggen hebben? Buitenlands beleid, dat kan Luxemburg toch zelf prima, wat weet Brussel daar nu van? Defensie, waarom? Aan Luxemburg is nauwelijks iets te verdedigen, laat staan dat Luxemburg aan een internationale vredesmissie mee zou doen.

Het spijt mij Liberalist NL, ik zie er totaal niets in.
Oud 10 september 2007, 16:12   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsss.... Buitenlands beleid en defensie. Denk je eens in in een Luxemburger. Zou je willen dat alle Lagelanders samen zouden beslissen, terwijl je eigen mensen nauwelijks iets te zeggen hebben? Buitenlands beleid, dat kan Luxemburg toch zelf prima, wat weet Brussel daar nu van? Defensie, waarom? Aan Luxemburg is nauwelijks iets te verdedigen, laat staan dat Luxemburg aan een internationale vredesmissie mee zou doen.

Het spijt mij Liberalist NL, ik zie er totaal niets in.
Daarom juist. Omdat we alleen samen iets voorstellen zou je juist die krachten moeten bundelen. Er hoeft geen economische verstrengeling aan te pas te komen.

Ach, het is maar een idee. Ik ben natuurlijk meer een voorstander van Groot-Nederland, maar voor die constructie vind ik misschien een confederatie niet verregaand genoeg.
Oud 10 september 2007, 16:17   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Bij Vlaanderen, waarom eigenlijk niet? Aan de Duitsers hebben ze slechte herinneringen. Van Wallonië willen ze op dit moment eigenlijk weg, en uiteindelijk zijn ze zelf toch ook niet zo happig op verfransing (in de negen Duitstalige gemeenten zijn er enkel faciliteiten voor de Franstaligen en niet voor Nederlandstaligen)
Stel nu dat de republiek Vlaanderen bereid is hen dat wel te geven : geen faciliteiten voor Nederlandstaligen (die zijn er nu ook niet, misschien zelfs geen voor Franstlaigen ), verregaande territoriale EN gemeenschapsautonomie, en een vaste zetel in het parlement (dat valt nog te bezien)
In tegenstelling tot de Walen hebben wij daar eigenlijk zelf geen meerderheid wiens belangen wij moeten verdedigen, dus er hangt dus ook geen spanning in de lucht.

Waarom niet? Wel,in Luxemburg zijn er drie talen : Duits, Luxemburgs en Frans. Die vele Portugese immigranten gebruiken het Frans, gaan die ook zich beginnen installeren in die Oostkantons. Ik wil maar zeggen : het zou veel logischer zijn moest Luxemburg een land zijn waar iedereen Luxemburgs of Duits sprak zonder de aanwezigheid van het Frans.

Ik ook niet, waarom zouden wij de Franstalige provincie Luxemburg willen (los van het feit dat die mensen daar zelf ook niets van willen wete)

Als ik mijn geschiedenis goed ken, is Luxemburg eigenlijk gewoon door een probleem met de opvolging (staatshoofd mocht geen vrouw zijn) zijn eigen weg gegaan (wat dacht de bevolking daar zelf eigenlijk van?)
Trouwens, ook al dacht de Nederlandse koning daar zelf anders over, het was in de negentiende eeuw niet bij Nederland he, andere munteenheid zelfs..
Gaat het aantal Duitstaligen procentueel niet gigantisch erop vooruit als de Oostkantons bij Luxemburg komen? Luxemburg heeft zo'n 500000 inwoners, waar dus 70000 Duitstaligen bijkomen.

Maar ja, als de Waalse provincie Luxemburg er dan nog bijkomt...

Eigenlijk zou men Letzebuergs als enige echte voertaal moeten invoeren. Ik vind het trouwens meer Duits dan Frans van karakter.
Oud 10 september 2007, 16:31   #90
Dimitri

Standaard

Citaat:
Mogelijk scenario 2010:

Volgens mij heeft het noordelijk deel van de DG weinig op met Luxemburg. In Eupen e.o. is men veel meer op de regio Aken gericht. De DG is trouwens sowieso een lotsverbond van twee gebieden die niet eens aan elkaar grenzen en weinig gemeen hebben, behalve taal en nationaliteit. De Hoge Venen vormen de scheiding tussen de twee gebieden en meestal bepalen zulke natuurlijke obstakels de oriëntatie van de bevolking.

