Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Een Belgische confederatie?
Ik ben Belgiscist, en een confederatie België is een mogelijkheid 5 10,20%
Ik ben Belgiscist, en ik verwerp het idee van een confederatie België 6 12,24%
Ik ben flamingant/Vlaams-nationalist, en een confederatie België is een mogelijkheid 10 20,41%
Ik ben flamingant/Vlaams-nationalist, en ik verwerp het idee van een confederatie België 18 36,73%
Ik ben iemand anders, maar zeg toch graag eens mijn mening... 10 20,41%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2007, 21:20   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De kreet 'houzee!' ging vaak gepaard met een opgestoken rechterhand: de fascistische groet. Niet alleen bij de Vlaams-nationalisten, ook bij Mussert.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Dietsland!

Dietsland boven alles!

DIETSLAND HOUZEE!
3X bij Mussert: houzee! houzee! houzee!

Neen, u zit alweer in gevaarlijke vaarwateren.

Laatst gewijzigd door system : 24 september 2007 om 21:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 21:49   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

goh en nu, ben ik een fascist?

"houzee" bestond al lang voor er van fascisme sprake was.
De benaming Dietsland eveneens.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 21:49   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
BTW : ook DIT is geen openbare poll...
Ik weet het.
Ik ben te snel geweest.

Want ik wil wel eens weten wie die 3 Belgiscisten zijn, die een confederatie wél zien zitten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 september 2007 om 22:01.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 21:58   #64
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Ik heb gewoon geen vertrouwen in een confederatie België ! Dat is het laatste stap voor het definitieve splitsing van ons land ! Enfin, mijn land als veel van jullie zijn maar Vlaams Nationalisten. Alles regionaliseren heeft totaal geen zin !
Een confederatie is dan ook geen "alles regionaliseren".
Maar er is enkel een samenwerking op de vlakken waar beide partijen samenwerking willen. Aangezien jij beweert dat die vrijwillige samenwerking uiteindelijk zal leiden tot separatisme, concludeer ik logischerwijze dat jij gelooft dat één van de twee landsdelen geen samenwerking meer wil hebben tout court.
Als dat zo is, dan zie ik het nut niet meer in van België.

Of is het misschien zo dat België er niet is om de belangen van de Vlamingen of de Walen te dienen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 september 2007 om 21:59.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 02:25   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kreet 'houzee!' ging vaak gepaard met een opgestoken rechterhand: de fascistische groet. Niet alleen bij de Vlaams-nationalisten, ook bij Mussert.
Of hoe u alweer arbitrair een selectie maakt. De uitroep "Houzee" werd ook nog lange tijd na WO II gebruikt door verschillende katholieke verenigingen. Al heel lang voor WO II was immers de Romeinse groet (opgestoken of opgeheven rechterhand) bij de Europese katholieke verenigingen in gebruik samen met, in Vlaanderen en Nederland, de uitroep "Houzee". Dat had gewoonweg niets met fascisme te maken, omdat niet zij het ontleend hadden van Mussolini maar wel omgekeerd. "Houzee" werd voor WO II in Nederland niet alleen door Mussert en zijn zwarthemden gebruikt: ook koningsgezinden gebruikten de uitroep. Bij mijn weten gebruikte koningin Wilhelmina het zelfs tijdens haar toespraken vanuit Londen.

En in Nederland zingt men nog steeds een vaderlandslievende liedje waar "hoezee" ontelbare keren in voorkomt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 05:51   #66
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Alles regionaliseren heeft totaal geen zin !
Waarom niet?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 07:24   #67
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik weet het.
Ik ben te snel geweest.

Want ik wil wel eens weten wie die 3 Belgiscisten zijn, die een confederatie wél zien zitten.
Ik ben geen belgicist, maar heb wel op de eerste optie gestemd.

Ik vind een confederatie, die het einde van de belachelijke structuur met gewesten en gemeenschappen betekent een stap vooruit. We kunnen dan België herleiden tot zijn werkelijke proporties: een deelstaat Vlaanderen en een deelstaat Wallonië met een cultureel autonomiestatuut voor de Duitstaligen en Brussel. Brussel maakt dan deel uit van zijn economische levensruimte (excuseer me de term).

Federatie of confederatie, in een staat met maar twee leden lijkt me dat een discussie over het geslacht der Engelen. Nu al kan de ene regio het geheel blokkeren door alarmbelprocedures en speciale meerderheden en in feite zitten we nu in een hybride staatsvorm die vooral een gedecentraliseerde eenheidsstaat is met federale en confederale kenmerken.

