Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2007, 00:30   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het resultaat zou wel identiek zijn. Een vakbond dat constant kan vervolgd worden komt in een verlammende positie. In wezen zouden ze nog bestaan ja, maar hun positie zou dermate verzwakt zijn, dat hun bestaan niet veel meer zin zou hebben.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=69

Van een onverdachte bron nog wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 00:57   #82
Mampie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Nog korter: ik heb de petitie belangenloos ondertekend. Ik ben Belg en heb geen belang bij een scheiding.
Ieder zijn mening en ik teken zoiets nooit , want als je alles op een rijtje zet hebben de vlamingen en de walen en de brusselaars er alle belang bij om uit elkaar te gaan en elkaar niet te verstikken.
Mampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 13:10   #83
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welk point? u verrast mij
IK kan aannemen dat mensen zonder enig belang deze petitie tekenen - hoewel het belang niet materieel moet zijn - maar de organisatoren van deze petitie hebben wel degelijk een belang, met name geen wijziging krijgen in het totale sociale beleid, dat er automatisch zou komen bij een federalisering.

Al de rest, verdraagzaamheid en solidariteit, is niks meer dan window dressing.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 13:44   #84
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
IK kan aannemen dat mensen zonder enig belang deze petitie tekenen - hoewel het belang niet materieel moet zijn - maar de organisatoren van deze petitie hebben wel degelijk een belang, met name geen wijziging krijgen in het totale sociale beleid, dat er automatisch zou komen bij een federalisering.
OK waar leidt u dit af? Zou Gevaert bv, niet meer geld krijgen in een onafhankelijk Vlaanderen?

Welk belang hebben deze mensen bij de status-quo?
Een concreet antwoord aub.
Oud 29 september 2007, 14:33   #85
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
OK waar leidt u dit af? Zou Gevaert bv, niet meer geld krijgen in een onafhankelijk Vlaanderen?

Kim is geen initiatiefneemster in deze. Gewoon tekenmassa. De initiatiefnemers zijn de vakbonden!!!!
Get it?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 14:39   #86
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik spreek over de vakbonden, niet over de uithangborden van de campagne, zijnde in het bijzonder de BV's. En die doen dat uit emotionele redenen. Of Gevaert meer geld krijgt in een onafhankelijk Vlaanderen? Allesbehalve zeker.

Over het belang van de vakbonden ga ik het hier niet hebben, dat is al voldoende bediscussieerd. Het is nogal duidelijk dat een aantal unitaire instellingen (vakbonden, sport,...) geen splitsing willen. En dan worden emotionele argumenten losgelaten op de mensen. En een deel ziet er dan een vorm van belang in. Of er zijn er die het gewoon uit overtuiging doen en daar hun belang uithalen.

Er wordt nu al door een heel aantal personen gesteld dat het 'allemaal al te ver is gegaan'.

Feit is dat er een Belgische elite bestaat die zich nu wil laten gelden via die petitie. En zoals altijd gaat het om macht: die die er hebben, willen die houden, diegenen die ze niet hebben, willen ze.
Oud 29 september 2007, 15:04   #87
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik spreek over de vakbonden, niet over de uithangborden van de campagne, zijnde in het bijzonder de BV's. En die doen dat uit emotionele redenen. Of Gevaert meer geld krijgt in een onafhankelijk Vlaanderen? Allesbehalve zeker.

Over het belang van de vakbonden ga ik het hier niet hebben, dat is al voldoende bediscussieerd. Het is nogal duidelijk dat een aantal unitaire instellingen (vakbonden, sport,...) geen splitsing willen. En dan worden emotionele argumenten losgelaten op de mensen. En een deel ziet er dan een vorm van belang in. Of er zijn er die het gewoon uit overtuiging doen en daar hun belang uithalen.

Er wordt nu al door een heel aantal personen gesteld dat het 'allemaal al te ver is gegaan'.

Feit is dat er een Belgische elite bestaat die zich nu wil laten gelden via die petitie. En zoals altijd gaat het om macht: die die er hebben, willen die houden, diegenen die ze niet hebben, willen ze.
De dag dat het onafhankelijk Vlaanderen een feit is, zullen er zeker sommigen denken : oei, shit, ik heb mijn naam op die lijst staan

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 15:47   #88
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Dat dit de verstandigste zet is om ons land bijeen te houden, durf ik betwijfelen...

Door dergelijke acties gaan enkel de geesten verstarren, vrees ik...
Of willen ze dat mss bereiken?

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 september 2007 om 15:48.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 17:05   #89
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ja, je hebt die petitie dan ook niet georganiseerd hé. That's the point.
Ik onder andere wel, en kan U verzekeren dat dit niet geld voor de vakbonden.