Juist vanwege de ingewikkelde situatie en de zeer onzekere toekomst hoopt men natuurlijk dat alles blijft zoals het is. Onafhankelijkheid is geen optie, als minderheid in Wallonië blijven is ook niet erg aanlokkelijk, maar opgaan in het grote Noordrijn-Westfalen of Rijnland-Palts en daarmee de autonomie inleveren is al evenmin een optie om warm voor te lopen.

Voor de zuidelijke DG is aansluiting bij Luxemburg een goed alternatief: men spreekt er Luxemburgs dialect, heeft er hechte banden mee (velen werken in het Groothertogdom) en Luxemburg is een kleinschalig land waar Sankt Vith e.o. tenminste nog iets zullen blijven voorstellen.

Voor de noordelijke DG is die optie er eigenlijk niet. Aansluiting bij Vlaanderen-Nederland is een beetje vergezocht, hoe mooi het ook zou zijn als het Eupenerland samen met de Montzenregio en Voeren weer een geheel zou vormen en hoewel dat zou voorkomen dat het gebied helemaal opgaat in de agglomeratie van Aken. Ik zou echt niet durven voorspellen waar men voor zou kiezen in Eupen, Kelmis, Lontzen en Raeren.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 17:04   #91
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Daarom juist. Omdat we alleen samen iets voorstellen zou je juist die krachten moeten bundelen. Er hoeft geen economische verstrengeling aan te pas te komen.

Ach, het is maar een idee. Ik ben natuurlijk meer een voorstander van Groot-Nederland, maar voor die constructie vind ik misschien een confederatie niet verregaand genoeg.
En waarom zou jij drastischer op ons binnenlands beleid willen ingrijpen???
Vlaanderen hoeft echt géén lessen te ontvangen van NL ... wij doen het prima!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 18:18   #92
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En waarom zou jij drastischer op ons binnenlands beleid willen ingrijpen???
Vlaanderen hoeft echt géén lessen te ontvangen van NL ... wij doen het prima!
Het hoeft van mij niet zozeer binnenlands, maar omdat Nederland en Vlaanderen meer gemeen hebben dan Nederland en pakweg Wallonië, is er ruimte om op meer gebieden samen te werken. Bijvoorbeeld op het gebied van infrastructuur en cultuur.
Oud 10 september 2007, 23:29   #93
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De DG is trouwens sowieso een lotsverbond van twee gebieden die niet eens aan elkaar grenzen en weinig gemeen hebben, behalve taal en nationaliteit.
De kantons Eupen en Sankt-Vith hebben nog iets gemeen: het feit dat ze snappen dat ze vandaag al zo klein zijn, zodat ze elkaar nodig hebben.

Je analyse (van Sankt-Vith die gericht is op Luxemburg en Eupen die gericht is op Aken, etc...) is volledig correct. Maar je vergeet dat Eupen en Sankt-Vith niet veel alternatief hebben, dan samen te blijven. Want apart hebben ze al helemáál niets te betekenen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 23:44   #94
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het hoeft van mij niet zozeer binnenlands, maar omdat Nederland en Vlaanderen meer gemeen hebben dan Nederland en pakweg Wallonië, is er ruimte om op meer gebieden samen te werken. Bijvoorbeeld op het gebied van infrastructuur en cultuur.
Cultuur? Aha! Eindelijk bereidheid bij de Nederlanders om wat cultuur op te doen he? Proficiat! U bent op de goede weg!

.
Oud 11 september 2007, 00:05   #95
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De kantons Eupen en Sankt-Vith hebben nog iets gemeen: het feit dat ze snappen dat ze vandaag al zo klein zijn, zodat ze elkaar nodig hebben.

Je analyse (van Sankt-Vith die gericht is op Luxemburg en Eupen die gericht is op Aken, etc...) is volledig correct. Maar je vergeet dat Eupen en Sankt-Vith niet veel alternatief hebben, dan samen te blijven. Want apart hebben ze al helemáál niets te betekenen.
Als België uiteenvalt, valt ook de grond onder de DG weg lijkt me. Dan is er geen lotsverbond van 'Duitstalige Belgen' meer en is er ook geen noodzaak meer om samen te blijven.

Ik ken het gebied niet goed genoeg om er algemene uitspraken over te doen, maar ik denk dat in de zuidelijke DG de kans groot is dat men voor Luxemburg zal kiezen, terwijl die keuze voor de noordelijke DG gewoon ondenkbaar is: bij Limburg aansluiten ligt daar nog meer voor de hand dan bij Luxemburg aansluiten.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 00:22   #96
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Als België uiteenvalt, valt ook de grond onder de DG weg lijkt me. Dan is er geen lotsverbond van 'Duitstalige Belgen' meer en is er ook geen noodzaak meer om samen te blijven.

