Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Uw score voor Bart de Wever?
1 5 12,20%
2 0 0%
3 1 2,44%
4 11 26,83%
5 24 58,54%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 september 2007, 12:25   #81
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De samenvatting van hierbogen gaat toch niet over de inhoud?
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.
Samenvatting komt van de makers en te lezen op vrtnieuws.net
Oud 10 september 2007, 12:44   #82
Kaal
Minister-President

Standaard

De grootste verdienste van BDW op dit ogenblik is dat er dankzij zijn redelijke houding en objectieve analyses meer en meer Vlamingen overtuigd geraken dat België op termijn ten dode is opgeschreven.
Kaal is offline  
Oud 10 september 2007, 13:00   #83
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.
idd, maar de vrt maakte duidelijk een fout en zagen te laat in dat zelfs met agressie bdw niet uit zijn lood te slaan was. Maar zijn woorden nog eens neerpennen, nee, daar zal je niet op moeten rekenen... zijn antwoorden waren TE goed voor die slinkse vrt...

.
Eddy B is offline  
Oud 10 september 2007, 13:26   #84
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Maar dat enige punt is dan wel allesoverheersend, eigen bevoegdheden, eigen finaciën,.....en als dat gerealiseerd is , kan Vlaanderen zelf kiezen welke maatschappijvisie zij prefereren.
Al vele malen gezegd, VB kan gewoon verdwijnen.
Maar het ging hier over BDW.
Die heeft alle verwachtingen ingelost, zit inderdaad mee aan tafel, weegt zwaar op de onderhandelingen anders hadden we al een volgende regering gehad met hopen toegevingen van .......
En zelfs als het niet lukt, er wordt over een onafhankelijk Vlaanderen gepraat in (le)termen zoals nooit tevoren.
Belgiscisten als De Croo raken moeilijker en moeilijker hun boodschap kwijt.
Elke verkiezing zal uitgelegd worden als een referendum, te beginnen in 2009, amper 1,5 jaar weg.
De revival, uit het slop geraken van Brux/Wall zal te lang op zich laten wachten, elk cijfer wordt communautair uitgelegd, ziet ge wél..
Demotte begrijpt dat goed en zegt vandaag dat het Marshall-plan zeer goed werkt, lees wij komen er bovenop.
Prima, maar even later is er weer Maingain, Carolo-toestanden, PS-ambassadeurs, prins Laurent,....
Interview met BDW was prima, De Vadder had geluk dat het na het tennis kwam, zodat nog weinig vlamingen dit konden zien.
Voorts vind ik Bourgeois wél een maatje te klein en niet bepaald een daadkrachtig minister. Gewoon in het parlement zetten.
bovendien heb ik begrepen dat men werkt met voorlopige twaalfden = zelfde uitgaven als verleden jaar, dat betekent dat we besparen.
Ik heb wel niet genoeg kaas gegeten van het feit of dit geïndexeerd is, de details ken ik niet genoeg maar zelfde uitgaven betekenen alvast minder bokken schieten en minder stookoliecheques
Bourgeois is een dossiervreter en doet zin werk goed, doch hij heeft niet de behoefte om voor alles wat hij doet voor de camera's te komen staan. Op Toerisme doet hij goed werk en is de sector tevreden.
Oud 10 september 2007, 13:28   #85
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

zeer goede debater die BDW, spijtig dat ze een kartel vormen met cd&v, samen zou er een veel groter natuurlijk kartel mogelijk zijn, helaas bestaat dit (nog) niet...
Oud 10 september 2007, 14:57   #86
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
In vergelijking met de samenvatting in De Morgen is dit een meesterwerkje. Daar stond gewoon dat bleek dat BDW een diepe haat heeft tegenover groen! omwille van een foto waar hij met Lepen op stond. Hoe dat iemand zo kan liegen kan ik echt niet begrijpen.
vooruit is offline  
Oud 10 september 2007, 15:57   #87
vooruit
Gouverneur

Standaard

Dit stond er in De Morgen:

Moe

Meer nieuws was er te rapen in het gloednieuwe politieke programma van de VRT, De keien van de Wetstraat. Daarin laat Bart De Wever weten dat hij gevoeliger is "dan men zou denken". De N-VA-voorzitter is na tachtig dagen onderhandelen overigens ook "moeër dan ik ooit geweest ben. Ik heb het gevoel van een soldaat die al tachtig dagen aan een stuk aan het front heeft gestaan. Dat je een beetje Battle shock begint te krijgen. Alles begint te haperen." Wat niet begint te haperen bij De Wever, is zijn afkeer voor al wat Groen! is. Hij zegt in het programma dat hij, als hij Vera Dua was, zich diep zou schamen. Naar aanleiding van de publicatie van een foto van De Wever met Le Pen had Dua namelijk gezegd dat de N-VA als partij het verst verwijdert is van de groenen en een intolerante visie op de maatschappij heeft.
vooruit is offline  
Oud 10 september 2007, 16:15   #88
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht

Moe

Meer nieuws was er te rapen in het gloednieuwe politieke programma van de VRT, De keien van de Wetstraat. Daarin laat Bart De Wever weten dat hij gevoeliger is "dan men zou denken". De N-VA-voorzitter is na tachtig dagen onderhandelen overigens ook "moeër dan ik ooit geweest ben. Ik heb het gevoel van een soldaat die al tachtig dagen aan een stuk aan het front heeft gestaan. Dat je een beetje Battle shock begint te krijgen. Alles begint te haperen." Wat niet begint te haperen bij De Wever, is zijn afkeer voor al wat Groen! is. Hij zegt in het programma dat hij, als hij Vera Dua was, zich diep zou schamen. Naar aanleiding van de publicatie van een foto van De Wever met Le Pen had Dua namelijk gezegd dat de N-VA als partij het verst verwijdert is van de groenen en een intolerante visie op de maatschappij heeft.
IDD héél laag van 'De Morgen', wie was de journalist?
Oud 10 september 2007, 17:31   #89
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Ik moet erkennen dat BDW mijn gedachtengoed uitgedrukt heeft
op een manier die ikzelf niet kan doen. Ik heb dat talent niet.

Iemand vergelijkt FDW met BDW.

Dat is een onmogelijke vergelijking. BDW staat intellectueel ver
boven alle Vlaamse en Belgische politiekers.

Ik heb het nu reed drie keer bekeken en ik vind het spijtig
dat hij niet bij het VB is.

Het was een sterk interview zonder meer, maar dit soort van adoratie associeer ik toch eerder met tienermeisjes en popsterren dan met politiek hoor.

Persoonlijk vind ik het niet spijtig dat Dewever niet bij het VB is, want 1. hij hoort er niet thuis en 2. dan zou hij mee achter het cordon zitten.

Mbt 1: 2 redenen:
* Dewever is niet gehaast om onafhankelijk te worden. (Ik geloof niet dat we ons nog kunnen permiteren lang te wachten)
* Dewever houdt zich altijd erg op de vlakte mbt de multicul. (Ik geloof dat verandering op dat vlak nog dringender is dan onafhankelijkheid en dat de gevolgen van voortzetting van het huidige beleid nog veel catastrofaler zullen zijn dan van een voortzetting van België).

Mbt 2: puur strategisch.
* Dewever bij het VB zou mee achter het cs worden gestoken, hij is dan nuttiger in kartel met CD&V.
Rr00ttt is offline  
Oud 10 september 2007, 17:34   #90
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Moe

Objectiviteit en De Morgen...sommige journalisten azen blijkbaar op zijn wekelijkse column.
Oud 10 september 2007, 17:39   #91
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In vergelijking met de samenvatting in De Morgen is dit een meesterwerkje. Daar stond gewoon dat bleek dat BDW een diepe haat heeft tegenover groen! omwille van een foto waar hij met Lepen op stond. Hoe dat iemand zo kan liegen kan ik echt niet begrijpen.
Had je iets anders verwacht van De Morgen?
Rr00ttt is offline  
Oud 10 september 2007, 17:42   #92
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Had je iets anders verwacht van De Morgen?
Tja als je het niet met inhoud kan halen...rood is dood, dat ze dat bij De Morgen maar eens goed in hun oren knopen!
Oud 10 september 2007, 18:24   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Objectiviteit en De Morgen...sommige journalisten azen blijkbaar op zijn wekelijkse column.
Waarom zou "De Morgen" objectief moeten zijn. Geen enkele krant is dat.
Pietje is offline  
Oud 10 september 2007, 18:32   #94
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het belgisch staatsblad wel.
Maes_P is offline  
Oud 10 september 2007, 23:31   #95
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Juist, er is echter wel een groot verschil tussen objectief zijn en het waarheidsgetrouw verslagen van de gebeurtenissen.
Oud 10 september 2007, 23:33   #96
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Kim, Nr.10 en Spliff hebben duidelijk gestemd zonder de uitzending te hebben gezien.

Oud 10 september 2007, 23:48   #97
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Kim, Nr.10 en Spliff hebben duidelijk gestemd zonder de uitzending te hebben gezien.

ik ook

.
Eddy B is offline  
Oud 11 september 2007, 07:32   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, er is echter wel een groot verschil tussen objectief zijn en het waarheidsgetrouw verslagen van de gebeurtenissen.
Het hangt er maar vanaf wat jij met "waarheidsgetrouw" bedoelt. Elk individu zal dat anders interpreteren, dus ook die journalist van "De Morgen". Wat mij betreft : De Wever is welbespraakt, maar dat is niks nieuw. Maar ik zie geen enkele reden om hem plots te gaan bewieroken, ook al is hij een beschaafd mens itt Dewinter.
Pietje is offline  
Oud 11 september 2007, 07:33   #99
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom zou iedereen plots moeten gaan "vallen" voor De Wever ?
Pietje is offline  
Oud 11 september 2007, 07:44   #100
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
ik ook
ehh, foutje dus : de keien heb ik wél gezien... sliep nog half en dacht aan de andere uitzending waar je kon sms-en

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be