Het is en blijft een initiatief van enkele mensen ook al laten jullie graag uitschijnen dat het van de vakbonden komt.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 17:05   #90
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Kim is geen initiatiefneemster in deze. Gewoon tekenmassa. De initiatiefnemers zijn de vakbonden!!!!
Get it?
Helemaal niet, U weet niet waarover U spreekt en ik wel als één van de initiatiefnemers !
Oud 29 september 2007, 17:06   #91
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mampie Bekijk bericht
Ieder zijn mening en ik teken zoiets nooit , want als je alles op een rijtje zet hebben de vlamingen en de walen en de brusselaars er alle belang bij om uit elkaar te gaan en elkaar niet te verstikken.
Grootste zever aller tijde. Diegene dat me dat kan aantonen verdient de nobelprijs !
Oud 29 september 2007, 17:12   #92
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Het is en blijft een initiatief van enkele mensen ook al laten jullie graag uitschijnen dat het van de vakbonden komt.
De vakbonden bestaan bij gratie van wat zij "de solidariteit" noemen, met name de miljarden euro's aan allerlei SZ-geld zoals werkloosheidsbijdragen die jaarlijks door hun handen gaan.

Die gaan zich die vette winsten niet laten ontglippen.

Opvallend trouwens hoe achter de naam van een groot deel van de ondertekenaars "pensionné" of "sans emploi" staat... Ze zijn daar bij het FGTB blijkbaar al hun leden die leven van staatsgeld aan het oppoken.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 19:48   #93
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Get it?
Neen, ik snap het niet.
Wat heeft Gevaert te winnen bij het zetten van die handtekening? Zij is intelligenter en heeft meer klasse dan de meesten hier bij mekaar. Ik vind het hilarisch dat u haar als "tekenmassa" omschrijft.
Oud 29 september 2007, 19:49   #94
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag dat het onafhankelijk Vlaanderen een feit is, zullen er zeker sommigen denken : oei, shit, ik heb mijn naam op die lijst staan
LOL, met jullie verleden is dat idd iets om mee uit te kijken
eens bruin, altijd bruin
Oud 29 september 2007, 19:52   #95
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, ik snap het niet.
Wat heeft Gevaert te winnen bij het zetten van die handtekening? Zij is intelligenter en heeft meer klasse dan de meesten hier bij mekaar. Ik vind het hilarisch dat u haar als "tekenmassa" omschrijft.
De vraag is ook hoe haar die petitie is verkocht. Er zijn op 0110 ook artiesten gelokt onder het motto van verdraagzaamheid en solidariteit (wie is daar tegen?) zonder de politieke agenda te bespreken. En weiger je dan als BV om te tekenen? Nee toch?

Niet iedere handtekening onder die petitie zal wel hetzelfde bedoelen.
Oud 29 september 2007, 19:53   #96
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL, met jullie verleden is dat idd iets om mee uit te kijken
eens bruin, altijd bruin
Oh, maar we zijn al drukdoende om het adres van Mickey Mouse, Donald Duck en Leon Degrelle op te zoeken. Als we klaar zijn beginnen we met jou. OK?
Oud 29 september 2007, 19:57   #97
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind dat u hier nogal kort door de bocht gaat.
Uiteindelijk zijn vakbonden er effectief ook om solidariteit af te dwingen van bedrijven, regeringen, werknemers. Alles herleiden tot een financiele of machtsstrijd heeft ook zijn beperkingen, hoor. Zelf herleid ik bijvoorbeeld de Vlaams-gezinden niet enkel tot tot egoisten die enkel meer geld willen, hoewel Wallonie zoveel jaren de economische motor was. Neen, ze zijn zoveel veelzijdiger. Er is de ideologische diarree die ze spuien. Er is die vreemde blood and honour mentaliteit, die eigenlijk al 60 jaar geleden iets was om beschaamd over te zijn. Er is die vreemde mix van superioteitscomplex (Frasntaligen = kunnen niet wat wij kunnen) en slachtoffers-obsessie (wij worden altijd tekort gedaan). U ziet, ik stop de Flaminganten zeker niet in één vakje.

Maar, relevanter, of VLAAMSE vakbonden (relatief gezien) zoveel macht zouden verliezen in in VLAANDEREN, dat betwijfel ik erg sterk. En Gevaert zou toch meer geld krijgen? Volgens les flamingants kan Vlaanderen niet in topsport investeren omdat de Walen moeten onderhouden worden.
Oud 29 september 2007, 20:02   #98
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is ook hoe haar die petitie is verkocht. Er zijn op 0110 ook artiesten gelokt onder het motto van verdraagzaamheid en solidariteit (wie is daar tegen?) zonder de politieke agenda te bespreken. En weiger je dan als BV om te tekenen? Nee toch?

Niet iedere handtekening onder die petitie zal wel hetzelfde bedoelen.
pfffffffffffffffffff
jij hebt serieuze problemen hoor
misschien moet je maar eens aanvaarden dat mensen gewoon een andere mening hebben dan jij, dat niet alles waar jij niet meer akkoord gaat onder dwang gedaan of gezegd wordt
Oud 29 september 2007, 20:13   #99
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
pfffffffffffffffffff
jij hebt serieuze problemen hoor
misschien moet je maar eens aanvaarden dat mensen gewoon een andere mening hebben dan jij, dat niet alles waar jij niet meer akkoord gaat onder dwang gedaan of gezegd wordt
Natuurlijk heb ik serieuze problemen. Ook minder serieuze als de communautaire, enfin, dat vinden sommige hier toch.

