![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Een Belgische confederatie? | |||
Ik ben Belgiscist, en een confederatie België is een mogelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,20% |
Ik ben Belgiscist, en ik verwerp het idee van een confederatie België |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
Ik ben flamingant/Vlaams-nationalist, en een confederatie België is een mogelijkheid |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Ik ben flamingant/Vlaams-nationalist, en ik verwerp het idee van een confederatie België |
![]() ![]() ![]() |
18 | 36,73% |
Ik ben iemand anders, maar zeg toch graag eens mijn mening... |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat ik met meer dan 10 ton op de baan zat is een uur geleden. 50ton in de eerste aanhanger en 25ton in de tweede aanhanger.(landbouwtransport, daar gelden weer eens andere regels voor, zowel in Belgie als in de reeds van Europa) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was trouwens in de jaren dertig een Dietsgezinde organisatie die progressief en vrijzinnig was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dietsland heeft een pejoratieve connotatie. Deze woorden zijn als het ware 'verbrand' in ons land door het verleden. Tot mijn spijt, want Dietsland vond ik persoonlijk wel een aantrekkelijke naam. We kunnen het verleden niet met een magisch woord wegvegen zoals u dat zo graag zou willen. En dat u sommige dingen uit het verleden zou willen wegvegen staat vast. Over andere dingen uit het verleden ben ik dan weer niet zo zeker. PS. Ik ben evenmin zeker of uw partijgenoot van het Vlaams Belang, G. Brouwers, de dingen ziet in een tijdsperspectief, tenzij misschien dan wel in het perspectief van een tijd die hem blijkbaar dierbaar blijft. Laatst gewijzigd door system : 25 september 2007 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() En de verzetsgroep Dietse Eenheid die het tegen de nazi-bezetter opnam.
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Verbond der Dietse Nationaal Solidaristen van Van Severen was toch erg antisemitisch. Veel erger nog dan de NSB. De NSB was in het begin zelfs niet zozeer antisemitistisch. Mussert zat aanvankelijk verveeld met de hetze tegen de Joden . Maar niet het Verdinaso. In het weekblad Hier Dinaso! uit 1934 kon je dit lezen over de NSB van Mussert: "Voor ons is de NSB een vals-nationale, volksverlakkende jodentroep van wie wij niets verwachten voor de heropleving van ons ene, zuivere, Dietse volk." Jef François hoofd van de Dietse Milititanten Orde meldde zich in 1941 bij de Waffen SS als vrijwilliger voor het Oostfront. Men moet er wel bijzeggen dat François bij het uitbreken van de oorlog door de Belgische overheid aangehouden werd als gevaarlijk individu. Terecht zou later blijken. ![]() Embleem van het Verdinaso. ![]() De voorvechter van de Dietse staat in het uniform van de Dietse Militie.Joris Van Severen, 'leider' van het Verdinaso. ![]() Jef François in SS-uniform. Hij sloot zich later aan bij het Vlaams Blok. ![]() Jef François en Karel Dillen, stichter van het Vlaams Blok. Eregast op het Congres van het VB in 1988. Laatst gewijzigd door system : 25 september 2007 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 september 2007 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Ik ben een Belg die in Vlaanderen woont omdat Belgisch-nationalisten mij een separatist noemen en Vlaams-Nationalisten mij een Belgicist noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() En als ik zeg dat ik op de eerste plaats Limburger, maar dat ik me ook kan vinden in Belgë en in Vlaanderen, dan ben ik op het verkeerde spoor volgens bepaalde Vlaams-nationalisten. Erg nuanceren kunnen ze niet goed. Zeer simplistisch in hun denken.
Laatst gewijzigd door system : 25 september 2007 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Dat is niet alleen zo bij Vlaams-nationalisten, alle nationalisten leiden aan deze ziekte.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Misschien wel ja.
Laatst gewijzigd door system : 25 september 2007 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel opvallend dat Limburg altijd wordt opgevoert als zelfbewuste natie, om dan vervolgens het zeer Limburg-onvriendelijke Belgique te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een belgisch nationalist als jij dus ook.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet iedereen die de Belgische staat verdedigt is een nationalist.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 september 2007 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Noch een Belgicist. Maar ja, natuurlijk, als men wat simplistisch denkt, dan vat men dit laatste maar moeilijk.
Laatst gewijzigd door system : 25 september 2007 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie Belgiê verdedigt, is per definitie een Belgicist.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan hen ook een 'pragmatist' noemen. Ze verdedigen het zelfde, maar met andere motieven. Belgicist/Vlaams-Nationalist gaat over itentie, niet over concreet standpunt. Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgisch nationalisme is een contradictie aangezien België geen natie is. Hetgeen jij bedoelt is Belgisch imperialisme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 25 september 2007 om 21:56. |
![]() |
![]() |