![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben jij een BUB-provocateur of zo? |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Pffff... als ze nu eens gewoon deftig Nederlands onderwijs zouden geven in de basis- en de middelbare school, zoals de Vlamingen doen met het Frans? En graag eerst het wijdverspreide anti-Vlaamse racisme tegengaan, want anders zullen die kinderen nog geen Nederlands willen leren.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 september 2007 om 17:37. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ze daar dan toch de wijsheid in pacht hebben, dat ze eens met wat afkomen he, maar de grootste nee-roepers daar stappen laf achteruit als er verantwoordelijkheid moet genomen worden... De discussie is onvruchtbaar en zinloos zolang men niet erkent dat vroeger de Franstaligen al te veel cadeau hebben gekregen, en dat het nu een andere tijd is, en dat eindelijk democratie zal moeten zegevieren. In het kort : De Franstaligen zullen VEEL moeten slikken, of België zal niet langer bestaan. De broek van het FDF zal afgaan, zoveel is zeker!
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is daar niet meer zoals 10 jaar geleden hé. Natuurlijk die toestand verandert niet van vandaag op morgen; net zoals het nu nog niet opvalt dat de Vlamingen alsmaar minder FR kennen. Wacht nog maar enkele jaren maar de eerste tekenen zijn er al: de RTBF-journalisten beginnen beter NL te spreken dan de Vlaamse journalisten FR. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het moet iets psychologisch zijn. Een niet verteerd minderwaardigheidscomplex? Zoals een prof zei: België= 2 onderdukte meerderheden Laatst gewijzigd door straatrue : 14 september 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De franstaligen worden zot zeg je. Als je het over de bevolking hebt, dan kan ik daar inkomen. Je wordt tenslotte maar zeer povertjes bediend door de franstalige media. De RTBf in het bijzonder is een regelrecht schandaal. Maar de politici, straatrue? Worden die niet geacht om belangrijke evoluties correct in te schatten? Is dat hun beroep niet? Indien mensen zoals Milquet of Reynders de huidige patstelling niet hadden zien aankomen, dan zijn het amateurs, sorry. Wat er nu gebeurd, begon zich al sinds 1999 af te tekenen en in 2005 kon iedereen het zien. Jouw politici werden trouwens verwittigd : na het afspringen van de onderhandelingen over BHV hebben veel Vlamingen, inclusief paarse politici, de franstaligen gewaarschuwd dat zij niet te hongerig moesten zijn en dat zij de volgende keer zouden geconfronteerd worden met veel minder plooibare onderhandelaars. Hier, op dit forum, werd de toestand correct ingeschat door een dozijn ordinaire burgers van allerlei pluimage. Maar een beroeps als Reynders, die heeft niets gezien? Hij begrijpt het niet en wordt zot? kan de MR geen Vlaming aanwerven om hen te vertellen wat er in Vlaanderen gaande is? Neen, straatrue, asjeblief, steek DAT niet in onze schoenen. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zou je in het vervolg misschien helemaal kunnen quoten? T'is ni dat het een vol blad tekst was he ![]() Ne slechten dag gehad? ![]()
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.mr.be/PDF/CahierFlandre16.5.2007.pdf |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Ik geef straatrue wel gelijk als hij zegt dat veel meer franstaligen dan vroeger Nederlands leren. In Brussel en langs de taalgrens is dat zeker het geval. Het betreft echter hoofdzakelijk jongeren en het effect daarvan kan je nu nog niet voelen.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En die broek moet niet afgaan, maar ZAL afgaan, want hijzelf (maingain) is degene die dacht aan de Franstaligen weeral Vlaamse grond te kunnen beloven, nietwaar? Dat dan zijn broekske afgaat, tja, eigen schuld, dikke bult... En inderdaad, we hebben nog altijd niet verteerd dat er Vlaamse grond ligt aan de andere kant van de taalgrens. Maar WIJ zagen daar niet meer over, itt anderen die NOG meer willen, nietwaar? En WIE zou er onderdrukt zijn in de geschioedenis van België? De Walen? Nee hoor! De Brusselaars? Nee hoor. De ECHTE Brusselaars (Vlamingen wegens Vlaamse stad) wél, de Vlamingen wél... Raar dat de waarheid er zooooo moeilijk ingaat... nochthans kan je redelijkerwijs niet één letter weerleggen van wat ik hier nu neerpende...
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Waalse gewone mensen beseffen nu pas dat er een probleem is in de verhoudingen tussen VL en WL = 10 jaar te laat. En het is nu ook pas doorgedrongen tot de Vlaamse kiezers dat de Franstaligen luie profiteurs zijn, die nodig moeten afgestraft worden = ook jaren na de feiten want er is wel degelijk iets aan het bougeren in Franstalig-België ondanks de laatse strubbelingen rond taalgrens in de buurt van Brussel. Laatst gewijzigd door straatrue : 14 september 2007 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dat onze fout? Ik dacht het niet. En ALS het écht is doorgedrongen, zouden ze ootmoedig moeten zijn, en toegevingen doen. GAAN ze die doen? We zullen zien... Voorlopig horen we wat anders, nietwaar?
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is enkel voor de elite betaalbaar, maar eenmaal de elite van iets overtuigd is, volgt het gewone volk. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bourgeois
Laatst gewijzigd door Maes_P : 14 september 2007 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan mij geen jota schelen dat een Waal of Brusselaar geen Vlaams leert of wilt leren.
Het kan mij ook geen jota schelen of Fransmannen, van net over de grens of diep beneden de Ardèche, Nederlans willen of kunnen leren. Het kan mij al evenmin schelen of een eenvoudig dienstertje mij niet in het Vlaams kan serveren op een terras in de buurt van de Munt of de Beurs. Want eerlijk gezegd, als ik wel een taal ken, en de andere niet, dan voel ik me in 't diep van mijn hart een beetje superieur. Maar, maar, maar, in Brussel is het absoluut nodig dat in een ziekenhuis of in het gemeentehuis ik in het Vlaams kan geholpen worden. Brussel is misschien de fakto geen tweetalige stad, juridisch-staatkundig gezien is het wèl een tweetalige stad. Wallonië, dat is voor mij het buitenland, ze doen er wat ze willen. Vlaanderen, dat is mijn land, daar is het Vlaams in de relaties tussen overheid en bewoner. Dat ééntalige karakter zal wellicht veranderen in een servise in meerdere talen, zodra we absoluut zeker zijn dat er niet meer geknabbeld zal worden daan de taalgrens. Dus na de onafhankelijkheid. Het tweetalig karakter van Brussel moet bewaakt worden door Vlaanderen bij de financiële bijdrage die nodig is om van Brussel onze hoofdstad te kunnen blijven maken. Hoe beter de stad is (op Vlaamsvriendelijk vlak), hoe beter Vlaanderen ermee is, hoe rendabeler het is voor Vlaanderen om er senten in te steken. Dus samengevat: dat gekibbel dat de Walen nooit ofte nooit Vlaams fatsoenlijk zullen spreken, dat is passé. Wallonië is buitenland.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Wie? Raskin, nog nooit van gehoord
#98 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als je zonder argumenten zit, geef dan ootmoedig de nederlaag toe. Ik geef ootmoedig toe dat ik je verslagen heb ![]()