Zoals gezegd ben ik ook geen belgicist, maar sta ik open voor elke goede staat. België zoals het nu is, voldoet daar niet aan. Dus ja, een confederatie is een noodzakelijke stap. Voor de Vlaams-nationalisten betekent dat een soevereine Vlaamse staat, voor de belgicisten blijft België bestaan. Het lijkt het beste van de twee werelden en juist daarmee zal het onaanvaardbaar zijn voor extremisten aan beide zijden.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 07:36   #68
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Waarom niet?
Omdat sommige zaken gewoon over een zo groot mogelijk gebied het zelfde moeten zijn en niet overal anders.

Zo ben ik gisteren gaan kijken voor een qaud in Nederland.
Dat voertuig is volgens de Nederlandse en Europese wet volledig in orde om op de baan te mogen, maar mag in Belgie dus niet op de baan, want het voldoet niet aan de belgische regelgeving voor qauds.
Vorig weekend ben ik zo ook naar Frankrijk gereden voor een qaud, daar juist het zelfde, het voertuig mag overal in Europa op de baan, maar niet in Belgie.

Rede, in Belgie moet elk 4 wielig motorvoertuig een achteruit versnelling hebben, in de rest van Europa niet.
Het gaat hier dan nog enkel over een 50cc qaud voor een -18jarige.

Een tweede rede, Zaventem word op dit ogenblik zwaar gehinderd in zijn ontwikkeling en zelfs bedreigd in zijn bestaan door de verschillende geluidsnormen van de regio's.

Een derde rede, nu moet iemand in vlaanderen geen kijk en luistergeld betalen, maar als die zelfde Belg naar Wallonie of Brussel verhuist, moet die plots wel tv-taks betalen.

Een vierde rede, in Nederland mogen vrachtwagens 50 ton op de grond wegen, in Belgie 44 ton en in Duitsland 40 ton.

Een vijfde rede, de waterwegen in Vlaanderen en Nederlandkunnen nu duwbakken aan zoals op de rijn, in de rest van Europa kunnen amper een aak verwerken.

Een zesde rede, als duitser, belg, fransman of nederlander moet je een vaarbewijs hebben om op de binnenwater te mogen varen, de rest van de EU-burgers moeten dit niet, omdat er bij hen geen vaarbewijs voor binnenwater bestaat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 07:41   #69
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Omdat sommige zaken gewoon over een zo groot mogelijk gebied het zelfde moeten zijn en niet overal anders.
U zegt wel dat dat zou moeten, maar u zegt niet waarom.

Voor hetzelfde geld vind ik dat dat sommige zaken gerust overal anders mogen zijn. Wat nu?

Citaat:
Zo ben ik gisteren gaan kijken voor een qaud in Nederland.
Dat voertuig is volgens de Nederlandse en Europese wet volledig in orde om op de baan te mogen, maar mag in Belgie dus niet op de baan, want het voldoet niet aan de belgische regelgeving voor qauds.
Vorig weekend ben ik zo ook naar Frankrijk gereden voor een qaud, daar juist het zelfde, het voertuig mag overal in Europa op de baan, maar niet in Belgie.

Rede, in Belgie moet elk 4 wielig motorvoertuig een achteruit versnelling hebben, in de rest van Europa niet.
Het gaat hier dan nog enkel over een 50cc qaud voor een -18jarige.

Een tweede rede, Zaventem word op dit ogenblik zwaar gehinderd in zijn ontwikkeling en zelfs bedreigd in zijn bestaan door de verschillende geluidsnormen van de regio's.

Een derde rede, nu moet iemand in vlaanderen geen kijk en luistergeld betalen, maar als die zelfde Belg naar Wallonie of Brussel verhuist, moet die plots wel tv-taks betalen.

Een vierde rede, in Nederland mogen vrachtwagens 50 ton op de grond wegen, in Belgie 44 ton en in Duitsland 40 ton.

Een vijfde rede, de waterwegen in Vlaanderen en Nederlandkunnen nu duwbakken aan zoals op de rijn, in de rest van Europa kunnen amper een aak verwerken.

Een zesde rede, als duitser, belg, fransman of nederlander moet je een vaarbewijs hebben om op de binnenwater te mogen varen, de rest van de EU-burgers moeten dit niet, omdat er bij hen geen vaarbewijs voor binnenwater bestaat.
U wil dus eigenlijk een wereldregering?
Oud 25 september 2007, 07:56   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
U zegt wel dat dat zou moeten, maar u zegt niet waarom.

Voor hetzelfde geld vind ik dat dat sommige zaken gerust overal anders mogen zijn. Wat nu?