Ik kan er best mee leven dat sommige mensen een andere mening hebben alleen heb ik het moeilijk met mensen die een mening verkondigen zonder een echte onderbouw te hebben. Zoals bij Gevaert duidelijk. Ze wil geen politieke boodschap geven maar wel een mening. Kom zeg! Wat zijn de consequenties die ze aan haar mening hangt? Of kan men gewoon even vrijblijvend iets zeggen en morgen doen alsof het geen gevolgen heeft.

Ik heb nooit gezegd dat het onder dwang is gegaan. Dat maak jij er van. Maar wie als BV weigert een petitie te tekenen voor verdraagzaamheid en solidariteit wordt dan automatisch onverdraagzaam en niet-solidair of zo? Laat het me zo zeggen: in mijn studentenjaren liep de petitie 479917 en die werd doorgegeven in de universiteit. Je moest al aardig overtuigd zijn om die niet te tekenen, want 'iedereen' tekende. Sociale druk is een zachte vorm van dwang.

Maar ik heb nooit beweerd dat Gevaert, onder bedreiging van een Ché Guevara-lookalike met AK 47, heeft moeten tekenen.

Laatst gewijzigd door De Garde : 29 september 2007 om 20:14.
Oud 29 september 2007, 20:27   #100
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dat u hier nogal kort door de bocht gaat.
Uiteindelijk zijn vakbonden er effectief ook om solidariteit af te dwingen van bedrijven, regeringen, werknemers. Alles herleiden tot een financiele of machtsstrijd heeft ook zijn beperkingen, hoor. Zelf herleid ik bijvoorbeeld de Vlaams-gezinden niet enkel tot tot egoisten die enkel meer geld willen, hoewel Wallonie zoveel jaren de economische motor was. Neen, ze zijn zoveel veelzijdiger. Er is de ideologische diarree die ze spuien. Er is die vreemde blood and honour mentaliteit, die eigenlijk al 60 jaar geleden iets was om beschaamd over te zijn. Er is die vreemde mix van superioteitscomplex (Frasntaligen = kunnen niet wat wij kunnen) en slachtoffers-obsessie (wij worden altijd tekort gedaan). U ziet, ik stop de Flaminganten zeker niet in één vakje.

Maar, relevanter, of VLAAMSE vakbonden (relatief gezien) zoveel macht zouden verliezen in in VLAANDEREN, dat betwijfel ik erg sterk. En Gevaert zou toch meer geld krijgen? Volgens les flamingants kan Vlaanderen niet in topsport investeren omdat de Walen moeten onderhouden worden.
Solidariteit voor vakbonden: goh ja maar wat is solidariteit? Om dat af te dwingen heb je macht nodig, dus de essentie is en blijft macht. De pure essentie van politiek is ook te proberen om de middelen in handen te krijgen om je overtuiging concreet te maken.

Wallonië was de motor van wat eigenlijk? Alleszins tot 1914 heeft Wallonië niet uitzonderlijk fiscaal bijgedragen en het is maar sinds de jaren '60 dat Vlaanderen geïndustrialiseerd is zoals nu.

Wat Blood and Honour betreft, dat is de marge van de marge. Het merendeel van de Vlamingen gaat gewoon uit van het feit dat grenzen beperkingen opleggen aan een individu. De mentaliteit van de Franstaligen is dat men gewoon zijn valies pakt en overal maar in het Frans moet kunnen bediend worden. Die mentaliteit is even gek als in Engeland met alle middelen rechts te blijven rijden. Bij Blood and Honour zou je waarschijnlijk eerst zuiver arisch bloed moeten hebben om met je Tiger II door de straten van Bommerskonten te mogen rijden. Los daarvan: er bestaat natuurlijk ook Blood and Honour in Frankrijk. Of zouden dat uitgeweken Vlaamsnationalisten zijn die de Franse cultuur daarmee willen belachelijk maken?

Los daarvan: Vlamingen vinden zichzelf niet superieur. Nooit gezegd. Wij hebben nog nooit gezegd dat het Frans een 'patois' is geschikt voor de boeren of ongeschikt voor de wetenschap. Maar dat zal wel weer kaakslagflamingantisme zijn?

De vakbonden zullen in Vlaanderen met een mindere rol moeten leren leven. De KMO is een sterk Vlaams gegeven. En daar zitten de vakbonden nog niet. Maar hoe dan ook: hun structuren zouden zich moeten aanpassen en, daar zal je me toch volgen?, structuren hebben altijd de neiging om zichzelf in stand te houden. Een te drastische verandering zorgt voor onrust en instabiliteit en daar houden die dingen nu eenmaal niet van.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be