Ik ken het gebied niet goed genoeg om er algemene uitspraken over te doen, maar ik denk dat in de zuidelijke DG de kans groot is dat men voor Luxemburg zal kiezen, terwijl die keuze voor de noordelijke DG gewoon ondenkbaar is: bij Limburg aansluiten ligt daar nog meer voor de hand dan bij Luxemburg aansluiten.
In Sankt-Vith kiest men vrij duidelijk voor een toekomst bij Luxemburg. In Eupen is men daar minder eensgezind over: sommigen willen hun zuiderburen uit Sankt-Vith volgen richting Luxemburg; anderen willen een Vlaamse enclave worden (vergeet niet dat een deel van het kanton Eupen vroeger Nederlandstalig/Limburgstalig was); en nog anderen willen deel worden van La Grande Patrie, Duitsland.
Maar misschien haalt de duidelijke keuze van Sant-Vith het op de Eupen'se wispelturigheid, en gaat Eupen toch maar mee naar Luxemburg. Tenslotte heeft hun 90-jarige samenwerking toch een politieke band gecreëerd. De Luxemburgers van Sankt-Vith en de Duitsers van Eupen mogen dan wel een andere taal en achtergrond hebben, je wist die 90 jaar lotsverbondenheid niet zomaar uit. Bij mijn weten heeft het ook nooit echt gebotst tussen die twee kantons.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 16:32   #97
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Standaard

Er zou een corridor tussen Eupen en Sankt-Vith moeten komen! Die was er ook voordat de gebieden werden geannexeerd door België. Waimes en Malmedy hoorden ook bij de Oostkantons en hebben vele Duitstaligen in hun grondgebied. Deze gemeenten hebben dan ook faciliteiten voor Duitstaligen.
Ik zou het zeer goed vinden van Wallonië als het die gebieden zou geven aan de DG. Want ook in het Oosten van België is taalstrijd geweest en waarschijnlijk ook fraude bij de talentellingen. Heden is eenderde daar Duitstalig, maar misschien vinden de Franstaligen het niet erg om aan te sluiten bij de DG. Als dus de Oostkantons weer zijn hersteld kunnen zij zich losmaken van België en aansluiten bij Luxemburg.

Wat mij betreft sluit ook Arrondissement Aarlen zich aan bij Luxemburg.
Oud 11 september 2007, 17:05   #98
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zoek juist een oplossing, maar een Sokratisch gesprek voeren is zeker niet je lievelingsbezigheid?
Van mij wel, maar ik heb geen zin om steeds op dezelfde vragen dezelfde antwoorden te geven. Ze staan er, ik heb dikwijls genoeg geantwoord. Jij wil ze gewoon niet zien, tja...

.
Oud 11 september 2007, 17:13   #99
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zou een corridor tussen Eupen en Sankt-Vith moeten komen! Die was er ook voordat de gebieden werden geannexeerd door België. Waimes en Malmedy hoorden ook bij de Oostkantons en hebben vele Duitstaligen in hun grondgebied. Deze gemeenten hebben dan ook faciliteiten voor Duitstaligen.
Ik zou het zeer goed vinden van Wallonië als het die gebieden zou geven aan de DG. Want ook in het Oosten van België is taalstrijd geweest en waarschijnlijk ook fraude bij de talentellingen. Heden is eenderde daar Duitstalig, maar misschien vinden de Franstaligen het niet erg om aan te sluiten bij de DG. Als dus de Oostkantons weer zijn hersteld kunnen zij zich losmaken van België en aansluiten bij Luxemburg.

Malmedy en Waimes zijn Franstalige gemeenten met enkel faciliteiten voor Duitstaligen, met een Romaanse traditie.
Oud 11 september 2007, 17:43   #100
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In mijn berichten op de bladzijde van de redetwist die u kunt raadplegen op de volgende verwijzing heb ik iets getikt over het Duitse en Luxemburgse taalgebied binnen België en dat die Romaanse wig (het gebied van de gemeente Weismes tussen Eupen en Sankt-Vith) niet altijd zo Romaans was.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=93214&page=4

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 11 september 2007 om 17:44.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be