U wil dus eigenlijk een wereldregering?
Als eerst zeg ik dus duidelijk waarom, ik geef je zelfs voorbeelden van de problemen voor burger en bedrijf door de verdeelde wetgevingen.

En ja, ik ben voor een confederale wereldregering.
Een wereld waarin iedereen recht heeft op dezelfde bescherming en dezelfde rechten.
Een wereld met 1 wetgeving.
Een wereld waar iedereen recht heeft op een goed en veilig leven, waar ook ter wereld en hoe rijk of arm je ook bent.
Een wereld waar vrouwen en kinderen dezelfde rechten en bescherming genieten als alle mannen.
Een wereld waar mannen dezelfde rechten en bescherming genieten als vrouwen hier.
Een wereld waarin iedereen solidair is met iedereen en de ene niet het voedsel van de andere mag en kan stelen, om op een andere plaats met woekerwinsten te verkopen.
Een wereld waarin ieder kind gelijk is, dat is idd mijn droom.

En dit kan enkel in een confederale wereld
Oud 25 september 2007, 08:07   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of hoe u alweer arbitrair een selectie maakt. De uitroep "Houzee" werd ook nog lange tijd na WO II gebruikt door verschillende katholieke verenigingen. Al heel lang voor WO II was immers de Romeinse groet (opgestoken of opgeheven rechterhand) bij de Europese katholieke verenigingen in gebruik samen met, in Vlaanderen en Nederland, de uitroep "Houzee". Dat had gewoonweg niets met fascisme te maken, omdat niet zij het ontleend hadden van Mussolini maar wel omgekeerd. "Houzee" werd voor WO II in Nederland niet alleen door Mussert en zijn zwarthemden gebruikt: ook koningsgezinden gebruikten de uitroep. Bij mijn weten gebruikte koningin Wilhelmina het zelfs tijdens haar toespraken vanuit Londen.

En in Nederland zingt men nog steeds een vaderlandslievende liedje waar "hoezee" ontelbare keren in voorkomt.
Dat de opgestoken hand een Romeinse groet was, weten de geïnteresseerden wel. Maar over die groet heb ik het niet. Ik maak geen arbitraire selectie. Ik heb het over de uitgestrekte arm en de 'houzee' die geroepen werd in bepaalde milieus. 'Houzee!' was een strijdkreet die men hoorde op nationalistische meetings van dubieus gehalte, zoals op de korporatistische-fascistoïde bijeenkomsten van het Verdinaso. Tevens op de massabijeenkomsten van Vlaams-Nationalisten van vóór de oorlog en van tijdens de oorlog en op de partijmeetings de Nederlandse fascisten van de NSB van Anton Mussert. En wij weten hoe die geëvolueerd zijn. Bij ons noemt men dat de 'zwarten' en in Nederland de mensen 'die fout waren'. En fout waren ze, alletwee.

Maar de kreet 'houzee!' was en is nog altijd springlevend zowel bij het toenmalige VMO en als bij het huidige 'Voorpost'. Een partijgenoot van u heeft in dit verband zelfs uitzonderlijke toondichterlijke talenten.

Geert Brouwers , thans VB-gemeenteraadslid in Antwerpen en destijds quaestor (schatbewaarder) van het eerste NSV-presidium, is auteur van een alternatief NSV-lied dat gezongen werd op de melodie van het SS Panzerlied (link naar YouTube):
Houzee, kameraden, Dietsland houzee
Wij zijn, kameraden, de schrik voor de marxist
Wie meehuilt met rood, die ligt spoedig in zijn kist
Sluit dus maar aan bij zwart-wit-rood
't Europa der volkeren wordt groot.
Dus toch niet te zeer minimaliseren en de mensen een rad voor de ogen proberen te draaien. Daar hebt u (soms) een handje van weg.

Laatst gewijzigd door system : 25 september 2007 om 08:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 10:08   #72
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als eerst zeg ik dus duidelijk waarom, ik geef je zelfs voorbeelden van de problemen voor burger en bedrijf door de verdeelde wetgevingen.
U schreef dat "sommige zaken gewoon over een zo groot mogelijk gebied het zelfde moeten zijn", maar u zei niet waarom.

Ook in deze post houdt u het bij hoogdravende slogans en romantiek.

Citaat:
En ja, ik ben voor een confederale wereldregering.
Een wereld waarin iedereen recht heeft op dezelfde bescherming en dezelfde rechten.
Een wereld met 1 wetgeving.
Een wereld waar iedereen recht heeft op een goed en veilig leven, waar ook ter wereld en hoe rijk of arm je ook bent.
Een wereld waar vrouwen en kinderen dezelfde rechten en bescherming genieten als alle mannen.
Een wereld waar mannen dezelfde rechten en bescherming genieten als vrouwen hier.
Een wereld waarin iedereen solidair is met iedereen en de ene niet het voedsel van de andere mag en kan stelen, om op een andere plaats met woekerwinsten te verkopen.
Een wereld waarin ieder kind gelijk is, dat is idd mijn droom.

En dit kan enkel in een confederale wereld
Nergens een spoortje van het begrip "democratie" in uw paradijselijk visioen. Ik doe dus alvast niet mee.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 25 september 2007 om 10:30.
Oud 25 september 2007, 10:41   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de opgestoken hand een Romeinse groet was, weten de geïnteresseerden wel. Maar over die groet heb ik het niet. Ik maak geen arbitraire selectie. Ik heb het over de uitgestrekte arm en de 'houzee' die geroepen werd in bepaalde milieus. 'Houzee!' was een strijdkreet die men hoorde op nationalistische meetings van dubieus gehalte, zoals op de korporatistische-fascistoïde bijeenkomsten van het Verdinaso. Tevens op de massabijeenkomsten van Vlaams-Nationalisten van vóór de oorlog en van tijdens de oorlog en op de partijmeetings de Nederlandse fascisten van de NSB van Anton Mussert. En wij weten hoe die geëvolueerd zijn. Bij ons noemt men dat de 'zwarten' en in Nederland de mensen 'die fout waren'. En fout waren ze, alletwee.

Maar de kreet 'houzee!' was en is nog altijd springlevend zowel bij het toenmalige VMO en als bij het huidige 'Voorpost'. Een partijgenoot van u heeft in dit verband zelfs uitzonderlijke toondichterlijke talenten.

Geert Brouwers , thans VB-gemeenteraadslid in Antwerpen en destijds quaestor (schatbewaarder) van het eerste NSV-presidium, is auteur van een alternatief NSV-lied dat gezongen werd op de melodie van het SS Panzerlied (link naar YouTube):
Houzee, kameraden, Dietsland houzee
Wij zijn, kameraden, de schrik voor de marxist
Wie meehuilt met rood, die ligt spoedig in zijn kist
Sluit dus maar aan bij zwart-wit-rood
't Europa der volkeren wordt groot.
Dus toch niet te zeer minimaliseren en de mensen een rad voor de ogen proberen te draaien. Daar hebt u (soms) een handje van weg.

dus moeten we de woorden 'kameraden', 'wij', 'zijn', 'de', 'schrik', 'voor', 'marxist', 'wie', 'meehuilt', 'met', 'rood', 'ligt', ... ook allemaal maar verbieden en nooit meer uitspreken, want ze zijn ooit gebruikt geweest in een liedje door fascisten.
Oud 25 september 2007, 10:54   #74
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dus moeten we de woorden 'kameraden', 'wij', 'zijn', 'de', 'schrik', 'voor', 'marxist', 'wie', 'meehuilt', 'met', 'rood', 'ligt', ... ook allemaal maar verbieden en nooit meer uitspreken, want ze zijn ooit gebruikt geweest in een liedje door fascisten.
Beste Pelgrim en Jan,

Misschien hebben jullie gelijk maar dat kan me niet schelen. Er bestaat ook nog zo iets als beeldvorming. Als we de idee algemeen en breed geaccepteerd willen hebben moeten we wegblijven van termen als daar zijn:
Diets, Houzee, DDR, Dietse Democratische Republiek, Oranjeblanjebleu.
En ik kan er nog wel meer verzinnen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:06   #75
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
In België , Nederland en Duitsland gelden dezelfde gewichtsnormen!!!!
40 ton. Dezelfde UITZONDERING naar 44 Ton wordt in alledrie de staten gemaakt voor inter-haven verkeer!

Zorg dat je je feiten kent, voor je zomaar wat post!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:37   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
In België , Nederland en Duitsland gelden dezelfde gewichtsnormen!!!!
40 ton. Dezelfde UITZONDERING naar 44 Ton wordt in alledrie de staten gemaakt voor inter-haven verkeer!

Zorg dat je je feiten kent, voor je zomaar wat post!
De transport hanteerd de 40 ton regel opdat ze niet steeds moeten kijken naar de losplaats van de voertuigen, de bouwbedrijven die in eigen land blijven doen dit echter niet en gebruiken dus de maximum gewichten van het land zelf.
Door deze gewicht verschillen kom je dus vaak de gekste situaties tegen in de bouw. Zo mag een nederlandse betonmixer 15m² laden als hij 5 assen heeft. In Belgie is een vijfasser zelfs verboden op de openbare weg.

Binnen de havens bestaan er geen gewichtsbeperkingen in Belgie, omdat dit allemaal prive domeinen zijn van het Vlaamse havenbedrijf(zelfs een stuk van de Noorderlaan in Antwerpen is eigendom van het havenbedrijf en valt dus ook niet onder de verkeerswetgeving van Belgie, maar onder de havenverkeerswetgeving), eens buiten die privé terreinen gelden dezelfde regels als over het hele land.
Oud 25 september 2007, 11:38   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
15m³

Laatst gewijzigd door Jantje : 25 september 2007 om 11:39.
Oud 25 september 2007, 11:45   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En weer bent u in hetzelfde bedje ziek: u kiest slechts datgene van het plaatje wat u interessant lijkt. Immers, ook de katholieken gebruiken de Romeinse groet (in heel Europa trouwens) en de uitroep "Houzee/Hoezee". Op de grote KSA- en KLJ-bijeenkomsten groette men de aanwezige geestelijken met die groet terwijl men "Houzee" riep. De uitroep werd zelfs gebruikt door koningin Wilhelma, en ja, ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken dat dat groepje "korporatistisch-facsitoïden" (sic) hoort. Kortom, die groet en uitroep was helemaal geen exclusief recht van de Nieuwe Orde. 't Was gewoon een ritueel dat eigen was voor die tijd. Hetzelfde trouwens met al die uniformen, bijeenkomsten, marsen, enz. Van links tot rechts, allemaal deden het. Communisten hadden hun uniform, hun parades, hun rituelen. Net als bijna alle anderen van het politieke spectrum.

Leer eens alles in zijn tijd zien.
Oud 25 september 2007, 11:48   #79
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
De transport hanteerd de 40 ton regel opdat ze niet steeds moeten kijken naar de losplaats van de voertuigen, de bouwbedrijven die in eigen land blijven doen dit echter niet en gebruiken dus de maximum gewichten van het land zelf.
Door deze gewicht verschillen kom je dus vaak de gekste situaties tegen in de bouw. Zo mag een nederlandse betonmixer 15m² laden als hij 5 assen heeft. In Belgie is een vijfasser zelfs verboden op de openbare weg.

Binnen de havens bestaan er geen gewichtsbeperkingen in Belgie, omdat dit allemaal prive domeinen zijn van het Vlaamse havenbedrijf(zelfs een stuk van de Noorderlaan in Antwerpen is eigendom van het havenbedrijf en valt dus ook niet onder de verkeerswetgeving van Belgie, maar onder de havenverkeerswetgeving), eens buiten die privé terreinen gelden dezelfde regels als over het hele land.
Jan, je kent er de ballen van. Mijn uitleg klopt. Jij, omdat je niet kan ontkennen, begint over wat anders.
Vervoer van een FABRIEK BUITEN de haven, NAAR de haven, mag 44 Ton hebben! Omgekeerd idem! Al de rest 40 TON.
Nu nimeer komen zagen he. Wanneer was de laatste keer dat jij in een 40 tonner zat? Bij mij verleden week, en maandag weer alle dagen. Meestal zeetanks met ADR. ADR chauffeurs die alle dagen tanks vervoeren zijn over het algemeen zeer goed op de hoogte van de regelgeving, wegens de fikse boetes die eraan vasthangen!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:50   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Pelgrim en Jan,

Misschien hebben jullie gelijk maar dat kan me niet schelen. Er bestaat ook nog zo iets als beeldvorming. Als we de idee algemeen en breed geaccepteerd willen hebben moeten we wegblijven van termen als daar zijn:
Diets, Houzee, DDR, Dietse Democratische Republiek, Oranjeblanjebleu.
En ik kan er nog wel meer verzinnen.
Natuurlijk, maar de discussie ging niet over het al dan niet gebruiken of aannemen van zaken uit vroeger tijden, maar wel de exclusiviteit ervan. Al die uiterlijkheden waren niet "exclusief" voor een bepaalde beweging, maar werden nu eenmaal gedeeld door velen uit die tijd. Er zijn bijvoorbeeld talrijke patriottische liederen geweest uit de tijd voor de oorlog waarin het woord "hoezo" voorkomt. Hetzelfde met de vele lofdichten ter ere van koningin Wilhelmina. Ik herinner me trouwens geluidsfragmenten van een radiotoespraak van de koningin vanuit Londen waarin ze eindigt met de woorden "Hoezee! Nederland! Hoezee!"

Natuurlijk heb ik geen zin dergelijke zaken uit de mottenballen te halen. Wat zou dit trouwens voor nut hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be